Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winter in het land, post hier foto's van je wintervuile wagen!
Tof verhaal trouwens: ik zat in een treintje op een nog net berijdbaar middenvak. Komt daar plots een vrachtwagen in volle vaart af op het linkervak :/
Die had al flink aan den aperitief gezeten denk ik.
Tof verhaal trouwens: ik zat in een treintje op een nog net berijdbaar middenvak. Komt daar plots een vrachtwagen in volle vaart af op het linkervak :/
Die had al flink aan den aperitief gezeten denk ik.
Tof verhaal!
Vrachtwagens hebben heel wat gewicht mee waardoor ze meer grip hebben. Dat hij jullie in volle vaart inhaalt op het linkervak is wel geschift anders
Vrachtwagens hebben heel wat gewicht mee waardoor ze meer grip hebben.
Daar heb je gelijk in, maar op z'n beurt maakt dat 't enorm gevaarlijk in 't andere geval ook: eens ze beginnen te slippen is er door dat gewicht geen houden meer aan, en alles wat de geladen vrachtwagen op z'n weg tijdens 't slippen tegenkomt veegt 'ie letterlijk van de kaart.
Die mannen hebben vaak te veel werkdruk en deadlines waardoor ze veel te vaak op of over de limiet gaan rijden, of sommigen hebben gewoon zo al te veel zelfvertrouwen.
't gaat genoeg mis met gecrashte vrachtwagens en al de betrokken (dodelijke) slachtoffers, dat zie je helaas genoeg in 't nieuws.
Combinatie van veel verse sneeuw, zomerbanden en hellingen hebben er weer voor gezorgd dat mijn ABS de kluts kwijt is. Dashboard was precies ne kerstboom, ganse nest lampjes (rem, abs, error) en dan nog constant Check Brakes en Check ABS op de boordcomputer.
Combinatie van veel verse sneeuw, zomerbanden en hellingen hebben er weer voor gezorgd dat mijn ABS de kluts kwijt is. Dashboard was precies ne kerstboom, ganse nest lampjes (rem, abs, error) en dan nog constant Check Brakes en Check ABS op de boordcomputer.
Wat ben ik blij dat ik al die elektronica ni heb Bij mij is gewoon schuiven naar alle kanten zonder foutmeldingen
Schuiven was geen probleem, heb hetzelfde voorgehad vorige winter op dezelfde plek. Blijkbaar geraakt de ABS de kluts kwijt als hij merkt dat de achterwielen stil staan en dat de voorwielen tegen 35 km/h aan het draaien (spinnen) zijn. Ben er toen nog voor naar de garage gereden en laten uitlezen maar ze konden niks vinden.
Na mijn tankbeurt waren alle meldingen weg.
Deze helling is de boosdoender, weg is voorzien van serieuze drempels waardoor je geen aanloop kan nemen.
Zondag wat gaan rondrijden. Moest wel, want gaan werken in Brussel en dan nog feestje.
Vandaag terug, trouwens. Gaat vlot, maar veel pipo's op de baan.
nog een paar van de fiat van de stiefpapa
na ritje lummen - malderen:
na een nachtje ontdooien in de garage:
en dit was het zicht bij het dakje van de a4:
Daar heb je gelijk in, maar op z'n beurt maakt dat 't enorm gevaarlijk in 't andere geval ook: eens ze beginnen te slippen is er door dat gewicht geen houden meer aan, en alles wat de geladen vrachtwagen op z'n weg tijdens 't slippen tegenkomt veegt 'ie letterlijk van de kaart.
Die mannen hebben vaak te veel werkdruk en deadlines waardoor ze veel te vaak op of over de limiet gaan rijden, of sommigen hebben gewoon zo al te veel zelfvertrouwen.
't gaat genoeg mis met gecrashte vrachtwagens en al de betrokken (dodelijke) slachtoffers, dat zie je helaas genoeg in 't nieuws.
Comment