Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opmars van diesels gestopt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    tijd om de benzinewagen hoger te taxeren !!!

    Inderdaad.

    Comment


    • Ik doe tenminste iets voor de medemens... Ik blijf dat fijn stof consequent omzetten naar dikke dieselpartikels. In feite zouden ze me een toeslag moeten geven per gereden km, zeker vanuit de zorgsector.

      Comment


      • dat ze eerst maar zorgen voor voldoende electrisch capaciteit

        Comment


        • In 2016 werden 654.605 nieuwe voertuigen ingeschreven, of 8 procent meer dan in 2015. Vooral benzinewagens, voertuigen op elektriciteit en voertuigen op gas zitten in de lift. De verkoop van dieselwagens zit dan weer in het slop. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de FOD Economie.

          Comment


          • In okkasie zal steeds gekeken worden naar de goedkoopste motorisatie, en wegens het verbruik is dat de diesel, tenzij dit voordeel door een forse inversie van de prijzen ongedaan wordt, en dat is niet voor morgen. Door de diesel te promoten zijn deze motoren ook aangenamer geworden, zeker voor de hogere vermogen met automaat. En voor zware wagens in gewicht, is een benzinemotor gewoon te gulzig... nee hoor de diesel heeft nog mooie dagen voor zich ! Wie dat niet gelooft moet maar proberen een benzineversie van een grote of middelgrote SUV uit te testen, het zal lang zoeken zijn !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              In okkasie zal steeds gekeken worden naar de goedkoopste motorisatie, en wegens het verbruik is dat de diesel, tenzij dit voordeel door een forse inversie van de prijzen ongedaan wordt, en dat is niet voor morgen. Door de diesel te promoten zijn deze motoren ook aangenamer geworden, zeker voor de hogere vermogen met automaat. En voor zware wagens in gewicht, is een benzinemotor gewoon te gulzig... nee hoor de diesel heeft nog mooie dagen voor zich ! Wie dat niet gelooft moet maar proberen een benzineversie van een grote of middelgrote SUV uit te testen, het zal lang zoeken zijn !

              De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:370,57 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:297,52 EUR
              De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 98,89 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 153,26 EUR

              Golf van 2014 met 1.6tdi of 1.2tsi. En dan negeren we nog de hogere onderhoudskosten en eventueel verschil in aanschafprijs van de diesel.

              Dus ik snap niet goed waarom je dan met minder dan 25000km per jaar voor de diesel zou gaan in zo'n geval.
              Als men binnen de 4 jaar er in slaagt om de benzine en dieselprijs gelijk te trekken, dan ben je gewoon altijd duurder met de diesel of je moet al minstens 30000 km doen op jaarbasis om maar gewoon break even te komen na een jaar of zes.

              En als je kijkt dat een auto van begin 2015 mogelijks nog een euro5 diesel heeft. Die vanaf 2025 Antwerpen (en wie welke andere steden) enkel nog binnen mag na betaling, zal de herverkoopwaarde ook wel significant mee dalen.
              Last edited by Phate; 10/02/2017, 17:38.

              Comment


              • De Renault garage waar ik mijn Megane heb gekocht heeft het laatste jaar bijna geen diesels meer verkocht.
                Sinds september vorig jaar nog slechts 1 diesel.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • knigt, dat zijn verkopers en die praten u naar uw mond

                  de realiteit is dat er nog steeds meer diesels worden verkocht, ook al weet niemand weet voor hoe lang nog

                  en er zit inderdaad wel wat delay tss aankoop tekenen en de inschrijving, das wel waar

                  Comment


                  • Voor Jan met de pet die zijn kleine wagen koopt om rond de kerktoren te rijden was uiteraard een diesel nooit aangewezen, maar zwaardere modellen in gewicht of vermogen blijft een diesel een zeer redelijke keuze, hoofdzkelijk wegens het verbruik. Nog even, tel de SUV's op straat met benzine, dat is de grote minderheid.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      knigt, dat zijn verkopers en die praten u naar uw mond

                      de realiteit is dat er nog steeds meer diesels worden verkocht, ook al weet niemand weet voor hoe lang nog

                      en er zit inderdaad wel wat delay tss aankoop tekenen en de inschrijving, das wel waar
                      Particulieren kopen terug voor ruim 85% benzine
                      Hier de cijfers van de actuele stock (vanaf Astra, Zafira en Insignia) van een Opel dealer (bestaat al 50 jaar)

                      87% is benzine, tot vorig jaar was deze stock nog voor ruim 85% diesel….



                      Kijk je naar alle personenwagens dan is zelfs al 92.5% benzine stockwagen, kan het nog duidelijker…

                      Alleen leasingauto’s zijn voorlopig nog een meerderheid diesels (later gaan grote modellen naar oost-Europa, kleine modellen zakken nu al onder de prijs van benzine modellen)

                      Comment


                      • Tja, mensen zijn kuddedieren hee

                        Comment


                        • De dag dat firmawagens niet meer fiscaal aantrekkelijk zijn ist gedaan met de diesel in België
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Tja, mensen zijn kuddedieren hee
                            Inderdaad, in mijn straat (en familie) rijdt voorlopig nog 90% met een diesel, in een zwarte of heel donkergrijze kleur rond….

                            Er wonen er zelfs in het centrum van Gent, zo hadden nog niet begrepen dat ook hun diesel, vroegtijdig verkocht zal moeten worden. (met nu slechts 80.000 km)

                            Comment


                            • En waarom vroegtijdig verkocht... Er is toch geen enkele stad waar diesels verboden worden. Oude auto's ja van tien jaar of ouder.

                              Comment


                              • Al vanaf 2020 geen énkele diesel meer in Parijs. Andere steden zullen snel volgen. Er komt een dag dat je niet veel meer gaat kunnen rijden met je diesel.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • Ja, en dan mag ik nog gewoon met mijn oude Saab (bijna 12 jaar oud, 234gr CO2, en directe benzineinjectie met heel veel gevaarlijke fijnstof) wel in alle steden rijden. Begrijpt wie kan... onze politiekers zijn windwijzers die zot draaien naargelang de kreten van de ecologisten.
                                  Ook raar dat als je betaalt, je gewoon op je gemak verder mag bezoedelen... wie snapt niet dat het om geld gaat en eigenlijk een zoveelste taks is ??

                                  Comment


                                  • die tax compenseert een heel klein beetje het gebrek aan inkomen veroorzaakt door het verdampen van een hoop kapitaal
                                    de staat schiet toch in zijn eigen voet door ervoor te zorgen dat een hoop mensen nooit nog een deftige overnameprijs gaan krijgen van hun oude (goeie) sleur, dat verdampt geld zien we nooit nog terug

                                    Comment


                                    • elke gemeente gaat er in de korte toekomst met de neus op de feiten worden gedrukt dat hun pensioenlast voor het gemeentepersoneel een steeds grotere hap uit hun budget zal nemen

                                      zeker steden als bxl, apen en gent hebben in het verleden steeds maar meer jobkes gecreeerd (apres nous la deluge) voor de vrienden en dat begint zich te wreken, inkomsten stijgen niet en steeds meer leefloners op hun dak, ze zuigen het aan

                                      wie gaat dat betalen, die paar oude bakken die die taksen zullen betalen een heel klein beetje

                                      Comment


                                      • Voor A'pen is het duidelijk dat ze niet wakker liggen dat de vele oude karren in Borgerhout zullen moeten betalen, dat is hun electoraat niet ;-))

                                        Comment


                                        • Nog even de regels in A'pen gecheckt...ze zijn wel afgestemd op de lease-wagen die in elk geval buiten het verbod vallen doordat ze allemaal recent genoeg zijn om niet afgestraft te worden. Voor de particulieren die hun wagen langer behouden, zal er nog wat water in de Schelde lopen totdat de euro4 en 5 betrokken zullen worden door de maatregel. Ik wil wedden dat er intussen nog aan de tarief/verbod zal gesleuteld worden, de soep wordt nooit even heet gedronken als geschonken. Ook kan het best dat men zich in de komende jaren eindelijk vergewist dat ook de benzinewagens niet zo goed scoren qua fijnstof, zeker voor deze met directe injectie (dus allemaal...) Dan enkel elektrische wagens in A'pen ? Dat wil ik nog zien... Tegen dan zijn wij in 2050 en zal ik al lang in mijn (elektrische) rolstoel zitten (hoop ik toch want ik zal dan 105 jaar zijn)
                                          Last edited by guyugy; 11/02/2017, 22:04.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X