Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Volgens mij hoe je niet per se voorstander van bedrijfswagens te zijn om liberaal te zijn.
    Immers, liberalen zijn toch tegen regels en voor keuzevrijheid?
    Liberale principes als keuzevrijheid en geen regels, worden nogal vlug aan de kant geschoven, voor GELD…
    • Niemand wordt verplicht om met een salariswagen te rijden hé, dat is juist een vrije keuze!!
    • Niemand is hier nog slaaf, iedereen is vrij om ander werk te zoeken…maar in de praktijk is het natuurlijk, niet voor iedereen evident, om een werkgever te overtuigen van zijn of haar kwaliteiten….

    Comment


    • Het is een beetje vlug gezegd dat de firmawagens dé oorzaak zijn van de files. Toen dat systeem nog niet veralgemeend was waren er zogoed als evenveel files, weliswaar samengesteld uit privé-wagens. De ware oorzaak ligt in de spreiding van de woonsten buiten de steden. In de steden is het verkeer niet exponentieel gestegen, de drukte was er al 50 jaar geleden.
      Wat wel fel gestegen is is het aantal vrachtwagens, o.m. door de toepassing van het “just in time”-principe, met als doel het dood kapitaal in stocks te vermijden.
      Last edited by guyugy; 26/10/2017, 22:12.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Toen dat systeem nog niet veralgemeend was waren er zogoed als evenveel files, weliswaar samengesteld uit privé-wagens.

        ...

        In de steden is het verkeer niet exponentieel gestegen, de drukte was er al 50 jaar geleden.
        Onder welke steen heb jij geleefd?



        Mocht het aantal auto's op de weg met 10% dalen, dan zou dat reeds een groot effect hebben op de files.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

          Onder welke steen heb jij geleefd?
          Ik ben 36 jaar lang naar mijn werk van de rand naar het hartje Brussel met de wagen gereden. Op deze periode is het verkeer binnen de stad ongeveer hetzelfde gebleven voor wie zijn weg kent. Vooral de files op de invalswegen zijn toegenomen, zoals op de rings rond de grote steden, voor de reden die ik citeerde. Mijn woon/werk tijd bleef schommelen tussen de 20 en de 30 minuten, naargelang het aantal vuilkarren op mijn parcours

          Last edited by guyugy; 27/10/2017, 08:45.

          Comment


          • De files zijn dus wel degelijk serieus toegenomen, om die reden ga ik alleen maar op plekken wonen die toelaten te gaan werken zonder auto.
            Maar idd onze ruimtelijke ordening heeft er veel mee te maken, iedereen zijn mooi huisje en tuintje in een schone verkaveling en een firmaslet voor de deur, nja dan heeft het OV geen kans. Toch ben ik er van overtuigd, dat zonder firmasletten, mensen creatiever zouden worden in het zoeken van een alternatief. Ze zouden bv met hun leasebudget een duurder huis in de stad kunnen kopen en minder aan een auto spenderen. Door die firmawagens kun je zeggen, ik ga ver van mijn werk wonen, want de grond is goedkoper en de firma betaalt toch mijne naft, ik ken er die effectief dat zo gedaan hebben, en dan zeggen "ja ik verdien dus eigenlijk geld door met de auto te rijden". Goed maar die files kosten ons miljarden per jaar.
            Last edited by sunking; 27/10/2017, 08:57.

            Comment


            • Wij zijn meer dan een beetje bedorven door onze weeldemaatschappij, hé ? De negatieve gevolgen ervan moeten wij dan erbij nemen...

              Comment


              • Dus jij pleit voor het in stand houden van het probleem ipv het op te lossen. Duidelijk dat jij niet meer hoeft te gaan werken elke dag..

                Comment


                • Dat schrijft guyugy toch niet ? En waarom dat laatste erbij, mag hij geen mening meer hebben ?

                  Comment


                  • Dat we het er maar moeten bijnemen, komt daar wel op neer. Het is een serieus probleem voor diegenen die dagelijks uren verliezen in de file (zowel particulieren als bedrijven) en dat nog steeds toeneemt, en dient toch aangepakt te worden vind ik.

                    Comment


                    • Auto duurder maken...

                      Comment


                      • Alternatieven uitwerken die door de automobilisten kunnen gezien worden als efficiënt en comfortabel genoeg om hun wagen in de garage te laten.
                        Eerlijk gezegd, ik zie niet dewelke...

                        Comment


                        • Qua efficiëntie kan voor velen de fiets al naar voren worden geschoven.

                          Comment


                          • Heb gelezen op een groen forum dat het nu de norm is om een gaatje in het zadel te boren en daar de buis van het zadel een tiental cm te laten doorkomen. Dit om te gaan voor een volledig nul uitstoot...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                              Ik denk dat het echt niet gemakkelijk is.
                              O.a. zoals dinsdag l.l. weeral bleek, omwille van de vakbonden.
                              Ik ken verschillende mensen die met de trein pendelden van thuis naar het werk en omgekeerd en die van pure miserie nog liever elke dag een uur terug aanschuiven in de file dan voor de zoveelste maal weer gegijzeld te worden door vakbondsgespuis en dus terug naar de auto grijpen om te gaan werken.
                              Ik noem het vakbondsgespuis omdat het een kleine minderheid is die zorgt dat een massa volk voor de zoveelste maal de dupe is van hun onrealistische eisen.
                              Over de verhalen die ze dan ook nog eens hebben over de 'klantvriendelijkheid' van het NMBS-personeel wil ik het dan nog niet hebben...

                              Door dit al eens aan te pakken zullen natuurlijk niet alle problemen opgelost zijn, maar 't zou al een begin zijn om de mensen minstens niet weg te jagen van de trein.
                              Klopt volledig, zo was dit bij mij ook het geval. Van thuisdeur tot werkdeur was je met de auto uiteindelijk nog sneller, incl files. Ik werkte in hartje brussel, ben veel met de trein gegaan tot het echt niet meer leuk was. dan de auto geprobeerd en tot mijn grote verwondering was ik geen 12u van huis weg maar slechts 10u. Ook de handigheid van de auto van werk naar thuis ipv wandelen naar station, wachten op trein, op trein zitten (dus wachten) en dan 15min naar huis rijden en bijkomend nog het feit dat je niet op je klok moet kijken om op tijd te vertrekken of je mist je trein is een luxe die je met de auto hebt.

                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                              Vele mensen die nu klagen over de vervoermiddelen zijn vrijwillig gaan wonen buiten de steden en ver van hun werk. Gronden waren daar goedkoper, en men kon voor de prijs van een rijhuis in stad in een mooie landelijke villa leven. Na verloop van tijd zijn de toegangswegen naar de werkplaatsen verzadigd geraakt, dat was voorspelbaar maar men heeft laten begaan. Er is dus in se geen werkbare oplossing aan deze situatie, en zeker niet met het openbaar vervoer, die onmogelijk een sterke stijging van het aantal gebruikers kan verwerken, daar de treinen, trams en metro’s zijn nu al eivol op de spitsuren met hoge frekwentie.
                              Klopt niet volledig. Ik woon thuis (of je woont ergens) en doe projecten. Ik word dus met name uitgestuurd naar bedrijven. Dus dan kan je helemaal niet in de buurt van je werk wonen. Heb zo al in Brussel, Antwerpen, de Kempen, Wallonie, etc gewerkt. En zo is dat met al mijn collega's of zovele mensen in de consultancy wereld.


                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Het is een beetje vlug gezegd dat de firmawagens dé oorzaak zijn van de files. Toen dat systeem nog niet veralgemeend was waren er zogoed als evenveel files, weliswaar samengesteld uit privé-wagens. De ware oorzaak ligt in de spreiding van de woonsten buiten de steden. In de steden is het verkeer niet exponentieel gestegen, de drukte was er al 50 jaar geleden.
                              Wat wel fel gestegen is is het aantal vrachtwagens, o.m. door de toepassing van het “just in time”-principe, met als doel het dood kapitaal in stocks te vermijden.
                              Momenteel werk ik in centrum Antwerpen en wat me opvalt is dat, toen ik in het middelbaar zat, en met mijn ma meereed, die altijd in hartje Antwerpen gewerkt heeft, nu nog steeds op dezelfde plekken het verkeerd vertraagd en op andere plekken je soms de enige auto bent. Vroeger waren we dus op 12 a 15 min in de stad waar we moesten zijn en nu, 20j later is dit 15 a 18 min dus echt veel verschil is dit niet. De meeste collega's van mij komen allemaal met de auto, omdat het openbaar vervoer een ramp is én met de fiets ook 30min duurt. Zolang dat dat niet veranderd en de auto geen waardig alternatief heeft is het logisch dat de mensen al 20 a 30 jaar met de auto overal naartoe gaan. Moest dit nu van 12 min 20 jaar geleden naar 40 min nu zijn, dan zou je kunnen zeggen van...WOW wat is er gebeurd! Maar zolang dat dat er niet is...blijft het echt wel koning auto.
                              Last edited by Liquid Li0n; 28/10/2017, 02:41.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                Qua efficiëntie kan voor velen de fiets al naar voren worden geschoven.
                                Juist, maar dat enkel bij gunstige weeromstandigheden.
                                Niemand wordt graag nat, en de kinderen moeten bij regenweer tot net voor de schooldeur met de wagen gebracht worden, ze zouden kunnen smelten

                                Comment


                                • Goh, dat hangt een beetje van "den aard van 't beestje" en van de tijdswinst af denk ik ...

                                  Als het 's ochtends regent wordt het die dag bij mij ook de auto maar ik ken een die hard die zelfs in de gietende regen op zijn pedelec springt voor een kleine 40 km (enkele rit) ... de laatste twee jaar ging hij nog slechts 3 x met de auto werken, waarmee hij gemiddeld 50 minuten langer onderweg is ... scheelt hem dus zowat anderhalf uur per dag.

                                  Comment


                                  • Maat van mij, moet ook ongeveer doen (kontich-brussel), doet dat nu ook met pedelec, dan ben je er altijd op een uur.
                                    En ivm regenweer, in heel 't voorjaar van 2017 heeft het geen druppel geregeld, heeft nu iedereen massaal zijn auto laten staan voor korte ritten?
                                    Last edited by sunking; 28/10/2017, 14:16.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                      Goh, dat hangt een beetje van "den aard van 't beestje" en van de tijdswinst af denk ik ...

                                      Als het 's ochtends regent wordt het die dag bij mij ook de auto maar ik ken een die hard die zelfs in de gietende regen op zijn pedelec springt voor een kleine 40 km (enkele rit) ... de laatste twee jaar ging hij nog slechts 3 x met de auto werken, waarmee hij gemiddeld 50 minuten langer onderweg is ... scheelt hem dus zowat anderhalf uur per dag.
                                      wij zouden hem heilig verklaren, in het rijkdom van de ecologisten

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Maat van mij, moet ook ongeveer doen (kontich-brussel), doet dat nu ook met pedelec, dan ben je er altijd op een uur.
                                        En ivm regenweer, in heel 't voorjaar van 2017 heeft het geen druppel geregeld, heeft nu iedereen massaal zijn auto laten staan voor korte ritten?
                                        Neen, want in België kan het altijd zijn dat het toch regent zelfs als het niet aangekondigd is... zoals gisteren aan de kust !!

                                        Comment


                                        • Hij is minder lang en zonder stress onderweg, hij heeft beweging en hij verdient er nog een flinke cent mee bij.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X