Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niemand vermeldt het belangrijkste dat tussen haakjes staat: "leasingwagens niet meegerekend".
Overgrote meerderheid van car policies is nog altijd diesel only.
Tot op heden zijn het vooral loze beloftes wat die lagere benzineprijs betreft, onder meer door dat 'omgekeerd clicquetsysteem' van de overheid waardoor prijsdalingen niet volledig worden doorgerekend
Voor veelrijders en wie een gratis firmawagen kan krijgen (zelfs voor 5000km/jaar) is het nog altijd dieselen en dat zal vrees ik nog een tijd zo blijven.
Ik weet dat niet, is dat zo, dacht dat raffinage van crude naar unleaded goedkoper was dan van crude naar diesel?
Jij bent de specialist bobo
oud genoeg, tja da's een non-argument, sorry, diesel is gewoon veel grotere vuiligheid
Niemand vermeldt het belangrijkste dat tussen haakjes staat: "leasingwagens niet meegerekend".
Overgrote meerderheid van car policies is nog altijd diesel only.
Tot op heden zijn het vooral loze beloftes wat die lagere benzineprijs betreft, onder meer door dat 'omgekeerd clicquetsysteem' van de overheid waardoor prijsdalingen niet volledig worden doorgerekend
Voor veelrijders en wie een gratis firmawagen kan krijgen (zelfs voor 5000km/jaar) is het nog altijd dieselen en dat zal vrees ik nog een tijd zo blijven.
Dat van die leasewagens klopt maar als de particuliere markt in sterke mate ontdieselt dan zal dat volgens mij op termijn ook wel invloed hebben op de leasemarkt.
Er is eind vorig jaar een nieuwe cliquetsysteem ingevoerd voor de periode 11.2015 tot 12.2018:
Elke keer de dieselprijs daalt, zal de accijns met de helft van die daling verhogen. En elke verhoging wordt gekoppeld aan een verlaging van de accijns op benzine.
Ik ben benieuwd wat het resultaat in 2018 aan de pomp zal zijn...
Ik weet dat niet, is dat zo, dacht dat raffinage van crude naar unleaded goedkoper was dan van crude naar diesel?
Jij bent de specialist bobo
oud genoeg, tja da's een non-argument, sorry, diesel is gewoon veel grotere vuiligheid
ge hebt geen keuze bij de raffinage: er zit x procent lpg in, x procent benzine, x procent kerosine, x procent diesel, x procent asfalt...
je scheidt gewoon de verschillende componenten. Die diesel wordt dus toch geproduceert en verbruikt
Die percentages liggen toch niet vast? Je hebt toch verschillende soorten crude en dan nog de blends. Is het niet zo dat refiners toch tot op zekere hoogte kunnen 'sturen' welke output ze (vooral) willen?
Dat van die leasewagens klopt maar als de particuliere markt in sterke mate ontdieselt dan zal dat volgens mij op termijn ook wel invloed hebben op de leasemarkt.
Er is eind vorig jaar een nieuwe cliquetsysteem ingevoerd voor de periode 11.2015 tot 12.2018:
Elke keer de dieselprijs daalt, zal de accijns met de helft van die daling verhogen. En elke verhoging wordt gekoppeld aan een verlaging van de accijns op benzine.
Ik ben benieuwd wat het resultaat in 2018 aan de pomp zal zijn...
Laat ons hopen dat de verouderde dieseltechnologie stilaan verdwijnt. Dit komt de volksgezondheid alleen maar ten goede en vermindert onze afhankelijkheid van onmenselijke dictaturen zoals Saoedi Arabie.
Die percentages liggen toch niet vast? Je hebt toch verschillende soorten crude en dan nog de blends. Is het niet zo dat refiners toch tot op zekere hoogte kunnen 'sturen' welke output ze (vooral) willen?
het ligt vast per crude... uiteindelijk moet e evenveel diesel produceren, wereldwijd gezien, of er nu met diesel gereden wordt of niet.
Laat ons hopen dat de verouderde dieseltechnologie stilaan verdwijnt. Dit komt de volksgezondheid alleen maar ten goede en vermindert onze afhankelijkheid van onmenselijke dictaturen zoals Saoedi Arabie.
als/wanneer de saudis Syria binnenvallen zullen ze wel lik op stuk krijgen van vladimir... dan komt er een pijplijn van Iran naar Europa ipv qatar en krijgen we wat concurrentie...
Laat ons hopen dat de verouderde dieseltechnologie stilaan verdwijnt. Dit komt de volksgezondheid alleen maar ten goede en vermindert onze afhankelijkheid van onmenselijke dictaturen zoals Saoedi Arabie.
Eigenlijk zouden we met zen allen beter wat vroeger sterven, we zijn nu al met veel teveel op deze aardbol...of anders wat minder kweken
(al zullen dan weer andere problemen naar boven komen zeker ))
Laat ons hopen dat de verouderde dieseltechnologie stilaan verdwijnt. Dit komt de volksgezondheid alleen maar ten goede en vermindert onze afhankelijkheid van onmenselijke dictaturen zoals Saoedi Arabie.
Eigenlijk zouden we met zen allen beter wat vroeger sterven, we zijn nu al met veel teveel op deze aardbol...of anders wat minder kweken
(al zullen dan weer andere problemen naar boven komen zeker ))
Comment