Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beschadigde dakhemel - leasing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beschadigde dakhemel - leasing

Ik heb een probeelpje: dit weekend de dakhemele in mijn VW Passat break wat beschadigd. Er zit een scheurtje in van ongeveer 2 bij 1 cm.

Valt dit te herstellen?

Aangezien het een leasing betreft iemand een idee wat de gevolgen zijn? Franchise betalen en klaar is kees?
    (stom want is eigenlijk niet de mijne, ik rij hiermee in afwachting van de levering van mijn eigen bedrijfswagen)

Probeer eens bij de 'smart repair' bedrijven.
    Dat zal altijd goedkoper zijn dan de franchise denk ik.

Comment

dit is gewoon gebruiksschade. als je eens iets moet laden, loop je het risico dat er eens iets door de bekleding/plafond steekt.

men clio heeft zo eens een heleboel zwarte strepen op het dak gehad (moest meer laden dan erin kon). baas maakte er geen probleem van en voor leasing is dit nog gebruiksschade (dit in tegenstelling tot deuken of krassen in de velg)

Comment

hangt er een beetje vanaf welke inspecteur je auto controleert bij de intake, vrees ik. Bij ons worden alle auto's opgehaald door dezelfde firma, bij de ene zitten ze er met de loupe (en de LED-light) op (zoals bij mij), bij de andere, kijken ze er amper naar om. Gevolg: ik heb de vrijstelling mogen betalen (voor 1 bijgewerkte kras, die nog zichtbaar was onder één welbepaalde hoek), terwijl mijn collega haar Megane CC vol blutsen en blutskes stond van de portieren van de auto van haar man, en die heeft niks hoeven te betalen.
        De bestuurderszetel van ons promo-wagentje was gezegend met een brandgat (rookverbod stond zowel met pictogram als in tekst in de auto), ook dit is zonder problemen gepasseerd.

Wat betreft je dakhemel: dergelijke schade kan heel mooi (en onzichtbaar) hersteld worden. Gasten zoals waxIT of spot-repair-bedrijven gaan je kunnen helpen. Vraag is of het minder zal kosten dan je vrijstelling.
        Wat je eventueel zelf kunt proberen is een stukje textielplakband (zoals gebruikt wordt om kleding te herstellen), er achter proberen te kleven, en dan netjes proberen toe te duwen.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
        X