Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opmars van diesels gestopt
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenHet optimale werkingsgebied bij zo een motor ligt bij 7000 toeren, ook al kan je de kleppen bijstellen, dat zal uit emissie perspectief verre van ideaal lopen bij 2000 toeren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenBeetje raar als datzelfde truukje op geen enkele andere manier te herhalen valt, bekeken vanuit mijn niet-voldoende-technisch-onderlegde-achtergrond. Porsche GT3 bijvoorbeeld?
Technieken voor variabele compressie bestaan er toch ook...
Allicht puur uit dommigheid, maar mij lijkt het niet onmogelijk, zeker in combinatie met ondersteuning van een elektromotor.
Op een GT3 heeft P een serieuze marge (ongeveer de prijs van een modale wagen), terwijl de commerciële markt voor een dure kleine hoogtoerige atmo benzine (zo luidruchtig en onzuinig ) wss erg klein is en er veel minder marge is.Last edited by Onehp; 09/09/2016, 12:43.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenaha! fout. Het goede aan VTEC is dat je twee nokkenasprofielen hebt. <knip>
Zie ook mijn opvolgreactie aan logic hierbovenST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenOp een GT3 heeft P een serieuze marge (ongeveer de prijs van een modale wagen), terwijl de commerciële markt voor een kleine hoogtoerige atmo benzine (zo luidruchtig en onzuinig ) wss erg klein is en er veel minder marge is.
GT3 is nu niet dadelijk toegankelijk voor veel mensen, hoe lager de instapprijs hoe groter de markt normaal gezien wordt.
Op het niveau van de GT3 is er nog concurrentie, op het niveau van een S2000 is er haast niks meer.
Een succesvolle niche zou geld kunnen opbrengen, maar 't is wel een groter risico inderdaad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenIk ben toch zeer blij dat ik overgeschakeld ben op benzine. Als diesel duurder wordt de komende jaren of meer belast wordt ben ik tenminste gerust.
Het valt me wel op hoeveel aangenamer het is om met een benzine te rijden. Veel maar dan ook veel minder trillingen. En in toeren gaan is een feest.
ik wissel regelmatig van diesel naar benzine en omgekeerd, elke motorisatie heeft zijn plus en minus punten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenVan de marge heb je gelijk, of de markt echter ook zo klein is, daar kan je aan twijfelen, niet?
GT3 is nu niet dadelijk toegankelijk voor veel mensen, hoe lager de instapprijs hoe groter de markt normaal gezien wordt.
Op het niveau van de GT3 is er nog concurrentie, op het niveau van een S2000 is er haast niks meer.
Een succesvolle niche zou geld kunnen opbrengen, maar 't is wel een groter risico inderdaad.
Maar moest een fabrikant zich bedenken, ik ben geïnteresseerdLast edited by Onehp; 09/09/2016, 12:46.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
(nieuwe post ipv edit)
ik ben fan van de atmo Skyactive motoren en zou maar al te graag een hoogtoerige versie zien voor de MX-5 en de 3 (MPS)....
Maar meer toeren = kortere slag = minder koppel = meer toeren = meer wrijving = meer verbruik = minder Skyactive...
De rek is er een beetje uit vermoed ik, de F20C was as good as it gets...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Er is ook geen enkel land in de wereld, waar diesels, 30 jaar lang, zo fiscaal gepromoot werden als België (via lage accijns en voordeel firmawagens)
Gevolg, België heeft het hoogst aantal mensen met een longziekte in de wereld…
The official website of the International Respiratory Coalition - a new movement to transform respiratory outcomes in the post pandemic world
Gelukkig begint bij sommige hun “euro” te vallen…
Comment
-
België heeft vroeger diesels ook verkeerdelijk 'gepromoot' door kostelijke roetfilters veel te laat te verplichten (edit: en itt andere landen geen incentive gaven aan wagens mét) waardoor fabrikanten zelfs speciale versies in productie hielden zonder dpf voor o.a. de Belgische markt.
En ja ik weet dat ook met roetfilter dat er nog steeds kleine deeltjes uitkomen, maar korte afstanden en start stop met een ongefilterde diesel blijft nog vele malen erger...
En natuurlijk NOx is een gelijkaardig verhaal, maar dan eerder op europees vlak (dieselgate is ook de schuld van de wetgever...)Last edited by Onehp; 09/09/2016, 13:35.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenooit reden treinen op steenkool, ook aan dat tijdperk is een einde gekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenAwel ja ze gaan er dan ook mee stoppen he
Voor boten en trucks blijft het wel het meest voordelige.
ooit reden treinen op steenkool, ook aan dat tijdperk is een einde gekomen.
Comment
-
Nu is diesel de boosdoener, straks komt terug benzine aan de beurt wegens nog gevaarlijker fijnstof... En qua verbruik zijn de CO2-scores bij benzinewagens nog meer gemanipuleerd, niemand slaagt er in de officiële cijfers bij normaal gebruik te evenaren. Wat een klucht, zeg....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenEr is ook geen enkel land in de wereld, waar diesels, 30 jaar lang, zo fiscaal gepromoot werden als België (via lage accijns en voordeel firmawagens)
Gevolg, België heeft het hoogst aantal mensen met een longziekte in de wereld…
The official website of the International Respiratory Coalition - a new movement to transform respiratory outcomes in the post pandemic world
Gelukkig begint bij sommige hun “euro” te vallen…
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
-
Het verrast mij echt hoe vastgeroest de autoindustrie is.
Ik snap bijvoorbeeld niet waarom de grote concerns niet meer concepten omzetten naar de praktijk, via kleine en nieuwe ondernemingen.
Dat heb je toch echt nodig om snel in te kunnen spelen op de technologie van morgen.... maar zolang ze dat met hun eigen mastodonten van bedrijven doen, zijn daar veel te grote risico's aan verbonden (laat staan dat hun businessmodel ook overhoop gegooid kan worden).
Tesla kan alleen maar doen wat ze doet doordat ze van nul gestart zijn, langs de andere kant is hun beperkte slagkracht binnen de autoindustrie een gigantische muur waar ze tegenop moeten klimmen en dat merk je helaas ook aan het product.
Allee, bekijk nu dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaguar_C-X75
Ik verschiet ervan dat dit concept ondertussen al 6 jaar oud is...
En iedereen gaat aan het feit voorbij dat je uitsluitend een elektrische aandrijving nodig hebt én zo'n range extender pure noodzaak is zolang onze infrastructuur (en batterijtechnologie) er niet op voorzien is. Tesla gaat zo'n range extender nooit gebruiken, hence the name Tesla. Denk echter wel dat wanneer je range anxiety volledig van de kaart veegt we pas echt vooruitgang zullen boeken.
Nu blijven we maar verder borduren op aloude principes, we lappen ze op met roetfilters, elektrische turbo's, elektromotoren die een beetje ondersteuning bieden, ... maar eigenlijk is het toch al lang duidelijk dat we alle tussenstappen kunnen overslagen en naar een uitsluitend elektrische aandrijving moeten (enkel voor de omschakeling is het nodig dat voertuigen voorzien zijn van een range extender). Waar blijven die voertuigen? Is dat bij gebrek aan visie, hebben ze het te gemakkelijk of hebben ze schrik van de disruptie? Het is ook niet niks natuurlijk om het roer om te gooien van zo'n grote concerns. Daarom begrijp ik niet dat er geen kleinere afsplitsingen uit de mega concerns ontstaan waarmee ze kunnen experimenteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenAwel ja ze gaan er dan ook mee stoppen he
Voor boten en trucks blijft het wel het meest voordelige.
ooit reden treinen op steenkool, ook aan dat tijdperk is een einde gekomen.lets have some more member berries
Comment
Comment