Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winter in het land, post hier foto's van je wintervuile wagen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Zit nog in beginfase

Comment

• Met een vuile wagen rondrijden is ok, maar doe dan tenminste je koffer toe zonder de (vuile) carrosserie aan te raken. Zo van die streepjes op de kofferklep van je vingers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
          Ik heb hem toch liever proper hoor, maar idd het is wel een stoere verschijning zo

Achterkant wordt idd heel erg snel vuil, het is echt extreem bij de X5. Mede natuurlijk door de brede bandjes achter (325) die wel wat opgooien natuurlijk...

Vorige A4 avant werd ook snel vuil en die werd veel minder gekuist. Regelmatig rondegereden met niet leesbare nummerplaten hoor. Maar een bevriende flik zei toch eens dat het een boete zou geweest zijn moest hij me niet kennen.

I know, normaal gebruik ik die achterwisser echt nooit en zeker niet als hij vuil aan het worden is. Maar moest een nogal ingewikkeld en nauw maneuver uitvoeren met remorque waardoor ik door de achteruit moest kunnen kijken
          Normaal is hij altijd mooi egaal vuil
          Ik heb nog zo een Mini zien rondrijden die zo vuil zag, en zijn ruitenwisser achteraan had hij nog nooit opgezet blijkbaar, terwijl je 100% zeker niks door die achterruit meer kon zien... Dan vraag ik mij af, kijken jullie überhaupt ooit wel eens in jullie achteruitkijkspiegel of is da niet nodig??

Comment

• Het is je misschien nog niet opgevallen maar 2/3 van de achteruitkijkspiegels van een auto staan op de flanken.
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
              Het is je misschien nog niet opgevallen maar 2/3 van de achteruitkijkspiegels van een auto staan op de flanken.
              Ik heb er ene vanbinnen ook aan het plafond, was mss een optie...

Comment

Het is je misschien nog niet opgevallen maar 2/3 van de achteruitkijkspiegels van een auto staan op de flanken.

Ah dus de binnenspiegel heeft dan plots geen nut ofzo? Gooi hem dan weg hé, dan heb je een beter zicht uit je voorruit = veiliger!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                  Ik heb nog zo een Mini zien rondrijden die zo vuil zag, en zijn ruitenwisser achteraan had hij nog nooit opgezet blijkbaar, terwijl je 100% zeker niks door die achterruit meer kon zien... Dan vraag ik mij af, kijken jullie überhaupt ooit wel eens in jullie achteruitkijkspiegel of is da niet nodig??
                  Ik ben zo iemand die nooit de achterruitwisser gebruikt ... ik vind zo'n halve maan lelijk en ik gebruik enkel mijn buitenspiegels. binnenspiegel heb ik in feite niet nodig.
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                    Ik ben zo iemand die nooit de achterruitwisser gebruikt ... ik vind zo'n halve maan lelijk en ik gebruik enkel mijn buitenspiegels. binnenspiegel heb ik in feite niet nodig.
                    ik gebruik die ook niet, maar als het regent en ik rij achteruit werkt die automatisch

Comment

• 'k zeg niet dat het overbodig is. 't is wel minder noodzakelijk dan buitenspiegels.

Als je niet zonder binnenspiegel kan rijden, dan vallen er veel voertuigen af. Het ene doordat de koffer stampvol zit voor de congé, het andere omdat het geen achterruit heeft.
                      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

'k zeg niet dat het overbodig is. 't is wel minder noodzakelijk dan buitenspiegels.

Als je niet zonder binnenspiegel kan rijden, dan vallen er veel voertuigen af. Het ene doordat de koffer stampvol zit voor de congé, het andere omdat het geen achterruit heeft.

Dan pas je je aan aan de situatie of het voertuig. Maar als het spul er zit, kan het toch alleen bijdragen aan de verkeersveiligheid?

Als ik gewoon op de baan ben kijk ik minstens om de 5 à 10 seconden in m'n spiegel, om te kijken hoe de situatie achter mij is. En dat gaat het beste door de binnenspiegel, enerzijds omdat je geen dode hoek hebt vlak achter je auto (wat je met de buitenspiegels wel hebt), anderzijds omdat ik dan mijn blik snel kan wisselen tussen vooruit kijken en achteruit kijken.

Maarja ieder z'n voorkeur natuurlijk. Maar ik moet gewoon eerlijk toegeven dat als ik een auto zie rijden die erg vuil is en waarvan de achterruitenwisser en -sproeier duidelijk nooit gebruikt wordt, mijn vertrouwen in die chauffeur instinctief al op een laag pitje staat. Het geeft gewoon niet echt een veilig gevoel als de voorganger je duidelijk niet kan zien (of toch heel erg slecht), of zelfs beter: als je weet dat die voorganger zelfs nooit zijn binnenspiegel gebruikt om de verkeerssituatie rondom zich in te schatten...

Imo hé. Ik ga niemand zeggen hoe dat 'ie moet rijden.

Comment

• Ik gebruik mijn binnenspiegel zeer vaak, maar even vaak mijn buitenspiegels. Papa rijdt altijd op de buitenspiegels, maar dat is hij gewoon van bij de vrachtwagen.

Comment

Nu over het algemeen ben ik bij de snellere verkeersgebruikers en moet ik minder rekening houden met het achteropkomend verkeer...
                            Zo kan je dat uiteraard ook oplossen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                              ik gebruik die ook niet, maar als het regent en ik rij achteruit werkt die automatisch
                              Kan jij dat niet aanpassen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                Kan jij dat niet aanpassen?
                                da kan... maar mijn ruitenwissers staan steeds op automatische stand, evenals de lichten... en vind het een beetje stom dat als ik achteruit rij(in de regen) eerst terug af te zetten en dan pas achteruit te rijden...

Comment

Ik gebruik hem ook redelijk, maar persoonlijk hou ik verkeer achter me liever in de gaten via zijspiegels... Maar ik denk dat dit een kwestie is van gewoonte...

Nu over het algemeen ben ik bij de snellere verkeersgebruikers en moet ik minder rekening houden met het achteropkomend verkeer...
                                  Ik wissel af. Als de stationwagen zo schoon vuil is aan het worden, gebruik ik die ruitenwisser liever niet. Door die vuile ruit kan je ook nog wel zien wat er achter je gebeurt, zeker snachts en anders heb je ook nog de 2 zijspiegels. In de coupé of als de wagen niet vuil is gebruik ik de achteruitkijkspiegel wel veel.

Had vroeger ook het vooroordeel dat mensen met een vuile achterruit niet achter hun kijken, maar door het rijden met een camionet leer je je wel aanpassen.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                    da kan... maar mijn ruitenwissers staan steeds op automatische stand, evenals de lichten... en vind het een beetje stom dat als ik achteruit rij(in de regen) eerst terug af te zetten en dan pas achteruit te rijden...
                                    Nee, maar bij sommige autos, zoals Peugeot, kan je het zo instellen dat die wisser achteraan alleen maar wist als je aan de hendel komt. De automatische ruitenwissers voor doen hun werk, en als je de versnelling achteruit neemt, dan wist die achteraan ook niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                      Nee, maar bij sommige autos, zoals Peugeot, kan je het zo instellen dat die wisser achteraan alleen maar wist als je aan de hendel komt. De automatische ruitenwissers voor doen hun werk, en als je de versnelling achteruit neemt, dan wist die achteraan ook niet.
                                      Zou kunnen dat ge dat kunt instellen... nog ni uitgepluisd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Dan pas je je aan aan de situatie of het voertuig. Maar als het spul er zit, kan het toch alleen bijdragen aan de verkeersveiligheid?

Als ik gewoon op de baan ben kijk ik minstens om de 5 à 10 seconden in m'n spiegel, om te kijken hoe de situatie achter mij is. En dat gaat het beste door de binnenspiegel, enerzijds omdat je geen dode hoek hebt vlak achter je auto (wat je met de buitenspiegels wel hebt), anderzijds omdat ik dan mijn blik snel kan wisselen tussen vooruit kijken en achteruit kijken.

Maarja ieder z'n voorkeur natuurlijk. Maar ik moet gewoon eerlijk toegeven dat als ik een auto zie rijden die erg vuil is en waarvan de achterruitenwisser en -sproeier duidelijk nooit gebruikt wordt, mijn vertrouwen in die chauffeur instinctief al op een laag pitje staat. Het geeft gewoon niet echt een veilig gevoel als de voorganger je duidelijk niet kan zien (of toch heel erg slecht), of zelfs beter: als je weet dat die voorganger zelfs nooit zijn binnenspiegel gebruikt om de verkeerssituatie rondom zich in te schatten...

Imo hé. Ik ga niemand zeggen hoe dat 'ie moet rijden.
                                        Idem hier
                                        Ik kon het niet beter zeggen!!!

Als snap ik idd sommige wel als ze zeggen dat het bij sommige auto's/camionetten idd niet anders gaat

Comment

• Ik heb er ook nog een paar. Ondertussen is hij wel nog voor de vriestemperaturen gewassen. Voor de "Na" foto's, zie mijn topic

Comment

Working...
                                          X