Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Voor mijn functie (Finance Assistant Manager) Opel Astra (referentiebudget was daar een VW Golf Bluemotion), volgend jaar moet er een nieuwe wagen worden gekozen en het referentiebudget is nu opgetrokken naar Audi A3 Sportback
Een bedrijfswagen in de vorm van autodelen?
Wordt dit vaak gedaan?
Ook bij ons zo (architecten- en ingenieursbureau).
Ik rij de km's in hoofdberoep loondienst 60% met eigen wagen en 40% met gedeelde wagen: de ex-stebenz Skoda Octavia break 1.9tdi. Ik rij dan ook minder en minder km's voor bedrijf (meer en meer calculatie en enkel structurele controle op werven). Voor de eigen wagen is het met km-vergoeding.
Gezien ik ook zelfstandige ben in bijberoep is mijn eigen wagen sowieso cruciaal.
Vergeet niet dat architectuurbranche vol zit met mixen van statuten , waarvan de mijne nog gelukkig perfect legaal is. De standaard kantoorbediende met bedrijfswagen vind je er bijna niet. Vooral schijnzelfstandigen die met de fiets komen. Maar ook dat is er niet bij ons. Wij hebben nog behoorlijk wat bedienden. De dure optie.
Een bedrijfswagen in de vorm van autodelen?
Wordt dit vaak gedaan?
die hebben geluk dat er een paar cambio's recht voor hun deur staan, in centrum van een Stad, waar je je eigen wagen bijna niet kwijt kan, ...
huur is toch een kost voro bedrijf zoals alle andere kosten?
Vaste redacteurs: C4, Focus, V40, Golf, Octavia, 308, allemaal 1.6 diesel
Bij de zelfstandigen zit er al eens iets exotisch tussen, zo is er bij 1 van de financiële titels ene met een Cayman
Senior writers, hoofdredacteurs en commerciëlen: Audi A4, Volvo S/V60
Hoofdredacteurs die via eigen firma werken: BMW 5, A6, Q5, X5,...
Vaste redacteurs: C4, Focus, V40, Golf, Octavia, 308, allemaal 1.6 diesel
Bij de zelfstandigen zit er al eens iets exotisch tussen, zo is er bij 1 van de financiële titels ene met een Cayman
Senior writers, hoofdredacteurs en commerciëlen: Audi A4, Volvo S/V60
Hoofdredacteurs die via eigen firma werken: BMW 5, A6, Q5, X5,...
Coupé, cabrio en SUV forbidden by policy
onze buur werkt ook bij zo een groep, als IT-er en heeft een 320D
Mijn overzicht:
* Assistent Fleet Manager: Ford Focus Clipper
* Fleet Engineer: Renault Megane, Ford Focus Clipper, Ford Transit Connect, Ford Transit
* Fleet Manager: Ford Focus, Ford S-Max, Renault Koleos
* Fleet/Project Engineer: Renault Megane, VW Passat en weldra Skoda Octavia
Wat voor namen geeft men tegenwoordig toch allemaal aan een of ander beroep.
Ne mens moet bijna universitaire studies hebben gedaan om dat allemaal te begrijpen
groot verschil ! een Q5 hybride - passat ?
V50 - A1?
RS3 - RS6 avant ?
Bedrijfswagen is een deel van het loon, dus je kan dat niet zomaar 1 op 1 linken aan een functie zonder het hele plaatje van het loon te bekijken
Als ze mij opslag willen geven zal ik altijd voor brutoloon of vakantiedagen vragen, er zijn collega's met andere prioriteiten die dus ook duurdere wagens hebben. Lijkt me vrij normaal eigenlijk. (ik gruwel dan ook van bedrijven die werknemers bepaalde wagens door hun strot willen rammen omdat het bij hun level of graad of wat dan ook hoort )
Bedrijfswagen is een deel van het loon, dus je kan dat niet zomaar 1 op 1 linken aan een functie zonder het hele plaatje van het loon te bekijken
Als ze mij opslag willen geven zal ik altijd voor brutoloon of vakantiedagen vragen, er zijn collega's met andere prioriteiten die dus ook duurdere wagens hebben. Lijkt me vrij normaal eigenlijk. (ik gruwel dan ook van bedrijven die werknemers bepaalde wagens door hun strot willen rammen omdat het bij hun level of graad of wat dan ook hoort )
klopt, daarom dat ik vraag in begin al zo raar vond
en je laatste opmerking ook, wat is een vader met 3 kinderen (tieners) nu met een Polo of een 3-deurs golf?
of een alleenstaande met een grand Espace ? maar bij vele bedrijven zou deze geen (kleine) cabrio kunnen krijgen !
iedereen binnen het bedrijf bij ons kan kiezen voor een 'cafetariawagen', in het kader van een cafetariaplan (soort van custom verloning)
bij managers en consultant valt dit dan onder de categorie bedrijfswagen
je kan zelf kiezen, cat A en B kan iedereen kiezen, ook newcomers (er zijn 21 jarigen bij ons met een golf 6 variant onder hun gat), cat C is voorbehouden voor managers/consultants/it'ers en personen met al wat meer ancienniteit
cat A: VW Polo
cat B: VW Golf 7, VW Golf (7?) Variant, Volvo V40, Ford C-Max
cat C: VW Passat (Variant), Audi A4 Avant, Audi A3 (Sportback), Ford S-Max, VW Touran (kan ook cat B zijn, ben niet zeker)
allen diesels uiteraard, meestal een 1.6 diesel
Werfverantwoordlijken :
- Audi A6 Avant
- Audi Q5 hybrid
- BMW 520 d
- VW Passat 2.0 diesel
Met werfverantwoordelijken bedoel je werfleiders en projectleiders (ik vind het wel mooie wagens dat die krijgen )? En wat met 'beginnelingen'?
Die krijgen toch zo geen wagens onder hun gat geschoven?
Comment