Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Turbo opgeblazen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Ik zie het rond me ook genoeg: firma-wagen = vuilbak. Ik erger me er kapot aan. Van thuis kreeg ik de opvoeding mee dat je zorgt voor je materiaal, en voor dat van een ander, nog veel meer.
    Je zit er ganser dagen in, je rekent er op voor je verplaatsingen, die wagen kan dan ook maar beter tiptop in orde zijn. En mecaniek zeer doen, omdat je niet graag met die wagen rijdt ?

    Pa heeft jaren met bedrijfswagens gereden, en die werden onderhouden alsof het eigen wagens waren, ttz, ik mocht/moest die veertiendaags wassen, net als die van mijn ma, en twee keer per jaar simoniseren (Bert van WaxIT speelde toen nog met de matchboxen en later Testdrive op de Commodore, net als ik).
    Ik was mijn auto amper, mijn vrouw die van haar nog minder. Ik zie dat als een tijdsverlies, geen probleem dat iemand anders daar een andere mening over heeft. Voor mij is een auto om te rijden, niet om te wassen. Maar ik zal er wel zorg voor dragen en niet mee brakken of eender wat omdat het zogezegd mijn eigen wagen niet zou zijn.

    Toen ik deze morgen buiten kwam vertrok mijn buurvrouw net met haar Mini diesel, uiteraard vol in toeren in eerste versnelling. Tegen dat ik mijn zoon in de wagen had gezet was ze terug, ah ja want de school waar ze haar dochter ging afzetten is 500 meter van onze deur ... Ze gaat wel dagelijks met die wagen ook werken, op 1200 meter van onze deur ... Haar CLK was gaar na 7 jaar en dan was de motor al eens vervangen ...

    Binnenkort een prachtige tweedehands Mini One D te koop met weinig kilometers en altijd door een vrouw gereden? Maar ik ben ondertussen de vuile leaserijder die naar niks ziet?

    Ik denk dat iedereen die een beetje respect heeft voor het materiaal, en een beetje geluk met zijn aankoop, op zijn twee oren mag slapen. Ik heb 1 maal een grote breuk gehad en dat was een kapotte versnellingsbak op een Golf van nog geen 2 weken oud. Ik had net geen 5000 km met die wagen, ...
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
      Voorspelbaar...ik herhaal;
      wow! Al m'n berichtjes zorgvuldig nagelezen en gequote. Ik ben echt gevleid. Ben je toch stiekem een fan...?

      Comment


      • #63
        Helaas, enige hoop die gij koesterde om mijn eeuwigdurende adoratie waard te zijn, vervloog toen ge besliste om toch het stereotype te bevestigen. "Just another company-car jerk". Uw post volledig lezen en quoten is niet moeilijk noch tijdrovend, eerder ontspannend en vermakelijk om tijd te doden.
        Mijn Skoda

        Comment


        • #64
          Dzju man, je tijd moeten doden met het berichtjes lezen van another company car jerk . Zalig zijn de armen van geest.

          Comment


          • #65
            Bij die van over t water zijn er wel meer met een serieuze hoek af
            quod erat demonstrandum

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
              Bij die van over t water zijn er wel meer met een serieuze hoek af
              quod erat demonstrandum
              ah, een krokodil, dat ontbrak er nog aan
              Anyway, kga dit topic hier laten rusten, stel je voor dat we elkaar verwijten naar het hoofd gaan smijten..om een opgeblazen turbo

              Comment


              • #67
                Ik heb ook even een vraagje is er een manier om te weten of je turbo stuk aan het gaan is of kans maakt dat hij stuk gaat soms kan je het horen aan het geluid maar kan je het nog merken aan iets alvast bedankt !!

                Comment


                • #68
                  aan de as voelen of die speling heeft
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMW jorden Bekijk Berichten
                    Ik heb ook even een vraagje is er een manier om te weten of je turbo stuk aan het gaan is of kans maakt dat hij stuk gaat soms kan je het horen aan het geluid maar kan je het nog merken aan iets alvast bedankt !!
                    Over welke wagen gaat het en welke km stand?

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                      Het grootste kwaad is op de autostrade een tankstation aandoen, en dan de motor direct stilleggen.
                      Idd. Turbo is oliegelagert en wanneer de oliepomp stopt draait de turbo nog even door...dit geeft schade. Ook is turbo bij diesel gevoeliger dan bij benzine gezien de vervuiling van de olie bij diesels groter is
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        Idd. Turbo is oliegelagert en wanneer de oliepomp stopt draait de turbo nog even door...dit geeft schade. Ook is turbo bij diesel gevoeliger dan bij benzine gezien de vervuiling van de olie bij diesels groter is
                        Tegenwoordig zijn al redelijk veel turbo's olie -én watergekoeld.
                        Bij een diesel is de uitlaatgastemperatuur veel lager dan bij een benzine, dus de turbo van een diesel kan net meer verdragen.
                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                        Audi S3 '02 sold => topic
                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
                          Tegenwoordig zijn al redelijk veel turbo's olie -én watergekoeld.
                          Bij een diesel is de uitlaatgastemperatuur veel lager dan bij een benzine, dus de turbo van een diesel kan net meer verdragen.
                          In theorie heb je gelijk (ook trouwens wat de uitlaatgastemps betrfet) maar de factor van de vervuilde olie bij diesels is toch wel een rede van meer vastlopende turbo's op diesels. Zeker bij kleinere motoren
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment

                          Working...
                          X