Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?
Doeltreffendheid van de DPF is toch in twijfel getrokken? Ik heb gelezen dat de partikels die vrijkomen bij een wagen met DPF vele kleiner zijn en hierdoor dieper in de longen dringen. Hierdoor zou het net nog meer gezondheidsproblemen geven.
Doeltreffendheid van de DPF is toch in twijfel getrokken? Ik heb gelezen dat de partikels die vrijkomen bij een wagen met DPF vele kleiner zijn en hierdoor dieper in de longen dringen. Hierdoor zou het net nog meer gezondheidsproblemen geven.
ook gehoord dat het vooral de kleine partikels zijn die het meest schadelijk zijn
is het niet zo dat door DPF de grote partikels tegengehouden worden, maar veel van de kleintjes niet?
Zaterdag reed er zo ene voor mij die eens goed optrok.
Wat daaruit kwam was niet normaal.
De dochter was er niet goed van...letterlijk.
Ik zie er wel vaker zo eentje rondrijden. Ze komen nog maar aan hun gas en de roet komt er continu uit. Eens volgas en direct een wolk van jewelste. Vroeger misschien ok, maar nu toch een tikkeltje tokkie. ..
Bwa, is niet meer nodig. Den N-VA gaat den diesel zo duur maken da iedereen terug mè naft gaat rijden.
wat heeft de N-VA daar nu weer mee te maken , het is wel de regering hé die dat beslist, en denk je dat roepo het ging bijleggen uit zen eigen zak misschien , kom zeg iedereen wist dat we moeten inleveren , ik ben al enkele jaren gepensioneerd en heb bij de stad gewerkt ewel mijn vakantiegeld dit jaar is van €125 naar € 75 gegaan , jawel jullie lezen heel goed
staat is onbetrouwbaar, aan de groepsverzekeringen uit de prive zitten ze ook (en dat gaat over meer als 50) en wees maar zeker dat ze aan het wettelijk pensioensparen als't zover is, ook gaan zitten
al die filters zijn ni zaligmakend dhl, maar kom eens op een oldiemeeting, en rij er eens mee door bvb de konijnepijp, dan besef je pas welke uitstoot oude auto's nog niet zo heel lang geleden hadden
Iemand ervaring met de prestaties NA het verwijderen van de dpf ?
edit:
vermogenswinst blijkt van stage 1 naar stage 2 (bij DVX) op Bmw 320d (e90) een luttele 10 pk te zijn. Niet de moeite dus om met een eventuele rookbom rond te rijden en problemen op de keuring te riskeren.
Voor de prestaties moet je het inderdaad niet doen. Ik had een DPF delete op m'n E81, echter ben ik direct voor stage 2 gegaan, dus kan ik niet vergelijken.
Maar dat roken komt meestal niet door de afwezigheid van een roetfilter hoor. Dat komt door te traag te rijden. Altijd in lage toeren en het roet hoopt zich op. Als je dan een beetje gas geeft komt er nogal wat uit. Mijn vorige Espace had geen roetfilter maar die rookte ook niet. Regelmatig eens tot eind de toeren trekken en alles blijft proper.
Heb er vroeger genoeg geweten die afgekeurd werden voor roet. Dan kwamen ze naar de garage en het enige wat we deden was eens met dienen auto gaan rijden. Volgas in tweede en derde versnelling. Soms was er een echt mistwolk te zien en een streep roet op het asfalt. Maar na enkele keren goed door trekken was dat gedaan. En kon die weer naar de keuring. Ecorijden is niet goedkoper rijden... Zou eens willen weten hoe erg de roetfilter van een ecorijder wel niet belast wordt. Die zal nogal mogen werken zulle, maar dat zien ze niet. Tot hij stuk is.
Ik heb de pot open geslepen, alles er uit gemept, en dan de pot terug dichtgelast ... na software DPF delete uiteraard.
Die auto is een euroV. Geen enkel probleem.
Al die EGR bucht is er ook uit, evenals de gesloten carter ventilatie.
Netto resultaat was iets meer dan een liter daling in verbruik, en een VEEL betere gasrespons.
En ... hij rookt nog altijd absoluut niks, zelfs bij vol gas.
Comment