Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bedrijfswagen bij welke functie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Als ik dit allemaal lees lijkt het misschien wel een oplossing bedrijfswagens af te schaffen, het brutoloon aan te passen, en wie verplaatsingen voor z'n werk moet doen een kilometervergoeding te betalen voor de werkelijk werk-gerelateerde verplaatsingen (zonder het woon- werkverkeer natuurlijk).
    Dan kan iedereen kopen waar hij goesting in heeft.
    En dan is dat gemekker van zij die geen firmawagen hebben en denken dat wie er wel een heeft veel voordeel geniet, ook gedaan.
    Het gemekker van zij die er wél een hebben en vinden dat ze er toch oh zo veel voor betalen aan VAA en dikwijls nog niet tevreden zijn met wat onder hun gat wordt geschoven, kan dan ook stoppen.
    Dat is een heel goed plan en die regel bestaat, tot 24000km/jaar. Eens ge daarover gaat, is het financiële zelfmoord.

    Heb er zelf al ooit voor gezien, maar die beperking gooit roet in het eten. Mijne baas wil ook niet dat ik op zelfstandige basis ga werken voor hem. Want dan had ik ook keus.

    Comment


    • Bij een bedrijf met een redelijk grote vloot moet dat wel lukken. En zo'n upgrade is normaal ook beperkt tot bv. 1 klasse hoger of max. zoveel % bovenop de leaseprijs zelf erbij betalen, het is niet dat je daar ineens zotte auto's mee kan kiezen waar ze eventueel achteraf niets mee zijn. Zeker als ze nog wat praktische afspraken maken rond aantal deuren.

      Bij mijn vorig werk snapten ze dat na meer dan 10 jaar wel, ik heb die policy zien evolueren van "geen keuze voor de 2 onderste niveaus en keuze tussen 3-4 modellen voor de niveaus erboven" naar "mobiliteitsbudget, je kan upgraden en downgraden, keuze uit 5-6 merken". Een groot verschil met vroeger waar je regelmatig een auto van een lager niveau kreeg voor de volle 4 jaar van het contract, zonder dat daar iets van compensatie tegenover stond = ergernis verzekerd!

      Zolang werknemers en werkgevers nog financieel voordeel kunnen doen met een bedrijfswagen, kunnen we er maar beter het beste uithalen
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

      Comment


      • Klopt volledig, maar dat impliceert wel een HR verantwoordelijke/fleetmanager die zich daar mee wil bezig houden natuurlijk.

        Comment


        • En van de andere kant gaat dit wss de laatste ICE zijn en als die prijzen hoog blijven, zal dat sowizo een trapje lager moeten. Dus wilde voor 1 x eens mijne wens. Alhoewel ik privé nog steeds 2 klassen hoger zou rijden (occasie dan wel).

          Comment


          • Langs de ene kant zou ik toch content zijn dat hij je nog laat dieselen, hij kon je ook de sleutels op tafel leggen van een of andere plug in.
            Snap niet goed waarom dat bij jouw baas eigenlijk nog niet een vereiste is.
            De boekhouder van mijn echtgenote blijft maar doorgaan dat dit voor de moment de enige juiste keuze zal zijn, ik zoek nog altijd bewijs om daar nog niet in moeten mee te gaan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
              Als ik dit allemaal lees lijkt het misschien wel een oplossing bedrijfswagens af te schaffen, het brutoloon aan te passen, en wie verplaatsingen voor z'n werk moet doen een kilometervergoeding te betalen voor de werkelijk werk-gerelateerde verplaatsingen (zonder het woon- werkverkeer natuurlijk).
              Dan kan iedereen kopen waar hij goesting in heeft.
              En dan is dat gemekker van zij die geen firmawagen hebben en denken dat wie er wel een heeft veel voordeel geniet, ook gedaan.
              Het gemekker van zij die er wél een hebben en vinden dat ze er toch oh zo veel voor betalen aan VAA en dikwijls nog niet tevreden zijn met wat onder hun gat wordt geschoven, kan dan ook stoppen.
              voila,groot gelijk,als het toch zo nadelig en moeilijk is,waarom aanvaard men dan nog een wagen?
              ik heb het al vaak gezegd,loon moet betaald worden in euro's,niet in wagens ,snoepreisjes ,etentjes onderbroeken of bh's.............................................. ....
              moet iemand rijden in functie van het bedrijf,vergoed hem dan voor de gemaakte kosten.
              al de rest is zever en zet alleen aan tot tweedracht en afgunst.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                Langs de ene kant zou ik toch content zijn dat hij je nog laat dieselen, hij kon je ook de sleutels op tafel leggen van een of andere plug in.
                Snap niet goed waarom dat bij jouw baas eigenlijk nog niet een vereiste is.
                De boekhouder van mijn echtgenote blijft maar doorgaan dat dit voor de moment de enige juiste keuze zal zijn, ik zoek nog altijd bewijs om daar nog niet in moeten mee te gaan.
                Bwa een X5 45e is geen straf als plug-in hybride
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                  Langs de ene kant zou ik toch content zijn dat hij je nog laat dieselen, hij kon je ook de sleutels op tafel leggen van een of andere plug in.
                  Snap niet goed waarom dat bij jouw baas eigenlijk nog niet een vereiste is.
                  De boekhouder van mijn echtgenote blijft maar doorgaan dat dit voor de moment de enige juiste keuze zal zijn, ik zoek nog altijd bewijs om daar nog niet in moeten mee te gaan.
                  Hier heeft onze CFO de vergelijking net gemaakt. Iedereen die minder dan 40K/jaar doet, moet naar plug in.
                  Daarboven is diesel nog altijd de beste keuze.

                  Budget van de plug drivers wordt met 60€/md verhoogd om zo nog aan dezelfde TCO te komen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                    Langs de ene kant zou ik toch content zijn dat hij je nog laat dieselen, hij kon je ook de sleutels op tafel leggen van een of andere plug in.
                    Snap niet goed waarom dat bij jouw baas eigenlijk nog niet een vereiste is.
                    De boekhouder van mijn echtgenote blijft maar doorgaan dat dit voor de moment de enige juiste keuze zal zijn, ik zoek nog altijd bewijs om daar nog niet in moeten mee te gaan.
                    Dat is heel simpel. Mijne baas heeft de stap naar plug-in hybride gedaan met een X5. Dat is hem eerder misvallen en heeft deze dus na 3 jaar ingeruild op een Q8 diesel en de week erna lag de BMW laadpaal bij ons in het magazijn en 2 dagen later is iemand die occasie komen kopen. Onze baas kijkt eerder naar de aankoop en niet naar de TCO en dan krijgt ge die perikelen.

                    Om een mooi voorbeeld te geven. Een collega heeft sinds afgelopen zomer een Astra Break van €27700 en de baas is heel blij dat die jongen een auto voor zijn budget heeft gevonden. Maar er wordt niet gekeken naar dat die auto op nr. 5 staat in de top 10 van sterkste waardedalers, waar ook de Zoe en enkele Fiats tussen staan. Deze Astra zou na 3 jaar en normale km's nog 27% van zijn waarde hebben. Mijne collega doet er 4 jaar en 250000km mee. Dus dat is €1500 export. Andere collega heeft nu een Benz A-klasse sedan besteld voor ongeveer hetzelfde bedrag. Die gaat een heel andere waarde hebben op het einde van de rit. Maar daar kijkt onze baas allemaal niet naar. Laag budget om het allemaal zo goedkoop te houden, behalve als het over zijne eigen wagen gaat.

                    Een maand of 2 geleden heb ik al eens laten vallen dat de Model Y wel een interessante auto zou zijn en dat die TCO volgens mij aan het einde van de rit niet veel gaat verschillen van een goed uitgeruste Tiguan. Ik zou zelf een laadpaal thuis zetten en hij betaald gewoon de kilowatts die ik thuis laad. Knikte direct neen en zei dat het nog te vroeg was.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                      voila,groot gelijk,als het toch zo nadelig en moeilijk is,waarom aanvaard men dan nog een wagen?
                      ik heb het al vaak gezegd,loon moet betaald worden in euro's,niet in wagens ,snoepreisjes ,etentjes onderbroeken of bh's.............................................. ....
                      moet iemand rijden in functie van het bedrijf,vergoed hem dan voor de gemaakte kosten.
                      al de rest is zever en zet alleen aan tot tweedracht en afgunst.
                      Om te beginnen zijt gij nu niet bepaald de meest geschikte mens om in dit topic te komen lezen vermits ge de meest afgunstige mens zijt die hier op het forum zit, maar dat ter zijde.

                      Waarom zou ik de auto moeten weigeren? Ik doe 50000km per jaar waarvan 45000km voor mijne baas. Die andere 5000km zijn privé terwijl ik op 7500km belast wordt. Dus de staat doet nog profijt aan mij.

                      In geval van salariswagens, is dat inderdaad ook zo dat als ge niet tevreden zijt, ge die kunt weigeren en dat zou ik wss ook doen afhankelijk van de andere voorwaarden. Mijn vrouw bv heeft een auto via cafetariaplan en aan het einde van de rit kost dat evenveel als een eigen wagen. Enkel is die tankkaart nu wel een extraatje als ze overdreven veel kms doet, maar dat doet ze niet. En als ze stukken heeft of pere totale rijdt, krijgt ze direct ne nieuwe. Maar zolang het niet mis gaat, kost een eigen auto evenveel. Hare volgende wordt mss een EV (Zoe of zo), maar als ze zelf ene moet kopen is het wss een naftje. Weet nu niet welke van de 2 het beste is voor het milieu.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                        Hier heeft onze CFO de vergelijking net gemaakt. Iedereen die minder dan 40K/jaar doet, moet naar plug in.
                        Daarboven is diesel nog altijd de beste keuze.

                        Budget van de plug drivers wordt met 60€/md verhoogd om zo nog aan dezelfde TCO te komen.
                        Bij ons zijn 2 auto's die 15 à 20000km/jaar doen. Al de rest zit er boven. Ne collega die sinds kort alleen nog verkoopt en ik zullen rond de 45 à 50000km zitten en de projectleiders rond de 55 à 65000km/jaar. Die 2 eerste zijn benzines, al de rest is diesel.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                          Hier heeft onze CFO de vergelijking net gemaakt. Iedereen die minder dan 40K/jaar doet, moet naar plug in.
                          Daarboven is diesel nog altijd de beste keuze.

                          Budget van de plug drivers wordt met 60€/md verhoogd om zo nog aan dezelfde TCO te komen.
                          Zo een berekening is hier ook aan haar gegeven, ze gaat normaal gezien de gok wagen met een Xc 40, en de doorslag is bij haar omdat de huidige vaak in de garage heeft gestaan met problemen die volgens de garage vooral komen van de korte stukken.
                          Of de gok is verkeerd en was het beter terug dieselen, of achter een paar jaar klaar voor een betaalbare volledig elektrische gezinswagen.
                          , ga gewoon voor de tiguan als je toch al tevreden was ervan. Een kennis die maakte de overstap van werkgever omdat die Skoda moest rijden en bij de concurrentie een Audi kon hebben. Jaren dienstverband enzo heeft die toen niet verder over nagedacht en nu zijn het 2 betaalde verlofdagen minder.


                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten

                            Zo een berekening is hier ook aan haar gegeven, ze gaat normaal gezien de gok wagen met een Xc 40, en de doorslag is bij haar omdat de huidige vaak in de garage heeft gestaan met problemen die volgens de garage vooral komen van de korte stukken.
                            Of de gok is verkeerd en was het beter terug dieselen, of achter een paar jaar klaar voor een betaalbare volledig elektrische gezinswagen.
                            , ga gewoon voor de tiguan als je toch al tevreden was ervan. Een kennis die maakte de overstap van werkgever omdat die Skoda moest rijden en bij de concurrentie een Audi kon hebben. Jaren dienstverband enzo heeft die toen niet verder over nagedacht en nu zijn het 2 betaalde verlofdagen minder.
                            Ik ben zeker en vast tevreden van de Tiguan, maar ik rij niet graag 2 x met dezelfde wagen na mekaar. De Tiguan had ik altijd als tussenstap bekeken naar bv een Q5, X3, XC60. Nu komt daar bv de iets goekopere GLB op de proppen. Dus dat was zo een beetje mijn best case scenario. Als dat niet kon, dan wilde ik de Tiguan Platinum met nog wat extra's. Ff getwijfeld voor dezelfde uitvoering als mijne huidige, maar dan AllSpace, maar die extra ruimte heb ik mss 2 per jaar nodig en heb me nu ook al 3 jaar kunnen redden. Dus liever wat meer uitrusting dan. Maar dat was dus mijn worst case scenario Nu zegt hij gewoon dezelfde te gaan halen, en dat is dus nog worster dan de worst case scenario Moet er wel bij vermelden dat ik op dat moment totaal niet in orde was en de discussie niet ben aangegaan, maar die gaat nog volgen. Dus heb een vermoeden dat hij er niet echt bij stil staat en denk dat ik dan gewoon dezelfde opnieuw neem. Echter is dezelfde ook al €2500 duurder en met de FL gaat die nog wat duurder worden. Staat hij ook niet bij stil.

                            Na een jaar ben ik al beginnen dagdromen over een opvolger. Dus elke dag in de auto zitten dagdromen over welk budget en wat erin gaat passen. Wekelijks wat zitten configureren om voorbereid te zijn,... . En dan dat op uw bord krijgen, doet mij mijn feestmuts niet opzetten Ik heb na 4 jaar tussen de 180000 en 190000km met deze wagen gedaan en dan is het wel eens tijd voor iets nieuws. Niets zo leuk dat 2 à 3 avonden in de auto te zitten en alles uit te zoeken en in te stellen. Dus als ik terug nen tiguan heb, is dat op 10 min in de garage al gebeurt en is de fun er vanaf. Dus nu dat ik al 2 jaar zit te dagdromen, ga ik met een zelfde Tiguan opnieuw 4 jaar dagdromen

                            Ach, we zien wel. Zit daar nu al 12,5 jaar en mss moet ik eens de gok wagen op een ander. Niet persé voor de auto, maar gewoon voor verandering.

                            Comment


                            • ik heb er genoeg gehad en eerlijk gezegd heb me nooit geërgerd aan welke auto ik kreeg... zolang ik er maar in geraakte. Merkte vaak bij de collega's op dat zij er wel een zaak van maakte. Moest genoeg standing hebben blijkbaar. Ik was content met de auto zo lang ik er maar mee mocht rondbollen. Meestal deed ik gezien de km's die ik moest doen maar iets meer dan 2 jaar met een auto. Toen ik bij functiewissel geen auto meer kreeg heb ik voor mezelf de 607 gekocht
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                ik heb er genoeg gehad en eerlijk gezegd heb me nooit geërgerd aan welke auto ik kreeg... zolang ik er maar in geraakte. Merkte vaak bij de collega's op dat zij er wel een zaak van maakte. Moest genoeg standing hebben blijkbaar. Ik was content met de auto zo lang ik er maar mee mocht rondbollen. Meestal deed ik gezien de km's die ik moest doen maar iets meer dan 2 jaar met een auto. Toen ik bij functiewissel geen auto meer kreeg heb ik voor mezelf de 607 gekocht
                                Dat is allemaal heel persoonlijk, mijn trekhaak en mijn zetels is mijn grootste zorg altijd. Dat speelt dan even op als ik moet wisselen, als ik zie hoe free_ltd bijna elke post over zijn onderhandelingen met zijn baas doet dan is dat in mijn ogen toch heel extreem.

                                Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Ik vraag me af of het wel verstandig is om steeds opnieuw met 'argumenten' naar je baas te stappen om aan te tonen hoe achterlijk hij is wat zijn car-policy betreft. Als je jezelf zo hoog inschat en denkt onmisbaar te zijn voor je werkgever zou je je wel eens kunnen misrekenen: niemand is onvervangbaar.

                                  Bovendien is een Tiguan toch geen ramp om daar 2 stuks van te moeten slijten, en naar ik links en rechts van mensen hoor, is die uitgerust met uitermate rugvriendelijke zetels.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                    Ik vraag me af of het wel verstandig is om steeds opnieuw met 'argumenten' naar je baas te stappen om aan te tonen hoe achterlijk hij is wat zijn car-policy betreft. Als je jezelf zo hoog inschat en denkt onmisbaar te zijn voor je werkgever zou je je wel eens kunnen misrekenen: niemand is onvervangbaar.

                                    Bovendien is een Tiguan toch geen ramp om daar 2 stuks van te moeten slijten, en naar ik links en rechts van mensen hoor, is die uitgerust met uitermate rugvriendelijke zetels.
                                    Tgoh, de manier waarop je daarover communiceert kiest ieder zelf. Maar het is normaal dat als je opgelegd krijgt hoe een deel van je loon gaat gespendeerd worden dat je daar een vorm van zeggenschap in wil. Als ze morgen beslissen dat mijn maaltijdcheques enkel nog in de ALDI werken dan is dat iets wat mij kan storen. Met de ecocheques heb je ook zo een verhaal.

                                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Veel hangt wel af, hoeveel km's je maakt ook. Als ik hierboven lees, dat iemand met een Astra 250K moet doen op 4j tijd. Dat is écht wel funest voor een mens sowieso. Dan zou ik echt wel een auto eisen die wat comfortabeler was.

                                      Los daarvan blijft een auto toch ook wel een status symbool, draai of keer het hoe je het wil.

                                      Toen ik destijds van mijn BMW3 overschakelde op een Peugeot 508, dachten veel mensen dat ik een mindere job gekregen had LOL.
                                      Echt veel commentaar op gekregen.. tot ze eens meereden in de Peugeot ;-)
                                      Last edited by Bud Wijzer; 26/02/2020, 09:32.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Dat is allemaal heel persoonlijk, mijn trekhaak en mijn zetels is mijn grootste zorg altijd. Dat speelt dan even op als ik moet wisselen, als ik zie hoe free_ltd bijna elke post over zijn onderhandelingen met zijn baas doet dan is dat in mijn ogen toch heel extreem.

                                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                                        Waarom zou dat extreem zijn? Ik vergelijk met de concurrentie. Ik zie zelfs mensen jonger dan ik die een mooi uitgeruste A4 of 3-reeks kunnen kiezen. Het klinkt mss allemaal raar, maar qua carpolicy is dit hier één van de meest vreemdste bedrijven. Op 2 collega's na die autonoob zijn, denkt de rest er allemaal hetzelfde over. Enkel durven die er niets van te zeggen en ondergaan ze het maar en klagen ze gewon onder collega's. Vermits ik wel met de baas af en toe een klapke kan doen, kijken natuurlijk alle collega's naar mij om dit te fixen Zo zijn ze mij nog steeds dankbaar dat ik het voor mekaar heb gekregen dat we niet meer verplicht Citroën moeten rijden waar absoluut niemand mee wil rijden, op die 2 collega's na. Alhoewel die ene collega die de auto's regelt nu wel met een 3008 rijdt. De andere heeft de C5 Aircross omdat die direct beschikbaar was en maar 105gr CO2 had.

                                        Ik zelf probeer in lijn te blijven met wat ik bij de concurrentie kan krijgen en bv de GLB waar ik offerte van heb, valt dan in die prijsklasse. Ik heb 2 concurrenten die aan mijn mouw zitten te trekken. Bij de ene zou die GLB geen probleem zijn, en bij de andere zou de baas (die Benz freak is) wss vragen of ik zeker ben of er alles op zit wat ik wil hebben. Maar probleem is dat ik hier zit vastgeroest en ge daar nooit weet waar ge in terecht komt. In ieder geval maakt de baas er meestal wel een spel van, maar eind vorig jaar was ik er helemaal niet mentaal erbij en dacht ik zelf ff tegen een burn-out aan te zitten waarbij ik dan in dat gesprek niet in discussie ben gegaan. Anders had het nu anders voorgelegen. En achteraf daarop terug komen, is meestal wat moeilijker, maar gaat zeker wel gebeuren. Wss gaat hij zelf niet beseft hebben en vermits ik geen tegenwind gaf, is dat voor hem ook in orde.

                                        Nu zitten we hier met een redelijk vast team, maar telkens we iemand nieuw zoeken, probeert hij een heel ervaren persoon weg te krijgen bij de concurrentie. Maar als die mensen daar nen dikke Audi A4 hebben van rond de €50000, dan gaan ze die zeker niet inruilen voor een budget van €30000 bij ons voor dezelfde functie. Het is hem dan voorheen ook nog niet gelukt die ervaren personen in huis te halen en zijn het steeds enorm jonge mensen geweest. Er zijn effectief al kandidaten geweest die afgehaakt hebben destijds omdat ze hier met Citroën moesten rijden of zelfs weggegaan zijn omdat bleek dat ze na de C4GP gene 3-reeks kregen. Die persoon kreeg bij de nieuwe werkgever direct een 3-reeks en ondertussen heeft ze een 5-reeks.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                          Ik vraag me af of het wel verstandig is om steeds opnieuw met 'argumenten' naar je baas te stappen om aan te tonen hoe achterlijk hij is wat zijn car-policy betreft. Als je jezelf zo hoog inschat en denkt onmisbaar te zijn voor je werkgever zou je je wel eens kunnen misrekenen: niemand is onvervangbaar.

                                          Bovendien is een Tiguan toch geen ramp om daar 2 stuks van te moeten slijten, en naar ik links en rechts van mensen hoor, is die uitgerust met uitermate rugvriendelijke zetels.
                                          Zetels van die Tiguan zijn zeker in orde, maar in andere auto's ook. Nu, ge hebt mensen die continu dezelfde auto willen en ge hebt er die dat niet willen. Een collega van mij doet 80000km op 4 jaar. Daar zit in na 2 jaar al over. Dus hij gaat idd zijn wagen minder snel beu zijn dan ik en kan idd dan 2 x dezelfde slijten en nog maar aan de kms komen van mij op 4 jaar. Jammer genoeg snappen mensen die weinig kms maken dit niet echt.

                                          Idd is iedereen vervangbaar, maar aan welke kost? Ik sta hier niet aan den band waar ge gewoon een ander manneke kunt zetten. Ik heb een enorm klantenbestand dat aan mij vast hangt en dat kan niet zomaar over genomen worden door iemand anders, want ik neem meer dan 50% van die klanten mee terwijl ik nu al de helft van de omzet binnen haal, en de andere 4 die tellen de andere helft. De baas zegt me ne keer of 3 per jaar dat hij met een heel groot probleem zit als ik weg ga Ne maat van mij zegt altijd dat da de moment is om wat aandelen te vragen omdat ge dan minder snel geneigd zijt om te vertrekken. Maar dat zou ik pas arrogant vinden om te vragen. Denk niet dat ik abnormale eisen heb als ik naar de concurrentie kijk.

                                          Maar goed, we zullen zien hoe het gaat uitdraaien.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X