Mededeling

Collapse
No announcement yet.

in USA huren en naar Canada mee rijden, ervaringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• in USA huren en naar Canada mee rijden, ervaringen?

Hallo,

Heeft er iemand al een wagen in USA gehuurd en er mee naar Canada gereden?
    Ik vlieg op Newark in maart vanuit amsterdam en wou een wagen huren (vanaf 220 voor tien dagen.. cheap!) en er mia via buffalo naar toronto en dan via montreal terug gaan ,maar weet niet als dit mag.

Iemand enige ervaring?

Mogelijke wagens (altijd lachen ndaar in de usa :-), chrysler grand cherokee, 300 c of avenger)

Geen persoonlijke ervaring, ik denk dat dit mag maar je kan altijd eens kijken/vragen op het forum van AllesAmerika

Comment

Kan bij de meeste verhuurmaatschappijen, zoals Alamo, Dollar, Budget, Sixt, Enterprise.
      220 € voor 10 dagen lijkt me wel heel weinig. Ik zelf heb een huurwagen, Jeep Grand Cherokee, geboekt voor 14 dagen bij Alamo Brits voor +- 500€. Inbegrepen 1 tank fuel, RSA, en de nodige verzekeringen. Dit in de Sunshine State.
      Dit is de goedkoopste deal die je kon vinden op het net.
      Stuur me de link eens door waar jij een JGC hebt gevonden voor 220€?
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ja, Canada is geen probleem (met Sixt). heb dit vorige zomer ook gedaan. Je dient dit wel verplicht te melden bij de afhandeling vd papieren ter plaatse.
        Let wel dat je een internationaal rijbewijs bij hebt, vooral de Canadezen zijn daar streng op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
          Ja, Canada is geen probleem (met Sixt). heb dit vorige zomer ook gedaan. Je dient dit wel verplicht te melden bij de afhandeling vd papieren ter plaatse.
          Let wel dat je een internationaal rijbewijs bij hebt, vooral de Canadezen zijn daar streng op.
          tiens tegne mij zeiden ze dat EU license voldoende was, dju eh.
          Moet ik daar weer zo ver voor rijden (geen domicilie waar ik woon).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Kan bij de meeste verhuurmaatschappijen, zoals Alamo, Dollar, Budget, Sixt, Enterprise.
            220 € voor 10 dagen lijkt me wel heel weinig. Ik zelf heb een huurwagen, Jeep Grand Cherokee, geboekt voor 14 dagen bij Alamo Brits voor +- 500€. Inbegrepen 1 tank fuel, RSA, en de nodige verzekeringen. Dit in de Sunshine State.
            Dit is de goedkoopste deal die je kon vinden op het net.
            Stuur me de link eens door waar jij een JGC hebt gevonden voor 220€?
            hoi
            je hebt gelijk, sommige prijzen waren nog niet inbegrepen, maar ik vind wel deze (nog zonder extra verzekering)

maar via dollar rent a car vind ik wel 400 USD voor 10 dagen vanaf Newark Airport voor Dodge Avenger etc. Probleem is dat GPS erbij nog 13,99 is. Dacht dat we alleen in Europa zo onnozel waren. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
              Een paar jaar terug hebben wij een kleine maand rondgereden/gereisd in West Canada/Zuid Alaska ( Vancouver , Vancouver Island Port Hardy , boot naar Prince Rupert , Hyder , terug richting Jasper, Banff en terug gevlogen via Calgary ) , we hebben toen een 5600km rondgereden met een huurwagen, 3 of 4 keer tegen gehouden geweest door sherrif/rangers en mijn gewoon rijbewijs en ID moeten tonen, nooit één opmerking over gekregen… Wij hebben daar indertijd zelfs niet eens bij stilgestaan om een internationaal rijbewijs te halen… Tenzij het de laatste 3 jaar serieus zou strenger/anders geworden zijn daar…
              Wij hebben toen via Alamo een Ford SUV gehuurd ( om op sommige plaatsen te komen in BC en Alaska is een 4x4 bijna zo goed als een verplichting ) , een 3l benzine met een automaatbak die geen enkele europeaan zou moeten hebben maar soit, het ding deed wat het moest doen… als ik het me nog kan herinneren koste dat voor die kleine maand een goeie 700 euro toen ( incl de extra fee die we moesten betalen omdat we de wagen in een andere staat terug inleverden )

Comment

ben aant twijfelen, total voor 10 dagen maar nog zonder gps (komaan zeg 14 usd per dag... zou er dat niet sowieso in zitten?) voor ene dodge avenger is 285 euro, dan nog wat toll en benzine zal wel 450 worden in totaal zeker?
                alternatief is vlucht one way newark toronto, daar kan i kwel mensen die rond rijden voor me :-p, dan bus of trein naar montreal, daar ken ik ook wel iemand, en dan vlucht terug naar new york..
                beetje aan het twijfelen dus. ben wel alleen en 450 is nu ook niet super cheap, maar misschien wel toffe ervaring.

Comment

10 x 14 usd = een goedkope smartphone waar je een gratis app op zet !
                  of als je nog een TT hebt, een US kaart (op SD-kaart) aanschaffen en dan weer verkopen

nooit een int.nat rijbewijs hehaald om daar rond te rijden

als je zo een goekope wagen boekt, dan krijg je zeker een "preek" van 20 - 30 min bij afhandeling om toch maar een grotere te nemen
                  veiligheid, ... kleine is niet beschikbaar, ... ;-)

spaar niet op de verzekering, want je Belgische verzekering dekt daar NIETS !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                    wel, ik heb daar een ongeval gehad in Edmonton (gelukkig niet in fout) en de staat Alberta heeft contact opgenomen met de Belgische ambassade (of het consulaat, kan ook) om te zien of m'n rijbewijs geldig was.
                    ik had op dat moment enkel m'n Belgisch rijbewijs bij, en er werden een heleboel vragen gesteld waarom ik geen internationaal rijbewijs bij me had.
                    we zijn daar in totaal een volle dag kwijtgespeeld, mee moeten gaan naar politiekantoor enz enz..

Comment

Afhankelijk van de staat waar je je in begeeft, of zelfs welke politiemacht ( HWP - State TROOPER - local cops), kunnen ze soms heel moeilijk doen. Dus best internationaal rijbewijs meedoen.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Afhankelijk van de staat waar je je in begeeft, of zelfs welke politiemacht ( HWP - State TROOPER - local cops), kunnen ze soms heel moeilijk doen. Dus best internationaal rijbewijs meedoen.
                        Zeer juist qua 'soms heel moeilijk doen'

een tip indien je wordt tegengehouden: blijf in de wagen zitten, open je raampje en leg je handen duidelijk boven op je stuur of dashboard (geldt ook voor de passagier). Vertel hen direct dat je buitenlander bent, en als ze je papieren vragen, neem die op een rustige manier.
                        ze zijn echt allergisch voor snelle handbewegingen..

Comment

Zorg dat je zeker de auto boekt via een Europese site, anders heb je niet de nodige verzekeringen erbij. GPS kan je voor minder dan 100 USD kopen in een Walmart of Bestbuy of Target. En over het internationaal rijbewijs zijn er al ellenlange discussies gevoerd op het Allesamerika-forum, ik zou alleszins zorgen dat ik er een heb, voor de kostprijs hoef je het ook niet te laten.

Comment

Klopt niet. Je kan perfect via een US site een wagen huren en er meteen alle verzekeringen bijnemen.
                            TIP van de maand: vergelijk eens via http://www.autoeurope.be - ze hebben alle bekende aanbieders in hun gamma. En zijn supercheap, omdat ze zoveel afzet hebben bij de verhuurmaatschappijen.
                            Voorbeeldje: http://www.autoeurope.be/car.cfm
                            Last edited by Utah; 30/01/2014, 18:46.

Comment

Wij hebben toch heel andere ervaringen eigenlijk ( zeker wat Canada betreft dan )... met de politie alleen maar super ervaringen gehad daar... steeds zeer vriendelijk en behulpzaam. Toen we richting Hyder aan het rijden waren ( vrij verlaten weg van een paar 100km ts twee bewoonde werelden ) en we effen een stopje deden langs de weg om een boterham te eten stopten ze onmiddellijk om te vragen of we geen problemen hadden, zeker een dik half uurtje staan praten over onze reis die we tot dan al achter de rug hadden. Verder nog een paar keer routinecontrole gehad, het is nu niet dat ik direct in de handboeien werd geslagen toen ik en m'n vrouw de wagen uitstapten...
                              En wat betreft die gps , ik zou niet weten wat ik daar met zo'n ding moet doen, het wegennet is er nu niet direct zo dicht als hier hoor... totaal overbodig volgens mij , zeker als je er moet voor bijbetalen.
                              Last edited by Audidriver; 30/01/2014, 19:56.

Comment

Het is zelfs leuk en aangenaam als ze horen dat je zoon in Afghanistan 6 maanden de luchthaven heeft bewaakt met hun "homeboys". Krijg je meteen bakken respect. En ze willen zelfs met jou op de foto...

Comment

even vraagje:

net auto gehuurd in salzburg, ford ka zonder GPS, die GPS is vaak een fortuin er bij per dag, en ik heb (en wil nog effe geen) smartphone dus dat lukte ook niet.
                                  ik vind de weg zoeken best tof, geen problemen mee, maar sprong deze namiddag even in keulen mediamarkt binnen en zag dat goedkoopste tomtom 100 euro was, dat is al erg goedkoop, eigenlijk kan ik dan misschien best gewoon een tweedehandse zoeken voor die paar keer dat ik auto huur? dat is op zijn minst nog in porto 4 dagen komende maand, en in amerika ook maar goed die kaarten zullen er nooit opstaan.

iemand enig idee welk cheap ass tweedehands GPS systeem ik eens naar kan zoeken dat voor mijn extreem sporadisch gebruik (max 1 a 3 keer per jaar auto huren, in belgie ken ik de weg wel)) wel voldoet? er een nieuwe voor kopen vind ik de moeite niet.

bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                    Het lijkt me verstandig om sowieso een internationaal rijbewijs mee te nemen als je buiten de EU gaat.
                                    "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

Working...
                                    X