Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winter in het land, post hier foto's van je wintervuile wagen!
en dat is dus niet kapot te krijgen he
bij ons op de firma had er zo eentje op zijn kant gelegen op de snelweg, die heeft nog jaren meegegaan met serieuze schaafwonden
heeft iemand ooit al last gehad door een onleesbare nummerplaat door het vuile weer, of zet de politie je hiervoor niet meer aan de kant wegens lagere prioriteit van de werkzaamheden
Als er sneeuw op hangt moet je je echt geen zorgen maken...
Als alle wagens proper zijn, en de jouwe is de enige die compleet vuil is kunnen ze je al eens tegen houden. En dan nog? Je moet echt al een eikel hebben of zelf de eikel uithangen om dan een boete te krijgen.
en dat is dus niet kapot te krijgen he
bij ons op de firma had er zo eentje op zijn kant gelegen op de snelweg, die heeft nog jaren meegegaan met serieuze schaafwonden
Hier en daar wel last van roest. Maar deze heb ik overlaatst nog laten oplassen. Nieuwe ophanging onder ook. Redelijk wat kosten aan gedaan. Maar ze is dan ook weer 20 jaar goed. Nu die bak nog eens herspuiten en het interieur onder handen nemen.
Denk in dit weer meer een nadeel dan een voordeel Maar al bij al, toch mijn lievelingscamionette. Zou het wel de maks vinden om hier een V8 CDI in te steken. Genoeg vermogen en massa's koppel. Zodat ik een Vito V6 naar huis kan rijden
Maar die 5cilinder is eigenlijk zo'n fantastisch blok, dat het zonde zou zijn.
Hier en daar wel last van roest. Maar deze heb ik overlaatst nog laten oplassen. Nieuwe ophanging onder ook. Redelijk wat kosten aan gedaan. Maar ze is dan ook weer 20 jaar goed. Nu die bak nog eens herspuiten en het interieur onder handen nemen.
Denk in dit weer meer een nadeel dan een voordeel Maar al bij al, toch mijn lievelingscamionette. Zou het wel de maks vinden om hier een V8 CDI in te steken. Genoeg vermogen en massa's koppel. Zodat ik een Vito V6 naar huis kan rijden
Maar die 5cilinder is eigenlijk zo'n fantastisch blok, dat het zonde zou zijn.
Is het nog zo eentje met visgraatmotief zetels en de ronde pookknop of al met kleur in de zetels en een modernere pook?
Ik vond dat altijd wel iets hebben om mee te rijden, al zijn de sprinters die hierna kwamen wel 1000 keer moderner als je de overstap maakt
Kameraad heeft een 413cdi gekocht van 2006 dacht ik en dat is 1 en al roest en kosten en rijdt voor geen meter
Is het nog zo eentje met visgraatmotief zetels en de ronde pookknop of al met kleur in de zetels en een modernere pook?
Ik vond dat altijd wel iets hebben om mee te rijden, al zijn de sprinters die hierna kwamen wel 1000 keer moderner als je de overstap maakt
Kameraad heeft een 413cdi gekocht van 2006 dacht ik en dat is 1 en al roest en kosten en rijdt voor geen meter
Nog met de ronde pook! Waar je al totaal niet meer op kan zien hoe de versnellingen juist zitten
Motief ziet er (tijdens de winter) zo uit:
Ramen staan altijd op een kiertje. Gaan niet meer open noch dicht
Heb zelf met alle Sprinters gereden en redelijk wat verschillende motorisatie's.
Als je de stevigheid van de TN bekijkt, de betrouwbaarheid en het verbruik. Heb je gewoon niks beter. Enige nadeel, is dat die traag is (al is dat relatief) en de remmen kunnen wel beter. Zeker als je weet dat deze in sleep 6600kg mag wegen...
413cdi heb ik ook nog gehad. Verschillende zelfs 1 ervan continu last met de turbo. Leidingen die scheurde, turbo die in overdruk ging waardoor noodloop kwam...
Al bij al, komt hier niks anders in huis dan Mercedes (of VW) als het op bestelwagens aan komt. Heb hier nog een '09 partner staan ook. 172dkm op en kist is gewoon afgeschreven tot en met. Dat schakelt langs geen kanten ook, totaal niet leuk om aan te werken...
Roest zelf nooit last met gehad, gezien de Sprinters die ik onder m'n gat kreeg op 3 tot max 4 jaar werden afgeschreven. Het tellertje ging dan al eens rond...
Heb toch zitten twijfelen voor een 416cdi (met de 2.7 nog) alvoor deze te kopen. Maar aankoopbedrag + het vinden van een deftige... Plus, deze is wat nostalgie, gezien m'n pa vroeger zo één had. Nu, moest ik het geld hebben, zou zo'n nieuwe 519 hier wel redelijk snel staan. Wss het eerste dat ik koop als ik de lotto win
heeft iemand ooit al last gehad door een onleesbare nummerplaat door het vuile weer, of zet de politie je hiervoor niet meer aan de kant wegens lagere prioriteit van de werkzaamheden
Ik heb ooit een opmerking gekregen van een agent. Ons kantoor lag toen net naast het gebouw van de politie in Roeselare, en het gebeurde dus vaak dat er een combi achter je stond om de Rijksweg op te rijden. Zo ook die dag. Tiktik op het raam: "mijnheer, uw nummerplaat is wel héél vuil. De banen liggen wel vettig, maar vanavond, als je thuis komt, geef er eens veeg over. Nog een prettige dag. Eigenlijk zou heel de auto wel een spons kunnen verdragen (lachend)"
Comment