Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
    Mijn mening :

- BMW gaat er los over maar uiteindelijk speelt hij/zij vooral met zijn/haar leven.
    - Wie heeft dit nog nooit gedaan? Iedereen begaat wel eens een gelijkaardige overtreding.
    - Het fragment is een soort momentopname.
    - Wat heeft er zich al misschien vele kilometers eerder afgespeeld? (kat/muis spel).
    - Het wordt helemaal te gek als iedereen met zijn dashcam voor agentje wil gaan spelen.
    - In plaats van tot drie te tellen en dan pas te reageren, neen direct lichten flikkeren.
    - En de BMW die dan op de rem gaat staan.
    - Ik denk dan altijd terug aan die verkeersagressie van in Sint Niklaas en de "bosmaaier".
    - Dus beter leven en laten leven.

Maar al bij al blijkt hier weer dat een dashcam meer een wapen aan het worden is. Neem daar nog de sociale media bij en je kan met een al dan niet gemonteerd filmke iemand openbaar aan de schandpaal nagelen. De man in zijn bestelwagen zou ook een zelfstandige zijn en zou al in tijdsgebrek gezeten hebben. Heeft hij misschien eerder de BMW zwaar aan het hinderen geweest? Misschien geraakten daarom beide chauffeurs "verhit"? In mijn ogen zijn dan ook beiden even schuldig en als er Gerechtelijke gevolgen zouden zijn dan zouden beiden voor de Politierechtbank mogen komen.

En wat na de dashcams? In elke wagen een geregistreerde camera die online alle overtredingen direct naar de politie doorstuurt? Misschien is het nu aan de politiekers om eens een deftige wetgeving omtrent het gebruik van dahscams te maken! In deze zaak met de BMW is het goed afgelopen. Wat als die BMW was aangereden door de bestelwagen. Wat als er iemand dan gewapend was? Door hun IQ enkele seconden/minuten op nul te zetten riskeerden beiden hun leven. En voor wat? Om dat twee macho's niet voor elkaar wilden onder doen

Die met de dashcam zet zijn IQ toch niet op nul? Probeert heel verstandig met de situatie om te gaan in mijn ogen. Het lange filmpje toont eerlijk gezegd ook een heel correcte/verstandige rijstijl...

Als er vooraf zaken zouden gebeurt zijn hadden we meneer van de M3 ook al wel reacties horen geven denk ik

Comment

Mijn mening :

- BMW gaat er los over maar uiteindelijk speelt hij/zij vooral met zijn/haar leven.
      En met dat van de bestuurder in de camionette en mogelijk verkeer daar achter.
      - Wie heeft dit nog nooit gedaan? Iedereen begaat wel eens een gelijkaardige overtreding.
      Uh?

- Het fragment is een soort momentopname.
      - Wat heeft er zich al misschien vele kilometers eerder afgespeeld? (kat/muis spel).
      is duidelijk te zien op het andere filmpje.. niks aan de hand de kilometers ervoor.

- Het wordt helemaal te gek als iedereen met zijn dashcam voor agentje wil gaan spelen.
      Ik zet zoveel camera's in mijnen auto als ik zelf wil.
      En moest de man in de camionette zelf agentje spelen had ie de bmw misschien wel van de weg geduwd.

- In plaats van tot drie te tellen en dan pas te reageren, neen direct lichten flikkeren.
      schrikreactie.

Wat als die BMW was aangereden door de bestelwagen.
      Dan was dat wel dik zijn eigen schuld geweest zeker???

Om dat twee macho's niet voor elkaar wilden onder doen
      Waar zie jij de camionette bestuurder de "macho" uithangen?
      De man gaat zelfs wijselijk van de autosnelweg af bij de eerstvolgende afrit.

Ik denk dat u niet mee bent met de feiten.

Comment

• Mijnheer met de M3 is al openbaar veroordeeld voor hij nog maar één woord heeft kunnen zeggen om zich te verdedigen. Veel te verdedigen valt er trouwens niet. Hij heeft zware fouten gemaakt. En er is enkel filmmateriaal door de man van de camionette. Niemand zal kunnen zeggen en bevestigen wat er voordien heeft afgespeeld. Misschien heeft die met zijn camionette die BMW kilometers er voor al enkele keren van het linkse baanvak willen duwen? En zijn de stoppen van de bestuurder van de BMW toen doorgeslagen? Wie zal het zeggen? Het toont vooral aan dat als iedereen met dashcams gaat rond rijden en elke fout van een andere bestuurder op sociale media gaat smijten we goed op weg zijn naar een nog meer verzuurde samenleving

Ik veroordeel zeker niet de bestuurder van die camionette. Maar waarom moet alles direct op sociale media gesmeten worden? Had hij dat beeldmateriaal niet gewoon voor zichzelf kunnen houden? Zocht hij meer bezoekers op zijn facebook profiel? En als je facebook profiel leest heeft hij er blijkbaar nog plezier in en is hij daar wel in gelukt. Of ziet hij het als gratis reclame voor zijn zaak? Het is weeral een spijtig iets dat door gewoon even na te denken vermeden had kunnen worden.

Comment

• In het HLN staat de vermoedelijke zondaar,maar wie gelooft die krant nog..(ik krijg hem 14dagen gratis ),Als het die persoon is ,als..blijkbaar geen onbesproken blad bij het gerecht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
            Ik denk dat u niet mee bent met de feiten.
            Het enige wat ik ermee wil zeggen dat het weeral spijtig is dat direct filmpjes op sociale media worden gesmeten en andere mensen -en soms ook onterecht zoals die juwelier- al aan het kruis worden genageld voor een woord te kunnen zeggen. Een fenomeen dat spijtig genoeg meer en meer gebeurt.

Ik heb ook eens een dashcam ter herstelling binnen gehad. Daar stond een filmfragment op van twee wagens die op een weg hier (max. 70 km/uur) zigzaggend aan het racen waren. Snelheden van +150 km/uur en door blinde bochten over de middenlijnen gaan. Moest ik dat filmpje ook openbaar maken? Neen direct geheugenkaart veilig opbergen en nadien terug aan de rechtmatige eigenaar bezorgen. En zeggen dat dergelijk beeldmateriaal best niet in verkeerde handen valt.

Comment

Ik heb ook eens een dashcam ter herstelling binnen gehad. Daar stond een filmfragment op van twee wagens die op een weg hier (max. 70 km/uur) zigzaggend aan het racen waren. Snelheden van +150 km/uur en door blinde bochten over de middenlijnen gaan. Moest ik dat filmpje ook openbaar maken? Neen direct geheugenkaart veilig opbergen en nadien terug aan de rechtmatige eigenaar bezorgen. En zeggen dat dergelijk beeldmateriaal best niet in verkeerde handen valt.
              Dat was dan ook uw eigendom niet.

Ik heb ook een dashboardcamera, en als die dan al eens toevallig opstaat (meestal denk ik er zelfs niet aan), en ik "film" iets waarvan ik denk in de toekomst ongelukken mee te kunnen vermijden (bijvoorbeeld een lul zoals met die M3 die beter niet op de openbare weg rijd) dan doe ik daar toch mee wat ik wil?
              Al zou ik persoonlijk dit niet onmiddellijk op youtube/FB zwieren... maar iedere mens heeft het recht om te doen met zijn materiaal wat hij wil.
              Akkoord in het geval van die juwelier.. tjah da's een spijtige zaak, maar het is niet de man met de camionette dat de juwelier beschuldigd heeft he, dit hebben enkele amateuristische internet detectives gedaan.. shit happens.

Comment

• Toen mijne auto gestolen werd, deed de politie NIKS. Toen ik het online gezet had, met fotos en al, kreeg ik af en toe telefoon.

De pers zou mss beter ook niks meer rapporteren ofzo?
                Mensen gewoon zomaar filmen en online zetten is idd fout, maar dit gaat hier over iets HELEMAAL anders. Dien bestuurder is te zot om vrij rond te lopen. Dien is ziek in zijne kop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  als je niet kan inschatten hoelang je nog tijd hebt voor een snellere achterligger bij jou is hoor je ook niet op de openbare weg hoor en jij doet het manoeuver dus dat bmw'tje heeft voorrang.
                  Doa, hoe hoog is jouw ?
                  Last edited by ; 07/01/2014, 17:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                    Doa, hoe hoog is jouw IQ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                      Doa, hoe hoog is jouw ...?
                      weet je ook op welke post ik hiermee antwoorde?
                      en om je vraag te beantwoorden... mijn laatste uitgebreide test was 137 en die van jou?
                      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                        verkeerd gepost denk ik: dit moet in het 'voordeel alle aard' topic
                        In dat topic gingen er heel veel het land verlaten. Misschien de reden waarom ze uiterst rechts rijden.

Comment

Mijn mening :

En voor wat? Om dat twee macho's niet voor elkaar wilden onder doen
                          +1 of toch -1
                          Last edited by ; 07/01/2014, 17:44.

Comment

mijn laatste uitgebreide was 137 en die van jou?
                            22cm toen ik m de laatste keer gemeten heb

*sorry kon het niet laten*

Comment

Dat was dan ook uw eigendom niet.

Ik heb ook een dashboardcamera, en als die dan al eens toevallig opstaat (meestal denk ik er zelfs niet aan), en ik "film" iets waarvan ik denk in de toekomst ongelukken mee te kunnen vermijden (bijvoorbeeld een lul zoals met die M3 die beter niet op de openbare weg rijd) dan doe ik daar toch mee wat ik wil?
                              Al zou ik persoonlijk dit niet onmiddellijk op youtube/FB zwieren... maar iedere mens heeft het recht om te doen met zijn materiaal wat hij wil.
                              Akkoord in het geval van die juwelier.. tjah da's een spijtige zaak, maar het is niet de man met de camionette dat de juwelier beschuldigd heeft he, dit hebben enkele amateuristische internet detectives gedaan.. shit happens.
                              Klopt volledig (denk ik want ken daar de wetgeving niet van). En gelukkig dat je het dan ook niet op youtube/FB zou zetten. Persoonlijk vind ik zoiets met vuur spelen. Want wat heb je er meer aan dan proberen je mogelijk wat interessanter bij je vrienden te willen voor doen? Of je moet voor wereldverbeteraar willen spelen

Het blijft een stom iets van twee personen en wat de waarheid ook is, waarschijnlijk horen we binnen x aantal maanden een uitspraak van een Rechter. Ik zie het zo al voor mij, een mediageile Rechter ziet zijn BV wording weer groeien Ik heb enkel mijn zeg er over gedaan en mijn mening verkondigd. Amen

Comment

weet je ook op welke post ik hiermee antwoorde?
                                en om je vraag te beantwoorden... mijn laatste uitgebreide test was 137 en die van jou?
                                Neen, maar ben even gaan terug zoeken. Begrijp het nu, maar

Die IQ van mij, ergens in de zeventig. Ik weet het niet precies, maar in ieder geval heel laag.
                                Dat bedoel je toch met die test, of zijn die 137 millimeters?
                                Last edited by ; 07/01/2014, 17:51.

Comment

• Tja, op zich weet ik van mezelf geen suffie te zijn in het verkeer, 90% van de tijd dat ik op de baan ben herken je mij niet en rij ik mee met de stroom. Maar soms heb ik ook eens een opgehitst moment en bega ik wel eens een scherp maneuvre, wellicht door iemand anders zijn gedrag? Of eventueel door gehaastheid van mezelf?

Nu wat ik vooral niet of nooit heb gedaan is wat de bmw rijder heeft gedaan en dat is remmen op een achterligger. ik zal in gelijkaardig geval wel proberen voor jou te komen op een respectievelijke afstand en open mijn ruitenvloeistof tot hij leeg is!
                                  Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Voor de twijfelaars van de dashboardcamera's en dat het nieu/kan/mag toegstaan worden als bewijsmateriaal ivm privacy en het teweegbrengen van een "klik-mentaliteit"..

Wat dan met:

-klik-lijn roken in cafe's
                                    -klik-lijn zwartwerk
                                    -klik-lijn belastingsfraude

of mag enkel een "klik" systeem bestaan om onze overheid te sponseren?
                                    is onze veiligheid op de weg minder waard dan een belasting die men niet betaald?

Think about it...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                                      Tja, op zich weet ik van mezelf geen suffie te zijn in het verkeer, 90% van de tijd dat ik op de baan ben herken je mij niet en rij ik mee met de stroom. Maar soms heb ik ook eens een opgehitst moment en bega ik wel eens een scherp maneuvre, wellicht door iemand anders zijn gedrag? Of eventueel door gehaastheid van mezelf?

Nu wat ik vooral niet of nooit heb gedaan is wat de bmw rijder heeft gedaan en dat is remmen op een achterligger. ik zal in gelijkaardig geval wel proberen voor jou te komen op een respectievelijke afstand en open mijn ruitenvloeistof tot hij leeg is!
                                      Ik heb al wel is een keer gewoon rustig de voet op de rem gehouden, net genoeg om het remlicht te doen aangaan. Omdat er iemand vanachter in mijn bumper aan het duwen was. Dat vind ik op zich niet verkeerd, en dat is meer een teken van "hou afstand".

Gewoon keihard op uw rem gaan staan is in mijn ogen gewoon extreem gevaarlijk en roekeloos. Hetgeen die kerel ni beseft is dat hij ni alleen een gigantisch ongeval kan veroorzaken, maar dat hij GEGARANDEERD de kant zal in gaan. Een auto heeft vanachter maar een heel klein tikske nodig om rond te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                                        ik zal in gelijkaardig geval wel proberen voor jou te komen op een respectievelijke afstand en open mijn ruitenvloeistof tot hij leeg is!
                                        Schitterend!

Comment

Voor de twijfelaars van de dashboardcamera's en dat het nieu/kan/mag toegstaan worden als bewijsmateriaal ivm privacy en het teweegbrengen van een "klik-mentaliteit"..

Wat dan met:

-klik-lijn roken in cafe's
                                          -klik-lijn zwartwerk
                                          -klik-lijn belastingsfraude

of mag enkel een "klik" systeem bestaan om onze overheid te sponseren?
                                          is onze veiligheid op de weg minder waard dan een belasting die men niet betaald?

Think about it...
                                          lol, das de populaire mentaliteit hier he.

Ik vind het altijd grappig om dingen te horen zoals "gokspel xyz" is zo gevaarlijk, milioenen euros verloren, etc etc
                                          1 jaar later heeft gokspel xyz bvba zich geregistreerd bij de overheid en de kansspelencomissie, en dan kan het allemaal wel.

Ik vind die flitsbakken anders ook serieus inbreuk maken op mijn privacy zenne
                                          Last edited by ; 07/01/2014, 18:07.

Comment

Working...
                                          X