Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opmars van diesels gestopt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    K ga een googlen In welk model zit die en hoe krachtig is dat?
    Atenza heeft een 6 MPS, klinkt ferm en gaat enorm goed vooruit.
    Zijn topic staat bij de Aziaten.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• De belasting op benzine, diesel en lpg wordt begin volgend jaar(2016) namelijk opnieuw verhoogd, aldus TankPro. Op benzine wordt na 1 januari 78 cent accijns geheven (+1 cent), dieselaccijns komt op 49,5 cent uit (+0,6 cent) en van de literprijs lpg is straks 18,6 cent accijns (+0,2 cent). In buurlanden België en Duitsland worden de accijnzen niet verhoogd.
      Je kan nagaan wat de overstap van diesel naar benzine voor de schatkist betekent als een benzine ook nog eens 30% meer verbruikt...

Een groene maatregel...

Comment

• lol dirk een groene maatregel, voor hune portefeuille zeker...
        zelf rij ik nu ook met een benzine (turbo), rijdt heel aangenaam moet ik zeggen, maar het verbruik is wel meer dan een diesel, maar in aankoopprijs blijft een benzine meestal wel goedkoper dan een gelijkaardige dieselversie, in onderhoud is een benzine ook goedkoper en bij de keuring ook ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          K ga eens googlen In welk model zit die en hoe krachtig is dat?
          2.3 Turbo - 260PK - 380Nm

245 Co²

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroemtje Bekijk Berichten
            lol dirk een groene maatregel, voor hune portefeuille zeker...
            zelf rij ik nu ook met een benzine (turbo), rijdt heel aangenaam moet ik zeggen, maar het verbruik is wel meer dan een diesel, maar in aankoopprijs blijft een benzine meestal wel goedkoper dan een gelijkaardige dieselversie, in onderhoud is een benzine ook goedkoper en bij de keuring ook ;-)
            in ons geval was de diesel slechts €600 duurder... Onderhoud, voor mij geen verschil... Vloeistoffen, filters en remmen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
              2.3 Turbo - 260PK - 380Nm

245 Co²
              Leuke specs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                245 Co²
                RX-8 : 284 :-D

Wie doet beter ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroemtje Bekijk Berichten
                  lol dirk een groene maatregel, voor hune portefeuille zeker...

hangt ervan af of ze een milieukeuring uitvoeren op je diesel. De mijne is vrijgesteld.

Comment

• Dieselwagens steeds minder populair in Europa

Van alle nieuwe verkochte auto's in Europa is inmiddels minder dan de helft nog een diesel. Dat meldt Automotive News Europe op basis van een analyse van LMC Automotive. De populariteit van de brandstof is aan het afnemen en dat blijft volgens analytici gestaag doorgaan.

In de afgelopen jaren was diesel de populairste brandstof, maar dat is nu dus zichtbaar aan het veranderen. In vier maanden tijd nam de verkoop van diesels met 2,2 procent af.
                    De daling is het grootst in het B- en C-segment.

Mogelijke oorzaken zijn de toenemende populariteit van elektrisch of hybride rijden, maar ook 'dieselgate' wordt genoemd. Analytici van IHS Automotive weten al te melden dat ze voor de komende elf jaar een daling verwachten tot 35 procent.

Opvallend genoeg worden er vooral in landen waar diesels populair zijn stevige dalingen genoteerd. Zo werden er in april 6,8 procent minder diesels verkocht in Spanje, waar de markt nog steeds voor 64,6 procent uit diesels bestaat. Ook in Frankrijk een flinke daling; 6,7 procent.
                    autoweek.nl
                    Last edited by Löwe; 27/05/2016, 19:06.

Comment

• demagogie

Comment

• Een algemene daling van 2.2 pct vind ik nog verrassend weinig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Een algemene daling van 2.2 pct vind ik nog verrassend weinig.
                          Omdat het enkel de particuliere markt is.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ontdieseling zorgt voor problemen op tweedehandsmarkt

De vraag naar kleinere benzinewagens blijft stijgen, maar volgens VAB is het aanbod op de tweedehandsmarkt veel te klein om aan de stijgende vraag te kunnen voldoen. In 2015 was 62% van de verkochte tweedehandswagens bij VAB-Tweedehandswagens uitgerust met een benzinemotor. De eerste zes maanden van 2016 steeg dat percentage zelfs tot 71%.

De automobilistenvereniging pleit daarom voor een toename van het aantal bedrijfswagens op benzine. Aangezien bedrijfsvloten gemiddeld om de vier jaar vernieuwd worden zou een eventuele groei van het aandeel benzinewagens in bedrijfsvloten volgens hen vrij snel een impuls kunnen geven aan de tweedehandsmarkt.

De belastingen op bedrijfswagens worden momenteel echter voornamelijk bepaald aan de hand van de CO2-uitstoot van de auto. Bijgevolg bestaan wagenparken van bedrijven bijna uitsluitend uit dieselwagens.

VAB vraagt om dat probleem onder de loep te nemen en de belasting op bedrijfswagens minder ontradend te maken voor benzinewagens.
                            hln.be

Comment

• Particuliere dieselrijder twijfelt

Uit de resultaten van de VAB-Mobiliteitsbarometer blijkt dat de huidige particuliere dieselrijder (59% van de markt) lang niet zeker is dat zijn volgende wagen nog een diesel zal zijn.

Slechts 16% zou nu zeker voor een nieuwe dieselwagen kiezen. 43% twijfelt en 14% hoopt een alternatief te vinden bij elektrische aandrijfsystemen (100% elektrisch of hybride). CNG (aardgas) overtuigt slechts 1% potentiële kopers. Wat vooral opvalt is het hoge aantal onbesliste dieselrijders (29.7%).

Mede door de zwaardere belastingdruk op dieselwagens denken 7 op 10 automobilisten dat het alsmaar moelijker wordt om de meerprijs van een dieselwagen (qua aankoopprijs en belastingen) terug te verdienen aan de pomp.
                              hln.be

Comment

• Heb nog geen stemmingmakerij meegemaakt

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• 295
                                  http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Heb toch niet de indruk dat de prijzen van tweedehands dieselwagens daardoor fel onder staan. Ook niet voor zwaardere motorisaties.

Kan me vergissen, maar zie het nu toch nog niet.

Comment

• Geweldig, straks ga je nog winst maken bij de herverkoop van je Daewoo Matiz 1.0i ...

Comment

• Idd. Ge hebt er toch genoeg ingekocht, hoop ik?
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Ik heb alvast naar de VAB geluisterd en ben voor de nieuwe bedrijfsvierwieler overgegaan op het andere aardoliedestilaat. Weg met de tractor, hoezee!

Comment

Working...
                                          X