Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring voor verkoop: hoe/wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuring voor verkoop: hoe/wat?

Na de zoekfunctie te gebruiken niet echt een antwoord gevonden op mijn vraag.
    Even kort uitleggen hoe de vork in de steel zit. Ik heb een tweedehandswagen gekocht die ik ergens halfweg volgende week mag gaan halen.
    Mijn huidige wagen staat momenteel te koop maar wordt nog dagelijks gebruikt.
    Voor mijn nieuwe aankoop dien ik een nieuwe nummerplaat aan te vragen daar ik nog met een oude rij. Ik veronderstel dat, mits mijn verzekering op de hoogte te brengen, dat ik de oude plaat mag over zetten tot ik de nieuwe heb evenals de verzekering.
    Maar wat nu met mijn te koop aangeboden auto? Best laat ik een keuring voor verkoop uitvoeren een van de dagen maar deze is maar twee maand geldig, wat als mijn auto niet binnen de twee maand verkocht is?
    Iemand ervaring met deze situatie?

Schijnt/ik heb ooit eens gehoord dat je die keuring voor verkoop, als de twee maanden verstreken zijn, nog eens met twee maanden zou kunnen verlengen door een administratieve keuring met de documenten op de keuring (zonder dat het voertuig daar voor moet voorgereden worden) maar ik heb daar zelf absoluut geen ervaring mee. Ik zou eens naar het station van Diest mailen met deze vraag voor alle zekerheid. Daar krijg je altijd een correct en vrij snel antwoord van.

Persoonlijk zou ik, indien het mogelijk is, eerst een koper zoeken en pas wanneer er een voorschot betaald is naar de keuring voor verkoop gaan.

Comment

Alles is mogelijk maar voor de verkoop van mijn andere wagen is geen haast. Stel dat het 4 maand duurt voor er een koper is, dat wil dan zeggen dat de verzekering moet blijven lopen alsook de taks om enkel heen en weer het keuringsstation te rijden? Of zie ik dat verkeerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trikke Bekijk Berichten
        Alles is mogelijk maar voor de verkoop van mijn andere wagen is geen haast. Stel dat het 4 maand duurt voor er een koper is, dat wil dan zeggen dat de verzekering moet blijven lopen alsook de taks om enkel heen en weer het keuringsstation te rijden? Of zie ik dat verkeerd?
        Verzekering kan je stopzetten en nadien - als je naar de keuring zou gaan - met je verzekeraar regelen om hem voor één dag terug te verzekeren.

Inschrijving zou ik laten lopen, omdat je je oude nr-plaat gaat kwijtspelen en dan kan je zelf niet meer naar de keuring voor verkoop.

Je kan natuurlijk ook je wagen laten keuren met garage-platen, dus je verzekering en je inschrijving stopzetten, maar dat kost natuurlijk ook weer geld (150-200 euro meestal)

Comment

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Ik zal best maandag contact opnemen met de verzekering om te polsen wat allemaal wettelijk is. Inschrijving kan ik inderdaad laten lopen, is ook het einde van de wereld niet. Bedankt voor de info.

Comment

Working...
          X