Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    En wie gaat mij op mijn vingers teken omwille van het feit dat ik een eigen mening heb, deels gestaafd met wetteksten?
    Omdat ik vind dat zo'n quote niet thuishoort bij een moderator die hier meer op de zenuwen werkt dan iets uitvoert.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Ik vind de stunt nog redelijk meevallen overigens. En zoals zoveel keren een camionette die zonder kijken naar links gaat.

Ik kan de BMW-rijder enkel aanraden om in het vervolg de E40 te nemen. Daar rijden niet zo een camionettes continu in de weg op het linkervak. De E314 kan ik ook met de auto regelmatig 10 man in ene keer rechts inhalen.
    Waar staat in jouw wetteksten dat jij rechts mag inhalen?

Maar jij hebt gelijk, niemand gaat jou op de vingers tikken omdat er hier maar wat aangemodderd wordt en het forum bij de genade gods nog bestaat
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Omdat ik vind dat zo'n quote niet thuishoort bij een moderator die hier meer op de zenuwen werkt dan iets uitvoert.
      Je kan misschien in één weg wijzen waar in de forumregels staat dat vrijheid van meningsuiting niet slaat op moderatoren. Ik flikker jou er toch ook niet af omdat we van mening verschillen?

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Waar staat in jouw wetteksten dat jij rechts mag inhalen?
      In dit geval betwijfel ik dat ze van toepassing zijn, maar er zijn er.

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Maar jij hebt gelijk, niemand gaat jou op de vingers tikken omdat er hier maar wat aangemodderd wordt en het forum bij de genade gods nog bestaat
      Zie bovenstaande reactie. En als er iemand mij op mijn vingers zou moeten tikken, ben jij het al zeker niet.

Comment

Het komt nu goed uit dat het weer een zwarte BMW is.
        Komt het jou niet gewoon slecht uit dat het een BMW is? Zo komt het toch over.

Comment

Je kan misschien in één weg wijzen waar in de forumregels staat dat vrijheid van meningsuiting niet slaat op moderatoren. Ik flikker jou er toch ook niet af omdat we van mening verschillen?
          Ik heb hier als onnozele member al meer voor het forum gedaan als jij, alleen heb ik niet de macht om er iemand af te flikkeren, en die hoef ik ook niet. Dus flikker maar als je zin hebt want ik vind jou de meest belachelijke moderator die deze wereld ooit voortgebracht heeft
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• rechts inhalen is toegelaten bij druk verkeer

alleen staat er nergens in de wetteksten deftig uitgelegd wat druk verkeer is...

9.5. Wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt, mag het verkeer in meerdere files geschieden :
            of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.
            mijn inziens geeft dit te kennen dat er dan toch al gesproken moet worden over een zodanige verkeersdichtheid dat er op alle rijstroken veel verkeer rijdt waardoor het quasi onmogelijk is om deftig van de ene naar de andere rijstrook te kunnen gaan en dat er al zeker niet aan de geldende maximum opgelegde snelheid gereden kan worden. Maar ik ben geen jurist of rechter, die zien dat misschien heel anders.
            www.peugeotforum.be

Comment

Ik heb hier als onnozele member al meer voor het forum gedaan als jij, alleen heb ik niet de macht om er iemand af te flikkeren, en die hoef ik ook niet. Dus flikker maar als je zin hebt want ik vind jou de meest belachelijke moderator die deze wereld ooit voortgebracht heeft
              Het knipoog is er feitelijk te veel aan. 😁
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• artikel 16.2 geeft trouwens wel nog een punt waar rechts voorbijrijden niet als inhalen gezien wordt, namelijk bij verkeersbord F15

16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 ...

komt er dan bijna op neer dat je op ringwegen waar je van F15 naar F15 rijdt bijna mag rijden waar je wil. Die F15 geeft trouwens heel wat discussie. Wanneer houdt die nu op. Volgens de één is het heel duidelijk volgens de andere niet. Een instructeur heeft ooit een situatie geschetst op www.gratisrijbewijsonline.be en die naar de directeur van het desbetreffende FOD gestuurd. Die heeft dat voorgelegd aan zijn juridische dienst en kwam er in de praktijk op neer dat je bijna eindeloos van F15 kan gebruik maken om rechts te blijven rijden, iedereen voorbij te rijden en toch in regel te zijn. Maar iedereen is het wel eens dat je dan voorbij gaat aan de kern van de verkeerswetgeving.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  Die heeft dat voorgelegd aan zijn juridische dienst en kwam er in de praktijk op neer dat je bijna eindeloos van F15 kan gebruik maken om rechts te blijven rijden, iedereen voorbij te rijden en toch in regel te zijn. Maar iedereen is het wel eens dat je dan voorbij gaat aan de kern van de verkeerswetgeving.
                  Daarmee dat ik ook altijd zeg dat de wetgeving vol hiaten zit.
                  Als jij/ik tegen een legale snelheid rechts iedereen voorbij steekt kan het niet anders dan dat de andere in de fout gaan want de wetgeving zegt dat je je altijd uiterst rechts moet begeven.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• pas op met het gebruik van 'altijd rechts' want het is niet 'altijd'. Ik heb er vorig jaar of 2 jaar geleden nog met het halve forum ambras om gemaakt maar het is wel zo. Putten in de rijbaan, water op de rijbaan, enfin ge voelt welke richting ik uitga. Maar als die zaken niet van toepassing zijn dan moet je inderdaad zo goed als je kan aan de rechterkant van de rijbaan rijden.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Anticiperen is inderdaad anticiperen op de fouten van anderen. Want als iedereen foutloos volgens de regels reed, moest je nergens op anticiperen.

Ik rij inderdaad niet foutloos, en anticipeer ook omdat ik weet dat anderen niet foutloos rijden. Maar dat wil niet zeggen dat we het tegenwoordig normaal moeten vinden dat mensen vanop een oprit geen voorrang meer verlenen en ervan uit gaan dat het voorranghebbend verkeer maar ruimte gaat maken of gaat remmen, of andere situaties waar men de laatste jaren de voorrangsregeling in de praktijk lijkt te veranderen.

Dat is daarom niet altijd de fout van anderen zijn hè. Iedereen maakt fouten natuurlijk. Ik ook.

Maar ge hebt wel een punt over dat voorrang hebben, niet iedereen lijkt te weten waar men voorrang heeft of moet verlenen. En dat zal nooit veranderen want iedereen is anders.
                      2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                      2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                      1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                      (o\_!_/o)

Comment

De forumregels zeggen niets over de vrijheid van meningsuiting als moderator, maar wel iets over persoonlijke aanvallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk Berichten
                          Maar ge hebt wel een punt over dat voorrang hebben, niet iedereen lijkt te weten waar men voorrang heeft of moet verlenen. En dat zal nooit veranderen want iedereen is anders.
                          Waarom zou dat nooit veranderen? Het lijkt me net een perfect aantoonbaar bewijs dat het erbarmelijk gesteld is met de kennis van de wegcode in België. En aangezien voorrangsnegatie volgens statistieken de grootste killer is na controleverlies, en België in vergelijking met de buurlanden aanzienlijk slechter scoort in het aantal dodelijke ongevallen, zou het voor de politici een duidelijk signaal moeten zijn waar een quick win gehaald mee kan worden qua verkeersveiligheid: een 5-jaarlijkse verplichte theoretische proef. Het zou ook de idioten eruit filteren die nog altijd denken dat ritsen iets hoffelijk is, of de kerels die denken dat ze voorrang hebben als ze een snelweg oprijden. En ik kom er soms tegen die denken dat ze voorrang hebben op tegenliggers als ze links afslaan...

Comment

• Wooter, ik snap je helemaal niet.
                            Je verwijst steeds naar regels die niet gerespecteerd worden. Maar als ik je reacties lees dan zie ik één iets steeds terugkeren : dat chauffeurs die geconfronteerd worden met andere chauffeurs die de regels niet respecteren, dan ook maar zelf de regels niet meer moeten respecteren. Je probeert gewoon verkeerd gedrag goed te praten door te verwijzen naar de fouten van anderen.
                            Grow up, man, en neem zelf je verantwoordelijkheid door de regels te volgen en niet jezelf aan regels te gaan onttrekken omdat anderen ze niet volgen.

Comment

De forumregels zeggen niets over de vrijheid van meningsuiting als moderator, maar wel iets over persoonlijke aanvallen.
                              Wat zeggen de forumregels over moderatoren die hier niks uitvoeren en zelf constant wrevel en onnodige discussies veroorzaken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Maar neen, het ergste is dat je nooit de capriolen van de filmer zelf hier gaat te zien krijgen....
                                helemaal terecht !

Comment

Wat zeggen de forumregels over moderatoren die hier niks uitvoeren en zelf constant wrevel en onnodige discussies veroorzaken?
                                  Niets, maar besef je dat wat je zegt het equivalent is alsof ik zou zeggen dat je op je werk een luie hond bent? Net zomin dat ik weet wat jij doet, weet jij niet wat ik doe. Als je al enige wrevel ervaart, is het omdat je niet mijn mening respecteert, ook al is die helemaal anders dan de jouwe. Op een forum ga je mensen tegenkomen met een mening die verschilt van de jouwe, en daar kan een moderator niets aan veranderen. Als je een forum wilt met enkel mensen met jouw mening, start je best zelf een forum op, maar ga je snel zien dat dat weinig animo levert .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                    Wooter, ik snap je helemaal niet.
                                    Je verwijst steeds naar regels die niet gerespecteerd worden. Maar als ik je reacties lees dan zie ik één iets steeds terugkeren : dat chauffeurs die geconfronteerd worden met andere chauffeurs die de regels niet respecteren, dan ook maar zelf de regels niet meer moeten respecteren. Je probeert gewoon verkeerd gedrag goed te praten door te verwijzen naar de fouten van anderen.
                                    Grow up, man, en neem zelf je verantwoordelijkheid door de regels te volgen en niet jezelf aan regels te gaan onttrekken omdat anderen ze niet volgen.
                                    Ik zeg dit toch nergens dat ze dit moeten doen? Ik zeg enkel dat er mensen zijn die hierop zo reageren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Met Wooter in discussie gaan is hetzelfde als water naar zee dragen.
                                      Ik wist dat het erg was maar dit tart alle verbeelding

Comment

Niets, maar besef je dat wat je zegt het equivalent is alsof ik zou zeggen dat je op je werk een luie hond bent? Net zomin dat ik weet wat jij doet, weet jij dat ik niets doe. Als je al enige wrevel ervaart, is het omdat je niet mijn mening respecteert, ook al is die helemaal anders dan de jouwe. Op een forum ga je mensen tegenkomen met een mening die verschilt van de jouwe, en daar kan een moderator niets aan veranderen. Als je een forum wilt met enkel mensen met jouw mening, start je best zelf een forum op, maar ga je snel zien dat dat weinig animo levert .

Comment

Ik wist dat het erg was maar dit tart alle verbeelding
                                          Ik moet zeggen, ik heb dat in het verleden nog noooooooit ondervonden met hem. 😉

Comment

Working...
                                          X