Open VLD (Mevr. Rutten) heeft vandaag verklaard dat een wegenvignet/kilometerheffing zoals in Duitsland ook voor België op de agenda zal gezet worden. Eerst voor vrachtwagens en in een later stadium ook voor wagens. Volgens mij gaan ze eerst kijken of en hoe het in Duitsland werkt en het systeem dan proberen te kopiëren. Nederland zal ook wel identiek systeem opstarten. En op zich een goede zaak.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenDit is wat ik tot op heden heb kunnen vinden:
Motorfiets geen Belasting
Motorhomes €16 per begonnen schijf van 200kg
Wagens
Benzine:
tot euro 3: €6,5
euro 4/5: €2
euro 6: €1,8
Diesel:
tot euro 3: €9,5
euro 4/5: €5
euro 6: €4,8
prijs per begonnen 0,1 liter motorinhoud
Maximum prijs €130 per jaar
Buitenlanders kunnen naast het jaarvignet ook een 10dagenvignet of 2maandvignet kopen:
jaarvignet tot €40
10 dagenvignet: €5
2 maandenvignet: €16
jaarvignet €40 tot €70
10 dagenvignet: €10
2 maandenvignet: €22
jaarvignet €70 tot €130
10 dagenvignet: €15
2 maandenvignet: €30
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Er zou toch een Europees systeem moeten kunnen ingevoerd worden. Wat een boel wordt dat als er 3,4 of 5 verschillende systemen zullen gebruikt worden binnen enkele jaren.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenidd, verschillende munteenheden zijn zelfs makkelijker dan overal vignetten te moeten gaan halenvoor Oostenrijk is dat zelfs goedkoper met verzending inbegrepen.
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Het lag al in de lijn der verwachting, maar nu lijkt het officieel: de Europese Commissie wil de vloer aanvegen met de Duitse tolheffing. Belangrijke doelen die de Europese Unie nastreeft zien onder meer op het vrije verkeer van goederen, diensten en personen. Het discriminatieverbod is onlosmakelijk met die vrijheden verweven en juist daarom sprak […]
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
wanneer wordt die topictitel hier dan eens aangepast naar 2017...kan een moderator hier eens naar kijkenKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenwanneer wordt die topictitel hier dan eens aangepast naar 2017...kan een moderator hier eens naar kijkenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWaarom? Speelt toch geen rol, het was eerst voorzien voor 2015, toen 2016 en nu al 2017 en misschien wordt het nog wel 2018 of nog later. Iedereen weet toch waarover het gaat.
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenJa heb het nu al aangepast, zal het binnen twee jaar dan wel nog eens aanpassen.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenGewoonweg omdat het toch correct moet zijn, dit verbeterd de indruk en betrouwbaarheid van het forum.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDaar ben ik volledig mee akkoord, alleen moeten er hier dan vele data en namen in topictitels veranderd worden. En jouw dikke dt fout verbetert die indruk en betrouwbaarheid al helemaal niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenOpen VLD (Mevr. Rutten) heeft vandaag verklaard dat een wegenvignet/kilometerheffing zoals in Duitsland ook voor België op de agenda zal gezet worden. Eerst voor vrachtwagens en in een later stadium ook voor wagens. Volgens mij gaan ze eerst kijken of en hoe het in Duitsland werkt en het systeem dan proberen te kopiëren. Nederland zal ook wel identiek systeem opstarten. En op zich een goede zaak.
Comment
-
Die vrachtwagens rekenen dat gewoon door naar ons, de klant. Dus snijden we in ons eigen velKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whoop Bekijk BerichtenVind ik ook wel! Vrachtwagens zijn natuurlijk degene die de wegen het zwaarst belasten.Last edited by Den Paarse Capri; 30/06/2015, 14:59.
Comment
-
Vrachtwagens of bestelwagens zijn de enige die tot de winkels gerakenKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
4 jaar later dan voorzien maar nu dan toch.....
AUTOBAHN? ZAHLEN!
Na jaren van gesteggel is de weg vrij voor het invoeren van tolheffing in Duitsland. De Bondsraad, de vertegenwoordiging van de zestien deelstaatregeringen, is vrijdag ook akoord gegaan met de aangepaste regeling. De Bondsdag, het parlement van Duitsland, gaf een week geleden al het groene licht.
Het oorspronkelijke plan van de Duitsers is op onderdelen aangepast. Zo komt er een voordeliger tarief voor buitenlandse pendelaars en toeristen die kortstondig gebruikmaken van het Duitse wegennet. Dat is het gevolg van compromissen tussen de Duitse minister van Transport, Alexander Dobrindt, en de Europese Commissie.
De tolheffing kan vanaf 2019 worden ingevoerd. Dan moet worden betaald voor het rijden op het 13.000 kilometer lange net van de autobahn en het 39.000 kilometer lange net van grote verbindingswegen (Bundesstraßen). In het nieuwe voorstel is ook opgenomen tarieven en belastingvoordeel voor Duitsers te koppelen aan de uitstoot van schadelijke stoffen.
De transportminister Volker Wissing van de deelstaat Rijnland-Palts verwacht dat de tol ten koste zal gaan van het Duitse bedrijfsleven in de grensregio's. Hij had gehoopt dat nog gekeken zou worden naar tolvrije autowegen in buurt van de grens en betreurde dat het besluit van de Bondsraad bij meerderheid van stemmen al is genomen. Hij verwacht nog wel een beslissing van het Europees Hof van Justitie. Nederland en Oostenrijk vinden de heffing discriminerend.
Duitsland hoopt met het systeem zo'n 500 miljoen euro binnen te halen.
Bron/ Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment