Ik denk dat daar het antwoord ligt om de stroom van zonnepanelen nuttig te gebruiken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opmars van diesels gestopt
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichtendaarvoor heb je ruwweg 5000kWh voor nodig, dus best doenbaar met zonnepanelen
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenBest doenbaar, maar dan moet je ook nog je eigen gezinsverbruik dekken
auto+eigen verbruik zal al snel 10000 kwh zijn
Dat wordt al een zware (en dure) installatie
+ die wallboxen/chargers kosten ook veel geld
Als je elektrisch wil rijden moet je goed weten waar je aan begint (en dat je het verder zal willen doen)
Naar mijn mening, voor de gemiddelde burger is het allemaal nog veel te duur nu
Via groepsaankoop zonnepanelen die nu via de provincie antwerpen loopt kost dit 7000 euro btw in . Veronderstel dat er wel meer groepsaankopen gedaan worden in de verschillende provincies .
Een walbox of lader kost een 700 tot 1000 euro naargelang het model . Bij ons gratis , was een promo van Nissan .
Mijn vrouw was een beetje bang om er aan te beginnen , maar na de eerste testrit al helemaal verkocht .
En duur ? Wij waren aan het vergelijken met een audi a3 berline . Uiteindelijk was de audi duurder en minder opties . Als men het puur realistisch bekijkt had de audi maar 1 voordeel . Tanken in 5 minuten .
Na 20 maanden en 19000 km is er geen enkele reden om terug te keren naar een verbrander .2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
Comment
-
om electrisch te rijden heb je ongeveer 200-250Wh per kilometer nodig.
15 000km x 200Wh = 3 000 000Wh of 3000kWh
15 000km x 250Wh = 3 750 000Wh of 3750kWh
die leaf is wel heeeeeeeeeel zuinig met 183Wh per kilometer. dat haalde ik theoretich nog niet eens met een 600kg zware oldtimer omgebouwd naar electrische aandrijving zonder ook maar enige luxe aan boord van verwarming, electrische ramen, electrische sloten,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenom electrisch te rijden heb je ongeveer 200-250Wh per kilometer nodig.
15 000km x 200Wh = 3 000 000Wh of 3000kWh
15 000km x 250Wh = 3 750 000Wh of 3750kWh
die leaf is wel heeeeeeeeeel zuinig met 183Wh per kilometer. dat haalde ik theoretich nog niet eens met een 600kg zware oldtimer omgebouwd naar electrische aandrijving zonder ook maar enige luxe aan boord van verwarming, electrische ramen, electrische sloten,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten380 nm is natuurlijk wel een schoon koppel. Bij benzine is 250 nm ongeveer het max dat ze uit de kleine blokjes halen momenteel, dat vind ik persoonlijk al prima voor een kleine middelklasse als golf/focus, voor grotere wagens is wat meer koppel wel wenselijk. Snap bv. niet dat 1.4 150pk de grootste benzinemotor in de passat is. In de A4 is dat de instapmotor, daar heb ik mee gereden, vond het nog niet echt overtuigend.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk BerichtenNiet overtuigend?? Vond dat ferm vooruit gaan voor een 1.4
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
Idd dat is't .. voor een 1.4 niet slecht en je komt prima mee met het verkeer. Maar niet dat tikkeltje reserve voor wat extra rijplezier of een vlotte inhaalbeweging. Daarmee dat ik niet snap dat dat de top benzine motor is in de passat terwijl ze wel een 2.0 tdi biturbo aanbieden. En je in een leon/a3/octavia wel een 1.8 of 2.0 tsi kan krijgen.
Edit: je hebt natuurlijk wel ook de passat GTE.Last edited by sunking; 11/09/2016, 23:25.
Comment
-
In duitsland heb je wel een zwaardere benzine in de passat, het is gewoon d'ieteren die geen aanbiedt voor de belgische markt.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenAha 'k had het kunnen denken da't weer aan die kloefkappers van d'ieteren ligt.
In duitsland effectief een 1.8 en 2.0 tsi, in NL enkel de 2.0 tsi 4motion.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenPassats worden in BE dan ook enkel op de bedrijfswagenmarkt verkocht.
Maar dan in hoofdzaak de diesels.
Comment
-
Ken jij iemand die prive een passat 1.4 uit vrije wil zou kopen? :d2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
't gaat hem om de motor. Nja als bedrijfswagen zou zo'n 1.8 of 2.0 toch ook niet verkeerd zijn. Bieden ze wel aan op de audi's, skoda's en seat's. Maar VW's zien er saai uit dus ze moeten ook maar een tamme motor hebben. Ofzoiets. Ik zou nochtans wel met een goed gemotoriseerde passat kunnen leven.
Maar zoals ik eerder al zei, vermoedelijk is de filosofie, dat als je meer vermogen wilt en geen diesel, je voor de GTE moet gaan. Drukt de uitstoot van het wagenpark.
GTE is nog niet te krijgen op de superb en de A4.Last edited by sunking; 12/09/2016, 16:24.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenKen jij iemand die prive een passat 1.4 uit vrije wil zou kopen? :d
Comment
-
de volgende is zelfs een 0 cc 0 cilinder2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtende volgende is zelfs een 0 cc 0 cilinder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenVoor die korte stukjes komt gij idd wel met ne Twizzie toe2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment