Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Zaterdag reed er zo ene voor mij die eens goed optrok.
    Wat daaruit kwam was niet normaal.
    De dochter was er niet goed van...letterlijk.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #22
      Doeltreffendheid van de DPF is toch in twijfel getrokken? Ik heb gelezen dat de partikels die vrijkomen bij een wagen met DPF vele kleiner zijn en hierdoor dieper in de longen dringen. Hierdoor zou het net nog meer gezondheidsproblemen geven.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Doeltreffendheid van de DPF is toch in twijfel getrokken? Ik heb gelezen dat de partikels die vrijkomen bij een wagen met DPF vele kleiner zijn en hierdoor dieper in de longen dringen. Hierdoor zou het net nog meer gezondheidsproblemen geven.
        ook gehoord dat het vooral de kleine partikels zijn die het meest schadelijk zijn

        is het niet zo dat door DPF de grote partikels tegengehouden worden, maar veel van de kleintjes niet?

        dus wel verbetering, maar % gezien meer kleintjes

        Comment


        • #24
          Het is zelfs gezegd dat de partikels zo klein zijn dat die door de huid opgenomen worden.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Zaterdag reed er zo ene voor mij die eens goed optrok.
            Wat daaruit kwam was niet normaal.
            De dochter was er niet goed van...letterlijk.
            Ik zie er wel vaker zo eentje rondrijden. Ze komen nog maar aan hun gas en de roet komt er continu uit. Eens volgas en direct een wolk van jewelste. Vroeger misschien ok, maar nu toch een tikkeltje tokkie. ..

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
              Even terugkoppelen.

              Collega is met zijn Euro 5 , waarvan de DPF verwijderd is, met glans GEKEURD.
              De DPF van de mijne vliegt er eerstdaags uit
              welke auto?

              Comment


              • #27
                Bwa, is niet meer nodig. Den N-VA gaat den diesel zo duur maken da iedereen terug mè naft gaat rijden.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                  Bwa, is niet meer nodig. Den N-VA gaat den diesel zo duur maken da iedereen terug mè naft gaat rijden.
                  wat heeft de N-VA daar nu weer mee te maken , het is wel de regering hé die dat beslist, en denk je dat roepo het ging bijleggen uit zen eigen zak misschien , kom zeg iedereen wist dat we moeten inleveren , ik ben al enkele jaren gepensioneerd en heb bij de stad gewerkt ewel mijn vakantiegeld dit jaar is van €125 naar € 75 gegaan , jawel jullie lezen heel goed

                  Comment


                  • #29
                    staat is onbetrouwbaar, aan de groepsverzekeringen uit de prive zitten ze ook (en dat gaat over meer als 50) en wees maar zeker dat ze aan het wettelijk pensioensparen als't zover is, ook gaan zitten

                    Comment


                    • #30
                      al die filters zijn ni zaligmakend dhl, maar kom eens op een oldiemeeting, en rij er eens mee door bvb de konijnepijp, dan besef je pas welke uitstoot oude auto's nog niet zo heel lang geleden hadden

                      Comment


                      • #31
                        Iemand ervaring met de prestaties NA het verwijderen van de dpf ?

                        edit:

                        vermogenswinst blijkt van stage 1 naar stage 2 (bij DVX) op Bmw 320d (e90) een luttele 10 pk te zijn. Niet de moeite dus om met een eventuele rookbom rond te rijden en problemen op de keuring te riskeren.
                        Last edited by ; 09/10/2014, 23:39.

                        Comment


                        • #32
                          Voor iets meer pk's moet je dat ook niet verwijderen . Beetje belachelijk zo een schoorsteen op een moderne wagen met rechte uitlaat .

                          Comment


                          • #33
                            Voor de prestaties moet je het inderdaad niet doen. Ik had een DPF delete op m'n E81, echter ben ik direct voor stage 2 gegaan, dus kan ik niet vergelijken.

                            Comment


                            • #34
                              Maar dat roken komt meestal niet door de afwezigheid van een roetfilter hoor. Dat komt door te traag te rijden. Altijd in lage toeren en het roet hoopt zich op. Als je dan een beetje gas geeft komt er nogal wat uit. Mijn vorige Espace had geen roetfilter maar die rookte ook niet. Regelmatig eens tot eind de toeren trekken en alles blijft proper.
                              Heb er vroeger genoeg geweten die afgekeurd werden voor roet. Dan kwamen ze naar de garage en het enige wat we deden was eens met dienen auto gaan rijden. Volgas in tweede en derde versnelling. Soms was er een echt mistwolk te zien en een streep roet op het asfalt. Maar na enkele keren goed door trekken was dat gedaan. En kon die weer naar de keuring. Ecorijden is niet goedkoper rijden... Zou eens willen weten hoe erg de roetfilter van een ecorijder wel niet belast wordt. Die zal nogal mogen werken zulle, maar dat zien ze niet. Tot hij stuk is.

                              Comment


                              • #35
                                Ik heb de pot open geslepen, alles er uit gemept, en dan de pot terug dichtgelast ... na software DPF delete uiteraard.
                                Die auto is een euroV. Geen enkel probleem.
                                Al die EGR bucht is er ook uit, evenals de gesloten carter ventilatie.

                                Netto resultaat was iets meer dan een liter daling in verbruik, en een VEEL betere gasrespons.

                                En ... hij rookt nog altijd absoluut niks, zelfs bij vol gas.

                                Comment


                                • #36
                                  Welk type auto ? Al naar de keuring geweest ?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Jeep wrangler, en ja, al 2x naar de keuring geweest. De apparatuur die ze daar hebben is niet fijngevoelig genoeg om die metingen te doen.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                      welke auto?

                                      collega: Alfa Giulietta 1.6 JTD
                                      mijn wagen: Audi A6 2.0 tdi CR
                                      Last edited by ; 04/05/2015, 13:44.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?

                                        Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
                                        Blij dat die vervelende regeneraties verleden tijd is.
                                        Om de hoeveel km kwam de regeneratie terug?
                                        Ik had er ook veel last van op mijn a6 2.0 TDI (wel van eind 2007, dus geen CR)

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door kuik22 Bekijk Berichten
                                          Om de hoeveel km kwam de regeneratie terug?
                                          Ik had er ook veel last van op mijn a6 2.0 TDI (wel van eind 2007, dus geen CR)
                                          Ik zou zelfs niet weten wanneer de mijne dat doet? Hoe merk je dat? Wat stoort er dan zo erg dat je die wil uitschakelen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X