Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke dashcam raden jullie me aan.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke dashcam raden jullie me aan.

Beste,

Ik ben namelijk op zoek naar een dual dashcam met parkeerstand. Neemt op van zodra hij beweging waarneemt. Handig bij het verlaten van het voertuig. Het grote probleem is de batterij van die dashcams. Na enkele minuten valt de batterij uit daar de motor niet meer draait.

Hebben jullie weet van type dual dashcam waarvan de batterij het een nachtje uithoud zodoende dat hij kan opnemen bij beweging.

Met vriendelijke groeten,

Franky

Daarvoor maakt men gebruik van da accu van het voertuig zelf.
    Meestal door een extra module tussen de cam en de accu te plaatsen.
    De Power Magic Pro is zo een module.

Ik ken eigenlijk geen enkele dashcam met eigen accu die lang genoeg stand houd.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

verbruikt een dash-cam in stand-by dan zoveel stroom???

Comment

Ik heb sinds een 2weken een blackvue dr550gw-2ch geinstalleerd. De camera vooraan geeft mooi beeld, achteraan is de kwaliteit iets minder.
        Je kan hem op alle mogelijke manieren instellen met g-sensor of bewegingssensor ( gevoeligheid ) ,deze instellingen hebben enkel nut bij stilstand, mits hij spanning van de auto krijgt . Ik heb ook een Power Magic pro, maar nog niet aangesloten . Hij schakelt nu automatisch aan en uit met het contact van de auto . ( acc. stekker )

Comment

Ik raad deze site aan waar de gebruikers zelf hun ervaringen delen:
          http://dashcamtalk.com/

Een recommandatie is niet zo eenvoudig omdat er redelijk veel beweegt in de markt en af hangt van je prioriteiten en budget. Zelf goede ervaring met Blackvue.
          Niet bij de aanbevolen lijst, maar zelf vind ik discretie belangrijk en dan lijkt deze erg interessant, zie dat je eentje met goede firmware koopt: http://dashcamtalk.com/mini-0801/
          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Het probleem is als men de wagen stil legt/ verlaat dat hij in ecomodus gaat. Dit om te voorkomen dat radio,dashcam de batterij leeg trekken. Volgens mij ben je dan niets met een dashcam die een eventuele aanrijding/vandalisme kan vastleggen.

Of zijn er toch mogelijkheden om dit probleem op te lossen buiten hetgene hier boven al vernoemd is?

Comment

Daarvoor dient die Power Magic Pro waarover ik het al had net.

Dat bakje verbind je met je accu of in je zekeringskastje met een punt waar constant stroom op zit.
              Op dat bakje sluit je dan de dashcam zelf aan.

Dat toestelletje zelf zorgt ervoor dat de cam van stroom voorzien blijft wanneer de motor af staat, maar er zit een veiligheid in dat wanneer de spanning te laag word de cam toch afgesloten zal worden, waardoor je normaal gezien nooit met een lege accu zou mogen zitten.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Afhankelijk van hoe gevoelig je de instellingen zet zal je dashcam wanneer je de auto achterlaat veel of weinig opnemen.
                Zeer gevoelige instellingen en je filmt bij wijze van spreken elke passerende vlieg ( of mug ), bij het andere uiterste film je ( ... bij wijze van spreken .... ) zelfs geen olifant die op je auto springt .
                Hoe gevoeliger de instellingen , zoveel meer stroomverbruik.

Comment

Je moet idd ergens een aftappunt vinden waar continue stroom op blijft staan . Normaalgezien zorgt de auto er zelf voor dat de stroom stopt , mocht er te veel stroom afgetapt worden en dan kan je de motor toch nog starten .

Als je al een "zware" batterij hebt in je wagen zou je in principe makkelijk enkele dagen kunnen opnemen zonder dat de stroom "stopt" . De meeste kaartjes kunnen echter niet zo lang opnemen , wel als je met een bewegings-modus zit natuurlijk .

Mijn dashcam kan met het huidige kaartje 8h opnemen , ruim genoeg denk ik zo ( tenzij je 12 uur aan 1 stuk naar het zuiden rijdt....
                  Normaal zou deze automatisch terug opnemen na die 8 uur maar ik vind nog altijd de juiste instelling niet en "reset" elke keer de kaart na 8 uur filmen ( kan tot een week duren voor ik dit terug moet doen )

Mogelijk is het moeilijk om zo'n aftappunt te vinden , bij veel wagen is het zelfs zo dat wanneer je je binnenverlichting laat branden ( per ongeluk na iets te lezen in het donker) dat deze toch afslaat na -tig minuten als je de auto op slot doet....

Comment

Mini 0801 Ambarella DVR Dashcam met GPS

Heeft iemand van jullie ervaring met de Mini 0801? Ik zit te denken om deze te kopen met GPS (http://www.minidashcam.be/site/produ...mini-0801-gps/) omdat deze toch vrij klein is en makkelijk achter de binnenspiegel verstopt kan worden. Is dit iets of zijn hier slechte ervaringen mee?

Comment

als je nu gewoon een powerbank koopt op ebay die je oplaad via USB naar 12v en waarop je usb apparaten kan aansluiten. Als je een groot genoeg zijnde batterij hebt kan je dashcam nog wel even blijven filmen. deze is zelfs van 50 000 mah!!!

Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

En hoe gaat ge een Dashcam die met een "sigarettenplug-aansluiting" werkt daarop aansluiten??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          En hoe gaat ge een Dashcam die met een "sigarettenplug-aansluiting" werkt daarop aansluiten??
                          Een gewone mini of micro usb kabel gebruiken en niet die bij de camera bij zit of een tussenstuk. Ik weet dat je van 12v naar stopcontact kunt gaan dus van 12v naar usbpoort mss ook wel

Sent with a Galaxy Note 3
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Ik begrijp het idee van de powerbank maar dat is toch verder niet nodig bij de Mini 0801? Deze camera start met opnemen bij het signaleren van beweging en volgens de specificaties zal deze ook opnemen als de auto geparkeerd staat d.m.v. een ingebouwde Lithium ion batterij (zie http://www.minidashcam.be/site/produ...mini-0801-gps/ onder "Beschrijving") De accu van de auto wordt dus niet 's nachts leeg getrokken door de dashcam, deze werkt tijdens het parkeren op de accu van de dashcam zelf.
                            Of is de powerbank altijd nodig bij een dashcam en lees ik de specificaties verkeerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mark43 Bekijk Berichten
                              Ik begrijp het idee van de powerbank maar dat is toch verder niet nodig bij de Mini 0801? Deze camera start met opnemen bij het signaleren van beweging en volgens de specificaties zal deze ook opnemen als de auto geparkeerd staat d.m.v. een ingebouwde Lithium ion batterij (zie http://www.minidashcam.be/site/produ...mini-0801-gps/ onder "Beschrijving") De accu van de auto wordt dus niet 's nachts leeg getrokken door de dashcam, deze werkt tijdens het parkeren op de accu van de dashcam zelf.
                              Of is de powerbank altijd nodig bij een dashcam en lees ik de specificaties verkeerd?
                              En hoe lang denk je dat die meegaat? :-) Geen 12 uur hoor.

Ofwel sluit je hem aan op de accu, met een bescherming voor je batterij tussen (Power Magic Pro)
                              Ofwel sluit je hem aan op een powerbank zoals hierboven aangegeven.

Wij hebben beiden in stock:
                              Power Bank: http://uwdashcam.be/nl/accessoires/3...tery-pack.html
                              Power Magic Pro: http://uwdashcam.be/nl/accessoires/2...magic-pro.html

BlackVue DR550GW-2CH is verder een zeer goede dual camerasetup. Makkelijk te installeren, goed beeld, Wifi, GPS en G-sensor. Toestel neemt in parkeermodus enkel op wanneer er beweging voor je wagen is. http://uwdashcam.be/nl/dashcams/41-b...w-full-hd.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thaenzy Bekijk Berichten
                                En hoe lang denk je dat die meegaat? :-) Geen 12 uur hoor.

...

en hoelang moet er gefilmd worden bij het parkeren? toch niet constant?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thaenzy Bekijk Berichten
                                  BlackVue DR550GW-2CH is verder een zeer goede dual camerasetup. l
                                  Het zal best een uitstekende camera zijn (mag ook wel voor dat geld) maar:
                                  1: ik wil geen dual camera, het gaat mij om de voorzijde van de auto
                                  2. €349,95 vind ik te duur voor een camera, het zijn geen beelden voor op nationale tv of zo :-) Het prijsverschil met de Mini 0801 met GPS (€95) is dan ook wel erg groot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mark43 Bekijk Berichten
                                    Het zal best een uitstekende camera zijn (mag ook wel voor dat geld) maar:
                                    1: ik wil geen dual camera, het gaat mij om de voorzijde van de auto
                                    2. €349,95 vind ik te duur voor een camera, het zijn geen beelden voor op nationale tv of zo :-) Het prijsverschil met de Mini 0801 met GPS (€95) is dan ook wel erg groot

SPAM again ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                                      SPAM again ....
                                      Sorry maar ik ben niet zo actief en bekend op forums maar waarom krijg ik de classificatie spam? Het laatste wat ik wil is spammen, wat doe ik verkeerd?

Comment

Wel altijd letten op de correcte installatie !

Een tjoeper tegen het raam en de draad in de sigarettenaansteker. De dashcam ziet alles, maar dan ook àlles. Zeker als hij verkeerd staat.bekijk meer op http...

Comment

Working...
                                        X