Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opmars van diesels gestopt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Duh, mensen die een auto van meer dan 40k kopen, betalen ook meer btw... Is ook een verlies als je dat gaat beperken...

    En zoek maar eens een bekwaam persoon, die met een kleine auto wil rijden...
    iemand die zijn eigen waarde kan inschatten gaat niet gratis werken, en gaat op een ander waar ze je wel waarderen...
    zo kan je ook zeggen dat, als je een zware motorisatie koopt, dan verbruik je veel en krijgt de staat veel accijnzen binnen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Misschien heb jij wel niet de juiste vrienden ? ...
    welke particuliere zot zou nu voor de prijs van een Golf R een Golf GTE of e-Golf kopen...
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

    Comment


    • Renault maakt vanaf 2020 alleen nog diesels voor het grootste model (Clio zal als eerst zonder diesel verkocht worden)

      Na 2030 verwacht Renault dat nog slechts 9% van alle Europese auto's een diesel zal zijn... (nu nog 52%)

      http://www.reuters.com/article/us-renault-diesel-idUSKCN11C1MF


      L'avenir du diesel dans le cœur de gamme du constructeur est sur la sellette selon Thierry Bolloré le directeur délégué à la compétitivité.

      Comment


      • Voor alle duidelijkheid: Renault, da's die "Créateur d'automobiles" die in 1997 ruim 3000 landgenoten hun leven van de ene dag op de andere ongevraagd een andere wending gaf. Who the hell cares about Renault ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
          Voor alle duidelijkheid: Renault, da's die "Créateur d'automobiles" die in 1997 ruim 3000 landgenoten hun leven van de ene dag op de andere ongevraagd een andere wending gaf. Who the hell cares about Renault ?
          Allee, ge koopt dan zeker ook nooit meer een Ford of een Opel ?
          On topic : heb 2 weken geleden na jaren dieselen weer een benzine gekocht. Vroeger ook zowel diesel als benzine gehad. Vandaag de dag vind ik het met het aantal km dat ik doe (ongeveer 21000 per jaar) niet meer zo interessant om diesel te kopen. Woon/werk verkeer is 60km per dag (heen en terug natuurlijk). Mijn vorige was een 1.7 turbo diesel met 110 pk, nu heb ik een 1.6 turbo benzine met 170 pk. Flink verschil maar verbruik valt mee. Natuurlijk is 't hoger (5.5 liter diesel en nu 8,5 liter benzine). Reken daarbij het minder dure onderhoud, minder problemen omdat je eens korte afstanden doet, enz. Maar goed, ne mens mag ook al ne keer iets hebben, hè
          Last edited by Kaneda; 07/09/2016, 23:47.
          Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

          Comment


          • Onderhoud van een diesel duurder? Olie is evenduur hoor alsook de remmen, ophanging, banden, ...Een diesel blijft interessant gezien het lagere verbruik, langer gebruik (kilometer) en de diesel die nog altijd goedkoper staat. De regering heeft dit reeds wat aangepast met hun nieuwe taks maar ik doe mijne diesel nog zeker niet weg ook al rijdt mijn vrouw er maar 10.000km mee.Nu, op termijn denk ik dat diesel geen toekomst heeft omwille van roetuitstoot etc.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
              Hoeveel sport en luxewagens zie je plots niet als hybride.

              Van mij mag er een tegemoetkoming zijn maar beperk dit dan tot bv 200pk of tot 40k euro


              Maar ik begrijp dat wel dat ze dit niet doen. Een minister reed jaren lang met een met een zware motor in zijn S klasse en hij kan natuurlijk geen klein autootje of een grote auto met vieze uitstoot hebben. Hij moet nu diezelfde S klasse rijden in hybride vorm (ook al kan je maar 20km volledig elektrisch rijden).
              Er is een makkelijke manier om dit te verwezenlijken, maar dat jan alleen op Europees vlak : alle taksen in de brandstofprijzen pompen. Geen taksen op 't voertuig. Iemand die minder verbruikt, betaalt minder taksen.

              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Duh, mensen die een auto van meer dan 40k kopen, betalen ook meer btw... Is ook een verlies als je dat gaat beperken...

              En zoek maar eens een bekwaam persoon, die met een kleine auto wil rijden...
              iemand die zijn eigen waarde kan inschatten gaat niet gratis werken, en gaat op een ander waar ze je wel waarderen...
              Ik ken er toch meerdere. Het meest extreme : iemand die met een Golf rijdt terwijl zijn collega's met Mercedes S en BMW 7 rijden.

              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Voor alle duidelijkheid: Renault, da's die "Créateur d'automobiles" die in 1997 ruim 3000 landgenoten hun leven van de ene dag op de andere ongevraagd een andere wending gaf. Who the hell cares about Renault ?
              Je kan dat ook anders zeggen : dat is de producent die vele jaren lang 3000 landgenoten werk heeft geboden tot de economische toestand een sluiting van de fabriek noodzakelijk maakte. Ik ken veel automerken die nooit een wagen in ons land hebben geproduceerd, dat is wel OK?

              Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
              Onderhoud van een diesel duurder? Olie is evenduur hoor alsook de remmen, ophanging, banden, ...Een diesel blijft interessant gezien het lagere verbruik, langer gebruik (kilometer) en de diesel die nog altijd goedkoper staat. De regering heeft dit reeds wat aangepast met hun nieuwe taks maar ik doe mijne diesel nog zeker niet weg ook al rijdt mijn vrouw er maar 10.000km mee.Nu, op termijn denk ik dat diesel geen toekomst heeft omwille van roetuitstoot etc.
              Bij een afstand van 10 000 km per jaar is de aanschaf van een diesel niet goedkoper. Mar als jij dat denkt doe je maar. En Diesel heeft vooral geen toekomst door de NOx uitstoot, fijn stof is ook bij rechtstreeks ingespoten benzines een probleem
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Voor alle duidelijkheid: Renault, da's die "Créateur d'automobiles" die in 1997 ruim 3000 landgenoten hun leven van de ene dag op de andere ongevraagd een andere wending gaf. Who the hell cares about Renault ?
                En weet ge wat het strafste is? Die werknemers zijn allemaal zeer goed vergoed geweest. Zodanig dat de meesten nog steeds Renault rijden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
                  Onderhoud van een diesel duurder? Olie is evenduur hoor alsook de remmen, ophanging, banden, ...Een diesel blijft interessant gezien het lagere verbruik, langer gebruik (kilometer) en de diesel die nog altijd goedkoper staat. De regering heeft dit reeds wat aangepast met hun nieuwe taks maar ik doe mijne diesel nog zeker niet weg ook al rijdt mijn vrouw er maar 10.000km mee.Nu, op termijn denk ik dat diesel geen toekomst heeft omwille van roetuitstoot etc.

                  Uw olie is weldegelijk duurder, de gloeikaarsen zijn pakken duurder, dieselfilter is duurder,... En dan spreken we nog niet van mogelijke problemen met EGR, roetfilter, dieselpomp,...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • Onderhoud is idd duurder met een diesel, maar uiteindelijk verbruikt die in het algemeen ook minder en diesel blijft nog altijd een stukje goedkoper. Vroeger zat er ook nog eens 100k km verschil in levensduur dat een diesel in het algemeen langer mee ging, maar weet niet of dit tegenwoordig nog het geval is.

                    Maar zoals timothy aanhaalt, zijn er idd een aantal andere dingen die duurder zijn. Maar het is niet dat een onderhoud van een diesel 50 à 100% duurder is al voor een naft.

                    Comment


                    • Soit draai of keer het zoals ge wilt, de beste dagen van de diesel zijn wel voorbij. Benzinemotoren maken een goeie evolutie door, bv. de 1.0 tsi levert 115pk en verbruikt in de praktijk 5 liter in een golf, dat is nauwelijks meer dan een 1.6 tdi, en rijdt nog eens prettiger ook. Binnenkort de 1.5 tsi evo die ook nog eens 10% lager verbruik gaat hebben dan de 1.4 en ook op aardgas minstens 130 pk levert. En dan heb je nog de elektrische wagens die tegenwoordig een range van 300 km hebben.

                      Comment


                      • Dat die prettiger rijdt, is dat ergens zwart op wit bewezen? Of is dat uw eigen mening?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Dat die prettiger rijdt, is dat ergens zwart op wit bewezen? Of is dat uw eigen mening?
                          't is wel zo... vorige week nog es meegereden met een moderne 2.0 diesel... wat een geratel van die motor zeg.... geef mij dan maar mijn zachtdraaiende benzine.
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Dat die prettiger rijdt, is dat ergens zwart op wit bewezen? Of is dat uw eigen mening?
                            Mijn eigen mening. Het is trouwens ook nog niet zwart op wit bewezen dat een audi a5 mooier is dan een fiat multipla.

                            Comment


                            • De 1.0 ecoboost van Ford rijdt ook wel aangenaam hoor. Vooral meer comfort dan een diesel. Geen trillingen en geratel. Qua koppel kom je wat te kort maar je moet ook anders rijden met zo'n benzine. 3000-4000 toeren om vlot op te trekken. Daarbij produceert de motor nog een leuke brom. Het verbruik valt goed mee maar is toch eerder 6l dan 5l/100 km.

                              Comment


                              • Vorig jaar maakte Golf flinke aantallen met de Golf BlueMotion 1.6 TDI. Dit jaar staat die auto buiten spel en moet de nieuwe 1.0 TSI het zakelijke stokje gaan overnemen. Samen met de GTE plug-in hybride. Lees hier onze eerste indruk met de nieuwe driepitter.

                                Autotest Volkswagen Golf 1.0 TSI BlueMotion, de eerste Golf met driecilinder turbomotor en verkrijgbaar met handgeschakelde zesbak of zeventrapsautomaat. De Golf voor iedereen!


                                http://www.spritmonitor.de/de/uebers...15&powerunit=2 -> 5.58 liter gemiddeld voor de golf 1.0 tsi
                                http://www.spritmonitor.de/de/uebers...15&powerunit=2 -> 5.55 liter gemiddeld voor de golf 1.6 tdi

                                De 1.0 tsi weegt ook nog eens 100 kg minder.

                                De 1.0 tsi heeft een top van 204 km/h , en een 0-100 tijd van 9,7 sec
                                De 1.6 tdi blijft steken op 192 km/h, en een 0-100 tijd van 10,7 sec

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  't is wel zo... vorige week nog es meegereden met een moderne 2.0 diesel... wat een geratel van die motor zeg.... geef mij dan maar mijn zachtdraaiende benzine.
                                  Yep, vind ik ook. Had graag een benzine gekocht (tot electrtisch beschikbaar is in de Espace), maar bij 40.000km / jaar scheelt het toch nog wel wat met diesel. Verbruik staat nu op 5.5l voor de voorbije 2500km, is onmogelijk met een benzine in dergelijke auto en momenteel staat benzine nog wat duurder ook. Maar ik erger me ook aan het tractorgeluid, hoe goed ze dat ook proberen te camoufleren tegenwoordig.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Mijn eigen mening. Het is trouwens ook nog niet zwart op wit bewezen dat een audi a5 mooier is dan een fiat multipla.
                                    BAM!
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • Ik zat op 6,8l over een gans jaar met de Focus 1.0, lijkt veel maar ik heb er veel plezier aan gehad en zou die zeker weer nemen ipv eender welke 120pk diesel...
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                                      Comment


                                      • Die fords drinken nog wel wat. Het VAG blok krijg je niet boven de 6 liter als ik zie naar spritmonitor en de verbruiksmonitor op AW.

                                        Alleen vertikt d'ieteren het om de golf met die motorisatie al in te voeren terwijl ze al meer dan een jaar beschikbaar zijn in NL en DE. De octavia en leon zijn hier wel al te krijgen.

                                        Comment


                                        • Voor mij geen kleine benzinemotor meer. Wordt altijd erger, Ford steekt nu al een duizendje in z'n Mondeo. Niks van koppel tov een diesel met gelijk vermogen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X