Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winter in het land, post hier foto's van je wintervuile wagen!
Lichten heb ik ook al proper gemaakt in de winter. Maar die nummerplaat daar blijf ik af. Die lichten moeten duidelijk zichtbaar zijn voor de verkeersveiligheid van zowel mezelf als anderen. Wat die nummerplaat bijdraagt aan verkeersveiligheid zal miniem, zoniet onbestaande zijn. Die mag dus lekker vuil blijven.
De kentekenplaat wordt achteraan het voertuig aangebracht, hetzij in het midden, hetzij aan de linkerzijde. Als de bouwer van het voertuig daarvoor een plaats heeft voorbestemd, wordt daarvan gebruikgemaakt.
De kentekenplaat en haar reproductie moeten zich bovendien in een nagenoeg verticaal vlak loodrecht op het symmetrievlak van het voertuig bevinden en wel met hun bovenrand op hoogstens twee meter boven de grond en hiermee evenwijdig.
Zij worden stevig aan het voertuig vastgemaakt. Zij blijven ten alle tijde zichtbaar en overdag bij helder weer leesbaar op een afstand van tenminste veertig meter.
Deze leesafstand wordt terug gebracht op tenminste 30 meter voor kentekenplaten of reproducties die kleiner zijn dan het Europees formaat voor autoplaten (520 mm x 110 mm) en tot 20 meter voor kentekenplaten voor motorfietsen.
Het staat gewoon dik imo, je kunt echt zien dat de auto in slechte omstandigheden gereden heeft ofzo. Ik ben persoonlijk ook zot van insecten tegen de voorkant in de zomer, dat geeft aan dat een auto snel/ver gereden heeft en ik vind dat vet
Ik doe af en toe wedstrijdje met mijn beste vriend; ' wie krijgt zijn auto het vuilste in de winter'. In ze zomer spelen we ' wie verzamelt de meeste insecten' . Kinderen......haha
in de wet staat dat de nummerplaat duidelijk leesbaar moet zijn.
Ik kan echter geen enkele manier vinden waarop dat een bijdrage is aan veiligheid.
Wat heb jij als achterligger het liefst? Een proper plak of propere lichten?
in de eerste plaats propere lichten, dan een proper plak, als het enigszins mogelijk is de beide.Als uw plak proper is dan "reflecteert "die ook als ge er met uw lichten opschijnt, dus kunnen de achterliggers u beter zien + de politiemensen vinden een niet leesbare plaat ook niet tof.Het is niet de eerste die zijn plak terplaatse mag afkuisen.
De rest van de auto(uitgezonderd ruiten) mag e bekke vuil zijn.
Dankzij de wegenwerken in mijn straat is het bijna steeds verloren moeite om de RS4 te kuisen, momenteel is 't weer bicolor zwart/beige (ongeveer zoals de M3 van BMWMB op de blz hiervoor)
in de eerste plaats propere lichten, dan een proper plak, als het enigszins mogelijk is de beide.Als uw plak proper is dan "reflecteert "die ook als ge er met uw lichten opschijnt, dus kunnen de achterliggers u beter zien + de politiemensen vinden een niet leesbare plaat ook niet tof.Het is niet de eerste die zijn plak terplaatse mag afkuisen.
De rest van de auto(uitgezonderd ruiten) mag e bekke vuil zijn.
*geeuw*
Ik heb nog nooit verschil gezien in zichtbaarheid tussen iemand die met z'n lichten aan rijdt en iemand die met z'n lichten aan rijdt en waarvan de plaat reflecteert. Wat de politiemensen ervan vinden, daar moet de eigenaar van de wagen maar voor opdraaien zeker?
Denk dat iedereen hier wel oud genoeg is om die conclusies te trekken
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment