Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het originele probleem was dat die Passatrijder in het begin naar rechts ging om niet nodeloos links te plakken, maar de bestelwagen dan besliste om naast de Passat te gaan rijden die dan geblokkeerd geraakte naast de bestelwagen en achter de tragere vrachtwagen. Als de persoon met de bestelwagen nu gewoon netjes een normale veiligheidsafstand had gehouden was dat niet zo een spel geweest.

    Vervolgens rijdt die bestelwagen in de weg (want had er niet gereden als ie niet nodeloos die Passat had proberen in te halen) en dan miskijkt de Passatrijder zich op de voor hem nog beschikbare ruimte.

    De bestelwagenrijder met dashcam heeft absoluut geen oorzaak van het ongeval, maar echt handig en met inzicht rijdt ie ook niet.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Het originele probleem was dat die Passatrijder in het begin naar rechts ging om niet nodeloos links te plakken, maar de bestelwagen dan besliste om naast de Passat te gaan rijden die dan geblokkeerd geraakte naast de bestelwagen en achter de tragere vrachtwagen. Als de persoon met de bestelwagen nu gewoon netjes een normale veiligheidsafstand had gehouden was dat niet zo een spel geweest.

      Vervolgens rijdt die bestelwagen in de weg (want had er niet gereden als ie niet nodeloos die Passat had proberen in te halen) en dan miskijkt de Passatrijder zich op de voor hem nog beschikbare ruimte.

      De bestelwagenrijder met dashcam heeft absoluut geen oorzaak van het ongeval, maar echt handig en met inzicht rijdt ie ook niet.
      M.i. sluit de dashcamrijder gewoon aan bij het verkeer voor hem. Dat hij daardoor min of gelijk komt met de passat is deels ook het gevolg van het feit dat het verkeer voor hem ook wat blijft hangen. De passatrijder moet gewoon voorrang verlenen aan het achterkomend verkeer als hij terug naar links wil, en in principe is alles daarmee gezegd. De manier waarop hij er zich redelijk agressief weer tussen wil wringen, is onwettig en ongepast.

      Als je zoals de passat, het treintje uit de linkerrijstrook verlaat, dan weet je dat achteropliggend verkeer links het door jouw gelaten gat zal opvullen, wat kan betekenen dat jij verder zal moeten vertragen voor de hindernis die je verderop tegenkomt. Zo'n situatie maak je in iedere snelwegrit verschillende keren mee.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        M.i. sluit de dashcamrijder gewoon aan bij het verkeer voor hem. Dat hij daardoor min of gelijk komt met de passat is deels ook het gevolg van het feit dat het verkeer voor hem ook wat blijft hangen. De passatrijder moet gewoon voorrang verlenen aan het achterkomend verkeer als hij terug naar links wil, en in principe is alles daarmee gezegd. De manier waarop hij er zich redelijk agressief weer tussen wil wringen, is onwettig en ongepast.

        Als je zoals de passat, het treintje uit de linkerrijstrook verlaat, dan weet je dat achteropliggend verkeer links het door jouw gelaten gat zal opvullen, wat kan betekenen dat jij verder zal moeten vertragen voor de hindernis die je verderop tegenkomt. Zo'n situatie maak je in iedere snelwegrit verschillende keren mee.
        Inderdaad!, en door dat ik geen linksrijder ben voeg ik dit ook vaak toe, met name dat wanneer ik aan een constante snelheid rij van bv 120p/u en er achter mij een op afstand volger is je perfect naar rechts kan wijlens de achterligger gewoon de afstand houdt voor wat ze is en niet als een gek de opening toe rijdt
        Wanneer ik op de snelweg rij dan probeer ik soms dit spel te spelen met een achterligger en dat lukt ook vaak, want wat heb je eraan als je met z'n 6en op een rij op het linkerrijvak hangt wijlens er niemand rechts rijdt, dit is alleen maar stressen dus als er iemand naar rechts gaat om er daarna weer in te mogen rijdt dit voor iedereen aangenamer.

        Op een gegeven moment merk je in het filmpje ook dat het busje op het rechterrijvak echt de snelheid zwaar opvoert om er toch maar voor te zorgen dat de passat er niet meer tussen komt, dus geheel vrijuit gaat hij niet.
        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

        Comment


        • ben eens benieuwd of dit nu ook zo uitgesmeerd gaat worden in de media omdat het geen BMW is
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            M.i. sluit de dashcamrijder gewoon aan bij het verkeer voor hem. Dat hij daardoor min of gelijk komt met de passat is deels ook het gevolg van het feit dat het verkeer voor hem ook wat blijft hangen. De passatrijder moet gewoon voorrang verlenen aan het achterkomend verkeer als hij terug naar links wil, en in principe is alles daarmee gezegd. De manier waarop hij er zich redelijk agressief weer tussen wil wringen, is onwettig en ongepast.

            Als je zoals de passat, het treintje uit de linkerrijstrook verlaat, dan weet je dat achteropliggend verkeer links het door jouw gelaten gat zal opvullen, wat kan betekenen dat jij verder zal moeten vertragen voor de hindernis die je verderop tegenkomt. Zo'n situatie maak je in iedere snelwegrit verschillende keren mee.
            En omwille van bovenstaand gedrag rijdt dus 80% van het volk bumper aan bumper op de linker rijstrook, om vervolgens op mekaar te klappen als het regent.

            Comment


            • precies beter een betonnen muur gestaan ipv een strook gras...
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                precies beter een betonnen muur gestaan ipv een strook gras...
                Uhu, om daarop terug de rijbaan op te kaatsen... Dan kan iedereen mee genieten van de ontstane file.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  En omwille van bovenstaand gedrag rijdt dus 80% van het volk bumper aan bumper op de linker rijstrook, om vervolgens op mekaar te klappen als het regent.
                  Net daarom dat ik de actie van het busje in het begin van het filmpje afkeur, het is niet omdat je voorligger die 120p/u rijdt en naar rechts gaat je moet doorknallen zo dat je dan op de volgende voorligger totaal in de remmen moet gaan, dit is een daad van roekeloos rijgedrag van de dashcamrijder, uiteraard loopt de pâssat wat later in de val....
                  Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    En omwille van bovenstaand gedrag rijdt dus 80% van het volk bumper aan bumper op de linker rijstrook, om vervolgens op mekaar te klappen als het regent.
                    Een rijstook plakkers lost zich het snelst op wanneer verschillende wagens dicht op elkaar aansluiten tot de oorzaak van die rij (vaak 1 of twee wagens die blijven hangen) opnieuw naar rechts gaan. Op die manier wordt er gewoon meer druk gezet om opzij te gaan.

                    De passat naar rechts laten rijden, de dashcamrijder aan dezelfde snelheid laten verder rijden om wat verder de passat er opnieuw tussen te laten, leidt er net toe dat iedereen gezapig begint te rijden en het links plakken net veel langer duurt.
                    Last edited by Vitus; 01/05/2014, 22:28.

                    Comment


                    • Het heeft absoluut geen zin dat nummer 10 zit te bumperkleven, als nummer 2 en nummer 3 dit niet doen bij nummer 1.

                      En volk dat de druk een beetje wil ontluchten en de beschikbare asfalt zo nuttig wil gebruiken proberen in te halen (hoewel je er niet voorbij kan want je geraakt er enkel naast) is gewoon de boel kutten. Want even verder ben jij het die het vertikt om naar rechts te gaan omdat die kerel die wel het inzicht had om geschraagd te rijden er een hogere kruissnelheid op nahoudt dan jij in je burgerbak.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Het heeft absoluut geen zin dat nummer 10 zit te bumperkleven, als nummer 2 en nummer 3 dit niet doen bij nummer 1.

                        En volk dat de druk een beetje wil ontluchten en de beschikbare asfalt zo nuttig wil gebruiken proberen in te halen (hoewel je er niet voorbij kan want je geraakt er enkel naast) is gewoon de boel kutten. Want even verder ben jij het die het vertikt om naar rechts te gaan omdat die kerel die wel het inzicht had om geschraagd te rijden er een hogere kruissnelheid op nahoudt dan jij in je burgerbak.
                        Als nummer 2 en 3 niet kleven bij nr. 1 dan rijden ze ook in de weg, en moeten ze in de eerste plaats ook naar rechts.

                        "(hoewel je er niet voorbij kan want je geraakt er enkel naast)??

                        Dat is niet wat ik op de beelden hier zie.
                        De dashcamrijder kon de passat mooi voorbij en is er ook mooi voorbij geraakt, tot die plots begon bij te gassen om vervolgens nogal agressief in een veel te klein gat te willen springen.

                        Comment


                        • De dashcamrijder kon er niet voorbij, enkel naast... De dashcamrijder hoor je vervolgens nog eens extra gassen.

                          Je moet zijn hele kanaal eens doorzien. Continu conflictsituaties, vaak waarvan ie zelf schuldig aan is. Is ook niet de eerste keer dat ie schade rijdt bij zo een escapades.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Uhu, om daarop terug de rijbaan op te kaatsen... Dan kan iedereen mee genieten van de ontstane file.
                            uhu, dan hadden we hopelijk van ne paljas verlost geweest
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              uhu, dan hadden we hopelijk van ne paljas verlost geweest
                              Je overschat de kracht van een aanrijding in zo een geval. Betonnen muurtje zou enkel betekend hebben dat er 5 km file had gestaan, en dat de Passatrijder in kwestie zijn weg kon verder zetten in een Ford Fiesta van Rentacar, en via omnium een nieuwe firmakar zou bestellen.

                              Comment


                              • De Passat/Vwbreak gaat idd eerst naar rechts om de dashcamrijder door te laten .
                                Als de P/Vw-rijder merkt dat ie toch zeker 3 seconden gaat kwijtraken door te moeten invoegen ACHTER de dc-rijder beslist ie om terug gas bij te geven ( = filmpje ) .
                                Als dit niet lukt omdat de dc-rijder dit niet toelaat , gaat ie door het lint en zien we het gekende vervolg.....
                                De dc-rijder maakt vervolgens gewoon plaats om de P/Vw-rijder door te laten en als deze niet wat attenter was geweest dan waren ze allebei van de baan geschoven.
                                Ik vind persoonlijk dat de P/Vw-rijder hier "een fout" begaat en dan mag ie van geluk spreken dat ie er heelhuids vanaf komt.
                                Voor hetzelfde geld was er een vangrail en was de schade veel erger geweest , nu is er enkel blikschade.
                                ( ik wil het niet meemaken dat de auto wordt gekatapulteerd naar de rijweg , want dan vallen er misschien doden )

                                Comment


                                • Het goede aan dit gevalletje is dat je hier snel ziet wie er hier inzicht in het verkeer heeft (begrijpen dat de Passat in het begin niet de bedoeling heeft om het busje voorbij te laten maar de druk op de ketel op het linkervak te verlichten) en wie het niet heeft (denken dat de Passat het busje voor wou laten).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Het goede aan dit gevalletje is dat je hier snel ziet wie er hier inzicht in het verkeer heeft (begrijpen dat de Passat in het begin niet de bedoeling heeft om het busje voorbij te laten maar de druk op de ketel op het linkervak te verlichten) en wie het niet heeft (denken dat de Passat het busje voor wou laten).
                                    De inhoudelijke argumenten zijn duidelijk op?
                                    Waarvan akte.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      De inhoudelijke argumenten zijn duidelijk op?
                                      Waarvan akte.
                                      Dit slaat helemaal niet op inhoudelijke argumenten. Dit is duidelijk een verschil in verkeersvisie, en je kan moeilijk argumenteren dat naast iemand gaan rijden die zijn snelheid aanhoudt bevorderlijk is voor de algemene verkeerssituatie. Als je dat niet inziet, ontbreek je wel degelijk dat verkeersinzicht. Daar moet je toch niet voor gestudeerd hebben? Het is toch hetzelfde principe als bij het ritsen?

                                      Je kan dan nog argumenteren dat inderdaad de Passatrijder voorrang moet geven bij het wisselen van rijstrook, maar je loopt toch direct vast op het feit dat de Busjesrijder met camera helemaal niet de nodige veiligheidsafstand aanhoudt?

                                      De weinige keren dat ik nog met de auto bij druk verkeer op de snelweg rij, ga ik ook als het kan naar rechts, en als iemand op het linkervak dat begrijpt alsof ik met mijn Z4 waarvan ik net tevoren hem heb ingehaald, wil dat hij mij terug inhaalt, dan zorg ik wel dat ik snel terug op het linkervak ben en ga ik daar mijn veiligheidsafstand zelf voorzien.
                                      Last edited by ; 02/05/2014, 09:10.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Dit slaat helemaal niet op inhoudelijke argumenten. Dit is duidelijk een verschil in verkeersvisie, en je kan moeilijk argumenteren dat naast iemand gaan rijden die zijn snelheid aanhoudt bevorderlijk is voor de algemene verkeerssituatie. Als je dat niet inziet, ontbreek je wel degelijk dat verkeersinzicht. Daar moet je toch niet voor gestudeerd hebben? Het is toch hetzelfde principe als bij het ritsen?

                                        Je kan dan nog argumenteren dat inderdaad de Passatrijder voorrang moet geven bij het wisselen van rijstrook, maar je loopt toch direct vast op het feit dat de Busjesrijder met camera helemaal niet de nodige veiligheidsafstand aanhoudt?

                                        De weinige keren dat ik nog met de auto bij druk verkeer op de snelweg rij, ga ik ook als het kan naar rechts, en als iemand op het linkervak dat begrijpt alsof ik met mijn Z4 waarvan ik net tevoren hem heb ingehaald, wil dat hij mij terug inhaalt, dan zorg ik wel dat ik snel terug op het linkervak ben en ga ik daar mijn veiligheidsafstand zelf voorzien.
                                        ik volg dezelfde redenering, maar ik twijfel of di. eco vw wel genoeg vermogen heeft...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Een rijstook plakkers lost zich het snelst op wanneer verschillende wagens dicht op elkaar aansluiten tot de oorzaak van die rij (vaak 1 of twee wagens die blijven hangen) opnieuw naar rechts gaan. Op die manier wordt er gewoon meer druk gezet om opzij te gaan.
                                          En als die trage auto dan maar heel even op zijn rem gaat staan ontstaat het befaamde harmonica-effect en ontstaat er file.
                                          Met een beetje pech zitten ze 10 auto's verder zelf op elkaar.
                                          Vrij logisch allemaal maar helaas blijft gezond verstand vaak kleven aan de buitenkant van een autodeur....
                                          KLIK |&| KLAK

                                          Comment

                                          Working...
                                          X