Mijn volgende wordt een elektrische bakfiets.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opmars van diesels gestopt
Collapse
X
-
Nog niet zo heel lang geleden werden zogenaamde "eco-diesels" massaal gesubsidieerd door de overheid met allerlei premies. Na wat we afgelopen jaar hebben vernomen is het goed mogelijk dat deze diesels niet zo eco waren als was voorgesteld.
En nu wordt de diesel gesanctioneerd tvv benzine, die nochtans ook niet milieuvriendelijk kan worden genoemd.
Zou het niet beter geweest zijn meteen wat verder te kijken, en zwaarder inzetten op echte alternatieven, zoals elektrische wagens, cng,..
Comment
-
de auto is goed voor de be staatskas : totaal bijna 17 miljard
de transitie naar cng of elektrisch zou een gat slaan van 4.7 miljard aan accijnzen op diesel/benzine en 2 miljard aan biv en vb...das veel
nu wordt de elec factuur steeds meer een accijnsfactuur, dat dempt hoegenaamd de put nog niet
km-heffing kan helpen (gaat cng en elec ook opbrengen), maar niemand ziet dit zitten behalve de vooruitziende politiek
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenschaf het ocmw en langdurig werkloosheidsuitkering af en je hebt direct een overschot
mijn schoonmoeder staat al 20 jaar aan den dop terwijl ze er zelf heeft voor gekozen om thuis te blijven, maar de overheid laat dit gewoon toe. Op een bepaald moment zitten ze even achter je veren, beke (gratis) cursussen volgen, paar jobadvertenties voorleggen (je moet zelfs niet aantonen dat je effectief gesolliciteerd hebt) en je zit weer voor een paar jaar safe en eens op een bepaalde leeftijd, zoals mijn schoonmoeder, laten ze jou helemaal met rust. Gaat wel niet meer om een hele grote uitkering, paar 100€, maar vele kleintjes maken ook ene grote.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende auto is goed voor de be staatskas : totaal bijna 17 miljard
de transitie naar cng of elektrisch zou een gat slaan van 4.7 miljard aan accijnzen op diesel/benzine en 2 miljard aan biv en vb...das veel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenDat denk ik niet. Als iedereen electrisch gaat rijden zal iedere electrische auto evenveel belast worden zoals een benzine of diesel nu.
Dan wordt electriciteit belast zoals benzine en diesel... en dan hebben we 't allemaal vlaggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten1 vrachtwagen geeft evenveel sleet aan wegdek als 245000 wagens...alle geluk voor hen betalen ze niet in ratio :-)
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
maar je moet dan eens vergelijken naar het rendement, een vrachtwagen heeft veel beter payload rendement dan een autolets have some more member berries
Comment
-
Het beleid zal wss afhangen van wat de autoindustrie zegt. Dieselnormen zijn moeilijker te halen, dus laten ze hun pionnen zeggen dat we terug benzine moeten rijden. En met de taxen beetje te verhogen heeft iedereen schrik gekregen.
Hier staan er nu ook twee benzines op de oprit ipv twee diesels ervoor. Is absoluut niet voordeliger in mijn portefeuille als ik zie wat die twee beestjes verbruiken. Maar door de korte afstanden en dpf zijn we ergens "verplicht" om toch benzine te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenNog niet zo heel lang geleden werden zogenaamde "eco-diesels" massaal gesubsidieerd door de overheid met allerlei premies. Na wat we afgelopen jaar hebben vernomen is het goed mogelijk dat deze diesels niet zo eco waren als was voorgesteld. En nu wordt de diesel gesanctioneerd tvv benzine, die nochtans ook niet milieuvriendelijk kan worden genoemd. Zou het niet beter geweest zijn meteen wat verder te kijken, en zwaarder inzetten op echte alternatieven, zoals elektrische wagens, cng,..
De ECO-diesel werd indertijd interessant gemaakt omwille van de gunstige CO2-uitstoot om onze globale uitstoot te kunnen reduceren. Wat men dacht te weten is dat de EURO4 diesels zeker zo proper waren dan de benzinemotoren van toen. En dat is misschien niet eens ver van de waarheid, aangezien directe injectie bij benzinemotor ook aanleiding gaf tot de ontwikkeling van roetuitstoot (helaas -of gelukkig maar- heeft dat verhaal niet veel aandacht gekregen). Zo'n gekke keuze zal dat dan niet geweest zijn, op een moment dat er amper of geen alternatieven waren, moest die CO2-uitstoot al gereduceerd worden.
Nu willen ze diesel niet meer bevoordelen, lijkt me ook maar logisch. Ik ben omgeschakeld, deed vroeger 1000km op een tank, nu max 500km. Aangezien de energetische waarde van diesel en benzine verschillen, mag ik niet zeggen dat mijn CO2-uitstoot verdubbeld is, maar toch, je snapt mijn punt. Benzine rijden gaat ook geen lang leven beschoren zijn.
Comment
Comment