Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bedrijfswagen bij welke functie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
    iedereen binnen het bedrijf bij ons kan kiezen voor een 'cafetariawagen', in het kader van een cafetariaplan (soort van custom verloning)
    bij managers en consultant valt dit dan onder de categorie bedrijfswagen
    je kan zelf kiezen, cat A en B kan iedereen kiezen, ook newcomers (er zijn 21 jarigen bij ons met een golf 6 variant onder hun gat), cat C is voorbehouden voor managers/consultants/it'ers en personen met al wat meer ancienniteit
    cat A: VW Polo
    cat B: VW Golf 7, VW Golf (7?) Variant, Volvo V40, Ford C-Max
    cat C: VW Passat (Variant), Audi A4 Avant, Audi A3 (Sportback), Ford S-Max, VW Touran (kan ook cat B zijn, ben niet zeker)
    allen diesels uiteraard, meestal een 1.6 diesel
    Heel veel verschil is hier ook niet tussen nieuwkomers en anciens..
    2010 BMW 116d hatch M-pakket

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      wij krijgen gewoon een budget officers +-65k, kader management +-90k en hoger heb ik geen idee maar er zit een panamera turbo en S65 bij
      neem je dan een dacia duster van 10k bij wijze van spreken mag dat maar je loon zal niet verhogen.
      nu we mochten wel enkel bij mercedes, audi en porsche gaan shoppen
      Amai, dat is ook geen mis budget
      Bij welk bedrijf of welke sector is dit het geval als ik zo benieuwd mag zijn?
      2010 BMW 116d hatch M-pakket

      Comment


      • #83
        En die mensen verdienen waarschijnlijk ook meer dan 10k Bruto per maand... , anders valt het VAA stevig tegen.

        In elk geval ken ik weinig bedrijven waar zelfs nog maar de CEO met een Panamera of S65 rijdt.
        Je ziet dat vooral bij CEO-eigenaars.

        Onze CEO (berusgenoteerd bedrijf met 2,4 miljard € omzet) rijdt met een ML 350 CDI.
        De VP's rijden met 530 xD of E350 CDI, en hun jaarloon mag je inschatten op 2-3 keer het loon van Di Rupo.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          In elk geval ken ik weinig bedrijven waar zelfs nog maar de CEO met een Panamera of S65 rijdt.
          Je ziet dat vooral bij CEO-eigenaars.
          Die idee heb ik zeker en vast ook....

          Onze 'vennoten' rijden oa....
          Mercedes ML 350 CDI
          Mercedes CLS 350 CDI 4 matic
          Audi A7 3.0 diesel
          BMW GT 530 d

          Comment


          • #85
            luchtvaart sector en geen belgische maatschappij
            lets have some more member berries

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              En welke auto krijg jij in dat budget gewrongen?
              Ik rij nu met een Peugeot 508 1.6 hdi Allure, full option. 2 jaar geleden gekozen omdat die toen zo goed scoorde op de Co2 uitstoot.
              Mijn rechtstreekse collega's rijden met een 318d sportline, mercedes 200cdi break avantgarde, VW sharan, audi a4 break en een V60 d2 summum.

              Moest ik momenteel terug kiezen, zou ik voor een passat of een Skoda Superb 20 cdi gaan met DSG, denk ik.

              Ford en Skoda vergat ik trouwens nog in het lijstje, zie ik ;-)

              Comment


              • #87
                Functie : verkoopleider export.

                De car policy werkt bij ons als volgt :
                - vrije keuze qua merk & model*
                - Max Budget is 40.000€, Max uitstoot is 160gram. Maar per gram dat je minder uitstoot (dan die 160 gram) krijg je 100€ extra die je mag bijtellen bij je budget.
                - je mag ook 10% boven je budget gaan, maar dit dien je zelf wel bij te betalen.
                - we rijden max 3 jaar, of 180.000km, wat het eerste komt.

                * uitgesloten zijn : cabrio's en benzinewagens.

                je mag uiteraard ook opteren voor een goedkopere wagen. Je krijgt hiervoor dan geen extra vergoeding in return. Raar genoeg doen sommigen dit.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
                  Functie : verkoopleider export.

                  De car policy werkt bij ons als volgt :
                  - vrije keuze qua merk & model*
                  - Max Budget is 40.000€, Max uitstoot is 160gram. Maar per gram dat je minder uitstoot (dan die 160 gram) krijg je 100€ extra die je mag bijtellen bij je budget.
                  - je mag ook 10% boven je budget gaan, maar dit dien je zelf wel bij te betalen.
                  - we rijden max 3 jaar, of 180.000km, wat het eerste komt.

                  * uitgesloten zijn : cabrio's en benzinewagens.

                  je mag uiteraard ook opteren voor een goedkopere wagen. Je krijgt hiervoor dan geen extra vergoeding in return. Raar genoeg doen sommigen dit.
                  Interessante regeling omtrent de CO2!
                  Met zo'n budget geraakt er toch al een hele mooie 3 - C - a4 in?

                  Als je niets van het budget terug krijgt vind ik het wel wat raar dat je het niet optimaal zou benutten (volgens hetgeen je nodig hebt uiteraard)


                  Sent from my HTC One using Tapatalk
                  2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                  2007 BMW E91 318d - 122pk

                  Bekijk
                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                  Comment


                  • #89
                    Hoe meer je benut van je budget, hoe hoger je VAA.
                    Dat kan voor sommigen de reden zijn om onder budget te blijven.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                      Interessante regeling omtrent de CO2!
                      Met zo'n budget geraakt er toch al een hele mooie 3 - C - a4 in?

                      Als je niets van het budget terug krijgt vind ik het wel wat raar dat je het niet optimaal zou benutten (volgens hetgeen je nodig hebt uiteraard)


                      Sent from my HTC One using Tapatalk
                      Idd, zit al wat jaren met die klassen rond te rijden. Nu een 318d met alle toeters en bellen. (En M pakket voor de midlife crisis, haha)
                      het leuke is ook dat iedereen (beginnende jonge haaien, of anciens) binden dezelfde categorie dezelfde policy genieten, en er hoegenaamd geen jaloezie is.
                      Zo is er deze zomer een 25 jarige begonnen in dezelfde categorie, en die heeft een super complete a-klasse 220cdi bijeengeknutseld. Die man is echt in de wolken met z'n auto. Maar uiteraard ook vele 520d en a6'en, quasi standaard dan.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Hoe meer je benut van je budget, hoe hoger je VAA.
                        Dat kan voor sommigen de reden zijn om onder budget te blijven.
                        Idd, vooral de dames kijken hier toch erg naar om zo goedkoop mogelijk te rijden.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
                          Idd, zit al wat jaren met die klassen rond te rijden. Nu een 318d met alle toeters en bellen. (En M pakket voor de midlife crisis, haha)
                          het leuke is ook dat iedereen (beginnende jonge haaien, of anciens) binden dezelfde categorie dezelfde policy genieten, en er hoegenaamd geen jaloezie is.
                          Zo is er deze zomer een 25 jarige begonnen in dezelfde categorie, en die heeft een super complete a-klasse 220cdi bijeengeknutseld. Die man is echt in de wolken met z'n auto. Maar uiteraard ook vele 520d en a6'en, quasi standaard dan.
                          Amai, chique dat iemand van 25 met zo'n auto mag rijden

                          Dus in principe kan de 25 jarige al met een 5 rondrijden (kaal weliswaar, want ik wist niet dat een a6 en 5 reeks onder de 40k mogelijk is)

                          Sent from my HTC One using Tapatalk
                          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                          2007 BMW E91 318d - 122pk

                          Bekijk
                          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                            Amai, chique dat iemand van 25 met zo'n auto mag rijden

                            Dus in principe kan de 25 jarige al met een 5 rondrijden (kaal weliswaar, want ik wist niet dat een a6 en 5 reeks onder de 40k mogelijk is)

                            Sent from my HTC One using Tapatalk
                            inderdaad, al heb je dan een quasi kale wagen. Velen van ons rijden +50.000 km per jaar en dan zijn (comfort)opties toch een belangrijk & aangenaam onderdeel hoor.

                            Comment


                            • #94
                              Kom deze nog tegen

                              VW Tiguan - Technisch Commercieel Afgevaardigde (zeer ruim begrip) van een dakdekkersbedrijf.

                              Echt veel ervaring hebben ze bij ons niet op vlak van bedrijfswagens en ze zullen er ook nooit de War for talent mee winnen
                              Last edited by ; 19/02/2020, 09:40.

                              Comment


                              • #95
                                Porsche Panamera Turbo S E-hybride -> CEO van IT bedrijf gespecialiseerd in digiborden
                                Audi A4 B8.5 avant -> vertegenwoordiger kantoormaterialen
                                Toyota Yaris/Renault Clio -> Dispatch bij een groot zorgbedrijf
                                VW Passat -> Private banker bij Crelan
                                Dodge Ram 2020 -> zelfstandige vloerder
                                Mercedes X350 -> Gynacologe

                                Comment


                                • #96
                                  van een peugeot 108 tot een bmw 530d gt (meest gekozen atm is een a-klasse) >>> operator of laborant bij een antwerps chemiebedrijf (vrij te kiezen tot 15% van uw bruto-jaarloon)

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    van een peugeot 108 tot een bmw 530d gt (meest gekozen atm is een a-klasse) >>> operator of laborant bij een antwerps chemiebedrijf (vrij te kiezen tot 15% van uw bruto-jaarloon)
                                    15% is dan het budget van de auto? Dat moeten dan nogal jaarlonen zijn.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      15% is dan het budget van de auto? Dat moeten dan nogal jaarlonen zijn.
                                      In zijn sector zijn dat idd lonen om U tegen te zeggen.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        15% is dan het budget van de auto? Dat moeten dan nogal jaarlonen zijn.
                                        je levert dat in, niet bovenop he, voor alle duidelijkheid

                                        en overal openstaande vacatures, zoals bijna elke sector tegenwoordig
                                        Last edited by bobo; 19/02/2020, 10:14.

                                        Comment


                                        • zulke luxeproblemen op dat niveau,
                                          die moeten een zwaar leven hebben lol

                                          Comment

                                          Working...
                                          X