Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
    Misschien kan er over de inhoud van dit verkeerscampagne filmpje eens nagedacht worden


    others people make mistakes slow down

    ... de oorzaak van probleem met die m3 was net dat die andere in zijn mening te traag reed :-) ironisch

    Comment


    • Nee, hij reed te snel. Dan kan je zeggen dat die ene in het fimpje niet snel genoeg weg was...Dus dat hij ook te traag was

      Comment


      • Heb zoiets met een moto al irl meegemaakt op de Antwerpse ring , de motorrijder maakte zich druk ( niet op mij maar op een zondagsrijder met hoed...)
        en 500 meter verder lag ie op de grond met zijn machine ......hij maakte iets te grote hand/armbewegingen naar die auto en verloor zelf de controle over z'n motor.....
        Hij stond wel direct terug recht en het enige dat ik toen kon bedenken was........afgang !!

        Mijn mening : als je zelf een vlotte bestuurder bent , dan heb je zelf nogal snel de neiging om anderen ( die minder vlot rijden ) in een hokje te steken .

        Toen ik daarstraks alvast rechts voorsorteerde om 300 meter verder rechts af te slaan was ik me al druk aan het maken omdat de auto voor mij vertrok met een slakkegangetje en dat duurde dus 300 meter voor ie z'n 3e versnelling had gevonden en net over 40km/uur kwam 300 meter verder.......op die baan mocht je dus 70 rijden hé .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Heb zoiets met een moto al irl meegemaakt op de Antwerpse ring , de motorrijder maakte zich druk ( niet op mij maar op een zondagsrijder met hoed...)
          en 500 meter verder lag ie op de grond met zijn machine ......hij maakte iets te grote hand/armbewegingen naar die auto en verloor zelf de controle over z'n motor.....
          Hij stond wel direct terug recht en het enige dat ik toen kon bedenken was........afgang !!

          Mijn mening : als je zelf een vlotte bestuurder bent , dan heb je zelf nogal snel de neiging om anderen ( die minder vlot rijden ) in een hokje te steken .

          Toen ik daarstraks alvast rechts voorsorteerde om 300 meter verder rechts af te slaan was ik me al druk aan het maken omdat de auto voor mij vertrok met een slakkegangetje en dat duurde dus 300 meter voor ie z'n 3e versnelling had gevonden en net over 40km/uur kwam 300 meter verder.......op die baan mocht je dus 70 rijden hé .
          Als er toch volk staat aan te schuiven... U zeker niet opjagen dan.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Ja ja dat weet ik wel, ik rij af & toe ook wel wat. Dus hij bij 91 en jij bij 89 wordt je geramt? Waarom jij je dan geen 93? is voor jou even gemakkelijker als voor hem.
            Je moet met je "lotgenoten" in het verkeer rekening houden, niet met mekaar in de clinch proberen te gaan, komt meestal niet goed...
            het is dan ook MAX 90.
            ga jij 93 rijden omdat ne camioneur anders mijn zijn lichten flitst ? en dan mogelijk 3weken later een boete in de bus te krijgen. en ge moet niet zeggen dat het niet kan omdat er 6km/h afgetrokken wordt. moet je anders mijn posten maar eens lezen in het flitstopic.
            de zondag van kortrijk naar olen gereden en effectief getest, mijn auto ging niet harder dan 127km/h op teller zijnde 121km/H op gps (met getuige erbij). ben in december toch geflitst aan 132km/h (kmteller dus op 140 en dat is ONMOGELIJK) en mag betalen voor 124km/h op een zone 120km/h.

            als ik 90 rijd op teller in zone 90 en ik doe effectief 85, dan moeten ze maar 85 gaan rijden achter mij. wij moeten vertragen van 120 naar 90 omdat die zone nu eenmaal zo is ingedeeld. dan kan ne camioneur voor die 2km ook eens van 90 naar 85 zakken.
            wa doen ze als ze achter een coca-cola vrachtwagen zitten die begrensd is op 80km/h en het regent??? inhalen mag niet en diene voorste kan nie harder

            één van de hoofdredenen waarom ik nu 6uur per dag met de trein naar het werk ga, ipv 3uur met de auto over brussel te rijden. iedereen rijd daar met een mentaliteit:IKKE IKKE IKKE...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              het is dan ook MAX 90.
              ga jij 93 rijden omdat ne camioneur anders mijn zijn lichten flitst ? en dan mogelijk 3weken later een boete in de bus te krijgen. en ge moet niet zeggen dat het niet kan omdat er 6km/h afgetrokken wordt. moet je anders mijn posten maar eens lezen in het flitstopic.
              de zondag van kortrijk naar olen gereden en effectief getest, mijn auto ging niet harder dan 127km/h op teller zijnde 121km/H op gps (met getuige erbij). ben in december toch geflitst aan 132km/h (kmteller dus op 140 en dat is ONMOGELIJK) en mag betalen voor 124km/h op een zone 120km/h.

              als ik 90 rijd op teller in zone 90 en ik doe effectief 85, dan moeten ze maar 85 gaan rijden achter mij. wij moeten vertragen van 120 naar 90 omdat die zone nu eenmaal zo is ingedeeld. dan kan ne camioneur voor die 2km ook eens van 90 naar 85 zakken.
              wa doen ze als ze achter een coca-cola vrachtwagen zitten die begrensd is op 80km/h en het regent??? inhalen mag niet en diene voorste kan nie harder

              één van de hoofdredenen waarom ik nu 6uur per dag met de trein naar het werk ga, ipv 3uur met de auto over brussel te rijden. iedereen rijd daar met een mentaliteit:IKKE IKKE IKKE...
              ja je hebt daar een punt, dat zie je bij flitspalen ook, mensen rijden dan 120 op de teller, wat iets is van 110 a 115 en TOCH gaan ze nog remmen, ik rijdt er met 133 op de teller voorbij en deze gaat niet af, want op men gps zie ik dat ik 123 rijdt...
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                het is dan ook MAX 90.
                ga jij 93 rijden omdat ne camioneur anders mijn zijn lichten flitst ? en dan mogelijk 3weken later een boete in de bus te krijgen. en ge moet niet zeggen dat het niet kan omdat er 6km/h afgetrokken wordt. moet je anders mijn posten maar eens lezen in het flitstopic.
                de zondag van kortrijk naar olen gereden en effectief getest, mijn auto ging niet harder dan 127km/h op teller zijnde 121km/H op gps (met getuige erbij). ben in december toch geflitst aan 132km/h (kmteller dus op 140 en dat is ONMOGELIJK) en mag betalen voor 124km/h op een zone 120km/h.

                als ik 90 rijd op teller in zone 90 en ik doe effectief 85, dan moeten ze maar 85 gaan rijden achter mij. wij moeten vertragen van 120 naar 90 omdat die zone nu eenmaal zo is ingedeeld. dan kan ne camioneur voor die 2km ook eens van 90 naar 85 zakken.
                wa doen ze als ze achter een coca-cola vrachtwagen zitten die begrensd is op 80km/h en het regent??? inhalen mag niet en diene voorste kan nie harder

                één van de hoofdredenen waarom ik nu 6uur per dag met de trein naar het werk ga, ipv 3uur met de auto over brussel te rijden. iedereen rijd daar met een mentaliteit:IKKE IKKE IKKE...
                Ik rij daar altijd 94 op cc (wat in werkelijkheid dus 90 is voor mijn wagen) nog nooit geflits en ook nog geen last van vrachtwagens gehad die me van de weg proberen te "rammen". 98% van de vrachtwagens halen we daar dan ook gewoon in hoor, maar feitelijk heeft dit helemaal niets met het topic te maken en hoort hier dan ook niet thuis.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Van mij mogen ze de hardnekkige linksrijders ook een dikke boete geven,zou ook een pak minder frustraties opleveren...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                    Van mij mogen ze de hardnekkige linksrijders ook een dikke boete geven,zou ook een pak minder frustraties opleveren...
                    dat zeg ik ook altijd tegen iedereen maar het vreemde van al is dat de politie dit nooit doet.

                    oftewel moeten ze, zoals in Amerika het "keep your lane" principe invoeren oftewel moet men van linksplakken een zware overtreding maken. Je ziet dat vaak bij Nederlanders, ze komen in Belgie en zijn plots vergeten dat ze rechts moeten rijden, in hun land doen ze dit perfect.
                    In Duitsland doet men dit ook prima. En als je dat dan zegt: ja daar rijd ik direct rechts want links kunnen snelle mannen komen...awel, in Belgie kunnen ook snelle mannen komen, enkel dat zij het risico op een boete of rijbewijs kwijtraken kunnen bekomen...maar dat is hun keuze,
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                    Comment


                    • pas op, kga hier iets zeggen dat niet veel mensen graag zullen horen.
                      maar ik betrap me er zelf ook vaak op van links te plakken.
                      nu als ik zie dat er in mijn achteruitkijkspiegel iets snel opduikt ga ik wel mooi naar rechts zodat die ahterligger amper tot niet moet afremmen. wel zog ik ervoor dat ik zelf niet tussen 2 autos moet duiken ofzo.

                      Comment


                      • Volgens mij is er een groot verschil tussen een jonge gast met een M3 die deze als wapen gebruikt en een iemand die jaren ervaring heeft met die wagen en weet met wat ie op de baan is.
                        Maar ik moet erbij zeggen dat ik mij soms ook dood erger aan de witte camionettekes die blijven links rijden op een autostrade. Ik durf die eveneens rechts voorbijsteken, maar ik ben dan ook weg en zie niet meer om. Blij dat ik er vanaf ben.
                        BMW M2 Coupé
                        Audi S5
                        Nobody is Perfect!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                          Volgens mij is er een groot verschil tussen een jonge gast met een M3 die deze als wapen gebruikt en een iemand die jaren ervaring heeft met die wagen en weet met wat ie op de baan is.
                          Maar ik moet erbij zeggen dat ik mij soms ook dood erger aan de witte camionettekes die blijven links rijden op een autostrade. Ik durf die eveneens rechts voorbijsteken, maar ik ben dan ook weg en zie niet meer om. Blij dat ik er vanaf ben.
                          Van mij zulde geene last hebben al ik in mij camionette rond rij... ik zit meestal ook links, te wachten tot de auto voor me naar rechts gaat

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                            Van mij zulde geene last hebben al ik in mij camionette rond rij... ik zit meestal ook links, te wachten tot de auto voor me naar rechts gaat
                            Das natuurlijk het nadeel als je achter zo'n camionette zit zie je niet goed wat er zicht ervoor afspeelt. Dus ik ben voorstander dat de witte camionettekes best op het midden rijvak blijven, voor zover er 3 zijn natuurlijk.
                            BMW M2 Coupé
                            Audi S5
                            Nobody is Perfect!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                              Das natuurlijk het nadeel als je achter zo'n camionette zit zie je niet goed wat er zicht ervoor afspeelt. Dus ik ben voorstander dat de witte camionettekes best op het midden rijvak blijven, voor zover er 3 zijn natuurlijk.
                              ok dat snap ik.. maar als er iemand mij volgt en blijft volgen ga ik onmiddellijk rechts

                              Comment


                              • Er zijn zelfs al toeristenbureaus die waarschuwen voor de agressieve/slechte/roekeloze rijstijl van de Belgen, hoorde ik vandaag op de radio..


                                Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                cool, ze hebben dezelfde soort nummerplaat layout ginder in Nieuw Zeeland als wij vroeger vóór de euro plaat
                                Idd, en Nieuw Zeeland is zo'n groot land en daar geen problemen van uitgeputte combinaties? Waarom lukt dat hier dan niet.. Oja, omdat ze geschrapte platen niet opnieuw gebruiken na een bepaalde tijd..

                                (hoe komt het btw dat jouw X1 nog geen euro plaat heeft?)

                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  pas op, kga hier iets zeggen dat niet veel mensen graag zullen horen.
                                  maar ik betrap me er zelf ook vaak op van links te plakken.
                                  nu als ik zie dat er in mijn achteruitkijkspiegel iets snel opduikt ga ik wel mooi naar rechts zodat die ahterligger amper tot niet moet afremmen. wel zog ik ervoor dat ik zelf niet tussen 2 autos moet duiken ofzo.
                                  Dat altijd rechts aanhouden moet je ook niet fanatiek naleven. Links blijven hangen is geen probleem zolang je maar geen achterkomend (en dus sneller) verkeer hindert, en zolang je maar door dat links hangen geen wagens hindert die van rechts naar links willen overgaan. Het impliceert dan wel dat je een stuk vlotter en sneller rijdt dan de rechterstrook.
                                  Ik vind het veel minder storend als een auto die vlot doorrijdt voortdurend links houdt ook al zijn er daarbij gaten tussen de auto's rechts in plaats van voortdurend van links naar rechts te laveren. Het is allemaal een kwestie van het correct aanvoelen van de verkeerssituatie.

                                  Comment


                                  • Er zou naar het schijnt vandaag in het VTM nieuws bij het 2 filmke dat genomen werd van die A3 ook iets gezegd geweest zijn dat je je dashcam zou moeten aangeven/registreren! Weet er iemand waar of hoe je dit moet doen dan?
                                    Het zou zijn ivm schending van de privacy.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                                      Er zou naar het schijnt vandaag in het VTM nieuws bij het 2 filmke dat genomen werd van die A3 ook iets gezegd geweest zijn dat je je dashcam zou moeten aangeven/registreren! Weet er iemand waar of hoe je dit moet doen dan?
                                      Het zou zijn ivm schending van de privacy.
                                      Zie hier: http://www.autoforum.be/showthread.p...24#post5250724

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                        Er zijn zelfs al toeristenbureaus die waarschuwen voor de agressieve/slechte/roekeloze rijstijl van de Belgen, hoorde ik vandaag op de radio..




                                        Idd, en Nieuw Zeeland is zo'n groot land en daar geen problemen van uitgeputte combinaties? Waarom lukt dat hier dan niet.. Oja, omdat ze geschrapte platen niet opnieuw gebruiken na een bepaalde tijd..

                                        (hoe komt het btw dat jouw X1 nog geen euro plaat heeft?)
                                        omdat die van midden 2010 is en bij de volgende ga ik vooraan een BE formaat hangen en plak ik er zelf wel men EU layout op! Wat lelijk zijn die lange platen. Waarom kunnen we niet het formaat vooraan hebben zoals in Zwitserland...stomme Europese regeltjes.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Dat altijd rechts aanhouden moet je ook niet fanatiek naleven. Links blijven hangen is geen probleem zolang je maar geen achterkomend (en dus sneller) verkeer hindert, en zolang je maar door dat links hangen geen wagens hindert die van rechts naar links willen overgaan. Het impliceert dan wel dat je een stuk vlotter en sneller rijdt dan de rechterstrook.
                                        Ik vind het veel minder storend als een auto die vlot doorrijdt voortdurend links houdt ook al zijn er daarbij gaten tussen de auto's rechts in plaats van voortdurend van links naar rechts te laveren. Het is allemaal een kwestie van het correct aanvoelen van de verkeerssituatie.
                                        ja maar ik rijd vaak snachts en dan zie je 100den meters voor je een auto op het middenvak rijden...waarom vraag ik me dan af! In de wet staat dat je zo rechts mogelijk op de baan moet rijden.
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                                          ja maar ik rijd vaak snachts en dan zie je 100den meters voor je een auto op het middenvak rijden...waarom vraag ik me dan af! In de wet staat dat je zo recht mogelijk op de baan moet rijden.
                                          Dat is in die situatie inderdaad nergens voor nodig.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X