Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hij kon ook van over de pechstrook komen en dan kan je dat bijna onmogelijk zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jonasdb Bekijk Berichten
      Hij kon ook van over de pechstrook komen en dan kan je dat bijna onmogelijk zien.
      Voilà, dat bedoel ik juist, op basis van dat filmpje kan je je geen juist beeld vormen van de werkelijkheid. Nu reeds is de waarheid al scheef getrokken. Voor hetzelfde geld is de filmende bestuurder 'eerst' in de fout gegaan (couperen).

Het enigste wat ik er nog over ga zeggen is dat de E314 een kakbaan is en ik neem zij bijna elke dag (stuk Leuven-Aarschot).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
        Ewald, niet alleen op FB zijn de mensen oerdom, je doet hierboven net hetzelfde. wat is dan het verschil met FB? Zonder bewijs veroordeel je de bestuurder van de bestelwagen.
        De beelden spreken voor zich, de politie had daar zeker iets mee gedaan. Met het filmen heb ik geen probleem, wel met het publiceren op sociale media.
        Dergelijke beelden zijn al gebruikt om mensen te veroordelen, onder meer door politierechter Peter D'Hondt in Dendermonde.
        Of de beelden van de Belgische jongeren die in Eindhoven een jongeman in elkaar schopten. "Die beelden werden ook publiek gemaakt."
        Valt dit goed te keuren, ik vind van niet, het kan toch niet de bedoeling zijn dat we evolueren naar een klikmaatschappij.
        Je kan daar ook de voordelen van zien, als iedereen weet dat de kans groot is dat hij constant gefilmd wordt zullen velen mss op hun gedrag letten en zeker ook als een hele maatschappij zich vervolgens afkeert op zo'n individuen.
        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Eigenlijk is de reactie van die camionette om hem weer in te halen beetje raar. De eerste keer dat je hem zo bruusk ziet remmen weet je al dat het ne zot is. Blijf er dan ook met 'afstand' achter rijden zodat je kan ingrijpen zonder bruusk te moeten remmen.

Comment

• Wow wat een spektakel allemaal... toont nog maar eens aan dat we het gerecht z'n werk moeten laten doen en zelf niet voor Judge Dredd moeten spelen...

Erg pijnlijk voor Juwelier Eddy, die zijn naam is door't slijk gehaald, met als gevolg mogelijk inkomstenverlies voor zijn bedrijf. Ik hoop dat iedereen die hem heeft uitgefoeterd op FB dan ook maar de manieren heeft om zich te verontschuldigen via FB, dat is niet meer dan normaal. Ik vrees dat dit hele gedoe ook weer in de hand is gewerkt door de huidige jaloezie-cultuur in België. De (foutieve) link juwelier - gegoede man - BMW M3 zal bij sommigen een doorn in het oog zijn geweest ...
            Ik wens juwelier Eddy hierbij alvast veel sterkte toe!!

En wat betreft de echte M3 chauffeur: dat is toch wel een asociale zak. Ik zie niet in wat de camionette fout zou gedaan hebben. Eventueel naar links gegaan zonder de M3 zien af te komen? Maar die reed waarschijnlijk met een rotvaart... Dan kan je al eens verkeerd inschatten hoe ver iemand af is. Zoals hier reeds gezegd: als je te snel rijdt (doe ik ook al eens hoor, ben geen heilige), dan moet je nog meer rekening houden met andere bestuurders. Als je ziet dat er ene dan een camion nadert, weet je toch dat die die gaat voorbij steken en moet je extra opletten.

Ik vind trouwens dat die M3 wel ERG snel rechts van de camionette rijdt na het inhaalmanouever...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ewald Bekijk Berichten
              Eigenlijk is de reactie van die camionette om hem weer in te halen beetje raar. De eerste keer dat je hem zo bruusk ziet remmen weet je al dat het ne zot is. Blijf er dan ook met 'afstand' achter rijden zodat je kan ingrijpen zonder bruusk te moeten remmen.
              Ik denk eigenlijk dat hij uitweek .... zat met volle camionette.... denk het maar hé...

Comment

• Als je niet in staat bent om tijdig te remmen voor élke camionette en vrachtwagen op onze snelwegen: koop dan geen M3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                  Voilà, dat bedoel ik juist, op basis van dat filmpje kan je je geen juist beeld vormen van de werkelijkheid. Nu reeds is de waarheid al scheef getrokken. Voor hetzelfde geld is de filmende bestuurder 'eerst' in de fout gegaan (couperen).

Het enigste wat ik er nog over ga zeggen is dat de E314 een kakbaan is en ik neem zij bijna elke dag (stuk Leuven-Aarschot).
                  Ik denk zelf dat het niet kan de camion links voorbij steken en dan naar rechts de bestelwagen oversteken.
                  Dan moet hij al serieus rap rijden en serieus zot zijn om zo tussen die wagens te manouvreren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                    Ik denk eigenlijk dat hij uitweek .... zat met volle camionette.... denk het maar hé...
                    Ik rij dagelijks met een redelijk geladen camionette (citroen jumper, grootste variant ervan) rond. En als ik zo bruusk zou moeten remmen zoals de man in het filmpje moet doen om niet in diejen achterlijke bestuurder van de M3 zijn gat te hangen, zouden mijn potten verf nogal in't rond vliegen ALS ik dan al zo hard zou kunnen remmen! En naar het linkse vakl teruggaan wat de camionette daar deed was duidelijk om uit te wijken, hij had er anders los opgegaan. Ik weet perfect wat het is om hard te moeten remmen met een zwaargeladen camionette dat heeft maar simpele remmen gelijk een doorsnee familie wagentje terwijl het tot 3x zoveel weegt... allemaal makkelijker gezegd dan gedaan hoor.
                    Hij heeft dan ook een filmpje gepost op zijn FB pagina met de kilometers vooraf, is niks op te zien. Ook heeft hij op zijn FB pagina mede gedeeld dat de juwelier niet de persoon in de M3 was, daar is niet hij, maar een of ander amateuristisch detectieve site verantwoordelijk voor.

EN die gast in de M3.. wie je ook bent... als je dit bij mij doet, gegarandeerd dat je M3 een compactje wordt!

Comment

• De remmen van een moderne bestelwagen zijn best goed hoor, en ze zijn berekend op het feit dat die dingen zwaar geladen kunnen zijn. Als z'n remweg verder zou zijn dan een 'familiewagentje', dan heeft dat niks met de reminrichting op zich te maken, wel met het totaalgewicht en de banden.

Comment

• nvm, foutief bericht.
                        Kunde hier niet verwijderen op het forum?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          De remmen van een moderne bestelwagen zijn best goed hoor, en ze zijn berekend op het feit dat die dingen zwaar geladen kunnen zijn. Als z'n remweg verder zou zijn dan een 'familiewagentje', dan heeft dat niks met de reminrichting op zich te maken, wel met het totaalgewicht en de banden.
                          Gast geloof me nu maar dat een volgeladen camionette een net iets langere rem-afstand heeft dan een doorsnee golf dieseltje. Ik rij er dagelijks mee, ik ben NOOIT overbelast, verre van zelfs! En ik rij op de banden die door citroen voorgeschreven worden ( en ja in de winter gebruik ik winterbanden). Ik zeg het nogmaals: allemaal makkelijk gezegd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ewald Bekijk Berichten
                            Misschien is zijn bestelwagentje al van begin de jaren '90? Dat zie je niet e .
                            Ik had het op onze beste Ray alhier aanwezig. Ik vermoed dat ie niet met een jaren '90 jumper rijdt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                              Gast geloof me nu maar dat een volgeladen camionette een net iets langere rem-afstand heeft dan een doorsnee golf dieseltje.
                              Hey 'gast', leer eens lezen. Je hebt het over de remmen van uw camionette dat die maar hetzelfde zijn als de remmen van een 'familiewagentje'. En ik zeg dat die remafstand niet te linken is aan de remmen van uw camionette maar wel aan het totaalgewicht en de banden.

Comment

Hey 'gast', leer eens lezen. Je hebt het over de remmen van uw camionette dat die maar hetzelfde zijn als de remmen van een 'familiewagentje'. En ik zeg dat die remafstand niet te linken is aan de remmen van uw camionette maar wel aan het totaalgewicht en de banden.

Die zijn ook niet beter dan die van een doorsnee familie wagentje... dat zijn nu eenmaal de feiten.
                                En mijnen jumper is van 2012. daarvoor had ik een fiat doblo cargo, Toyota hiace, Mitsubishi L300 en enkele kangoo's en vito's bollen... geen enkel van al die camionetten remt als een gewone auto hoor!

Comment

Die zijn ook niet beter dan die van een doorsnee familie wagentje... dat zijn nu eenmaal de feiten.
                                  Heb ik dat gezegd?

Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                                  En mijnen jumper is van 2012. daarvoor had ik een fiat doblo cargo, Toyota hiace, Mitsubishi L300 en enkele kangoo's en vito's bollen... geen enkel van al die camionetten remt als een gewone auto hoor!
                                  Heb ik dat gezegd?

Comment

De remmen van een moderne bestelwagen zijn best goed hoor, en ze zijn berekend op het feit dat die dingen zwaar geladen kunnen zijn. .
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Heb ik dat gezegd?

Ja
                                    Last edited by ; 06/01/2014, 17:53.

Comment

• Jakkel, doe eens een toerke met uwe fiets om een beetje te kalmeren......

Comment

Ja
                                        Ik lees nergens dat ik gezegd heb dat een camionette beter remt dan een gewone wagen, of dat de remmen beter zijn dan een gewone wagen. En ik lees ook nergens dat een camionette hetzelfde remt als een gewone wagen. Volgens mijn bescheiden mening hebt ge nog verf in uw ogen zitten.

Comment

• Beste Jakkel.. laat het me zo stellen:

Als ik nen M3 ga kopen, en ik vraag de verkoper: "Hoe zijn de remmen?"... EN de verkoper antwoord : De remmen van een M3 zijn best goed hoor, en ze zijn berekend op het feit dat die dingen sneller rijden dan een 318d met empakket zonder dat hij marginaal gechipt is

Dan ga ik er dus wel van uit dat hij daarmee bedoeld dat de remmen van een M3 beter zijn, dan de remmen van een 318d met empakket zonder dat hij marginaal gechipt is.

Snapje?

Comment

Working...
                                          X