Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bedrijfswagen bij welke functie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    groot verschil ! een Q5 hybride - passat ?
    V50 - A1?
    RS3 - RS6 avant ?
    a) Ik spreek over diverse bedrijven binnen de bouwsector. Dus de Q5 bij berijf A, de Passat bij bedrijf B
    b) En ja, de V50 en A1 komen uit hetzelfde bedrijf.... Behoeften van 'moeder de vrouw' ten opzichte van de 'vrijgezel'.
    Last edited by ENO; 11/12/2013, 11:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
      Met werfverantwoordelijken bedoel je werfleiders en projectleiders (ik vind het wel mooie wagens dat die krijgen )? En wat met 'beginnelingen'?
      Die krijgen toch zo geen wagens onder hun gat geschoven?
      Juist, werfleiders....
      En er zijn geen 'beginnelingen' werfleiders.
      Die mensen hebben hun waarde reeds bewezen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        klopt, daarom dat ik vraag in begin al zo raar vond
        en je laatste opmerking ook, wat is een vader met 3 kinderen (tieners) nu met een Polo of een 3-deurs golf?
        of een alleenstaande met een grand Espace ? maar bij vele bedrijven zou deze geen (kleine) cabrio kunnen krijgen !
        Hier krijgen we gewoon een 'budget' en 'max Co2-uistoot'.
        En voor de rest kies je zelf (moet enkel diesel zijn).

Daarom bv volgend verschil :
        - ikke bestelde vorige maand Skoda Superb (getrouwd, en 2 tieners op de achterbank...)
        - mijn collega bestelde Audi A3 sedan (vrijgezel....)

Comment

Met werfverantwoordelijken bedoel je werfleiders en projectleiders (ik vind het wel mooie wagens dat die krijgen )? En wat met 'beginnelingen'?
          Die krijgen toch zo geen wagens onder hun gat geschoven?
          Niemand krijgt zomaar een bedrijfswagen onder zijn gat geschoven ... .

Wat is eigenlijk je doel met dit topic? Want je vraagt eigenlijk naar een onbestaande link tussen een bedrijfswagen en een functie. Daarbij ga je er al vanuit dat een bepaalde job binnen elk bedrijf dezelfde inhoud en dezelfde verantwoordelijkheden heeft. Als ik hier al die tittels lees die mensen krijgen opgeprikt dan weet ik nog niet wat die zijn job inhoud. Ik werk al 10 jaar in allerlei bedrijven van groot tot klein in verschillende sectoren, een functie als manager in bedrijf A kan in bedrijf B voor een gelijkaardige functie een heel andere tittel krijgen.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Wat is eigenlijk je doel met dit topic? Want je vraagt eigenlijk naar een onbestaande link tussen een bedrijfswagen en een functie. Daarbij ga je er al vanuit dat een bepaalde job binnen elk bedrijf dezelfde inhoud en dezelfde verantwoordelijkheden heeft. Als ik hier al die tittels lees die mensen krijgen opgeprikt dan weet ik nog niet wat die zijn job inhoud. Ik werk al 10 jaar in allerlei bedrijven van groot tot klein in verschillende sectoren, een functie als manager in bedrijf A kan in bedrijf B voor een gelijkaardige functie een heel andere tittel krijgen.
            Toch een interessant topic zodat men kan weten waar en voor welke functie men moet gaan solliciteren om met een kale premium-leasingkar te kunnen uitpakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
              Toch een interessant topic zodat men kan weten waar en voor welke functie men moet gaan solliciteren om met een kale premium-leasingkar te kunnen uitpakken.
              Nee, want dan zou iedereen er ook nog moeten bijzetten bij welk bedrijf
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Nee, want dan zou iedereen er ook nog moeten bijzetten bij welk bedrijf
                Daar heb je een punt, maar er wordt wel hier en daar al gerefereerd naar de sector (vb. een 'cafetariaplan' wijst hoogstwaarschijnlijk in de richting van de banksector).

Comment

Wat is eigenlijk je doel met dit topic? Want je vraagt eigenlijk naar een onbestaande link tussen een bedrijfswagen en een functie.
                  Ik ga er geen enquête rond maken
                  Ik ben gewoon benieuwd naar wat voor een auto je 'kan' krijgen als je werkt en wat voor functie/verantwoordelijkheid er aan zo'n auto vast hangt.

Ik weet natuurlijk ook dat er uitschieters zijn die er een groot deel van hun loon voor over hebben (als dit mag van het bedrijf uiteraard).

Maar over het algemeen werkt men toch met lijsten waar je uit mag kiezen of heb je een budget (dat samenhangt met je verantwoordelijkheid).

Sent from my HTC One using Tapatalk
                  2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Bij ons is de carpolicy op het bedrijf als volgt.
                    Auto's ingedeeld in 3 categorieën

1) CO2 uitstoot, max 120 gr budget 610 €/md gebaseerd op 4 jaar en 30.000km/j (vertegenwoordigers, merchandisers, techniekers)
                    2) CO2 uitstoot, max 145 gr budget 710 €/md (kader)
                    3) C02 uitstoot, max 155 gr budget 810 €/md (directie)

Budget is exclusief brandstofkosten.

Beperkt tot volgende merken : VW, Audi, BMW, Volvo, Renault en Peugeot.

Zit zelf in categorie 2 en vind dat dik OK eigenlijk.

Comment

Om een voorbeeld te geven:
                      In mijn lijst staat een 520dA met business pack, maar ook een Audi Q3, of (godbetert) een S-Max.

Dus, het is maar waar je de prioriteiten legt.
                      Enne, de leasing prijs van de BMW ligt relatief gunstig tov de S-Max omdat de Ford zo snel in waarde zakt.

Comment

Maar over het algemeen werkt men toch met lijsten waar je uit mag kiezen of heb je een budget (dat samenhangt met je verantwoordelijkheid).
                        Die lijsten verschillen zo hard van bedrijf tot bedrijf dat daar absoluut geen lijn in te trekken is. Het hangt dan ook nog is samen met bedrijfscultuur en grote van het bedrijf en de vloot en al die andere zaken. Budget hangt samen met je loon en dat geheel vormt uw loonpakket en dat is het enige dat vergelijkbaar zal zijn voor een bepaalde functie met een bepaalde verantwoordelijkheid.

Ik ken mensen met een kale Focus die het dubbel verdienen van mij en een pak meer verantwoordelijkheden hebben.

Trouwens mijn collega heeft een kale BMW 5, maar dan ook echt kaal en die kost per maand enkele tientallen euro meer dan mijn Touran. Ik had een collega die 350 euro per maand opleg deed op zijn wagen ... Daar kun je als buitenstaander echt geen beeld van krijgen hoe zo een zaken werken zonder het hele plaatje te kennen
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

senior system engineer - 3 serie touring (F31)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Bij ons is de carpolicy op het bedrijf als volgt.
                            Auto's ingedeeld in 3 categorieën

1) CO2 uitstoot, max 120 gr budget 610 €/md gebaseerd op 4 jaar en 30.000km/j (vertegenwoordigers, merchandisers, techniekers)
                            2) CO2 uitstoot, max 145 gr budget 710 €/md (kader)
                            3) C02 uitstoot, max 155 gr budget 810 €/md (directie)

Budget is exclusief brandstofkosten.

Beperkt tot volgende merken : VW, Audi, BMW, Volvo, Renault en Peugeot.

Zit zelf in categorie 2 en vind dat dik OK eigenlijk.
                            En welke auto krijg jij in dat budget gewrongen?

Comment

IR Chemie; een handvol nootjes, ttz een vergoeding woon-werkverkeer.
                              truth is in the eye of the beholder

Comment

Jeep wrangler.
                                Alles van wc madam to CEO ... in mijn eigen bedrijfke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                  IR Chemie; een handvol nootjes, ttz een vergoeding woon-werkverkeer.
                                  Maar jouw netto-loon ligt dan weer wat hoger als iemand met firmawagen.

Comment

Daar heb je een punt, maar er wordt wel hier en daar al gerefereerd naar de sector (vb. een 'cafetariaplan' wijst hoogstwaarschijnlijk in de richting van de banksector).
                                    Ik ken IT-bedrijven die dit ook hebben
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Maar jouw netto-loon ligt dan weer wat hoger als iemand met firmawagen.
                                      Niet hoog genoeg toch?
                                      truth is in the eye of the beholder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                        Niet hoog genoeg toch?
                                        Waarschijnlijk niet.

Comment

wij krijgen gewoon een budget officers +-65k, kader management +-90k en hoger heb ik geen idee maar er zit een panamera turbo en S65 bij
                                          neem je dan een dacia duster van 10k bij wijze van spreken mag dat maar je loon zal niet verhogen.
                                          nu we mochten wel enkel bij mercedes, audi en porsche gaan shoppen
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X