Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op de duur kan een tolheffing op de Belgische wegen dan toch ook niet meer uitblijven!?

Comment

• Ik betaal met plezier tol op een weg waar ik geen snelheidslimiet heb.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Ik betaal met plezier tol op een weg waar ik geen snelheidslimiet heb.
        Dat wordt ook steeds minder en minder, snelheidsbeperkingen alom tegenwoordig. Maar in het hoofd van vele buitenlandse weggebruikers daar zit de gedachte dat alles no limit is, zelfs waar wegwerken zijn. Nuja, de Duitse staatskas vaart er wel bij
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Weet ik. Maar de zeldzame stukken met no limit zijn uniek in de wereld. En zalig.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Seit 2013 hat die CSU für die Pkw-Maut gekämpft - nun wird sie wohl umgesetzt, der Bundesrat stimmte heute zu. Ab 2019 sollen Autofahrer auf deutschen Autobahnen zahlen - bis zu 130 Euro pro Jahr. tagesschau.de beantwortet die wichtigsten Fragen.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar

Dat wordt ook steeds minder en minder, snelheidsbeperkingen alom tegenwoordig. Maar in het hoofd van vele buitenlandse weggebruikers daar zit de gedachte dat alles no limit is, zelfs waar wegwerken zijn. Nuja, de Duitse staatskas vaart er wel bij
              Valt mee... Zoveel flitsen ze niet en als ze flitsen is het zo goed als voor niets.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Valt mee... Zoveel flitsen ze niet en als ze flitsen is het zo goed als voor niets.
                Da's waar, ben zelf ooit aan de kant gezet en heb toen 30€ betaald, zou hier een pak meer gekost hebben. Toch maar niet overdrijven want ken een Duitser die zijn auto mocht achterlaten op de snelwegparking. Ze zijn daar wel als de dood voor 'punten in Flensburg'

Comment

• wel altijd vlak na de beperking en liefst als de buitenlanders gaan skieen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Je kan de boete nog altijd op iemand anders zetten.

Comment

• "DUITSLAND DOET HETZELFDE ALS OOSTENRIJK"

De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft de omstreden tolheffing voor personenauto's verdedigd tegen de kritiek van de Europese buurlanden.

Haar regering vindt tolgeld "geen discriminatie van buitenlandse automobilisten", zei ze maandag in Berlijn. Duitsland doet hetzelfde als Oostenrijk. Daar kost het ongeveer 9 euro om anderhalve week van de snelwegen gebruik te mogen maken.

Wenen maakt bezwaar tegen de invoering van het plan omdat de Duitse autobezitter volledig zal worden gecompenseerd door een lagere motorrijtuigenbelasting. Merkel reageerde daarop door te stellen dat ook in Oostenrijk vergelijkbare maatregelen zijn genomen om de eigen bevolking te ontzien, bijvoorbeeld door aanpassing van het reiskostenforfait of het btw-tarief bij aankoop van een wagen.

"Ook daar heeft men gezien dat invoering van tolheffing niet heeft geleid tot hogere lasten voor de Oostenrijkers zelf", aldus Merkel, na een onderhoud met de Tsjechische premier Bohuslav Sobotka en de Slowaakse regeringschef Robert Fico. Tol was een van de gespreksonderwerpen.

Bron: Autoweek

Waar wachten ze hier dan nog op? Als het voor ons geen meerkost wordt.

Comment

• Eerst moeten ze er nog 15 jaar over palaveren.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Eerst moeten ze er nog 15 jaar over palaveren.
                          Idd! En het is zoveel gemakkelijker om nog maar eens aan de modale burger zijn inkomen te zitten, voor de hand liggend is te ingewikkeld

Comment

• Hier betalen we geen tol maar betalen we wel een prijs voor de extra slijtage / herstellingen voor het rijden op wegen in lamentabele toestand.

Comment

• binnenkort betalen we hier voor de Europeanen op onze wegen te laten rijden de volle pot terwijl onze voorruit vol hangt met verschillende vignetten per land omdat we voor hun wegen eveneens betalen.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• GROEN LICHT UIT BRUSSEL VOOR DUITSE TOL

TOLHEFFING VANAF 2019

De Europese Commissie heeft geen bezwaren meer tegen de Duitse plannen om personenauto’s tol te laten betalen voor het Duitse wegennet. De procedure die in juni 2015 werd opgestart omdat de plannen discriminerend zouden zijn voor buitenlandse bestuurders, is stopgezet, zo liet de commissie woensdag weten.

De Duitse Bondsdag keurde eind maart een gewijzigd tolvoorstel goed. Brussel oordeelt dat daarin aan de bezwaren tegemoet is gekomen. Wel houdt de commissie de uitvoering en toepassing van de wet in de gaten. De tolheffing moet in 2019 ingaan en zou jaarlijks 500 miljoen euro moeten opbrengen.

Voor milieuvriendelijke auto's worden de wegenvignetten goedkoper dan voor vervuilende. Duitse weggebruikers worden gecompenseerd met een korting op de wegenbelasting. Hoe schoner de auto, hoe hoger de korting.

Minister Melanie Schultz van Infrastructuur en Milieu laat weten "behoorlijk teleurgesteld" te zijn over het besluit, ook al komt het niet onverwacht. Ze gaat de commissie nu eerst om een onderbouwing van het standpunt vragen. Indien nodig zal ze juridische stappen nemen.

Oostenrijk bereidt een zaak voor bij het Europees Hof van Justitie omdat de heffing discriminerend zou zijn. Begin volgende maand komen de landen die tegen de tolplannen zijn in Luxemburg bijeen. Daar is ook minister Schultz bij.

Het Europees Parlement keerde zich twee maanden geleden nog tegen de aangepaste tolplannen en riep Brussel op de procedure niet te stoppen.

Bron: Autoweek

Comment

• Koehandel 1ste klasse.

Comment

• Alweer het falen van de zgz EU....
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Nog even en de mensen gaan met het openbaar vervoer op verlof

Ik ga dit jaar naar Toscane en Gerlos en dus dien ik te betalen in Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk en (als het dan al in voege is) in Duitsland. Gaat een duur grapje worden

Comment

• De oostenrijkers liggen vooral dwars omdat ze denken dat de toeristen Oostenrijk links gaan laten liggen omdat de extra tolprijs in Duitsland er nu nog es bovenop komt.
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                          De oostenrijkers liggen vooral dwars omdat ze denken dat de toeristen Oostenrijk links gaan laten liggen omdat de extra tolprijs in Duitsland er nu nog es bovenop komt.
                                          Het zal altijd wel wat van de prijs afhangen ook. Die vignetten voor oostenrijk en de tol die ge er betaald zijn een lachtertje. Italië valt ook wel mee, maar daar hebben ze het fenomeen 'file' uitgevonden op de ring rond Milaan omwille die tol. Daar moet ge gewoon aanschuiven van tolpoort naar tolpoort. Telkens ge er door komt, dan kunt ge 200m rijden zonder file en dan terug aanschuiven

Zwitserland is weer €35 en een gans jaar geldig. Leuk als ge veel gaat, maar kans is klein dat ik dit jaar nog ne tweede keer ga En echt eerlijk systeem is dat niet, maar ge krijgt er wel geen files door.

Comment

Working...
                                          X