Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opmars van diesels gestopt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik denk dat daar het antwoord ligt om de stroom van zonnepanelen nuttig te gebruiken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
      daarvoor heb je ruwweg 5000kWh voor nodig, dus best doenbaar met zonnepanelen
      Niet waar . Wij rijden een 12000km per jaar met de Leaf . Is een 2000 tot 2200 kWh per jaar . Dus tel maar uit voor 15000 km .



      Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
      Best doenbaar, maar dan moet je ook nog je eigen gezinsverbruik dekken
      auto+eigen verbruik zal al snel 10000 kwh zijn
      Dat wordt al een zware (en dure) installatie

      + die wallboxen/chargers kosten ook veel geld

      Als je elektrisch wil rijden moet je goed weten waar je aan begint (en dat je het verder zal willen doen)

      Naar mijn mening, voor de gemiddelde burger is het allemaal nog veel te duur nu
      Auto en gezin is bij ons een 5500 kWh per jaar . 12000 km inbegrepen .
      Via groepsaankoop zonnepanelen die nu via de provincie antwerpen loopt kost dit 7000 euro btw in . Veronderstel dat er wel meer groepsaankopen gedaan worden in de verschillende provincies .

      Een walbox of lader kost een 700 tot 1000 euro naargelang het model . Bij ons gratis , was een promo van Nissan .
      Mijn vrouw was een beetje bang om er aan te beginnen , maar na de eerste testrit al helemaal verkocht .

      En duur ? Wij waren aan het vergelijken met een audi a3 berline . Uiteindelijk was de audi duurder en minder opties . Als men het puur realistisch bekijkt had de audi maar 1 voordeel . Tanken in 5 minuten .

      Na 20 maanden en 19000 km is er geen enkele reden om terug te keren naar een verbrander .
      2015 Nissan Leaf Acenta .
      1986 Lamborghini Jalpa

      Comment


      • om electrisch te rijden heb je ongeveer 200-250Wh per kilometer nodig.
        15 000km x 200Wh = 3 000 000Wh of 3000kWh
        15 000km x 250Wh = 3 750 000Wh of 3750kWh

        die leaf is wel heeeeeeeeeel zuinig met 183Wh per kilometer. dat haalde ik theoretich nog niet eens met een 600kg zware oldtimer omgebouwd naar electrische aandrijving zonder ook maar enige luxe aan boord van verwarming, electrische ramen, electrische sloten,...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
          om electrisch te rijden heb je ongeveer 200-250Wh per kilometer nodig.
          15 000km x 200Wh = 3 000 000Wh of 3000kWh
          15 000km x 250Wh = 3 750 000Wh of 3750kWh

          die leaf is wel heeeeeeeeeel zuinig met 183Wh per kilometer. dat haalde ik theoretich nog niet eens met een 600kg zware oldtimer omgebouwd naar electrische aandrijving zonder ook maar enige luxe aan boord van verwarming, electrische ramen, electrische sloten,...
          met een hybride als bvb de X5 40e doe je max 30km met 9kWh of dus 300Wh per km in beste geval , in de praktijk mag je erg blij zijn als je 20à25km ver raakt op een batterij, dan kom ik voor 12000km puur elektrisch rijden toch op 4320 à 5400kWhper jaar ...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            380 nm is natuurlijk wel een schoon koppel. Bij benzine is 250 nm ongeveer het max dat ze uit de kleine blokjes halen momenteel, dat vind ik persoonlijk al prima voor een kleine middelklasse als golf/focus, voor grotere wagens is wat meer koppel wel wenselijk. Snap bv. niet dat 1.4 150pk de grootste benzinemotor in de passat is. In de A4 is dat de instapmotor, daar heb ik mee gereden, vond het nog niet echt overtuigend.
            Niet overtuigend?? Vond dat ferm vooruit gaan voor een 1.4


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk Berichten
              Niet overtuigend?? Vond dat ferm vooruit gaan voor een 1.4


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Voor een 1400cc wel, maar of dat voor iedereen genoeg is... Mensen hebben graag de keuze...

              Comment


              • Dat is't hee... Niet iedereen wil een 1400. Maar ze hebben toch ook een krachtige TDI daarin?

                Comment


                • Idd dat is't .. voor een 1.4 niet slecht en je komt prima mee met het verkeer. Maar niet dat tikkeltje reserve voor wat extra rijplezier of een vlotte inhaalbeweging. Daarmee dat ik niet snap dat dat de top benzine motor is in de passat terwijl ze wel een 2.0 tdi biturbo aanbieden. En je in een leon/a3/octavia wel een 1.8 of 2.0 tsi kan krijgen.

                  Edit: je hebt natuurlijk wel ook de passat GTE.
                  Last edited by sunking; 11/09/2016, 23:25.

                  Comment


                  • In duitsland heb je wel een zwaardere benzine in de passat, het is gewoon d'ieteren die geen aanbiedt voor de belgische markt.
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • Aha 'k had het kunnen denken da't weer aan die kloefkappers van d'ieteren ligt.
                      In duitsland effectief een 1.8 en 2.0 tsi, in NL enkel de 2.0 tsi 4motion.

                      Comment


                      • Het leven begint pas vanaf 2.0

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Aha 'k had het kunnen denken da't weer aan die kloefkappers van d'ieteren ligt.
                          In duitsland effectief een 1.8 en 2.0 tsi, in NL enkel de 2.0 tsi 4motion.
                          Passats worden in BE dan ook enkel op de bedrijfswagenmarkt verkocht.
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            Passats worden in BE dan ook enkel op de bedrijfswagenmarkt verkocht.

                            Maar dan in hoofdzaak de diesels.

                            Comment


                            • Ken jij iemand die prive een passat 1.4 uit vrije wil zou kopen? :d
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                              Comment


                              • Da's toch geen lelijke auto vind ik. Maar een A6 zou me meer aanspreken inderdaad.

                                Comment


                                • 't gaat hem om de motor. Nja als bedrijfswagen zou zo'n 1.8 of 2.0 toch ook niet verkeerd zijn. Bieden ze wel aan op de audi's, skoda's en seat's. Maar VW's zien er saai uit dus ze moeten ook maar een tamme motor hebben. Ofzoiets. Ik zou nochtans wel met een goed gemotoriseerde passat kunnen leven.
                                  Maar zoals ik eerder al zei, vermoedelijk is de filosofie, dat als je meer vermogen wilt en geen diesel, je voor de GTE moet gaan. Drukt de uitstoot van het wagenpark.
                                  GTE is nog niet te krijgen op de superb en de A4.
                                  Last edited by sunking; 12/09/2016, 16:24.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                    Ken jij iemand die prive een passat 1.4 uit vrije wil zou kopen? :d
                                    Daar zit wat in, maar zo zijn er ook mensen die ne Espace kopen met ne 1.6

                                    Comment


                                    • de volgende is zelfs een 0 cc 0 cilinder
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        de volgende is zelfs een 0 cc 0 cilinder
                                        Voor die korte stukjes komt gij idd wel met ne Twizzie toe

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Voor die korte stukjes komt gij idd wel met ne Twizzie toe
                                          we zijn met 3 hé ne Zoe dan maar
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X