Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tja, ik kan er ook niets aan doen...
Nog een vergelijking om aan te tonen dat de nieuwe regeling in A'pen soms rare effecten geeft : mijn benzine-Saab Euro4 (234gr CO2) mag ook na 2025 de stad binnen, maar mijn Spitfire 1975 (omgerekend 232gr CO2 op basis van constructeurgegevens, echter geen Euronorm) wordt nu al geweerd. Allebei verbruiken hetzelfde van dezelfde brandstof per 100km.
Met dit verschil dat een oldtimer amper een paar kilometers zal rijden in de stad op jaarbasis. Logica ???
Ergens moeten ze een lijn trekken natuurlijk, en jouw saab oldtimer is geen euro 4 en heeft dus toch een schadelijkere uitstoot. Zal wss niet eens een katalysator hebben?
Mijn Saab is wel euro4... het is een model 2005
Mijn Q5 (2009) is ook euro4 dus met roetfilter, en met een uitstoot van 175gr, die mag na 2025 niet meer A'pen binnen...
Geen erg, ik woon aan zee en ben al 30 jaar in Antwerpen niet meer geweest ;-))
Onlangs zat ik bijna twee uur lang in mijn auto te wachten, geparkeerd vlakbij de ingang van een shoppingcenter. Uit verveling begin je dan je omgeving te observeren, en in mijn situatie viel me toen al snel iets merkwaardigs op, waarbij ik terstond aan de titel van dit topic moest denken. Bleek namelijk dat bijna elke wagen die me daar voorbij reed, een diesel was. Het aandeel van de diesels in de typische leasingwagens was zowaar zelfs honderd procent!
En gij ziet zomaar aan een auto die u voorbij rijd dat dat een diesel is?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Het grootste verschil zit voorlopig natuurlijk op de particuliere markt. De overheid vind dat het enkel belangrijk is dat de gewone particulier zo weinig mogelijk vervuilt. Bedrijfswagens geeft men niet om.
Het grootste verschil zit voorlopig natuurlijk op de particuliere markt. De overheid vind dat het enkel belangrijk is dat de gewone particulier zo weinig mogelijk vervuilt. Bedrijfswagens geeft men niet om.
Bedrijfswagens is federale materie, waar vooral +/- 85% Vlamingen van genieten.
Men durft deze niet rechtstreeks aan te pakken, want dan vragen de Waalse ministers, elders een compensatie.
Dit kan men politiek niet verkocht krijgen in Vlaanderen (N-VA zou anders nogal afgaan en Open Vld zou verder zakken)
Zolang de Vlaming "rechts" stemt, zal deze patstelling blijven duren...
Bovendien bevoordelen de O-Vld en N-VA heel graag de Vlaamse bedrijfsleiders met een hybride bedrijfswagen (type Porsche, goed voor het imago)
inderdaad QuoVadis, de politiekers zorgen vooral voor hun electoraat...de rest mag betalen voor de voordelen die toegekend worden aan de geprivilegieerden !
Lijn apen_r`daal is geelectrificeerd, dat rijdt hier vol diesellocomotieven, waarom ?
Waarschijnlijk goederentreinen die verder over niet geëlektrificeerde lijnen moeten of uit die richting komen. Tussen Mol en Hasselt bv is nog niet geëlektrificeerd en ook in de Ardennen nog een paar lijnen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
dat begrijp ik best, maar wissel dan he ! zijn er in nl nog veel stukken zonder bovenleiding ?
(zal allemaal ni zo simpel zijn, maar nu valt het natuurlijk harder op voor de man in de straat)
In NL zijn ook nog diesellijnen. En het wisselen van zo'n loc kost tijd en kan in normale omstandigheden enkel gebeuren in rangeerstations. Voor de opdrachtgevers moet het snel gaan, ondertussen is er gelukkig ook al wat concurrentie. Time is money!
Elektriciteit wordt stilaan onbetaalbaar, zeker in België. Benieuwd als iedereen binnenkort zijn auto s'avonds in het stopcontact steekt
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Al vanaf 2020 geen énkele diesel meer in Parijs. Andere steden zullen snel volgen. Er komt een dag dat je niet veel meer gaat kunnen rijden met je diesel.
Comment