Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
    Als de opname inderdaad niet volledig is en er is in geknipt valt er weinig zinnigs over te vertellen.
    Blijft natuurlijk een extreem dwaze actie dat remmen, knal dan gewoon verder he.
    ook mijn mening, als je vooruit wil, ga dan over de pechstrook (op eigen risico) maar ga dan ook door!

wat we natuurlijk niet weten is wat daarvoor is gebeurt, chauffeur bestelwagens zegt éénmaal geknipperd te hebben, is dat waar? ik weet het niet
    ik zou heel graag verhaal van M3 rijder eens horen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
      Ik heb ook en sterk vermoeden dat ie de vrachtwagen + bestelbus via de pechtstrook over gaat... je zal er maar net in panne staan en uit je wagen aan het kruipen zijn...
      Sterk dat sommigen hier nog insinueren dat de bestelwagenbestuurder de M3 zou afgesneden hebben... aan de rijstijl van die M3 te zien is het goed mogelijk dat ie aan 200 kwam aangestoven ( bljkbaar zijn er al getuigenissen van bestuurders die diezelfde dag de zwarte M3 ook al dolle dingen zagen doen ) , in dergelijk verkeer op de openbare weg heb je dan niet teveel te eisen denk ik... ga dan naar een circuit...
      maar het is wel HEEL ver gekomen met het verkeer in Vl !!!
      het ongeval gisteren in Kalken, waarom moeten deze 2 vrachtwagens die in het veld naast de ASW liggen getakeld worden tijdens de spits?
      laat ze liggen, ruim eventueel de goederen al op via het veld, maar laat de 3 vakken op de ASW toch vrij !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Zijn frustratie na het incident is begrijpelijk, maar het is wel uit de hand gelopen.
        't is idd uit de hand gelopen, maar ik denk niet dat de camionette-bestuurder had verwacht dat het allemaal zo'n vaart ging lopen...
        Anderzijds is hij al eens slachtoffer geweest van verkeersagressie en toen heeft de politie er niks mee gedaan (had toen nog geen dash cam), dus ergens begrijp ik wel dat hij het filmpje op FB postte... we zijn trouwens allemaal mensen...

Zelfs de M3-chauffeur... Wie weet wat er door zijn hoofd ging: slechte dag op't werk, stress, depressie, psychose, of gewoon te weinig / te veel aandacht van mama als kind waardoor het nu een verwend ventje is. Ieder heeft een ander verhaal. Pas op, ik praat zijn daden niet goed he, in tegendeel! Maar ge hebt mensen die hun vrouw en kind afslachten ook en zo... Ik wil maar zeggen, een mens is een zwak wezen en wordt soms tot zotte dingen gedreven. Dat diegene die zonder zonde is de eerste steen werpe...
        In ieder mens schuilt een potentiële psychoot / moordenaar denk ik ... ge moet gewoon maar in de verkeerde situatie terecht komen (voor korte of lange tijd). Sommigen hebben een sterker karakter dan anderen, maar als ge echt wilt krijgt ge iedereen zot...
        Last edited by erik219; 07/01/2014, 10:16.

Comment

• Als bestuurder van die bestelwagen zou ik iets minder hard geremd hebben en hem een tik tegen de bumper gegeven hebben. Met dit filmpje in de hand was hij zeer zeker in recht geweest...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Tijd voor een slotje? Het gaat hier van observeren naar verwijten en erger....
            We have a winner!
            Eindelijk!
            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
              Effe voorbeeldje... snachts.. of zelfs overdag, je rijd 120 op het rechtse vak.. je kijkt in je spiegel en er zit redelijk ver aan auto op het linkse van.. ik ga ook die vrachtwagen nog inhalen hoor.
              want ik kan inderdaad niet inschatten of die wagen ook 120 rijd, of 220. dat kun je NOOIT weten. Dus ik hoor alvast niet thuis op de openbare weg..
              Aan 120 zal die nooit optijd bij u zijn om in uw gat plots te plakken.. aan 220 is dat al een heel ander verhaal, maar dan is het wel degelijk aan diegen die 220 doet om optijd te kunnen remmen.
              Als je aan een TE hoge snelheid rijd, en je ziet in de verte een vrachtwagen met sneller verkeer erachter, ben je nen achterlijke om te denken dat je aan diezelfde harde snelheid kan blijven zoeven.. ga dan effe van uw gas af en zie dat er zeker niemand die camion begint in te halen.
              bmw is en blijft altijd in fout hoor. en enkel en aleen al maar door dit stukje tekst in de wet " Je moet ten allen tijde je snelheid aanpassen naar de situatie"...
              Ik zou wel eens graag ne rechter tegenkomen die zegt dat je gelijk hebd wanneer je m verteld: "ja sorry meneer de rechter ik reed te hard, ik kon niet meer stoppen en ik moest rare manouvers doen, maar t'is wel de fout van dieje mens dat maar 120 reed, dieje had maar moeten zien dat ik een pakske sneller aant doen was"...
              natuurlijk, ik ga hier ook op geen enkel ogenblik die BMW gaan verdedigen hoor maar de denkwijze van die trucker hier op het forum vind ik er al even veel over.
              als ik inhaal is dat omdat ik meer dan een halve seconde in mijn spiegels gekeken heb en hoe kan je nu een ander zijn snelheid niet gaan inschatten? als ik op 100m van een camion kom kijk al wat er allemaal achter mij zit.
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMH Bekijk Berichten
                Als bestuurder van die bestelwagen zou ik iets minder hard geremd hebben en hem een tik tegen de bumper gegeven hebben. Met dit filmpje in de hand was hij zeer zeker in recht geweest...
                en zelfs meer dan een tikje, hij kon gewoon de M5 in de prak rijden zonder zichzelf in gevaar te brengen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  natuurlijk, ik ga hier ook op geen enkel ogenblik die BMW gaan verdedigen hoor maar de denkwijze van die trucker hier op het forum vind ik er al even veel over.
                  als ik inhaal is dat omdat ik meer dan een halve seconde in mijn spiegels gekeken heb en hoe kan je nu een ander zijn snelheid niet gaan inschatten? als ik op 100m van een camion kom kijk al wat er allemaal achter mij zit.
                  100m? Je zit op een rustige snelweg met 2 vakken die heel overzichtelijk is op dat punt, je ziet al van een kilometer aankomen dat je die vrachtwagen moet gaan inhalen. Als je uw spiegels checkt zoals het hoort, dus niet 1 keer kijken als je aan de vrachtwagen bent en afdraaien, kan je dat allemaal perfect inschatten. Ook wat er achteropkomt zelfs aan 200 per uur. Uiteraard geldt hetzelfde voor die BMW die ziet dat hij nadert op verkeer en eender aan welke snelheid hij aankomt moet hij dat correct inschatten en zijn snelheid aanpassen.

Daar zit het grote probleem in ons landje de gemiddelde belg kan niet goed autorijden en weet het zelf niet. Er zitten er hier veel te roepen dat snelheid nooit een probleem is en dat het in Duitsland wel kan, maar ik denk dat als de limieten hier werkelijk zouden omhoog gaan dat je hier iets zou zien gebeuren ... Want op een 2-vaksweg met 200 per uur langs een vrachtwagen gaan met verkeer in de buurt zal een Duitser niet snel goedpraten, terwijl het hier wel gebeurd ...

Ik lees zelfs in reacties dat als hij over de pechstrook zou gereden hebben dat dat dan zijn eigen keuze was ... Tja ...
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jonasdb Bekijk Berichten
                    Schending van de privacy.
                    Ook zal het filmpje MISSCHIEN niet aanvaard worden in de rechtbank.
                    Ik hoop van niet allesinds.
                    Als je iets van ons leuk rechtsysteem weet, dan weet je dan zo'n dingen erbij horen :p. Als je iets openbaar maakt mits 'schending van de privacy' kan het als bewijs ongeldig worden verklaard. M.a.w.: BMW M3'tje met een goed advocaatje zal er wel in slagen en het zal njet worden voor de Chris. Slechte zet van Chris feitelijk. Hoewel ik ook wel snap, nadat hij daar al enkele meppen heeft gehad, dat hij het nu verspreid ipv voor de politie alleen laat. Maar als hij het nummerplaatje had gecensureerd was hij er wss wel mee kunnen weglopen.

Dat hij een boete krijgt zal, mits het wss nen arrogante kerel is in den BMW, ook mogen verwachten. Dus Chris zal 2x tegen de lamp lopen vrees ik + als hij zelf een rechtzaak aanspant, den BMW rijder dan heeft Chris nog is gerechtskosten op zijn dak ook. Dienen BMW heeft alle macht in handen nu. Dat toont aan: goede advocaat en veel geld en get in België ALTIJD streepjes voor.
                    Last edited by ; 07/01/2014, 12:41.

Comment

• Ben je niet per definitie 'in fout' als je in iemand zijn achterste rijdt?
                      BMW E61 525d LCI '09
                      Suzuki Bandit 1250NA /07
                      Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                        Ben je niet per definitie 'in fout' als je in iemand zijn achterste rijdt?
                        Anno 2014 niet altijd.

Comment

• This dude drives his Porsche 977 GT3 at very high speeds on the highway through traffic, some of the maneuvers he does are terrifying.Fu french government an...

Liet er mij aan denken. Zo nen pipo dat ook denkt dat alles wel goed komt mits hij 'the king of the road' is ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            100m? Je zit op een rustige snelweg met 2 vakken die heel overzichtelijk is op dat punt, je ziet al van een kilometer aankomen dat je die vrachtwagen moet gaan inhalen. Als je uw spiegels checkt zoals het hoort, dus niet 1 keer kijken als je aan de vrachtwagen bent en afdraaien, kan je dat allemaal perfect inschatten. Ook wat er achteropkomt zelfs aan 200 per uur. Uiteraard geldt hetzelfde voor die BMW die ziet dat hij nadert op verkeer en eender aan welke snelheid hij aankomt moet hij dat correct inschatten en zijn snelheid aanpassen.

...
                            Wie zegt dat die M3 altijd 'netjes' in het linkervak reed? Als die deed zoals de Porsche in bovenstaand filmpje (pechstrook gebruiken) kan het goed zijn dat ge die de eerste keer pas ziet als em naast u hangt... ge kunt niet constant in uw spiegel kijken tegen 120km/u he...

Comment

• (edit: dit is een antwoord op de post van Ray)

Nooit zo geweest hoor.

Je moet kunnen stoppen voor een voorzienbare hindernis, dat wel. Maar als op een autosnelweg iemand zonder aanleiding zeer hard remt, dan is dat mogelijk niet voorzienbaar.
                              Last edited by Smilin' Jack; 07/01/2014, 13:12.
                              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ewald Bekijk Berichten
                                Als je iets van ons leuk rechtsysteem weet, dan weet je dan zo'n dingen erbij horen :p. Als je iets openbaar maakt mits 'schending van de privacy' kan het als bewijs ongeldig worden verklaard. M.a.w.: BMW M3'tje met een goed advocaatje zal er wel in slagen en het zal njet worden .
                                Dus met een slechten advocaat gaat dit niet lukken , arm belgie .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                  Wie zegt dat die M3 altijd 'netjes' in het linkervak reed? Als die deed zoals de Porsche in bovenstaand filmpje (pechstrook gebruiken) kan het goed zijn dat ge die de eerste keer pas ziet als em naast u hangt... ge kunt niet constant in uw spiegel kijken tegen 120km/u he...
                                  Ik heb het ook niet over dit specifieke geval, maar ik vind de formulering of techniek van DOA om enkel te kijken als je 100m achter de vrachtwagen bent nogal raar (ook al herken ik hem van bij mensen in mijn omgeving die niet vaak op de snelweg rijden). Ik kijk zeker niet constant aan 120 in mijn spiegels, maar er zijn toch maar weinig momenten dat ik niet weet wat er achter mij gaande is.

In dezelfde post zeg ik ook dat het als achteropkomend verkeer ook altijd je taak is om je aan te passen aan wat er voor je aan het gebeuren is of kan gebeuren.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                    Feit. Ik weet altijd perfect wat er achter mij gebeurd, maar voorzie nooit dat ze plots van de pechstrook komen gescheurd. Maar zo nen zot als diene porsche zou je normaal wel moeten zien afkomen natuurlijk . Nadeel dan is teveel in u spiegel kijken en zodanig gefocust zijn op het gevaar achter u dat je voor u pal tegen iemand rijdt ...

Comment

• http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...et-gevat.dhtml ,
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          En het is weer gezellig op de wegen

Comment

Working...
                                          X