Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opmars van diesels gestopt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mijn volgende wordt een elektrische bakfiets.

    Comment


    • Nog niet zo heel lang geleden werden zogenaamde "eco-diesels" massaal gesubsidieerd door de overheid met allerlei premies. Na wat we afgelopen jaar hebben vernomen is het goed mogelijk dat deze diesels niet zo eco waren als was voorgesteld.

      En nu wordt de diesel gesanctioneerd tvv benzine, die nochtans ook niet milieuvriendelijk kan worden genoemd.

      Zou het niet beter geweest zijn meteen wat verder te kijken, en zwaarder inzetten op echte alternatieven, zoals elektrische wagens, cng,..

      Comment


      • de auto is goed voor de be staatskas : totaal bijna 17 miljard

        de transitie naar cng of elektrisch zou een gat slaan van 4.7 miljard aan accijnzen op diesel/benzine en 2 miljard aan biv en vb...das veel
        nu wordt de elec factuur steeds meer een accijnsfactuur, dat dempt hoegenaamd de put nog niet
        km-heffing kan helpen (gaat cng en elec ook opbrengen), maar niemand ziet dit zitten behalve de vooruitziende politiek

        Comment


        • km heffing in 1 van de kleinste landen van europa... als ze zoiets invoeren mag je dus bij elke file of omweg een schadevergoeding vragen?
          lets have some more member berries

          Comment


          • het gebrek aan inkomsten moet sowieso worden opgevangen...minder uitgeven is onmogelijk gebleken en overal stijgen de noden

            Comment


            • schaf het ocmw en langdurig werkloosheidsuitkering af en je hebt direct een overschot
              lets have some more member berries

              Comment


              • ........zucht.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  schaf het ocmw en langdurig werkloosheidsuitkering af en je hebt direct een overschot
                  Het moet niet afgeschaft worden, misbruik moet aangepakt worden.

                  mijn schoonmoeder staat al 20 jaar aan den dop terwijl ze er zelf heeft voor gekozen om thuis te blijven, maar de overheid laat dit gewoon toe. Op een bepaald moment zitten ze even achter je veren, beke (gratis) cursussen volgen, paar jobadvertenties voorleggen (je moet zelfs niet aantonen dat je effectief gesolliciteerd hebt) en je zit weer voor een paar jaar safe en eens op een bepaalde leeftijd, zoals mijn schoonmoeder, laten ze jou helemaal met rust. Gaat wel niet meer om een hele grote uitkering, paar 100€, maar vele kleintjes maken ook ene grote.

                  Comment


                  • ons 3% tekort in 2016 is al 12 miljard...(alle leefloners en doppers zijn 9 miljard)

                    tel er nog eens de 7 miljrad rechtstreeks verbonden aan diesel/benzine bij...olala

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      de auto is goed voor de be staatskas : totaal bijna 17 miljard

                      de transitie naar cng of elektrisch zou een gat slaan van 4.7 miljard aan accijnzen op diesel/benzine en 2 miljard aan biv en vb...das veel
                      Dat denk ik niet. Als iedereen electrisch gaat rijden zal iedere electrische auto evenveel belast worden zoals een benzine of diesel nu.

                      Comment


                      • dat denk ik ook wel, maar ze kunnen het op dit moment nog niet even duur maken want dan gaat niemand overstappen, op ons verstand moeten ze niet rekenen wij zien de vervuiling niet echt 'direct'

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                          Dat denk ik niet. Als iedereen electrisch gaat rijden zal iedere electrische auto evenveel belast worden zoals een benzine of diesel nu.
                          niet helemaal...

                          Dan wordt electriciteit belast zoals benzine en diesel... en dan hebben we 't allemaal vlaggen.

                          Comment


                          • Dan zal het wel een taks zijn voor elke batterij dat er in uw auto steekt.

                            Comment


                            • Voila. En zal de BIV en jaarlijkse taks wel duurder worden. Enfin, minder goedkoop. Want dat houdt nu toch geen steek. Electrische auto's verslijten toch ook de wegen !?

                              Comment


                              • 1 vrachtwagen geeft evenveel sleet aan wegdek als 245000 wagens...alle geluk voor hen betalen ze niet in ratio :-)

                                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  1 vrachtwagen geeft evenveel sleet aan wegdek als 245000 wagens...alle geluk voor hen betalen ze niet in ratio :-)

                                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                  maar je moet dan eens vergelijken naar het rendement, een vrachtwagen heeft veel beter payload rendement dan een auto
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • Het beleid zal wss afhangen van wat de autoindustrie zegt. Dieselnormen zijn moeilijker te halen, dus laten ze hun pionnen zeggen dat we terug benzine moeten rijden. En met de taxen beetje te verhogen heeft iedereen schrik gekregen.

                                    Hier staan er nu ook twee benzines op de oprit ipv twee diesels ervoor. Is absoluut niet voordeliger in mijn portefeuille als ik zie wat die twee beestjes verbruiken. Maar door de korte afstanden en dpf zijn we ergens "verplicht" om toch benzine te rijden.

                                    Comment


                                    • Als we vw laten doen is diesel idd dood

                                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Omdat het hen ni lukt

                                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Nog niet zo heel lang geleden werden zogenaamde "eco-diesels" massaal gesubsidieerd door de overheid met allerlei premies. Na wat we afgelopen jaar hebben vernomen is het goed mogelijk dat deze diesels niet zo eco waren als was voorgesteld. En nu wordt de diesel gesanctioneerd tvv benzine, die nochtans ook niet milieuvriendelijk kan worden genoemd. Zou het niet beter geweest zijn meteen wat verder te kijken, en zwaarder inzetten op echte alternatieven, zoals elektrische wagens, cng,..
                                          Dat is misschien iets te gemakkelijke kritiek. De politiek heeft de EURO-normen reeds lang gedefinieerd en de eerste jaren konden de constructeurs die normen nog volgen. We zijn echter op een punt gekomen dat ze 't niet meer halen zonder gefoefel. Wat Elon Musk van Tesla ook zei, je moet durven concluderen dat we met fossiele brandstoffen op een technische grens botsen. Om verdere doelstellingen te kunnen halen is een elektrische aandrijving noodzaak... feitelijk kijkt de politiek dus al jaren vooruit en aan 'n zodanig tempo dat de klassieke autoindustrie maar nipt kan volgen, of zelfs niet meer. Noorwegen (een land met zoveel olie) durft 2025 al vooropstellen om volledig over te schakelen op elektrisch rijden. Als dat niet in de toekomst kijken is?

                                          De ECO-diesel werd indertijd interessant gemaakt omwille van de gunstige CO2-uitstoot om onze globale uitstoot te kunnen reduceren. Wat men dacht te weten is dat de EURO4 diesels zeker zo proper waren dan de benzinemotoren van toen. En dat is misschien niet eens ver van de waarheid, aangezien directe injectie bij benzinemotor ook aanleiding gaf tot de ontwikkeling van roetuitstoot (helaas -of gelukkig maar- heeft dat verhaal niet veel aandacht gekregen). Zo'n gekke keuze zal dat dan niet geweest zijn, op een moment dat er amper of geen alternatieven waren, moest die CO2-uitstoot al gereduceerd worden.

                                          Nu willen ze diesel niet meer bevoordelen, lijkt me ook maar logisch. Ik ben omgeschakeld, deed vroeger 1000km op een tank, nu max 500km. Aangezien de energetische waarde van diesel en benzine verschillen, mag ik niet zeggen dat mijn CO2-uitstoot verdubbeld is, maar toch, je snapt mijn punt. Benzine rijden gaat ook geen lang leven beschoren zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X