er is geen ander land in eu waar diesel op zo korte tijd wordt verketterd
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opmars van diesels gestopt
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten318d en 320d zijn wel racemachines en zeker met fake skytjoen uitlaatpijpen.
En wat nu?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener is geen ander land in eu waar diesel op zo korte tijd wordt verketterd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenEn binnen jaar of 3 a 4 is de benzine rijden de 'bad guy'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
En wat nu?
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenEen week rust....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenSpijtig, ik vind dat fantasten en simpele geesten ook recht hebben op een forumleven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenhonda S2000, 240pk uit een atmo 2.0 blok -> dat zijn pas toeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenSpijtig, ik vind dat fantasten en simpele geesten ook recht hebben op een forumleven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenWie gaat er nu de onwetende geesten de les lezen over die schandalige N47-ketting ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenGeuren en kleuren hé. Ik rij ook liever op ne MTB dan op ne racefiets
zot!!Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenDie 1.0 ecoboost heeft niet echt 200Nm koppel maar 170 Nm (die 200Nm is er bij de overboost van de Turbo maar die wordt slechts tijdens een korte periode gebruikt)
Sleutelwoord is hier ook 'gebruikt', ik heb er eentje gehad en echt van genoten, en ik heb ervaring met ongeveer 38 verschillende dieselmotoren dus daar ligt het niet aanST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Ik ben toch zeer blij dat ik overgeschakeld ben op benzine. Als diesel duurder wordt de komende jaren of meer belast wordt ben ik tenminste gerust.
Het valt me wel op hoeveel aangenamer het is om met een benzine te rijden. Veel maar dan ook veel minder trillingen. En in toeren gaan is een feest.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Wat ik ook niet begrijp is het 'probleem' van kleine motoren. De 1l benzine turbos hebben 115-125pk/l.
Maar op een sportieve hatch met 150-190pk/l is dat niet een probleem met hun kleine motoren... atmosferische equivalenten zijn immers 4 tot 5l V8...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenTrue... maar moeilijk comform te krijgen met de hedendaagse uitstootverwachtingen
Want op zich is het een heel normaal blok waarbij vooral VTEC voor het vermogen zorgt, of doen ze ook emissietesten bij 9000 toeren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenHoe komt dat eigenlijk?
Want op zich is het een heel normaal blok waarbij vooral VTEC voor het vermogen zorgt, of doen ze ook emissietesten bij 9000 toeren?ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenHet optimale werkingsgebied bij zo een motor ligt bij 7000 toeren, ook al kan je de kleppen bijstellen, dat zal uit emissie perspectief verre van ideaal lopen bij 2000 toeren...
Technieken voor variabele compressie bestaan er toch ook...
Allicht puur uit dommigheid, maar mij lijkt het niet onmogelijk, zeker in combinatie met ondersteuning van een elektromotor.
Comment
Comment