Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bedrijfswagen bij welke functie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Natuurlijk zijn mensen gevoelig aan standing. Het tegendeel beweren is onzin, de hele autoindustrie draait daar op.

    In bedrijven van enig formaat is er daarom een car policy. Afhankelijk van de graad krijg je een budget, en het is de taak van HR om te zorgen dat dat budget een beetje marktconform is.
    Een vertegenwoordiger met een Corsa of een A8 laten rijden komt gewoon niet professioneel over.

    Maar ik ben het wel eens met het feit dat het hoogstens een opmerking oplevert, slimme klanten kijken daar door, en uiteindelijk komt het er op aan dat de juiste diensten aan de juiste prijs geleverd worden.

    Zelf zou ik het onlogisch vinden dat je een loon van 2500 Bruto verdient, en dan een auto krijgt die 1300€ per maand kost.... Maar iemand die 10k Bruto verdient, waarom zou daar geen auto van 1300€ per maand bij kunnen? Die zou dezelfde misschien ook privé kopen.

    Comment


    • nou, om dan toch nog maar eens een voorbeeld te geven van het tegendeel. Wij rijden als enigste rond met Corsa's. De concurrentie heeft Golf, A klasse, CX30, A3, Clubman, enzovoort.

      Toch staat onze agenda altijd overvol en als ik de concurrentie hoor op het examencentrum is dat bij hen niet het geval. Aan de standing zal het dan niet alleen liggen, want zo'n Corsa zonder veel luxe (electronische airco en verwarmde buitenspiegels was de enigste optie) is nu niet echt de blits kar waarin ge gezien wilt worden.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • flappy, das omdat gij zo'n felle vent bent he

        Comment


        • ik geef mij in elke job volledig... waarom doet ge het anders ook. De verhalen die ik al gehoord heb van leerlingen die van een andere rijschool naar ons gekomen zijn, doet vaak mijn tenen krullen. Mensen verwachten om les te krijgen voor toch wel dat niet onaardige bedrag dat ze moeten ophoesten. Niet iemand die links, rechts of rechtdoor zegt.. of in nog slechtere gevallen over hun benen zit te wrijven.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
            Als ik dit allemaal lees lijkt het misschien wel een oplossing bedrijfswagens af te schaffen, het brutoloon aan te passen, en wie verplaatsingen voor z'n werk moet doen een kilometervergoeding te betalen voor de werkelijk werk-gerelateerde verplaatsingen (zonder het woon- werkverkeer natuurlijk).
            Dan kan iedereen kopen waar hij goesting in heeft.
            En dan is dat gemekker van zij die geen firmawagen hebben en denken dat wie er wel een heeft veel voordeel geniet, ook gedaan.
            Het gemekker van zij die er wél een hebben en vinden dat ze er toch oh zo veel voor betalen aan VAA en dikwijls nog niet tevreden zijn met wat onder hun gat wordt geschoven, kan dan ook stoppen.
            Max. 24000 km per jaar, en dan doet de fiscus moeilijk. Been there, done that,... and paid the taxes.
            Met de wettelijke kilometervergoeding ga je ook geen auto kopen, onderhouden, verzekeren en voltanken.
            En als je 50.000 km per jaar rijdt, dan ben je met een tweedehandse auto niet zo veel. Wil je je rug heel houden, en ‘s avonds er niet uit komen gekropen, dan mag het ook iets groter dan een Fiat 500.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

              Max. 24000 km per jaar, en dan doet de fiscus moeilijk. Been there, done that,... and paid the taxes.
              Met de wettelijke kilometervergoeding ga je ook geen auto kopen, onderhouden, verzekeren en voltanken.
              En als je 50.000 km per jaar rijdt, dan ben je met een tweedehandse auto niet zo veel. Wil je je rug heel houden, en ‘s avonds er niet uit komen gekropen, dan mag het ook iets groter dan een Fiat 500.
              Om eerlijk te zijn, als ze mij een wagen aanbieden liever niet als je redelijk wat KM doet voor je werk zelf ik zou het doen met mijn poloke aan €0.09 all in per km, de rest steek ik wel in mijn zakken. En eens die 24.000km voorbij nemen we de andere wel aan werkelijke kost.
              Mijn maat doet het ook zo met een oude fiat en die houdt er redelijk wat aan over.
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

                Max. 24000 km per jaar, en dan doet de fiscus moeilijk. Been there, done that,... and paid the taxes.
                Met de wettelijke kilometervergoeding ga je ook geen auto kopen, onderhouden, verzekeren en voltanken.
                En als je 50.000 km per jaar rijdt, dan ben je met een tweedehandse auto niet zo veel. Wil je je rug heel houden, en ‘s avonds er niet uit komen gekropen, dan mag het ook iets groter dan een Fiat 500.
                1) Ik zeg dat er een vergoeding zou moeten zijn voor de werkelijk gereden kilometers die werkgerelateerde zijn, bij het afschaffen van salariswagens kan dan ook geen beperking van die km worden opgelegd.
                2) Met de wettelijke km- vergoeding kan je wél de kosten dekken van een wagen, zelfs van een nieuwe, tenzij het natuurlijk absoluut een dikke premijoem moet zijn, maar daar kies je dan zelf voor.
                3) Onrechtstreeks geef je dus toe wat vele salariswagenbezitters halsstarrig ontkennen: namelijk dat ze EXTRA voordeel doen en op dit gedeelte GEEN belastingen en RSZ afdragen. En juist DAT is niet fair t.o.v. mensen die op hun volledige loon volledig belast worden.

                Waarmee ik niet wil zeggen dat ik salariswagensletten veroordeel, wél het onrechtvaardige systeem.

                Comment


                • Ik heb het gedaan met een 2de handse Mercedes A (eerste generatie en een even occassie BMW E46 320d, en ik bewees mijn beroepskosten, als werknemer, omdat ik er met de wettelijke kilometervergoeding niet geraakte.
                  Tot ik enerzijds een grondige fiscale controle kreeg, en plotseling 3000 euro mocht bijleggen (omwille van een niet-sluitende omschrijving van onze onkostenvergoeding - en de fiscus daar heel letterlijk interpreteerde), en anderzijds de lange rij slijtagekosten die aan de wagen begonnen te komen eens de 200.000 km voorbij (werd bij een Bosch-servicepunt onderhouden, dus niet aan dealer-prijzen).

                  Met een kleine stadswagen ging ik misschien wel toegekomen zijn met de kilometervergoeding, maar daar zag ik me niet dagelijks een paar 100 kilometer in zitten (ik ben net geen dubbele meter). Een deftige zetel in een veilige auto, dat is het minste. Mijn eerste bedrijfswagen was een BMW 118d, en daarmee heb ik dat ook gedaan. Dat ging, maar ‘s avonds kroop ik toch soms uit de auto. Een Golf kreeg ik niet in mijn leasebudget.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                    1) Ik zeg dat er een vergoeding zou moeten zijn voor de werkelijk gereden kilometers die werkgerelateerde zijn, bij het afschaffen van salariswagens kan dan ook geen beperking van die km worden opgelegd.
                    2) Met de wettelijke km- vergoeding kan je wél de kosten dekken van een wagen, zelfs van een nieuwe, tenzij het natuurlijk absoluut een dikke premijoem moet zijn, maar daar kies je dan zelf voor.
                    3) Onrechtstreeks geef je dus toe wat vele salariswagenbezitters halsstarrig ontkennen: namelijk dat ze EXTRA voordeel doen en op dit gedeelte GEEN belastingen en RSZ afdragen. En juist DAT is niet fair t.o.v. mensen die op hun volledige loon volledig belast worden.

                    Waarmee ik niet wil zeggen dat ik salariswagensletten veroordeel, wél het onrechtvaardige systeem.
                    Ik denk niet dat mijn bedrijfswagens als ‘salariswagens’ mogen omschreven worden, maar wel als een stuk (goed) gereedschap, dat ik ook mocht gebruiken om privé mee te rijden.
                    En op dat privéstuk betaal je belastingen. Dat andere stuk, dat is het beroepsgebruik. Logisch dat je daar geen VAA of sociale bijdragen over betaald. Betaal.je belastingen over de hamer of desktop-PC die op je bureau staat ?
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten


                      Waarmee ik niet wil zeggen dat ik salariswagensletten veroordeel, wél het onrechtvaardige systeem.
                      das een beetje compensatie van het onrechtvaardig systeem van de pensioenbegrenzing - niet voor de afdrachtenbegrenzing want die bestaat niet

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                        das een beetje compensatie van het onrechtvaardig systeem van de pensioenbegrenzing - niet voor de afdrachtenbegrenzing want die bestaat niet
                        Dat klaseer ik onder solidariteit, ook al ben ik daar ook 'slachtoffer' van.
                        Want laat ons wel wezen: zij die daar onder vallen zijn ook in de mogelijkheid om een extraatje opzij te leggen om hun wettelijk pensioen aan te vullen. (meestal met extra belastingsvoordeel bovenop)
                        Als iedereen alles terug wil gecompenseerd zien voor wat hij afdraagt kan je de sociale zekerheid waar we van genieten en die ons door menige natie wordt benijd, beter afschaffen.
                        En nee, ik ben geen linkse rakker.
                        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 09/03/2020, 08:08.

                        Comment


                        • iedereen is solidair met de belasting op zijn loon, laat het stuk pensioenopbouw rechtvaardig verlopen

                          het aanvoelen van onrechtvaardigheid of solidariteit verschilt nogal van persoon tot persoon, en van je statuut

                          Comment


                          • Iedere job heeft zijn voor en nadelen, is toch allemaal redelijk uitgebalanceerd. Als je carrière wil maken, kan je daar voor kiezen. Dan kan je wss genieten van een aantal voordelen zoals bedrijfswagen of salariswagen, maaltijdcheques, gsm, abo, enz... Maar je kan ook kiezen voor een job met meer werkzekerheid en weinig of geen carrièremogelijkheden, met misschien veel betere sociale voorwaarden zoals een goed pensioen. Je kan natuurlijk niet alle voordelen van iedere job hebben, ook al willen we dat wel
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

                              Betaal.je belastingen over de hamer of desktop-PC die op je bureau staat ?
                              Gek genoeg... ja dus.
                              Bij ons werkt iedereen met een laptop, en dat betekent dat je daarvoor een VAA van 5€ per maand aan je broek hebt.
                              Voor de GSM is het nog gekker. Ofwel zijn we tevreden met een mid-range Android, en dan kan je die krijgen, met een globall data abonnement. Maar de meesten hier (ik incl) kopen zelf hun iPhone, en daar gaat dan de sim van de werkgever in.

                              Dat is dus 5€ + 4€ voor het privé gebruik van die GSM. Nu is dat bedrag gewoon te klein om lastig over te doen, maar ik betaal dus effectief 2.5€ per maand voor het zogezegde privé gebruik van mijn laptop. (terwijl ik dat nooit doe)

                              Comment


                              • Dat is omdat je PC ook privé te gebruiken is.
                                Mijn laptop was zodanig dichtgetimmerd dat je daar privé eigenlijk niets mee kon & mocht uitvoeren. Geen VAA.
                                Gsm wel, maar daar mocht ik dan ook privé gebruik van maken.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                  Dat is omdat je PC ook privé te gebruiken is.
                                  Mijn laptop was zodanig dichtgetimmerd dat je daar privé eigenlijk niets mee kon & mocht uitvoeren. Geen VAA.
                                  Gsm wel, maar daar mocht ik dan ook privé gebruik van maken.
                                  GSM betaal ik 2 keer VAA. 1 keer voor het toestel, de 2de keer voor mobiel internet.
                                  En het toestel is gewoon door mezelf gekocht....

                                  Ik kan op mijn bedrijfslaptop ook niet meer doen dan een mailtje versturen, want programma's installeren of zelfs maar een USB stick er aan hangen gaat gewoon niet meer.
                                  En toch betalen. (maar ik zeg het ook, te weinig om echt lastig over te gaan doen)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    Ik heb het gedaan met een 2de handse Mercedes A (eerste generatie en een even occassie BMW E46 320d, en ik bewees mijn beroepskosten, als werknemer, omdat ik er met de wettelijke kilometervergoeding niet geraakte.
                                    Tot ik enerzijds een grondige fiscale controle kreeg, en plotseling 3000 euro mocht bijleggen (omwille van een niet-sluitende omschrijving van onze onkostenvergoeding - en de fiscus daar heel letterlijk interpreteerde), en anderzijds de lange rij slijtagekosten die aan de wagen begonnen te komen eens de 200.000 km voorbij (werd bij een Bosch-servicepunt onderhouden, dus niet aan dealer-prijzen).

                                    Met een kleine stadswagen ging ik misschien wel toegekomen zijn met de kilometervergoeding, maar daar zag ik me niet dagelijks een paar 100 kilometer in zitten (ik ben net geen dubbele meter). Een deftige zetel in een veilige auto, dat is het minste. Mijn eerste bedrijfswagen was een BMW 118d, en daarmee heb ik dat ook gedaan. Dat ging, maar ‘s avonds kroop ik toch soms uit de auto. Een Golf kreeg ik niet in mijn leasebudget.
                                    Als je zoiets doet moet je op voorhand uw huiswerk maken.
                                    Ik heb het 2 jaar gedaan, en elke tankbon, elke km is opgeschreven van waar naar waar. Geen controle gekregen maar moesten ze gekomen zijn kregen ze daar geen naald meer tussen want anno 2020 kan je op 0.0 menselijkheid reken bij de fiscus dat kennen ze niet meer.
                                    Polo 6n 1.4

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                      1) Ik zeg dat er een vergoeding zou moeten zijn voor de werkelijk gereden kilometers die werkgerelateerde zijn, bij het afschaffen van salariswagens kan dan ook geen beperking van die km worden opgelegd.
                                      2) Met de wettelijke km- vergoeding kan je wél de kosten dekken van een wagen, zelfs van een nieuwe, tenzij het natuurlijk absoluut een dikke premijoem moet zijn, maar daar kies je dan zelf voor.
                                      3) Onrechtstreeks geef je dus toe wat vele salariswagenbezitters halsstarrig ontkennen: namelijk dat ze EXTRA voordeel doen en op dit gedeelte GEEN belastingen en RSZ afdragen. En juist DAT is niet fair t.o.v. mensen die op hun volledige loon volledig belast worden.

                                      Waarmee ik niet wil zeggen dat ik salariswagensletten veroordeel, wél het onrechtvaardige systeem.
                                      prachtig!heel duidelijk uitgelegd,maar of ze het nu(willen)snappen????????????????????????????????? ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                        1) Ik zeg dat er een vergoeding zou moeten zijn voor de werkelijk gereden kilometers die werkgerelateerde zijn, bij het afschaffen van salariswagens kan dan ook geen beperking van die km worden opgelegd.
                                        2) Met de wettelijke km- vergoeding kan je wél de kosten dekken van een wagen, zelfs van een nieuwe, tenzij het natuurlijk absoluut een dikke premijoem moet zijn, maar daar kies je dan zelf voor.
                                        3) Onrechtstreeks geef je dus toe wat vele salariswagenbezitters halsstarrig ontkennen: namelijk dat ze EXTRA voordeel doen en op dit gedeelte GEEN belastingen en RSZ afdragen. En juist DAT is niet fair t.o.v. mensen die op hun volledige loon volledig belast worden.

                                        Waarmee ik niet wil zeggen dat ik salariswagensletten veroordeel, wél het onrechtvaardige systeem.

                                        Er zijn nog van die fundamentele onrechtvaardigheden.

                                        als ik alleen een salaris van 80k verdien, betaal ik een pak meer belastingen dan een koppel dat elk 40k verdient, terwijl de alleenverdiener een kleiner pensioen zal krijgen.
                                        op alles wat je verdient boven de ca 45k per jaar betaal je RSZ terwijl je pensioen getopt is, en je eventuele werkloosheidsvergoeding niet hoger is.
                                        Als een zelfstandige dat verdient, nog minder RSZ, terwijl die alle bijdragen voor zijn pensioenverzekering kan aftrekken.
                                        Iemand die heel zijn leven werkloos rondlummelt krijgt misschien geen pensioen, maar een bestaansminimum, en toch gaat die in het rusthuis dezelfde pamper en eten krijgen als ik die mijn rekening misschien zelf ga betalen.

                                        Zal wel allemaal solidariteit zijn zeker.... Dus ik voel me geen bevoordeelde salariswagenslet, en ik vind het systeem ook onrechtvaardig.

                                        En natuurlijk veroordeel jij salariswagens, anders gebruik je die woorden niet.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                                          Er zijn nog van die fundamentele onrechtvaardigheden.
                                          Dat is nu eens helemaal waar zie!
                                          En omdat er nog zoveel is dat fout, scheefgetrokken, onrechtvaardig, schandalig enz... is, moet je natuurlijk niets aanpakken, tenminste, als het om iets gaat waar men 'voordeel' bij heeft.
                                          Typische reactie die hier wel vaker voorkomt: altijd moeten er andere dingen bijgesleurd worden om dat waar het over gaat goed te praten of te minimaliseren, al naar gelang het in uw kraam past.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X