Wat de omschakeling naar benzine betreft, daar heeft de overheid maar 1 doel mee... Eers zout in de ogen strooien door lagere biv en verkeersbelasting en dan Meer accijnzen binnenrijven... Door het hogere verbruik. Heeft niets met ecologie te maken...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opmars van diesels gestopt
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenWat de omschakeling naar benzine betreft, daar heeft de overheid maar 1 doel mee... Eers zout in de ogen strooien door lagere biv en verkeersbelasting en dan Meer accijnzen binnenrijven... Door het hogere verbruik. Heeft niets met ecologie te maken...
Natuurlijk is een overschakeling op elektrische wagens beter - no doubt. Als Tesla intussen al uit was met de nieuwe roadster, had ik hem zeker overwogen. Maar de 3 is nog niet eens uit, laat staan de roadster. En Tesla heeft meestal vertraging met hun releases (gewoon een vaststelling, geen kritiek), dus wachten op een elektrische roadster had weinig zoden aan de dijk gezet. Een ding is in ieder geval zeker: we zitten aan het begin van een overschakelingsperiode. Eindelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenHeeft alles met geld te maken, maar niet op de manier die je hier suggereert. Vlaanderen is zelf verantwoordelijk voor milieu, en slaag er niet in hun fijn stof-uitstoot onder de normen te houden. Diesel in personenwagens is daar voor een zeer groot stuk debet aan. Na jaren en jaren van waarschuwingen is nu de tijd gekomen van stevige boetes te moeten betalen aan Europa. Vandaar de ommezwaai. Helaas zijn bedrijfswagens een federale materie, en de federale overheid wordt NIET aangesproken als het over milieu gaat. Of hoe een verkapte staatsvorm nefast is voor een aantal problemen, zoals ecologie, transport, buitenlandse handel, ontwikkelingssamenwerking en nog zo'n paar dingen. Op dat vlak is het overigens verfrissend om te zien dat steden dat probleem van te veel luchtvervuiling door autoverkeer zelf proberen aan te pakken, door hetzij oude diesels (Antwerpen), hetzij autoverkeer tout court (Gent) te ontmoedigen.
Natuurlijk is een overschakeling op elektrische wagens beter - no doubt. Als Tesla intussen al uit was met de nieuwe roadster, had ik hem zeker overwogen. Maar de 3 is nog niet eens uit, laat staan de roadster. En Tesla heeft meestal vertraging met hun releases (gewoon een vaststelling, geen kritiek), dus wachten op een elektrische roadster had weinig zoden aan de dijk gezet. Een ding is in ieder geval zeker: we zitten aan het begin van een overschakelingsperiode. Eindelijk.
dat is ook een verkeerde suggestie...
De pagina die u wil bereiken bestaat niet, of is verplaatst. Gebruik het menu om te vinden wat u zoekt. Ga naar de homepage. Of contacteer ons.
Een benzinemotor,verbruikt gemiddeld 30% meer...
een 2dehands tesla roadster met deze upgrade...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenHeeft alles met geld te maken, maar niet op de manier die je hier suggereert. Vlaanderen is zelf verantwoordelijk voor milieu, en slaag er niet in hun fijn stof-uitstoot onder de normen te houden. Diesel in personenwagens is daar voor een zeer groot stuk debet aan. Na jaren en jaren van waarschuwingen is nu de tijd gekomen van stevige boetes te moeten betalen aan Europa. Vandaar de ommezwaai. Helaas zijn bedrijfswagens een federale materie, en de federale overheid wordt NIET aangesproken als het over milieu gaat. Of hoe een verkapte staatsvorm nefast is voor een aantal problemen, zoals ecologie, transport, buitenlandse handel, ontwikkelingssamenwerking en nog zo'n paar dingen. Op dat vlak is het overigens verfrissend om te zien dat steden dat probleem van te veel luchtvervuiling door autoverkeer zelf proberen aan te pakken, door hetzij oude diesels (Antwerpen), hetzij autoverkeer tout court (Gent) te ontmoedigen.
Natuurlijk is een overschakeling op elektrische wagens beter - no doubt. Als Tesla intussen al uit was met de nieuwe roadster, had ik hem zeker overwogen. Maar de 3 is nog niet eens uit, laat staan de roadster. En Tesla heeft meestal vertraging met hun releases (gewoon een vaststelling, geen kritiek), dus wachten op een elektrische roadster had weinig zoden aan de dijk gezet. Een ding is in ieder geval zeker: we zitten aan het begin van een overschakelingsperiode. Eindelijk.lets have some more member berries
Comment
-
gemiddelde leeftijd auto is 8 jaar, sinds 2010 hebben alle diesels dpf....maar begonnen benzines te roetten door directe injectie
het verkeer is makkelijk prooi om heffing op te leggen, landbouw produceert ook fijn stof (die categorie zit al op zijn tandvlees) en de industrie jaag je weg als je die nog meer gaat belasten, zou graag evolutie fijn stof bekijken...we blijven altijd in de 3-hoek apen rdam rhur zitten
en een apenaar geprangd tss ring en industrie zijn levensverwachting blijft hoger als een waal in zijn zuivere bossen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenlol je moet eens kijken hoeveel fijn stof we krijgen van net over de grens en de trafiek op de noordzee. al rijden we allemaal met de fiets fijn stof krijg je niet weg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDus jij beweert, dat er geen extra inkomsten door de omschakeling naar benzine zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenHeb ik niet beweerd. Wel dat de reden voor de omschakeling naar / promotie van benzine van een andere aard is dan het willen innen van nieuwe inkomsten. Want als ze dat wilden, volstond het om de accijnzen op diesel omhoog te trekken. Iets wat ze trouwens ook gradueel van plan zijn, om de druk op diesel nog wat meer te verhogen.
Hoe kan je dat staven? De communicatie naar het volk, is soms anders dan de achterliggend rede... Mensen ontwijken nu eenmaal belastingen en deze maatregel hebben we niet zo snel door... Onder het mom van vergroening...
verdeel en heers...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenOmdat het hen (vw ed.) ni luktST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenJuist VW heeft de beste resultaten in onafhankelijke uitstoot testen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenHoe kan je dat staven? De communicatie naar het volk, is soms anders dan de achterliggend rede... Mensen ontwijken nu eenmaal belastingen en deze maatregel hebben we niet zo snel door... Onder het mom van vergroening...
verdeel en heers...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenStaven? Neen, staven kan ik dat niet. Als ik hoor vertellen dat een en een twee is, dan zegt mijn boerenverstand: dat klopt. Ik denk dan niet automatisch: hey, wacht effe, wie zegt er mij dat je niet gewoon drie maal vijf min dertien hebt gedaan? Op het spectrum tussen goedgelovigheid en verslaafd aan complottheorieën zit ik op de lijn van standaard gezond verstand, met een voorkeur voor het gewoonweg vertrouwen van mensen. Want dat is wat je in 99 procent van de gevallen mag doen. Met die 1 procent pech leer ik dan gewoonweg leven. But to each his own
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenAlle politiekers voor 99% vertrouwen... Daar gaat het al mis... Dat gaat mijn boerenverstand te boven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIn een wereld vol corruptie en belangen... Is onafhankelijkheid ver zoek...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
men zou meer moeten focusses op hoe batterijen gemaakt én opgeladen worden ipv van de elektrische auto binnen 5 jaar de nieuwe zonnepanelen heisa te maken. Nu is het de turteltaks door ons Freya met haar zonnepanelen, binnen enkele jaren de Tommelein taks door de elektrische wagens...Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenmen zou meer moeten focusses op hoe batterijen gemaakt én opgeladen worden ipv van de elektrische auto binnen 5 jaar de nieuwe zonnepanelen heisa te maken. Nu is het de turteltaks door ons Freya met haar zonnepanelen, binnen enkele jaren de Tommelein taks door de elektrische wagens...
we betalen nu allmaal al voor de zonnepanelen van een paar, en we zijn op weg om ook nog voor de oplaadtaks van electrische wagens te betalen.
Comment
-
Hoeveel sport en luxewagens zie je plots niet als hybride.
Van mij mag er een tegemoetkoming zijn maar beperk dit dan tot bv 200pk of tot 40k euro
Maar ik begrijp dat wel dat ze dit niet doen. Een minister reed jaren lang met een met een zware motor in zijn S klasse en hij kan natuurlijk geen klein autootje of een grote auto met vieze uitstoot hebben. Hij moet nu diezelfde S klasse rijden in hybride vorm (ook al kan je maar 20km volledig elektrisch rijden).Last edited by Liquid Li0n; 16/07/2016, 03:07.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenHoeveel sport en luxewagens zie je plots niet als hybride.
Van mij mag er een tegemoetkoming zijn maar beperk dit dan tot bv 200pk of tot 40k euro
Maar ik begrijp dat wel dat ze dit niet doen. Een minister reed jaren lang met een met een zware motor in zijn S klasse en hij kan natuurlijk geen klein autootje of een grote auto met vieze uitstoot hebben. Hij moet nu diezelfde S klasse rijden in hybride vorm (ook al kan je maar 20km volledig elektrisch rijden).
En zoek maar eens een bekwaam persoon, die met een kleine auto wil rijden...
iemand die zijn eigen waarde kan inschatten gaat niet gratis werken, en gaat op een ander waar ze je wel waarderen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDuh, mensen die een auto van meer dan 40k kopen, betalen ook meer btw... Is ook een verlies als je dat gaat beperken...
En zoek maar eens een bekwaam persoon, die met een kleine auto wil rijden...
iemand die zijn eigen waarde kan inschatten gaat niet gratis werken, en gaat op een ander waar ze je wel waarderen...
Die dure Tesla s worden allemaal op een firma gekocht. Ken jij mensen die dat particulier hebben staan?
Comment
Comment