Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is gewoon zo dat de pakkans erg laag is voor degenen die zotte toeren uithalen. Controles genoeg... op snelheid en parkeren. Maar hoe dikwijls zie je flikken die controleren en verbaliseren op de baan? Ik zie haast nooit politie rijden op de snelweg, zie haast nooit controles langs de weg. In plaats van massaal boetes te versturen naar mensen die een beetje te snel rijden zou men beter eens meer gaan controleren op zaken zoals witte lijnen overschrijden, pinkers niet gebruiken, middenvak blijven gebruiken (leidt ook tot gevaarlijke toestanden),...
    Als ik met de auto rijd en dagelijks mensen gevaarlijke handelingen zie uitvoeren, dan moet het voor de flikken toch ook mogelijk zijn om dit te zien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      We zouden meestal niet zo agressief reageren indien we te voet tegen iemand botsen of iemand te traag voor ons wandelt.
      Euuuhm...
      Als ik eerlijk moet zijn, dan kan ik toch ook behoorlijk nijdig worden als er mensen voor mij lopen te treuzelen.
      Kan ik erlangs, geen probleem, maar dan heb je zo van die mensen die niet kunnen beslissen waar precies ze op die stoep willen lopen en dus de hele tijd aan het zigzaggen zijn of nog andere mensen die dan een babbelke aan het slagen zijn en int midden van de stoep ineens stilstaan om verder te leuteren. Als ik erlangs kan, geen probleem, maar vaak blokkeren ze dan de hele stoep en als je al gehaast bent om je trein te halen... tsjah, dan durven der bij mij wel een paar stopped door te slaan...

Al een geluk dat ik die dingen opkrop en je er op een paar zuchten na van mij niks van merkt.

Maar dat ze zo'n mensen zoals die gast met z'n M3 werkstraffen opleggen he, verplicht uit te voeren, niet aan onderuit te komen door omkoperij.
      Dat ze maar een x aantal uren/dagen/weken met zo'n prikkerke langs de kant van de weg lopen om het afval op te ruimen, of een ander soort vrijwilligerswerk. Die mannen moet je pijn doen waar het ook echt pijn zal doen, en dat is niet de portemonnee, maar hun ego.

Da zijn geen middeleeuwse praktijken waarmee ge de rechten van de mens schaad en ondertussen is de maatschappij der ook mee geholpen door werk uit te laten voeren waar dat er anders geen volk voor gevonden kan worden.

Het is gewoon zo dat de pakkans erg laag is voor degenen die zotte toeren uithalen. Controles genoeg... op snelheid en parkeren. Maar hoe dikwijls zie je flikken die controleren en verbaliseren op de baan? Ik zie haast nooit politie rijden op de snelweg, zie haast nooit controles langs de weg. In plaats van massaal boetes te versturen naar mensen die een beetje te snel rijden zou men beter eens meer gaan controleren op zaken zoals witte lijnen overschrijden, pinkers niet gebruiken, middenvak blijven gebruiken (leidt ook tot gevaarlijke toestanden),...
      Als ik met de auto rijd en dagelijks mensen gevaarlijke handelingen zie uitvoeren, dan moet het voor de flikken toch ook mogelijk zijn om dit te zien?
      Tsjah, als ge van die undercover agenten de hele tijd die snelwegen laat op en af rijden, dan hebt ge een minimaal aan manschappen nodig en ni de kans dat de mensen hun ineens aan de regeltjes gaan houden omdat ze ne flik zien rijden. Kan werken. Probleem is dat die politiemensen volgens mij op gemeentelijk vlak geregeld worden en dat ze op die manier misschien geen bevoegdheid hebben om te handelen buiten hun jurisdictie? En dan zit ge nog met het probleem van de snelwegen die meerdere provincies doorkruisen of zelfs de taalgrens oversteken, zoals den E40... wordt em in wallonie betraft door ne Vlaamse flik, voor welk gewest zijn de inkomsten van de boetes dan?
      Last edited by ; 14/08/2014, 10:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Het is gewoon zo dat de pakkans erg laag is voor degenen die zotte toeren uithalen. Controles genoeg... op snelheid en parkeren. Maar hoe dikwijls zie je flikken die controleren en verbaliseren op de baan? Ik zie haast nooit politie rijden op de snelweg, zie haast nooit controles langs de weg. In plaats van massaal boetes te versturen naar mensen die een beetje te snel rijden zou men beter eens meer gaan controleren op zaken zoals witte lijnen overschrijden, pinkers niet gebruiken, middenvak blijven gebruiken (leidt ook tot gevaarlijke toestanden),...
        Ik versta je gedachte achter een verschuiving van zinloos flitsen naar andere verkeersovertredingen, maar een wereld met nog meer permanente politiecontrole doet me huiveren.

Comment

Ik rijd op een 70 baan met doorgetrokken witte streep...er rijd een tractor voor me...ik steek die voorbij...beetje verder met veel show combi met sirene achter me...
          Aan de kant, blablabla doorgetrokken streep, blablabla, 150euro.

Enkele weken later, zelfde baan, weer tractor (boerenbuiten), ik blijf erachter rijden, geen zin om weer te betalen, wie steekt mij (en de tractor) voorbij...juist ja, ne combi.
          Wil maar zeggen, ze mogen controle's doen zoveel ze willen, maar iedereen gelijk voor de wet he.
          Toen heb ik wel effe zitten vloeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
            Ik rijd op een 70 baan met doorgetrokken witte streep...er rijd een tractor voor me...ik steek die voorbij...beetje verder met veel show combi met sirene achter me...
            Aan de kant, blablabla doorgetrokken streep, blablabla, 150euro.

Enkele weken later, zelfde baan, weer tractor (boerenbuiten), ik blijf erachter rijden, geen zin om weer te betalen, wie steekt mij (en de tractor) voorbij...juist ja, ne combi.
            Wil maar zeggen, ze mogen controle's doen zoveel ze willen, maar iedereen gelijk voor de wet he.
            Toen heb ik wel effe zitten vloeken.
            Om de wet te controleren mogen ze over de lijn. Hoe kunnen ze je anders vatten ?
            hebben ze iemand onderschept ? Hadden ze een interventie voor een inbraak, want met een sirene aankomen heeft dan geen zin... Ik begrijp je denkwijze wel ! Ik zou ook vloeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Om de wet te controleren mogen ze over de lijn. Hoe kunnen ze je anders vatten ?
              hebben ze iemand onderschept ? Hadden ze een interventie voor een inbraak, want met een sirene aankomen heeft dan geen zin... Ik begrijp je denkwijze wel ! Ik zou ook vloeken.

Ze hebben zogezegd altijd wel een reden. Ook om hun gordels niet te dragen bvb. In België zijn de flikken heiligen, ze kunnen niks verkeerd doen en hun woord staat boven dat van een gewone burger.

Comment

Inderdaad. Je kan zo een ellenlange lijst opstellen van zaken waarop ze zelden of nooit controleren omdat het te lastig is of niet zo veel opbrengt als snelheid en foutparkeren. In dit land kiezen ze altijd voor een combinatie van het gemakkelijkste en hetgeen het meest opbrengt.

Comment

• als ze een agent zetten aan een rond punt en de niet-pinkeraars zouden opschrijven
                  of de (lichte) vrachtwegens aan de konijnepijp

dat zou ook veel opbrengen...en doen ze dus niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Ze hebben zogezegd altijd wel een reden. Ook om hun gordels niet te dragen bvb. In België zijn de flikken heiligen, ze kunnen niks verkeerd doen en hun woord staat boven dat van een gewone burger.
                    Ze maken dezelfde fouten als iedereen, zowel privé als in dienst.
                    Voor de broodjeszaak is er een bushalte.
                    Op de drukke uurtjes werd er daar veelvuldig geparkeerd en beboet.
                    Raad eens waar de combi staat als ze hun dagelijks broodje afhalen?

Heb ze eens vriendelijk gezegd dat door de vele boetes hun plaatsje weer vrij is.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Inderdaad. Je kan zo een ellenlange lijst opstellen van zaken waarop ze zelden of nooit controleren omdat het te lastig is of niet zo veel opbrengt als snelheid en foutparkeren. In dit land kiezen ze altijd voor een combinatie van het gemakkelijkste en hetgeen het meest opbrengt.

Om een middenvak rijder te beboeten moeten ze er zelf al rijden, die persoon meenemen en verbaliseren enz.
                      Veel tijd en geld dus.

Dan zijn er goedkopere / gemakkelijkere oplossingen om aan geld te geraken.
                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Om een middenvak rijder te beboeten moeten ze er zelf al rijden, die persoon meenemen en verbaliseren enz.
                        Veel tijd en geld dus.
                        Daarvoor kunnen ze zelfs slimme camera's inschakelen. Ze zullen dit echter niet doen want ze zijn nog steeds bezig met mensen die te snel rijden te stigmatiseren.

Comment

Van mij moeten ze hun gordel niet dragen... Is hun eigen keuze. Ze geven aan dat ze dit doen om snel een interventie te kunnen uitvoeren. Gelukkig staat hun woord boven dat van een gewone burger. Het hoort bij de functie, maar de verantwoordelijkheid die ze daarmee dragen... Dat beseffen ze niet allemaal. Iedere gezagsfunctie moet je verdienen. Een wijkagent zal dit sneller bekomen, omdat je hem kent. De andere agenten komen en gaan, en je ziet telkens een momentopname. De laatste keren dat ik een wijkagent gesproken heb, hebben ze me goed geholpen. De andere 2 keer was voor een boete... Je kan al raden wat ik over die andere 2 denk.

Comment

Daarvoor kunnen ze zelfs slimme camera's inschakelen. Ze zullen dit echter niet doen want ze zijn nog steeds bezig met mensen die te snel rijden te stigmatiseren.
                            Ja, maar gaf dit weer geen probleem met de privacy wet in België?
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Ja, maar gaf dit weer geen probleem met de privacy wet in België?
                              Hier in Mechelen hebben ze ook camera's hangen om te zien of ge ni in een autoluwe straat rijdt... zo ja, dan krijgt ge een boete in de bus. (50 euro)

Comment

• Maar ben ik verkeerd als ik zeg dat je vroeger regelmatiger controle langs de weg zag? De tijd dat ze nog met BMW's reden op de snelweg, toen zag je toch meer politie en zwaantjes? En waren er ook meer controles dat je moest stoppen en keken ze naar je papieren, je banden,... Van mij mogen ze dit terug meer gaan doen, geen probleem. Als ik een fout maak zal ik wel betalen, want ik maak er ook. Maar dan zou ik misschien minder kans hebben om aangereden te worden door ne zatterik, ene zonder verzekering, enen met versleten banden, ene zonder keuring,.. of zou ik me minder moeten ergeren als ik aan een rond punt sta en ze nemen de afrit voor mij zonder pinken, of ze blijven op het middenvak enz enz. Dan zwijg ik nog over de zwaar gevallen die ze er tussenuit zouden kunnen halen.
                                Lijkt wel of tegenwoordig alles mag behalve snel rijden en fout parkeren...
                                @Int3x0r Ik zie echt niet veel politie hoor. Volgens mij zit er fundamenteel iets fout. Dat ze hier op de boerenbuiten niet meer patrouilleren begrijp ik. Maar 't gevolg is dat hier zwaar vrachtverkeer dagelijks doorrijdt (alhoewel verboden voor +3.5 ton) of dat ze mijn huis leeg pikten... En dan spreek ik nog niet over de plaatsen waar ze zelfs niet durven binnenrijden met hun combi. Daar mag dan wel alles...
                                Begrijp wel dat die mannen het niet makkelijk hebben. Als ze dan toch eens ingrijpen zoals onlangs in dat cafe in Antwerpen dan wordt er klacht tegen ze ingediend. Eerst moesten ze vechten om zelf geen kloppen te krijgen en als ze dan de bovenhand krijgen hebben ze dat aan hun been.
                                Van mij mag er gerust weer meer blauw op straat. Als ze zich bezig houden met echte verkeersinbreuken en zorgen voor de veiligheid.
                                Mijn mening he

Comment

Dergelijke acties worden zeker wel uitgevoerd. Echter op kwartiertje a half uur heeft die inspecteur al zoveel overtredingen vastgesteld dat die 2 dagen nodig heeft om alles administratief te verwerken..

bovendien zijn er zoveel wegen en dito wagens dat de pakkans redelijk beperkt is.

ik heb het liever op deze manier dan dat ze op elke hoek van de straat staan om elke overtreding te bekeuren.. Een politiestaat hoeft niet voor mij
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

Comment

• Wegpiraat met BMW M3 gefilmd op E314

In België wordt er inderdaad veel te weinig gecontroleerd op verzekering/papieren/alcohol.

Zeker als je dan leest dat ze na tomorrowland slechts een dikke 100 man hebben gecontroleerd!

Op snelheid controleren is natuurlijk heel gemakkelijk want dan hoeft mevrouw de inspecteur niet uit haar voertuig te komen..
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

Comment

• aan de kust hebben ze deze zomer flink gecontroleerd 30% zat boven de limiet

Comment

• Dat is het he, ik kan me van de mening niet ontdoen dat men kiest voor de meest winstgevende manier van controleren. En zeker niet voor de meest noodzakelijke. Maar we zullen het moeten ondergaan en onze boetes als een extra vorm van wegentaks beschouwen... En kunnen kerels als onze M3 rijder hun gang gaan zonder veel risico gepakt te worden.

Edit; 30 procent, da's enorm veel. Reden genoeg om zich daar meer op te concentreren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          In België wordt er inderdaad veel te weinig gecontroleerd op verzekering/papieren/alcohol.

Zeker als je dan leest dat ze na tomorrowland slechts een dikke 100 man hebben gecontroleerd!

Op snelheid controleren is natuurlijk heel gemakkelijk want dan hoeft mevrouw de inspecteur niet uit haar voertuig te komen..
                                          Niet controleren op papieren?

Hoeveel nummerplaatscanners staan er in onze steden al niet en hoeveel komen er niet bij? Tegenwoordig koppelt men de databanken aan elkaar: verzekeringen, verkeersbelastinge niet betaald, nog uitstaande boetes etc.

Liever dat een camera dat doet, dan een agent.

Comment

Working...
                                          X