Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Op een recente BMW zal dat zeker zitten. Uitschakelen kan je het niet (althans op onze Renaults niet) , volgens mij bij geen enkel merk. BAS bestaat toch al enkele jaren hoor. Mijn Vel Satis indertijd van 2002 bvb had het ook al. Bij renault noemt het noodremhulpsysteem. In feite de Nederlandse vertaling van brake assist system.
    Standaard op elke Mercedes sinds 1998, bestond ook al in 1996 maar toen wel in optie denk ik. Uiteraard uitgevonden door Benz! Heb het 1x gebruikt (motard die kruising over stak en mij niet had gezien), is eigenlijk wel vrij indrukwekkend, pedaal was nog geen 2cm ingedrukt en auto remde al voor 100%.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
      Duitsers kunnen snel rijden, maar wel gedisciplineerd
      Dat is de laatste 10 jaar ook minder en minder waar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Kan je dan aub asap je rijbewijs verscheuren? Hoe die BMW rijdt is natuurlijk niet sociaal, maar mensen die remtesten uitvoeren brengen in een gevaarlijke situatie enkel meer onnodig gevaar.
        *kuch* bekijk eens het vorige filmpje van de M3 rijder *kuch*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk Berichten
          Nie zeveren hè, gij spreekt alsof iedereen zich moet aanpassen aan het snellere verkeer wat langs achter komt.
          Als je een manoever uitvoert, zegt de wetgever van wel. Tuurlijk zegt de wetgever ook wat de BMW-rijder moet doen, maar de wetgever zegt niet dat als de BMW-rijder de wetten negeert, dat andere weggebruikers ook de wetten mogen negeren.

En dat is ook van toepassing op jou: als jij geen rekening houdt met het naderend verkeer achter je, dan ben je fout bezig als je van rijstrook wil wisselen. Daarom ook dat er niet 1, niet 2 maar 3 spiegels op de meeste auto's hangen, en je buist op je rijexamen als je ze niet gebruikt.

Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk Berichten
          In het 1ste filmke begin dit jaar van die bmw, doet die dat toch ook zo bruusk remmen voor die camionet? dus dan mag het wel ofwa ?
          Zie hierboven. Maar je moet toch toegeven dat de voorrangnegator die een remtest doet er toch meer over gaat dan de voorrangsgerechtigde die gehinderd wordt door een voorrangnegator en een remtest doet. In het tweede scenario is de remtest een reactie op een fout van een ander, en in het eerste geval is de remtest een reactie op de fout van de remtester. WTF.

Comment

En zoals zoveel keren een camionette die zonder kijken naar links gaat.

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Ik zie toch echt niet dat de bestelwagen zich hier schuldig maakt aan wat dan ook. Gaat mooi naar links en gebruikt daarbij z'n richtingaanwijzers en hindert mijn inziens absoluut niet de M3.
            +1
            Geen vuiltje aan de lucht.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik vind de stunt nog redelijk meevallen overigens. En zoals zoveel keren een camionette die zonder kijken naar links gaat.

Ik kan de BMW-rijder enkel aanraden om in het vervolg de E40 te nemen. Daar rijden niet zo een camionettes continu in de weg op het linkervak. De E314 kan ik ook met de auto regelmatig 10 man in ene keer rechts inhalen.
              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Aan de onaangepaste snelheid van de BMW ligt dat natuurlijk ook, maar in Duitsland heb je daar weinig discussie om...
              Ook Duitse snelwegen met slechts twee rijstroken zetten (nog) zelden aan tot hoge snelheden. Of je moest graag Russische roulette spelen natuurlijk...
              Last edited by Metaxa; 09/08/2014, 16:37.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Kan je dan aub asap je rijbewijs verscheuren? Hoe die BMW rijdt is natuurlijk niet sociaal, maar mensen die remtesten uitvoeren brengen in een gevaarlijke situatie enkel meer onnodig gevaar. Want wat als die aso BMW rijder zijn remafstand zo had ingeschat dat jij met je witte caddy niet ging een onnodige remtest uitvoeren, en het tot een aanrijding komt? Ga je met een kapot gereden caddy dan nog zeggen "het was de fout van de BMW-rijder die mijn onnodige remtest niet had voorzien?".
                +1
                Zie het al voor me, filmer schrikt op en wijkt onbezonnen uit naar links...dat zouden pas live beelden zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                  Duitsers kunnen snel rijden, maar wel gedisciplineerd

Gast komt misschien uit India ofzo, daar doen ze nog veel zottere inhaal-manoeuvres
                  Ja en BMW kennen die ook:

Comment

• De wet is zéér duidelijk in België, indien mogelijk rijdt u zo rechts mogelijk.
                    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• idd, m3 had mss best nog even naar rechts gegaan voor de filmer om dan achter de caddy te gaan rjden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        idd, m3 had mss best nog even naar rechts gegaan voor de filmer om dan achter de caddy te gaan rjden

Comment

• In ieder geval, vroeger ging men nog eens op kant als je tegen hogere snelheid afkwam. Tegenwoordig hebben de meesten een air van fuck, ik rij 120, je mag toch nie sneller, dus kust ze. Blijf maar achter mij tot ik op't gemakske alles ben voorbijgegaan en denk er maar niet aan dat ik je doorlaat als er een gaatje is.
                          Vroeger zou men nog eens op kant gegaan zijn tussen 2 auto's door. Nu ben je dikwijls verplicht om na enkele kilometers op 50 cm van hun koffer te rijden, de grootlichten te gebruiken en je middenvinger op te steken als ze dan toch op kant gaan.

Comment

• er is ook de wet op voldoende afstand houden, die wordt ook niet strikt nageleefd
                            je mag je niet tss 2 auto's wringen, ook al zou je willen, het mag niet

Art. 18.2

Buiten de bebouwde kommen moeten de bestuurders van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton of langer dan 7 meter, onderling een afstand houden van ten minste 50 meter.

Wat verstaan we nu juist onder een voldoende veiligheidsafstand ?

Behalve voor vrachtwagenchauffeurs, blijft het verkeersreglement hierover eerder vaag. Eigenlijk gaat het hier om de minimumafstand die men tegenover een andere weggebruiker met dezelfde snelheid in acht moet nemen. De bestuurder moet voldoende ruimte hebben om bij een bruusk remmaneuvre tijdig tot stilstand te komen. Bij een onvoorziene gebeurtenis reageert de bestuurder immers altijd met een kleine vertraging. Een "veiligheidszone" is dus absoluut geen overbodige luxe.

Twee levensbelangrijke seconden.

Concreet gezien gaat men er van uit dat de minimale onderlinge afstand tussen twee voertuigen bij normale weersomstandigheden overeenkomt met de afstand die een voertuig gedurende ten minste twee seconden aflegt. Dit is immers de gemiddelde tijd die de hersenen nodig hebben om de informatie te ontvangen en te verwerken.

Deze afstand is natuurlijk afhankelijk van de snelheid : hoe hoger de snelheid, hoe meer ruimte de bestuurder moet laten tot zijn voorligger. Dit is niet altijd eenvoudig op onze steeds drukkere wegen.

Comment

• Nu iedereen een dash cam en elkaar lekker verklikken bij politie en media.

Past perfect in het rijtje van de kliklijnen.

Wat een leuke maatschappij als iedereen wordt ingeschakeld elkaar te controleren en verklikken. Doet me aan iets terugdenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Nu iedereen een dash cam en elkaar lekker verklikken bij politie en media.

Wat een leuke maatschappij als iedereen wordt ingeschakeld elkaar te controleren en verklikken. Doet me aan iets terugdenken.
                                En hoe meer jaloezie, paranoïde en depressieve mensen hoe erger het zal worden. Maar ergens op een onbewoond eiland gaan zitten is ook maar een tijdje leuk. Dus we zullen er maar leren mee leven. Tot tien tellen voor je reageert. Maar anderzijds het is weer eens een leuk filmpje en het geeft weer dagenlang mooie verhalen van voor- en tegenstanders. Wat ik mijzelf afvraag is wat nu het ergste is : de BMW rijder die een gevaarlijk manoeuvre uitsteekt of iemand met een dashcam die zich in de kijker wil zetten en het filmpje op youtube plaatst? Maar wie klaagt er, Ik niet. Nog meer van die filmpjes en de verkoop van dashcams piekt weeral.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Nu iedereen een dash cam en elkaar lekker verklikken bij politie en media.

Dat is inderdaad een merde aan het worden. Ik zal bvb nooit met een dashcam rondrijden maar je zal maar slachtoffer worden van zo'n clown die met knip en plakwerk een filmpje van jou maakt waaruit moet blijken dat jij een wegpiraat bent...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Dat mag je wel zeggen... ik let er de laatste tijd op wie achter het stuur bezig is met zijn gsm. En dat zijn er enorm veel. Da's al even slecht als de snelheidsduivel uit te hangen. (of nog slechter, als je snel rijdt ben je nog geconcentreerd bezig)
                                    Maar veel minder spectaculair om met een dashcam te filmen en op youtube te plaatsen. Dan is een filmpje met een BMW M3 die gevaarlijke zaken doet toch veel beter om tegen uw vrienden te stoefen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                                      Wat ik mijzelf afvraag is wat nu het ergste is : de BMW rijder die een gevaarlijk manoeuvre uitsteekt of iemand met een dashcam die zich in de kijker wil zetten en het filmpje op youtube plaatst? Maar wie klaagt er, Ik niet. Nog meer van die filmpjes en de verkoop van dashcams piekt weeral.
                                      Maar neen, het ergste is dat je nooit de capriolen van de filmer zelf hier gaat te zien krijgen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk Berichten
                                        @ wooter;
                                        Nie zeveren hè, gij spreekt alsof iedereen zich moet aanpassen aan het snellere verkeer wat langs achter komt. Helaas gaat dit niet altijd zoals nu het geval was omdat op beide rijstroken het verkeer gewoon traag is.
                                        Die met die bmw moet zich aanpassen aan de situatie. Heel simpel.
                                        Die auto's voor die caddy reden even traag... Anders zou die bmw niet al slalommend voorbij gaan steken.
                                        +1, een (moderator) die hier zo'n gevaar op de weg komt goedpraten hadden wij net nodig
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik snap vooral niet waarom Wooter vindt dat die camionette moest wachten. BMW komt met zeer hoge snelheid af en het duurt nog een tijdje tegen dat hij effectief er bij is. Dit kan je toch absoluut geen hinderen meer noemen? Is gewoon weer eens de rollen omdraaien en om een of andere reden die BMW proberen te bagatelliseren.

Comment

Working...
                                          X