Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opmars van diesels gestopt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Veel kans dat jij dan momenteel het oudste forumlid bent.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Tja, ik kan er ook niets aan doen...
      Nog een vergelijking om aan te tonen dat de nieuwe regeling in A'pen soms rare effecten geeft : mijn benzine-Saab Euro4 (234gr CO2) mag ook na 2025 de stad binnen, maar mijn Spitfire 1975 (omgerekend 232gr CO2 op basis van constructeurgegevens, echter geen Euronorm) wordt nu al geweerd. Allebei verbruiken hetzelfde van dezelfde brandstof per 100km.
      Met dit verschil dat een oldtimer amper een paar kilometers zal rijden in de stad op jaarbasis. Logica ???

      Comment


      • Ergens moeten ze een lijn trekken natuurlijk, en jouw saab oldtimer is geen euro 4 en heeft dus toch een schadelijkere uitstoot. Zal wss niet eens een katalysator hebben?

        Comment


        • Ik bedoelde oldtimer, niet saab

          Comment


          • Mijn Saab is wel euro4... het is een model 2005
            Mijn Q5 (2009) is ook euro4 dus met roetfilter, en met een uitstoot van 175gr, die mag na 2025 niet meer A'pen binnen...
            Geen erg, ik woon aan zee en ben al 30 jaar in Antwerpen niet meer geweest ;-))

            Comment


            • Onlangs zat ik bijna twee uur lang in mijn auto te wachten, geparkeerd vlakbij de ingang van een shoppingcenter. Uit verveling begin je dan je omgeving te observeren, en in mijn situatie viel me toen al snel iets merkwaardigs op, waarbij ik terstond aan de titel van dit topic moest denken. Bleek namelijk dat bijna elke wagen die me daar voorbij reed, een diesel was. Het aandeel van de diesels in de typische leasingwagens was zowaar zelfs honderd procent!

              Opmars van diesels gestopt? Juist, ja...

              Comment


              • En gij ziet zomaar aan een auto die u voorbij rijd dat dat een diesel is?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Het grootste verschil zit voorlopig natuurlijk op de particuliere markt. De overheid vind dat het enkel belangrijk is dat de gewone particulier zo weinig mogelijk vervuilt. Bedrijfswagens geeft men niet om.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                    Het grootste verschil zit voorlopig natuurlijk op de particuliere markt. De overheid vind dat het enkel belangrijk is dat de gewone particulier zo weinig mogelijk vervuilt. Bedrijfswagens geeft men niet om.
                    Bedrijfswagens is federale materie, waar vooral +/- 85% Vlamingen van genieten.
                    Men durft deze niet rechtstreeks aan te pakken, want dan vragen de Waalse ministers, elders een compensatie.

                    Dit kan men politiek niet verkocht krijgen in Vlaanderen (N-VA zou anders nogal afgaan en Open Vld zou verder zakken)

                    Zolang de Vlaming "rechts" stemt, zal deze patstelling blijven duren...

                    Bovendien bevoordelen de O-Vld en N-VA heel graag de Vlaamse bedrijfsleiders met een hybride bedrijfswagen (type Porsche, goed voor het imago)

                    Comment


                    • inderdaad QuoVadis, de politiekers zorgen vooral voor hun electoraat...de rest mag betalen voor de voordelen die toegekend worden aan de geprivilegieerden !

                      Comment


                      • Lijn apen_r`daal is geelectrificeerd, dat rijdt hier vol diesellocomotieven, waarom ?

                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk


                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          Lijn apen_r`daal is geelectrificeerd, dat rijdt hier vol diesellocomotieven, waarom ?
                          Waarschijnlijk goederentreinen die verder over niet geëlektrificeerde lijnen moeten of uit die richting komen. Tussen Mol en Hasselt bv is nog niet geëlektrificeerd en ook in de Ardennen nog een paar lijnen.

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • dat begrijp ik best, maar wissel dan he ! zijn er in nl nog veel stukken zonder bovenleiding ?

                            (zal allemaal ni zo simpel zijn, maar nu valt het natuurlijk harder op voor de man in de straat)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              dat begrijp ik best, maar wissel dan he ! zijn er in nl nog veel stukken zonder bovenleiding ?

                              (zal allemaal ni zo simpel zijn, maar nu valt het natuurlijk harder op voor de man in de straat)
                              In NL zijn ook nog diesellijnen. En het wisselen van zo'n loc kost tijd en kan in normale omstandigheden enkel gebeuren in rangeerstations. Voor de opdrachtgevers moet het snel gaan, ondertussen is er gelukkig ook al wat concurrentie. Time is money!

                              Elektriciteit wordt stilaan onbetaalbaar, zeker in België. Benieuwd als iedereen binnenkort zijn auto s'avonds in het stopcontact steekt
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Al vanaf 2020 geen énkele diesel meer in Parijs. Andere steden zullen snel volgen. Er komt een dag dat je niet veel meer gaat kunnen rijden met je diesel.
                                bla bla bla 2-takt mag en bestaat ook nog steeds
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                Comment


                                • vlg mij ni in parijs

                                  Comment


                                  • Mercedes W124 200DDDDDiiiiesel...... Een perfecte auto met de perfecte motor ... ook voor ritjes rond de kerktoren van 2km ...
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                    Comment


                                    • warm zijn die direct omdat ze moeten werken

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        warm zijn die direct omdat ze moeten werken
                                        De mijne na 1,5km in de zomer en na 3km in de winter ik verschiet er nog van Bij de Golf is dat wat anders
                                        Benzine
                                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                        Diesel
                                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                        Comment


                                        • maar 6 is veel he

                                          dat doe ik met een lange 350

                                          Comment

                                          Working...
                                          X