Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Golf tdi dubbele uitlaat mercefes c 220 cdi dubbel allen getest, dat maakt ook niets uit, je moet niet alles hebben je moet gewoon verhouding roet/rest hebben

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

    Comment


    • #82
      dan ben je getild...

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Q5 heeft 2 uitlaten en wordt ook gewoon getest.

        335d ook trouwens.
        dan moet je protesteren... en als je niet zegt dat de test niet gedaan is, wordt die gewoon aangerekend

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          je moet niet alles hebben je moet gewoon verhouding roet/rest hebben
          Hoe verklaar je dan dat die test opnieuw moest gebeuren bij een auto met een lekkende uitlaat ?

          Daar "ontsnappen" de uitlaatgassen ook langs twee kanten en op dat moment blijkt die uitgevoerde test geen relevante waarde meer te hebben.

          Comment


          • #85
            Nee hoor, dat spel zuigt gewoon zoveel m3 gasmengsel aan en bepaald verhouding

            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

            Comment


            • #86
              Waarom moest dan die test opnieuw uitgevoerd worden bij een lekkende uitlaat ?

              Comment


              • #87
                Omdat een lekkende uitlaat meting beinvloed

                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                Comment


                • #88
                  Bij vacuum

                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                  Comment


                  • #89
                    Dan beïnvloedt een dubbele uitlaat die toch ook ?

                    Comment


                    • #90
                      Die trekt geen lucht bonnen in traject

                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        Die trekt geen lucht bonnen in traject

                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                        Juist
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                        Comment


                        • #92
                          Deze ook niet als één van die twee achterste buizen afgebroken is:

                          Comment


                          • #93
                            de aerodynamics binnen de pijperij is moeilijk in te schatten

                            Comment


                            • #94
                              Net terug van de keuring, ze hebben dat spel maar over 1 uitlaatpijp gestoken. Resultaat was trouwens 0 roetuitstoot.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                Net terug van de keuring, ze hebben dat spel maar over 1 uitlaatpijp gestoken. Resultaat was trouwens 0 roetuitstoot.
                                Dat heb je met fake uitlaten hé, daar komt niks uit!

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Dat heb je met fake uitlaten hé, daar komt niks uit!

                                  Comment


                                  • #97
                                    Zoals iedere keer terug TOTALE willekeur!

                                    Comment


                                    • #98
                                      Interessant (en beetje commercieel) stukje van Tunap, wel van NL origine:

                                      WAAROM IS HET SLIMMER OM EEN VERSTOPT ROETFILTER TE REINIGEN IN PLAATS VAN TE VERVANGEN?

                                      Met de invoering van de Euro 6c-emissienorm wordt per 1 september 2017 dezelfde eis aan benzinemotoren van nieuwe autotypes gesteld als aan dieselmotoren. Met andere woorden: een roetfilter wordt ook bij de nieuwste benzinevoertuigen verplicht. Bovendien is het verwijderen van roetfilters uit dieselauto’s vanaf 1 juli 2017 weer verboden. Hoewel het controleren hierop lastig is, wil de Nederlandse regering dat bij de APK-keuring ook het roetfilter wordt getest. Is het filter niet aanwezig? Dan volgt afkeuring. Het zijn maatregelen die ook voor garagehouders gevolgen hebben, maar tevens ook kansen bieden. Wat kunt u doen om uw klanten zo goed mogelijk te helpen bij, bijvoorbeeld, een verstopt roetfilter? EEN ROETFILTER HEEFT GEEN EEUWIG LEVEN

                                      Het roetfilter verzamelt zeer fijne deeltjes uit de uitlaat. Deze deeltjes worden gevormd gedurende de brandstofverbranding en bestaan voornamelijk uit roet en onverbrande koolwaterstoffen. Het roetfilter helpt om de uitstoot van dieselmotoren draaglijker te maken voor onze gezondheid en het milieu.

                                      Een roetfilter heeft geen eeuwig leven, ongeveer 150.000 tot 200.000 kilometer voor dieselauto’s, en raakt op den duur verstopt of defect. Wat de levensduur van een roetfilter voor benzine auto's is, is op dit moment nog niet bekend. Wel is bekend dat de temperatuur van het uitlaatgas hoger ligt dan bij dieselvoertuig waardoor regenereren makkelijker is en het filter minder snel verstopt zal raken.

                                      Een defect roetfilter moet vervangen worden, maar dat geldt niet direct voor een verstopt roetfilter. Een verstopt roetfilter kan namelijk ook gereinigd worden.

                                      DE VOORDELEN VAN HET REINIGEN VAN EEN VERSTOPT ROETFILTER

                                      Bij de reiniging van het roetfilter wordt een speciaal ontwikkeld, milieuvriendelijk en niet brandbaar reinigingsmiddel via de bestaande openingen rechtstreeks door het filter gespoten en maakt vastzittend roet en as los zonder resten achter te laten. Hierna kan er in de meeste gevallen een regeneratie van het roetfilter plaatsvinden. Demontage van het roetfilter is dus niet nodig. Het reinigen van een verstopt roetfilter heeft een aantal voordelen ten opzichte van het direct vervangen van de roetfilter: 1.Het is sneller

                                      Het reinigingsproces neemt gemiddeld twee uur in beslag en levert daarmee een aanzienlijke tijdsbesparing op ten opzichte van het vervangen van een roetfilter, wat vaak enkele dagen duurt. Bovendien is het ook sneller dan het demonteren van het filter en het laten reinigen door een externe partij. 2. Het is goedkoper voor u en uw klant

                                      Met het vervangen van de roetfilter is al gauw zo’n €1.000 tot €1.500 gemoeid, terwijl een reiniging gemiddeld tussen de €200 en €400 kost. Het levert dus al gauw een besparing op van zo’n €1.000. Bovendien is reiniging een stuk sneller, waardoor u er minder werkuren aan kwijt bent dan bij vervanging het geval is. 3. Het verhoogt de klanttevredenheid

                                      Een flinke kostenbesparing én een snellere service resulteert vrijwel automatisch in een hogere klanttevredenheid. En een hogere klanttevredenheid betekent over het algemeen terugkerende klanten en daarmee een hogere omzet uit aftersales. 4. Het verlengt de levensduur van het roetfilter

                                      Na reiniging kan het filter weer ongeveer 100.000 kilometer mee. Of dit voor benzineauto’s ook geldt is nog afwachten, maar de verwachting is van wel. Met de reiniging van het roetfilter neemt u dus niet alleen eenvoudig de (mogelijke) problemen voor uw klanten weg, u zorgt er ook voor dat het roetfilter langer mee kan.

                                      Voor reiniging Na reiniging OPTIMALE DIENSTVERLENING DOOR EEN JUISTE DIAGNOSE EN PREVENTIE VAN DE OORZAKEN

                                      Om ervoor te zorgen dat problemen niet op korte termijn terugkeren en roetfilters voor een lange periode goed functioneren, is het van belang om de oorzaak van de vervuiling of de verstopping te vinden en te voorkomen. Gebeurt dit niet? Dan kan het filter weer snel verstopt raken en ondervinden uw klanten opnieuw problemen.

                                      De meest voorkomende oorzaken van een verstopte roetfilter zijn: vuile injectoren, een vervuilde EGR-klep, wisselende brandstofkwaliteit of een ongunstig rijprofiel. CONCLUSIE: ROETFILTER VERVANGEN OF TOCH REINIGEN?

                                      In veel gevallen is het vervangen van de roetfilter overbodig, reinigen lost de problemen een stuk efficiënter op. Bovendien levert reinigen voor uw klant enorme voordelen op zoals een snellere service en een fractie van de kosten. En van tevreden klanten profiteert u weer. Een win-win situatie.
                                      Nu ja, dit bewijst nog maar eens dat ze op de keuring dus gewoon niet gedetailleerd genoeg kunnen testen of de DPF er nog in zit of niet. En aangezien BE altijd wel wat jaartjes achterloopt...

                                      Comment


                                      • #99
                                        ze zouden toch een lange staaf met lampje en camera in de uitlaat kunnen steken, als deze nergens wordt tegengehouden is de katalysator leeggemaakt, als deze wordt tegengehouden door die platina achtige stoffen substantie...dan is het ok.
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                        Comment


                                        • Dus, bij het leeghalen een honingraat steken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X