Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opmars van diesels gestopt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    er is geen ander land in eu waar diesel op zo korte tijd wordt verketterd
    Het is maar hoe je het bekijkt..diesel was een 'gewoonte'..of eerder een must. Ook al reed je maar 5000km/jaar. Toen kwamen er een aantal studies die iets anders aantoonden en mensen begonnen na te denken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
      Het optimale werkingsgebied bij zo een motor ligt bij 7000 toeren, ook al kan je de kleppen bijstellen, dat zal uit emissie perspectief verre van ideaal lopen bij 2000 toeren...
      aha! fout. Het goede aan VTEC is dat je twee nokkenasprofielen hebt. Een voor onder het 6000 toeren (grofweg) en een voor daarna. De VTEC nok heeft een langere openingsduur en een hogere lift. De gewone nok is dezelfde als eender welke normale motor. zo is de emmisie, verbruik en de driveabilty ook gewoon gelijk elke andere motor. Stel dat je constant met die VTEC nok rijdt dan loopt de motor gelijk het een racemotor beaamt helemaal niet lekker op lage toeren. Daarom werd VTEC dus in het leven geroepen Het is een heerlijk systeem

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Beetje raar als datzelfde truukje op geen enkele andere manier te herhalen valt, bekeken vanuit mijn niet-voldoende-technisch-onderlegde-achtergrond. Porsche GT3 bijvoorbeeld?
        Technieken voor variabele compressie bestaan er toch ook...
        Allicht puur uit dommigheid, maar mij lijkt het niet onmogelijk, zeker in combinatie met ondersteuning van een elektromotor.
        Je hebt een punt en het zou inderdaad kunnen moest men willen (betalen)....
        Op een GT3 heeft P een serieuze marge (ongeveer de prijs van een modale wagen), terwijl de commerciële markt voor een dure kleine hoogtoerige atmo benzine (zo luidruchtig en onzuinig ) wss erg klein is en er veel minder marge is.
        Last edited by Onehp; 09/09/2016, 12:43.
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          aha! fout. Het goede aan VTEC is dat je twee nokkenasprofielen hebt. <knip>
          Dat is dus wat ik bedoelde met "zelfs al kun je de kleppen bijstellen"
          Zie ook mijn opvolgreactie aan logic hierboven
          ST Cupra 290 PP - GT86+

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
            Op een GT3 heeft P een serieuze marge (ongeveer de prijs van een modale wagen), terwijl de commerciële markt voor een kleine hoogtoerige atmo benzine (zo luidruchtig en onzuinig ) wss erg klein is en er veel minder marge is.
            Van de marge heb je gelijk, of de markt echter ook zo klein is, daar kan je aan twijfelen, niet?
            GT3 is nu niet dadelijk toegankelijk voor veel mensen, hoe lager de instapprijs hoe groter de markt normaal gezien wordt.
            Op het niveau van de GT3 is er nog concurrentie, op het niveau van een S2000 is er haast niks meer.
            Een succesvolle niche zou geld kunnen opbrengen, maar 't is wel een groter risico inderdaad.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
              Ik ben toch zeer blij dat ik overgeschakeld ben op benzine. Als diesel duurder wordt de komende jaren of meer belast wordt ben ik tenminste gerust.
              Het valt me wel op hoeveel aangenamer het is om met een benzine te rijden. Veel maar dan ook veel minder trillingen. En in toeren gaan is een feest.
              tja... met de koppel van een diesel is het al feest bij lage toerentallen, iets dat wij met het huidig dagelijks verkeer toch vaker meemaken dan de hoge toerentallen
              ik wissel regelmatig van diesel naar benzine en omgekeerd, elke motorisatie heeft zijn plus en minus punten

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Van de marge heb je gelijk, of de markt echter ook zo klein is, daar kan je aan twijfelen, niet?
                GT3 is nu niet dadelijk toegankelijk voor veel mensen, hoe lager de instapprijs hoe groter de markt normaal gezien wordt.
                Op het niveau van de GT3 is er nog concurrentie, op het niveau van een S2000 is er haast niks meer.
                Een succesvolle niche zou geld kunnen opbrengen, maar 't is wel een groter risico inderdaad.
                Tja, ik vermoed dat de ontwikkengskosten voor een nieuwe 2L minstens gelijkaardig zal zijn, en dat zo een hoogtoerig blok, relatief het vermogen, erg duur is om te produceren terwijl de bereidheid ervoor te betalen vele vele malen lager zou zijn ook al zou het afzetvolume groter zijn.
                Maar moest een fabrikant zich bedenken, ik ben geïnteresseerd
                Last edited by Onehp; 09/09/2016, 12:46.
                ST Cupra 290 PP - GT86+

                Comment


                • (nieuwe post ipv edit)

                  ik ben fan van de atmo Skyactive motoren en zou maar al te graag een hoogtoerige versie zien voor de MX-5 en de 3 (MPS)....
                  Maar meer toeren = kortere slag = minder koppel = meer toeren = meer wrijving = meer verbruik = minder Skyactive...
                  De rek is er een beetje uit vermoed ik, de F20C was as good as it gets...
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    er is geen ander land in eu waar diesel op zo korte tijd wordt verketterd

                    Er is ook geen enkel land in de wereld, waar diesels, 30 jaar lang, zo fiscaal gepromoot werden als België (via lage accijns en voordeel firmawagens)

                    Gevolg, België heeft het hoogst aantal mensen met een longziekte in de wereld…
                    The official website of the International Respiratory Coalition - a new movement to transform respiratory outcomes in the post pandemic world


                    Gelukkig begint bij sommige hun “euro” te vallen…

                    Comment


                    • Ne mens vraagt zich af waarom er eigenlijk nog diesels gemaakt worden.

                      Comment


                      • Awel ja ze gaan er dan ook mee stoppen he
                        Voor boten en trucks blijft het wel het meest voordelige.
                        ooit reden treinen op steenkool, ook aan dat tijdperk is een einde gekomen.

                        Comment


                        • België heeft vroeger diesels ook verkeerdelijk 'gepromoot' door kostelijke roetfilters veel te laat te verplichten (edit: en itt andere landen geen incentive gaven aan wagens mét) waardoor fabrikanten zelfs speciale versies in productie hielden zonder dpf voor o.a. de Belgische markt.

                          En ja ik weet dat ook met roetfilter dat er nog steeds kleine deeltjes uitkomen, maar korte afstanden en start stop met een ongefilterde diesel blijft nog vele malen erger...

                          En natuurlijk NOx is een gelijkaardig verhaal, maar dan eerder op europees vlak (dieselgate is ook de schuld van de wetgever...)
                          Last edited by Onehp; 09/09/2016, 13:35.
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            ooit reden treinen op steenkool, ook aan dat tijdperk is een einde gekomen.
                            Jammer, anders was de werkloosheid in Limburg een pak lager

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              Awel ja ze gaan er dan ook mee stoppen he
                              Voor boten en trucks blijft het wel het meest voordelige.
                              ooit reden treinen op steenkool, ook aan dat tijdperk is een einde gekomen.
                              Net zoals de direct ingespoten benzine het binnenkort voor bekeken zal houden.

                              Comment


                              • Nu is diesel de boosdoener, straks komt terug benzine aan de beurt wegens nog gevaarlijker fijnstof... En qua verbruik zijn de CO2-scores bij benzinewagens nog meer gemanipuleerd, niemand slaagt er in de officiële cijfers bij normaal gebruik te evenaren. Wat een klucht, zeg....

                                Comment


                                • Ik blijf lekker dieselen met m'n 12000 km per jaar Vele leuker. Instant koppel, kan geen benzinemotor met hetzelfde verbruik tegenop. Die zou minstens 10 a 12l verbruiken.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                    Er is ook geen enkel land in de wereld, waar diesels, 30 jaar lang, zo fiscaal gepromoot werden als België (via lage accijns en voordeel firmawagens)

                                    Gevolg, België heeft het hoogst aantal mensen met een longziekte in de wereld…
                                    The official website of the International Respiratory Coalition - a new movement to transform respiratory outcomes in the post pandemic world


                                    Gelukkig begint bij sommige hun “euro” te vallen…
                                    Ik zie meerdere landen, en geeneen met zon hoge industrialisering als be

                                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Het verrast mij echt hoe vastgeroest de autoindustrie is.

                                      Ik snap bijvoorbeeld niet waarom de grote concerns niet meer concepten omzetten naar de praktijk, via kleine en nieuwe ondernemingen.
                                      Dat heb je toch echt nodig om snel in te kunnen spelen op de technologie van morgen.... maar zolang ze dat met hun eigen mastodonten van bedrijven doen, zijn daar veel te grote risico's aan verbonden (laat staan dat hun businessmodel ook overhoop gegooid kan worden).

                                      Tesla kan alleen maar doen wat ze doet doordat ze van nul gestart zijn, langs de andere kant is hun beperkte slagkracht binnen de autoindustrie een gigantische muur waar ze tegenop moeten klimmen en dat merk je helaas ook aan het product.

                                      Allee, bekijk nu dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaguar_C-X75
                                      Ik verschiet ervan dat dit concept ondertussen al 6 jaar oud is...
                                      En iedereen gaat aan het feit voorbij dat je uitsluitend een elektrische aandrijving nodig hebt én zo'n range extender pure noodzaak is zolang onze infrastructuur (en batterijtechnologie) er niet op voorzien is. Tesla gaat zo'n range extender nooit gebruiken, hence the name Tesla. Denk echter wel dat wanneer je range anxiety volledig van de kaart veegt we pas echt vooruitgang zullen boeken.

                                      Nu blijven we maar verder borduren op aloude principes, we lappen ze op met roetfilters, elektrische turbo's, elektromotoren die een beetje ondersteuning bieden, ... maar eigenlijk is het toch al lang duidelijk dat we alle tussenstappen kunnen overslagen en naar een uitsluitend elektrische aandrijving moeten (enkel voor de omschakeling is het nodig dat voertuigen voorzien zijn van een range extender). Waar blijven die voertuigen? Is dat bij gebrek aan visie, hebben ze het te gemakkelijk of hebben ze schrik van de disruptie? Het is ook niet niks natuurlijk om het roer om te gooien van zo'n grote concerns. Daarom begrijp ik niet dat er geen kleinere afsplitsingen uit de mega concerns ontstaan waarmee ze kunnen experimenteren.
                                      Last edited by ; 09/09/2016, 14:29.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Awel ja ze gaan er dan ook mee stoppen he
                                        Voor boten en trucks blijft het wel het meest voordelige.
                                        ooit reden treinen op steenkool, ook aan dat tijdperk is een einde gekomen.
                                        in australie enzo is de diesel nu pas echt in opmars dus neen ze gaan er nog niet mee stoppen omdat belgie plots anti diesel geworden is
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • Koop maar snel een benzine huidige generatie want binnen dit en 2 jaar heeft nagenoeg elke benzine een GPF (gasoline particle filter).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X