Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Nog even en de mensen gaan met het openbaar vervoer op verlof

    Ik ga dit jaar naar Toscane en Gerlos en dus dien ik te betalen in Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk en (als het dan al in voege is) in Duitsland. Gaat een duur grapje worden
    yep klopt, wij betalen voor hen op onze wegen te laten rijden, en wij betalen hen als we op hun wegen rijden! En zie je het al voor je, al die wegenvignetten op je voorruit, en per jaar of per nieuwe voorruit (wat bij genoeg km's ook 1 per jaar is), nieuwe vignetten kopen!
    Last edited by Liquid Li0n; 24/05/2017, 17:46.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

    Comment


    • VIER DUITSE PARTIJEN TEGEN TOLHEFFING

      TOLPLANNEN BEKRITISEERD IN AANLOOP NAAR VERKIEZINGEN

      Kort voor de parlementsverkiezingen in Duitsland is duidelijk dat zeker vier van de zes partijen die kans op zetels maken tegenstanders zijn van tolheffing op het personenverkeer op de belangrijkste Duitse wegen. Het zijn de SPD, Die Linke, De Groenen en de FDP.

      De Beierse christendemocraat en Duitse minister van Verkeer Alexander Dobrindt heeft 'een levenswerk' gemaakt van de heffing die buitenlandse automobilisten treft, maar Duitse weggebruikers ontziet via de belastingdienst. Zijn plan is echter nog niet uitgevoerd en komt in coalitieonderhandelingen na de stembusgang weer ter sprake.

      Zondag zijn er verkiezingen in de Bondsrepubliek, die normaal gesproken door een regeringscoalitie wordt bestuurd. De huidige regering van Angela Merkel is een coalitie van CDU/CSU en de SPD. Deze 'Grote Coalitie' ging tandenknarsend akkoord met het plan voor de 'Pkw-Maut' (tol op personenauto's) van Dobrindt van de Beierse CSU.

      De CDU zag eigenlijk ook niks in Dobrindts plan. De voorbereidingen van de tolheffing hebben al meer dan 12 miljoen euro gekost. Een groot deel van het geld, ruim 9 miljoen euro, is opgegaan aan deskundigen en adviseurs, zei Dobrindt donderdag na vragen van parlementariërs.

      Bron: Autoweek
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • En weer een jaartje erbij, al 5 jaar later dan voorzien. Nice! Nu nog afblazen


        DUITSE TOL BUITENLANDSE AUTOMOBILISTEN PAS IN 2020

        VERTRAGING

        Wie regelmatig naar Duitsland rijdt, hoeft voorlopig nog geen rekening te houden met een speciale tolheffing voor buitenlandse automobilisten. Dat meldt NOS vandaag op basis van Duitse media.

        Aanvankelijk zou de Duitse overheid volgend jaar al een tolheffing voor buitenlandse automobilisten invoeren. Dat lijkt nu een jaartje uitgesteld.

        De aanbestedingsprocedure zou minder soepel verlopen, de voornamste reden voor de vertraging. Tevens zou nog niet helemaal op orde zijn hoe de privégegevens veilig bewaard kunnen worden. Verder zou meespelen dat leveranciers, van onder andere het tolheffingssysteem, hun financiering slecht rond krijgen.

        Bron: Autoweek



        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Bij deze een duidelijk signaal van de EU, tol is not done

          Het voornemen van de Duitse regering om wegentol in te voeren, is in strijd met EU-wetgeving, zo heeft het Europese Hof van Justitie beslist. Volgens het Hof zou het plan een inbreuk zijn op de antidiscriminatiewetten, aangezien de economische last enkel op de schouders van buitenlandse bestuurders zou komen te liggen.
          Alles lag al vier jaar klaar: het plan van de Duitse federale overheid is in 2015 volledig goedgekeurd, gestemd en uitgewerkt, maar was nog altijd niet in voege. En het Europese Hof van Justitie trekt er nu een kruis door. Bedoeling was dat alle weggebruikers een taks (Maut) zouden betalen, maar dat binnenlandse bestuurders dat bedrag voor een jaarvignet zouden terugkrijgen via een korting op hun voertuigbelasting.

          Het was buurland Oostenrijk dat, gesteund door Nederland, naar het Europese Hof trok om de taks ongedaan te laten maken. Volgens Oostenrijk zou de belasting een discriminatie inhouden tussen Duitsers en niet-Duitsers. Het Hof volgt Oostenrijk daar nu in: de taks vormt een inbreuk tegen het vrij verkeer van goederen en diensten binnen Europa.

          De wegentaks was de afgelopen jaren een van de grootste dossiers op het bord van bondskanselier Angela Merkel. Het was vooral een belangrijk project van de Beierse zusterpartij van Merkels CDU, de CSU. Bedoeling was dat het vignet vanaf oktober 2020 ingevoerd zou worden voor alle autosnelwegen en autowegen, voor buitenlanders zou het enkel voor de autosnelwegen nodig zijn. De tol zou na aftrek van de kosten 500 miljoen euro per jaar hebben moeten opbrengen, een bedrag dat in verkeersinfrastructuur geïnvesteerd zou kunnen worden. Maar experts twijfelden daar aan.



          https://www.hln.be/geld/consument/eu...ving~a1093633/

          Comment


          • Dan doe we het toch zo denken de Duitsers

            DUITSLAND NEEMT VOORTOUW

            PLANNEN VOOR TOL IN HELE EUROPESE UNIE

            De Duitse minister van Transport heeft een plan klaarliggen voor tol in de hele Europese Unie. In Duitsland wordt er echter al afkeurend gereageerd.

            Duitsland heeft als tijdelijke EU-voorzitter een plan opgesteld voor tolheffing in de Europese Unie. De Duitse minister van Transport, Andreas Scheuer, heeft een voorstel daarvoor klaarliggen. Persbureau Reuters kreeg dit in handen. In het voorstel staat dat alle voertuigen in de EU aan tol onderhevig dienen te worden, behalve bussen. Het zou naar verluidt gaan om een volledig EU-brede tolheffing, die vrijwel alle wegen beslaat. De tol zou puur worden geheven op basis van het afgelegde traject en het type voertuig. Voor de invoering hiervan rekent men op een termijn van acht jaar.

            Hoewel het allemaal nog wat in nevelen gehuld is, is al wel bekend dat men er in Duitsland zelf al niet om staat te springen. Daar zouden voorstanders van de tol liever een CO2-uitstoot-gerelateerde tol zien. Het Duitse ministerie van Milieuzaken heeft het plan van Scheuer daarom ook al verworpen. De conservatieven zien überhaupt weinig tot niks in tolheffing. Scheuer zou een EU-breed tolplan echter zien als een goede manier om alle verschillende vormen van tol in Europa onder één dak te krijgen. Uiteraard speelt ook de klimaatagenda van de EU mee.

            Bron: Autoweek



            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • co2 uitsttot gerelateerde tol bestaat al, dat is accijns op brandstof.

              Comment


              • En ik betaal al wegentaks, valt die van België dan weg? Ik betaal al niet dubbel.

                Comment


                • wegentaks wordt een euronorm taks vermoed ik... brandstoftaks een co2 taks, en dan heb je de uiteindelijke wegentaks

                  Comment


                  • Nadat in Duitsland de toltaks al afgevoerd werd is daar nu blijkbaar ook een voorlopige oplossing voor de snelheidslimiet. Die zal er waarschijnlijk niet komen dankzij de EV's


                    'SNELHEIDSLIMIET OP AUTOBAHN MEDE DOOR EV'S OVERBODIG'

                    TRANSPORTMINISTER SPREEKT ZICH ANDERMAAL UIT

                    ​De Duitse minister van Transport Volker Wissing heeft zich andermaal uitgesproken tegen het invoeren van een snelheidslimiet op de Duitse autobahn. Volgens hem zou dat mede door de opkomst van de elektrische auto, waarvoor hoge snelheden funest zijn voor het rijbereik, overbodig zijn.


                    De discussie over het al dan niet invoeren van een algemene snelheidslimiet op de Duitse snelwegen steekt elke paar maanden wel de kop op, zo ook nu. Steevast zijn de meer klimaatgezinde partijen vóór en de liberalere partijen tegen. Ook nu geldt dat, omdat minister van Transport Volker Wissing (van de liberale partij FDP) zich - niet voor het eerst - ertegen uitspreekt. Dat doet hij tegenover het Duitse Bild am Sonntag. Hij acht een snelheidslimiet onnodig, omdat de gestegen energieprijzen automobilisten er toch al toe bewegen langzamer te rijden. Daarbij zijn de steeds talrijkere 'elektrische' rijders vaak niet gebaat bij hardrijden, omdat hun accu's bij hoge snelheden significant sneller leeglopen. Naar alle waarschijnlijkheid blijft de 130-limiet op grote delen van het Duitse snelwegennet (voorlopig) dus een adviessnelheid.

                    Wissing vindt dat het aanhouden van een gepaste snelheid op de autobahn de verantwoordelijkheid van de automobilist zélf moet blijven. De staat zou wat dat betreft volgens hem een 'terughoudende rol' moeten spelen. Daarbij is de minister ook voor het uitbreiden van de capaciteit van de Duitse snelheden door her en der meer rijstroken toe te voegen. De hoeveelheid auto's en vrachtverkeer blijft in Duitsland toenemen, waardoor de kans op files toeneemt. Het zou dus zomaar kunnen dat de hoeveelheid Baustellen op weg naar je vakantiebestemming de komende jaren - helaas - niet afneemt.

                    Bron: Autoweek
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Was vandaag ff op en neer naar D'dorf gereden en kan beamen dat er een PAK langzamer word gereden dan vroeger, buiten de occasionele laagvlieger natuurlijk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Was vandaag ff op en neer naar D'dorf gereden en kan beamen dat er een PAK langzamer word gereden dan vroeger, buiten de occasionele laagvlieger natuurlijk.
                        Da's idd al een heel tijdje bezig. En dan die traag rijdende EV's daar, dat valt echt op
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Je hebt toch ook echte EV hooligans heb ik gisteren mogen opmerken.

                          Een gast met een vuilnisakken grijs gewrapte Tesla 3, ging eens efkes flink in mijn gat hangen flikkeren bij 140 km/h en stoof er nadien als de bliksem vandoor ;-)

                          Maar het zijn idd de uitzonderingen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Je hebt toch ook echte EV hooligans heb ik gisteren mogen opmerken.

                            Een gast met een vuilnisakken grijs gewrapte Tesla 3, ging eens efkes flink in mijn gat hangen flikkeren bij 140 km/h en stoof er nadien als de bliksem vandoor ;-)

                            Maar het zijn idd de uitzonderingen.
                            Ene die elke dag 20 km kan rijden en het ding dan telkens moet opladen waarschijnlijk Maar idd, zotten tref je aan met alle voertuigen en zelfs zonder ook
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Dan valt toch echt wel op hoe bliksemsnel zo'n ding wel is... was echt wel indrukwekkend die acceleratie.

                              Comment

                              Working...
                              X