Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winter in het land, post hier foto's van je wintervuile wagen!
Als ik mijn wagen om de 3 maand was en die na 10 jaar binnensteek bij een detailer, staat die beter dan die van jou en heeft het mij in totaal een pak minder gekost.
Als het vuil plakweer is en je veel km (en autostrade) doet, is je auto op het einde van de dag zoals die van leftlane. Als je maar 10km rijdt in zo een weer en op gewone wegen, is dat een nog geen 10e ervan, en regent dat er zo weer af.
Leftlane zegt het zelf: de nattigheid gooit roet in het eten.
En dat is echt vuil, niet van dat gemaakt vuil door eens op een modderbaantje te crossen, dat kan je in de zomer ook.
Ik heb m'n auto zo'n 2 weken niet gewassen en doe wekelijks 500 km snelweg en idd wagen wordt daar echt heel vuil van. Mijn voorruit is zo vuil als iets dat ik regelmatig de sproeiers moet aanspreken. Maar na een paar km's op de snelweg wordt mijn ruit weer vuil. Echt raar: (en het regent niet) Zelfs mijn koplampen zijn zo bagger vuil en vochtig Morgen eens foto's maken.
Ik heb m'n auto zo'n 2 weken niet gewassen en doe wekelijks 500 km snelweg en idd wagen wordt daar echt heel vuil van. Mijn voorruit is zo vuil als iets dat ik regelmatig de sproeiers moet aanspreken. Maar na een paar km's op de snelweg wordt mijn ruit weer vuil. Echt raar: (en het regent niet) Zelfs mijn koplampen zijn zo bagger vuil en vochtig Morgen eens foto's maken.
Idem. Ik heb mijn auto niet meer gewassen sinds eind oktober. (vw golf, ne grijze dus ge ziet da ni :p)
Koffer is eigenlijk niet leuk om te openen want is echt vettig plakvuil.
Mijn vensters spoel ik wel snel af elke zondag, want anders kan ik evengoed ne blinddoek aantrekken als ik rijd. Doe elke week +-800km autostrade (waarvan veel langs de E19 dus met de werken in de middenberm). Als ik niet elke 15min sproei, dan heb ik een bruin venster. Mijn spiegels zijn ook wel altijd direct smerig. Allemaal vlekskes.
Nu komt er dus een noob-vraag :
ik heb mijn spiegelverwarming constant aan staan. Kan het zijn dat het water dat erop staat "sneller" verdampt en dus het vuil achterlaat? Moest het niet aanstaan, zou het water er beter aflopen en minder vuil achterlaten?
Nu komt er dus een noob-vraag :
ik heb mijn spiegelverwarming constant aan staan. Kan het zijn dat het water dat erop staat "sneller" verdampt en dus het vuil achterlaat? Moest het niet aanstaan, zou het water er beter aflopen en minder vuil achterlaten?
1 manier om dit te weten te komen : test het eens en laat hier je bevindingen weten.
Het is verschrikkelijk tegenwoordig, echt van dat grauw, vettig weer. En dan nog wat strooizout op de baan, bah. Heel m'n auto is bedekt onder zo'n vieze vettige laag. Gisteren was plots m'n ruitenwisservloeistof op, ben uiteindelijk moeten stoppen omdat ik niks meer zag. Gelukkig had ik nog een flesje spa bij en heb ik dat maar erin gekapt, het reinigende water
Het is verschrikkelijk tegenwoordig, echt van dat grauw, vettig weer. En dan nog wat strooizout op de baan, bah. Heel m'n auto is bedekt onder zo'n vieze vettige laag. Gisteren was plots m'n ruitenwisservloeistof op, ben uiteindelijk moeten stoppen omdat ik niks meer zag. Gelukkig had ik nog een flesje spa bij en heb ik dat maar erin gekapt, het reinigende water
herkenbaarheid
Met mijn allereerste autootje (Toyotaatje uit 83 ofzo) ook voorgehad maar had geen water ofzo bij.
Met die Toyota reed ik eens op de Antwerpse ring en begon zwaar te regenen dus zet m'n ruitenwissers op max-stand en na paar keer over en weer zwiepen brak m'n ene ruitenwisser af IIIIIEEEEEEEEPPP gigantische kras over m'n voorruit en op 't gevoel af de pechstrook opgezocht
herkenbaarheid
Met mijn allereerste autootje (Toyotaatje uit 83 ofzo) ook voorgehad maar had geen water ofzo bij.
Met die Toyota reed ik eens op de Antwerpse ring en begon zwaar te regenen dus zet m'n ruitenwissers op max-stand en na paar keer over en weer zwiepen brak m'n ene ruitenwisser af IIIIIEEEEEEEEPPP gigantische kras over m'n voorruit en op 't gevoel af de pechstrook opgezocht
Dat laatste ken 'k, met m'n Almera ooit in 'n wolkbreuk gezeten en de ruitenwisser aan chauffeurskant gaf het op ('n pinnetje afgebroken of zo). Aan passagierskant ging hij als 'n razende tekeer, maar de andere hing daar maar wat. 'k Zag geen bal meer. 'k Vond 't niet zo leuk
Met de Demio ooit voorgehad dat ze in de garage voor m'n ma nieuwe ruitenwissers gemonteerd hadden. Regenbui -> wissers opzetten -> wissers gingen vliegen -> Brezan nieuwe wissers kopen... Ze hadden ze niet vastgeklikt... Daarna altijd zelf gedaan
Comment