Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winter in het land, post hier foto's van je wintervuile wagen!
Dan pas je je aan aan de situatie of het voertuig. Maar als het spul er zit, kan het toch alleen bijdragen aan de verkeersveiligheid?
Als ik gewoon op de baan ben kijk ik minstens om de 5 à 10 seconden in m'n spiegel, om te kijken hoe de situatie achter mij is. En dat gaat het beste door de binnenspiegel, enerzijds omdat je geen dode hoek hebt vlak achter je auto (wat je met de buitenspiegels wel hebt), anderzijds omdat ik dan mijn blik snel kan wisselen tussen vooruit kijken en achteruit kijken.
Maarja ieder z'n voorkeur natuurlijk. Maar ik moet gewoon eerlijk toegeven dat als ik een auto zie rijden die erg vuil is en waarvan de achterruitenwisser en -sproeier duidelijk nooit gebruikt wordt, mijn vertrouwen in die chauffeur instinctief al op een laag pitje staat. Het geeft gewoon niet echt een veilig gevoel als de voorganger je duidelijk niet kan zien (of toch heel erg slecht), of zelfs beter: als je weet dat die voorganger zelfs nooit zijn binnenspiegel gebruikt om de verkeerssituatie rondom zich in te schatten...
Imo hé. Ik ga niemand zeggen hoe dat 'ie moet rijden.
Toen ik leerde rijden werd er mij verteld dat ik op elk moment moest kunnen zeggen welke auto's er rondom mij reden. Ik durf zeggen dat ik dat nu nog elke dag, praktisch continu weet ... zonder mijn binnenspiegel te gebruiken.
Rij regelmatig met een camionette/camion en daarin heb je die simpelweg niet .. 't is misschien daarom.
Ik begrijp je reactie wel hoor .. mijn vriendin verstaat er haar ook niet aan dat ik zo kan rondrijden. 't is een gewoonte, i guess
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Dan pas je je aan aan de situatie of het voertuig. Maar als het spul er zit, kan het toch alleen bijdragen aan de verkeersveiligheid?
Als ik gewoon op de baan ben kijk ik minstens om de 5 à 10 seconden in m'n spiegel, om te kijken hoe de situatie achter mij is. En dat gaat het beste door de binnenspiegel, enerzijds omdat je geen dode hoek hebt vlak achter je auto (wat je met de buitenspiegels wel hebt), anderzijds omdat ik dan mijn blik snel kan wisselen tussen vooruit kijken en achteruit kijken.
Maarja ieder z'n voorkeur natuurlijk. Maar ik moet gewoon eerlijk toegeven dat als ik een auto zie rijden die erg vuil is en waarvan de achterruitenwisser en -sproeier duidelijk nooit gebruikt wordt, mijn vertrouwen in die chauffeur instinctief al op een laag pitje staat. Het geeft gewoon niet echt een veilig gevoel als de voorganger je duidelijk niet kan zien (of toch heel erg slecht), of zelfs beter: als je weet dat die voorganger zelfs nooit zijn binnenspiegel gebruikt om de verkeerssituatie rondom zich in te schatten...
Imo hé. Ik ga niemand zeggen hoe dat 'ie moet rijden.
Ik kijk ook graag door mijn achteruitkijkspiegel. Ik snap alleen niet wat daar lelijk of spijtig aan is dat hij gebruikt wordt.
Toen ik leerde rijden werd er mij verteld dat ik op elk moment moest kunnen zeggen welke auto's er rondom mij reden. Ik durf zeggen dat ik dat nu nog elke dag, praktisch continu weet ... zonder mijn binnenspiegel te gebruiken.
Rij regelmatig met een camionette/camion en daarin heb je die simpelweg niet .. 't is misschien daarom.
Ik begrijp je reactie wel hoor .. mijn vriendin verstaat er haar ook niet aan dat ik zo kan rondrijden. 't is een gewoonte, i guess
idem. Ik houd het verkeer achter me vrij goed in het oog, maar gebruik de binnenspiegel het minste.... alleen als ik eens wil weten wie/wat er achter me rijdt ofzo, of niet zeker ben van m'n dode hoek.
En daarbij, een Ford-binnenspiegel trilt zo hard dat je hem eerst moet vastpakken voordat je er iets door kan zien.
Comment