tis een hele moeilijke maar o zo alledaags en dat gebeurt op elk moment
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314
Collapse
X
-
Ja, 't is allemaal beetje voor discussie vatbaar. ik denk dat die BMW de pech heeft van er beetje Johny uit te zien en hierdoor agressiever overkomt.
Maar zoals hierboven gezegd, zoiets gebeurt constant eigenlijk. Heb zelf ook al van het tweede vak rechtstreeks naar de afrit moeten gaan. Bvb je rijdt nog een vrachtwagen voorbij en blijkt daar een auto voor te hangen. Dan moet je wel even gas geven als je eraf wil...
Was daarstraks even bij m'n moeder. Voor haar deur was er een aanrijding gebeurd tussen een BMW en een fietser. Mooie BMW met knappe velgen, originele spoilers en zo. Reed een jonge gast mee. Mijn eerste reactie was bevooroordeeld. Dacht bij mezelf van die zal wel te snel gereden hebben en zo de fietser opgeschept hebben. Als ik goed keek zag ik dat het de fietser was die zijn bocht volledig afgesneden had en zo in de voorruit van de auto terecht was gekomen. Ik vertel dit omdat zaken er soms anders uitzien dan ze zijn.... Waarvan de BMW uit het filmpje wellicht ook een voorbeeld is. (ik bedoel niet diene zot met zijn M3 he, die is eerder een crimineel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten+1, een (moderator) die hier zo'n gevaar op de weg komt goedpraten hadden wij net nodig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk BerichtenAls ik wil voorbij steken en ik zie dat ik ruimte zat heb om even naar links te gaan dan doe ik dat. Ik kan niet precies weten hoe hard het naderende verkeer afkomt in mijn spiegel. Ge kunt zien dat ze mss hard afkomen, dan nog. Als ik dan links hang en mijn achterligger is sneller dan moet die maar even wachten tot wanneer ik terug naar rechts kan.
Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk BerichtenHet verkeer is tegenwoordig geven en nemen.
Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk BerichtenMaar de bmw bestuurder in dit filmke hier goed praten, nee dat kan in mijn ogen niet. En ik duld totaal niet op het merk BMW, wel op de bestuurder.
Zo manouvres zijn totaal niet nodig.
Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk BerichtenEn ik ben niet gebuisd op mijn rij-examen, dus wat ge daar wilt aanhalen slaat eigenlijk nergens op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenzo kan iedereen heisa maken over de rijstijl van een ander.
Dit had ik bv gisteren nog "meegemaakt" maar om dit dan direct naar een nieuwsdienst te gaan doorspelen vind ik er wat over...
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenzo kan iedereen heisa maken over de rijstijl van een ander.
Dit had ik bv gisteren nog "meegemaakt" maar om dit dan direct naar een nieuwsdienst te gaan doorspelen vind ik er wat over...
+ YouTube Video
Dit is echt niks hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten+1, een (moderator) die hier zo'n gevaar op de weg komt goedpraten hadden wij net nodig
Comment
-
wooter
toch sterke dingen wat ge hier weer zegt
de situatie is voor ons niet goed inschatbaar omdat we niet het overzicht hebben wat de chauffeur wel heeft. Als je de autosnelweg opgaat moet je voorrang geven dat is juist maar als ge denkt in uw termen kunt ge er dus nooit oprijden want er kan altijd iemand die op de autosnelweg rijdt u de pas afsnijden. De bwm heeft mijn inziens wel degelijk een fout gemaakt en dat is tijdig voorsorteren om de afrit dedtig te kunnen nemen. Je wacht NIET tot de allerlaatste moment om de afrit te nemen. Als je daardoor achter trager verkeer moet hangen dan is dat zo. Vraag anders maar eens aan vrachtwagenchauffeurs hoe plezant die dat vinden dat ze dit ettelijke malen per dag tegenkomen aan een afrit dat er iemand toch nog net voor hun de afrit neemt.
En dat van de rijexamens: sorry , weet ge niets van en kunt ge best over zwijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenMet Wooter in discussie gaan is hetzelfde als water naar zee dragen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenLion, ik verschiet dager nie al driften/offroadend voorbij bent gegaan!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenLion, ik verschiet dager nie al driften/offroadend voorbij bent gegaan!Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJammer genoeg staat het zo niet in de wet.
Dat is het niet. Het verkeer is regels volgen. Het is pas als mensen regels niet volgen, dat je moet gaan geven en nemen. Maar het moeilijke is dat je niet weet wat je moet geven en nemen, want er zijn geen regels rond. Afijn, de regels worden overtreden.
Ergens anders op dit forum zeggen mensen dat ze linksplakkers beu zijn en er nu de facto rechts voorbij gaan. Wat is het verschil met het filmpje hierboven?
Ze laten soms nogal zotte dingen door op het examen...
Ik bedoel met geven en nemen dat de mensen moeten kunnen anticiperen op elkander. Als dat niemeer lukt krijgt ge accidenten.
Wat ge ook probeert aan te halen op mij het slaat nergens op.
2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
(o\_!_/o)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenJe wacht NIET tot de allerlaatste moment om de afrit te nemen. Als je daardoor achter trager verkeer moet hangen dan is dat zo. Vraag anders maar eens aan vrachtwagenchauffeurs hoe plezant die dat vinden dat ze dit ettelijke malen per dag tegenkomen aan een afrit dat er iemand toch nog net voor hun de afrit neemt.
Elke dag staan daar tegenwoordig 2 rijstroken stil omdat er veel van die kiekes zijn die links blijven en dan op t laatste alles dicht gooien om toch nog t klaverblad te nemen, zo erg afgelopen week dat vrachtwagen daar stoten moeten uithalen, en zelf op het linker rijvak te rijden om geen brokken te maken...
T is nu geen uit de kluiten gewassen rotonde meer, maar t is nog steeds "accidents waiting to happen". Vroeger was die rotonde een soort "natuurlijke" verkeersstroom regeling, nu is t gewoon een soep op de E313 en E314.
Afrit in Zolder nemen op de E314, en via t industrieterrein de E313 op rijden gaat tegenwoordig vlotter dan over t klaverblad, terwijl de heraanleg juist een betere doorstroming beloofde.
Comment
-
dan zijn die op het linkse rijvak allemaal in fout, heel simpel
die blokkeren de verkeerstroom en dat mag niet
ik heb dikwijls genoeg in een vergelijkbare situatie gezeten en toch nooit voorgehad dat ik aan de afrit in de problemen ben geraakt. Als ge er niet af kunt rijdt dan door tot aan de volgende afrit en draai daar terug.
Gisteren een hollander hetzelfde zien doen. ge zag hem twijfelen en toch nog de afrit nemen op de plaats waar de lijnen in een driehoek uiteen lopen. Die zag zelfs niet meer in zijn spiegel. Had daar iemand op de afrit gezeten was hij er los op gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenEen moderator die zulke onzin schrijft moet ook op zijn vingers getikt worden, het moet niet altijd andersom zijn.
Ik zeg nergens dat wat die BMW doet slim of goed is. Het is duidelijk welke wetten hij overtreed. Maar ik ken die snelweg en daar kan je gewoon niet normaal rijden... Is echt een snelweg die veel te veel verkeer krijgt te slikken. En als je dan daar 60 km op moet afleggen tussen idioten, dan moet je al geen kort lontje hebben om te gaan flippen.
Is het gevaarlijk? Ik heb 5 jaar met de meest onnozele auto's goed doorgereden langs links en langs rechts en nooit iets aan de hand gehad. Het wordt pas gevaarlijk als je niet 1 maar 2 van dergelijke idioten op hetzelfde stuk snelweg steekt. Die ene idioot met hoge snelheid kan zijn remafstanden nog goed inschatten, maar als daar aan gemorreld wordt door remtesten van anderen of iemand die ook hard wil doorrijden, stijgt het gevaar exponentieel.
Beste wat die man kan doen is een motorfiets kopen. Misschien doet hij dat soms al en zie je hem voorbij vliegen met een K1300S ofzo... Daar kan je zottere stunts mee doen die minder opvallen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk BerichtenAlsof gij overal de regels volgt. Alsof overal in België de regels worden gevolgd.
Ik bedoel met geven en nemen dat de mensen moeten kunnen anticiperen op elkander. Als dat niemeer lukt krijgt ge accidenten.
Ik rij inderdaad niet foutloos, en anticipeer ook omdat ik weet dat anderen niet foutloos rijden. Maar dat wil niet zeggen dat we het tegenwoordig normaal moeten vinden dat mensen vanop een oprit geen voorrang meer verlenen en ervan uit gaan dat het voorranghebbend verkeer maar ruimte gaat maken of gaat remmen, of andere situaties waar men de laatste jaren de voorrangsregeling in de praktijk lijkt te veranderen.
Comment
Comment