Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wachma Bekijk Berichten
    Eerst en vooral vind ik het al schending van de privacy, dergelijke filmen horen niet thuis in de "media"
    Als de M3 effectief in fout is en het slachtoffer volledig in zijn recht is, dan vind ik dit op zich al een hele mooie straf.
    Iedereen weet inmiddels over wie het gaat (als het daadwerkelijk de eigenaar zelf was).
    Publiekelijk aan de schandpaal gehangen worden, veel erger kan niet.

Zal ook wel verschoten zijn dat zijn "anonieme" actie plots niet meer zo anoniem is.

Comment

Tip van de dag:
      Eerst even checken of er geen dashcams aanwezig zijn

Nu even serieus:
      Rijbewijs voor een mooie tijd opbergen en zoals Ralphke hierboven al zegt iedereen weet nu al wel over wie het gaat. Ik denk dat er hem momenteel de lelijkste dingen worden toegewenst op zijn Facebookpagina.

Vergeet ook niet dat iedereen wel eens fouten maakt e
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Ik heb het zelf ook al eens meegemaakt dat er iemand zo'n remmaneuver deed bij mij en als je daar dan over begint na te denken kom je maar tot 1 besluit : die bestuurders denken dat de baan alleen van hen is en kunnen het gewoonweg niet verdragen dat er nog andere chauffeurs zijn die ook een stukje van die weg opeisen...

vb : ik rijd veel op cc en als ik aan een andere snelheidszone kom dan laat ik mij gewoon uitbollen ( in de versnelling waar ik in reed of soms door terug te schakelen en alzo "uit te bollen" tot ik aan het bord van de nieuwe zone kom.
        Het is de kunst om niet 100 m voor die zone reeds bvb 50 ipv 70 te rijden , ik ben er ondertussen al zo in bedreven dat ik langs zo'n bord kom voorbijgereden tegen bvb 56km/uur en 2 sec. later tik ik terug mijn cc in (op 52 of 54 ) .
        Al er dan net op zo'n moment achter mij iemand rijdt die vind dat ik tot aan dat nieuwe snelheidsbord de max. toegelaten snelheid moet rijden om vervolgens keihard op m'n rem te gaan staan zodat meneer of mevrouw toch minstens 3 sec. eerder op zijn/haar bestemming is én het lukt de chauffeur niet om mij voorbij te steken door opkomend verkeer .....dan weet ik al dat er een moment komt dat de auto achter mij toch zal willen voorbijsteken....
        Dan hou je je aan de regels ( en je rijdt net niet te snel om geflitst te worden) en dan zit je met zo iemand "in uw gat" .

Nu met zulke sportieve wagens ga ik me zeker niet meten ( met mijn familiewagen ) en dan is het erg simpel : laten voorbijsteken...

Is het echter een jan-modaal-auto , dan durf ik wel eens net voor een nieuw snelheidsbord een viteske lager te schakelen en kom er dan nog maar eens over ( dat is dan van een zone 50 naar bvb zone 70 )

Mijn schoonpa kan zich er niet druk over maken , voor zijn part rijd iedereen hem voorbij en hij zal eerder ook inhouden op de autosnelweg ipv nog snel ff mee in te voegen naar links ( als hij achter mij rijdt ) , terwijl ik eerder naar links invoeg omdat ik anders een tijdje "ingesloten" zit naast alle andere linksrijders die net zoals ik moeten aanschuiven als er 300 m voor mij een kamion naar het linkse vak gaat om daar 2 minuten later nog altijd te rijden met mij in zijn gat en ik op mijn beurt met alle andere linksrijders.

Ik heb om zo'n moment geen zin om rechts te blijven hangen en begeef me vrij onmiddellijk naar links en dan kan ik me voorstellen dat daar veel chauffeurs behoorlijk "pissig" van worden omdat niet zij maar ik achter die vrachtwagen zit en ik als eerste vol op het gas kan.....
        Het is dan ook niet dat ik die chauffeur achter me de pas afsneed , de persoon in kwestie kan het op dat moment niet verdragen dat er nog iemand invoegde voor ie zelf in de kamion z'n gat zat....

Een beetje begrip is hier meer op z'n plaats en gelukkig voor alle rijders in het filmpje loopt het hier goed af .

Ik heb btw ook een webcam in m'n auto hangen

Comment

verbeurd verklaren
          (verbeurdverklaring / verbeurd verklaren / verbeurd verklaard) (forfeiture / to confiscate)(strafrecht) als bijkomende straf bepalen dat een veroordeelde de spullen kwijtraakt die bij hem in beslag zijn genomen. Gerelateerde termen: ontneming / ontnemen / ontnomen Gerelateerde- en regelgeving: art. 9 Wetboek van Strafrecht

vernietigen
          vernietigen werkw.Uitspraak: [vərˈnitəxə(n)] Verbuigingen: vernietigde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft vernietigd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen zo kapotmaken dat alles verdwijnt Voorbeeld: `archieven en oud papier verniet...

... Dus waar zou ik gezegd hebben dat die M3 tot schroot moet herleid worden... ?
          U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
            Stevig remmen zonder reden op de autosnelweg = poging tot moord met voorbedachte rade = levenslang rijbewijs kwijt + zware gevangenisstraf (+ 5 jaar)
            Dus volgens jou is er een verband tussen een veroordeling voor poging tot moord én je rijbewijs. Hoe zit dat dan net?

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                Dus volgens jou is er een verband tussen een veroordeling voor poging tot moord én je rijbewijs. Hoe zit dat dan net?
                Je kan je auto evengoed als wapen gebruiken dat moet niet altijd een mes zijn hé.
                Dus dan ben je in 1e instantie zeker je rijbewijs kwijt + nog een veroordeling voor misdrijf X of Y...Z

OT: dienen M3 heeft verdomd veel chance dat het niet in dendermonde is of de auto zou in beslag genomen worden.
                Ze gingen dat met die aston ook doen gelukkig was die eigendom van de leasemaatschappij.
                Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  De vraag is inderdaad, hoe snel reed de M3? Aan de snelheid te zien dat 'm langs rechts voorbij rijdt, zal 'm niet tegen 120 gereden hebben.
                  Ik ben ook niet heilig, en durf ook wel eens +120 rijden. Maar dan weet je dat je dubbel zo alert moet zijn voor weggebruikers die niet goed ingeschat hebben dat je sneller aankomt, en dus voor je inrijden. Dat is bij mij ook al gebeurd, maar dan besef ik dat ik zelf ook een deel van de schuld ben, en dan ga ik mij zeker niet zo gedragen.
                  Moet hier zowat de enigste volwassen uitleg zijn, en nog correct ook.
                  Weet als je (te) snel rijdt, je ALTIJD in de fout gaat. Anderen moet je daar verder maar niet mee "lastig" vallen.
                  Als M3-rijder of met wat je dan ook al mag rijden, zou ik me gedeisd houden, de camoinette correct voorbij steken en terug gas geven en even de schouders optrekken.

Aan de constante snelheid van de camionette-chauffeur te zien hoefde hij helemaal niet op de rem te gaan en nam de juiste beslissing.(hij had inderdaad nog wel even kunnen wachten en de M3 laten passeren maar zal dan niet meer op een veilige afstand van de vrachtwagen gezeten hebben).

Er gaat trouwens niet veel van in huis komen om de M3-chauffeur te "linchen". Datum klopt niet, dus die bewuste dag was hij niet daar en reed er een ander M3 met zijn nummerplaat of duplo daar rond...(is maar een fictieve uitleg hé mannen).

Voor alle duidelijkheid, ik kan het rijgedrag van de kamikaze-piloot dus absoluut niet goedkeuren.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

Rijgedrag valt absoluut niet goed te keuren.

Maar al de zelfverklaarde rechters op Facebook en hun straffen doen me toch ook in het haar krabben.

Volgende keer wel graag eens een artikel met een grijze Nissan Primera met drie geschaafde wieldeksels en een golfbal op de trekhaak in de hoofdrol. Of iets ander wat we nog niet gehad hebben. Elk merk mag wel eens gratis in de kijker staan, niet? Ik heb mijn portie BMW, Mercedes en Audi artikels ondertussen al wel gehad.
                    OF we kunnen ons op de feiten toeleggen, namelijk het rijgedrag?

Comment

Let the dash cam wars begin...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                        Daar wil ik ook eens popcorn mee eten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                          Rijgedrag valt absoluut niet goed te keuren.

Maar al de zelfverklaarde rechters op Facebook en hun straffen doen me toch ook in het haar krabben.

Volgende keer wel graag eens een artikel met een grijze Nissan Primera met drie geschaafde wieldeksels en een golfbal op de trekhaak in de hoofdrol. Of iets ander wat we nog niet gehad hebben. Elk merk mag wel eens gratis in de kijker staan, niet? Ik heb mijn portie BMW, Mercedes en Audi artikels ondertussen al wel gehad.
                          OF we kunnen ons op de feiten toeleggen, namelijk het rijgedrag?
                          Al een geluk dat het niet een 318d met m pakket is. De 'wel willen maar niet kunnen' verhaaltjes zouden weer welig tieren.

Comment

De roetwolk zou t beeld wel verstoren
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                              De roetwolk zou t beeld wel verstoren
                              Roetfilter!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Al een geluk dat het niet een 318d met m pakket is. De 'wel willen maar niet kunnen' verhaaltjes zouden weer welig tieren.

Daar kunde gij gene transporter mee volgen makker..

Comment

Dat is verbaal geweld naar derden toe, kan niet, in geen geval. Hier wordt de wagen als aanvalswapen gebruikt. De kans dat de bestuurder van de bestelwagen de controle verliest met alle gevolgen nadien is heel groot. Het gedrag van deze persoon is in geen enkel geval goed te keuren, wat er ook gebeurd is vooraf. Als autorijder moet je respect tonen aan alle deelnemers van het verkeer. Hier hebben we duidelijk te maken met een persoon die door het lint gaat. De vraag is , wat is hiervoor een gepaste straf.

Comment

En net een interview gehoord op radio2 met de heer Heleven, de zogenaamde eigenaar van de BMW M3. Deze heeft helemaal niks te maken met de zaak, hij rijdt al 9j met een SUV. De beschuldigingen begonnen nadat de zelfverklaarde internetdetectives foto's vonden van de M3 voor zijn bedrijf en tot de 'logische' conclusie komen dat die van hem moet zijn.

Toch heerlijk dat internet hé.

Hij heeft gisteren dan zelf klacht ingediend bij de politie omdat de reacties op zijn facebookpagina de spuigaten uitliepen.

Comment

Tuurlijk is dit regelrechte moordpoging .Op het eerste zicht doet die camjonette hier niks verkeerd en als ze iets moest verkeerd gedaan hebben is dit er zwaar over van de bmw rijder . Stel je voor je hebt juist voor een vrachtwagen terug ingevoegd en je komt daar deze clown tegen die doodleuk op zijn rem gaat staan .Ben vrijwel zeker dat de vrachtwagen ook op de rem heeft mogen staan , mag er niet aan denken wat de gevolgen daarvan had kunnen zijn als je ziet wat een vrachtwagen met je doet in bvb een kettingbotsing . Voor mensen die zich afvragen welke nekslag de bmw rijder had gehad bij aanrijding vraag ik mij af welke nekslag die comjonetterijder had gehad bij aanrijding van die veeltonner .Dat die datum nu verkeerd is ingesteld op die camera of niet doet hier niks terzake aan deze moordpoging . Wet van de privacy is gemaakt voor en door mensen die zich meer achten dan een ander in de maatschappij . Mag er echt nie aan denken dat je ooit zo'n zot tegenkomt als je bvb je kleinkinderen juist van school hebt afgehaald . Een heel zware straf is hier op zijn plaats .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        En net een interview gehoord op radio2 met de heer Heleven, de zogenaamde eigenaar van de BMW M3. Deze heeft helemaal niks te maken met de zaak, hij rijdt al 9j met een SUV. De beschuldigingen begonnen nadat de zelfverklaarde internetdetectives foto's vonden van de M3 voor zijn bedrijf en tot de 'logische' conclusie komen dat die van hem moet zijn.

Toch heerlijk dat internet hé.

Hij heeft gisteren dan zelf klacht ingediend bij de politie omdat de reacties op zijn facebookpagina de spuigaten uitliepen.
                                        Als dit de waarheid is moet dat heel erg zijn voor die mens . Maar het is echt nie moeilijk om de eigenaar van die wagen te achterhalen , dat ze er maar werk van maken .

Comment

Comment

Working...
                                          X