Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenBij een bmw ga je dat niet voelen. Eerder u verbruik meter in de gaten houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWat gebeurt er eigenlijk als je rijdt, de auto begint te regenereren vlak voor je aankomt en je legt tijdens het proces de motor stil?
Na paar km bij de volgende rit kwam dat terug bij mij op gang.
Comment
-
De A6 regenereerde om de 370 km. Ik doe veel korte ritten.
Regeneratie merk je bij A6 als het toerental bij stationair draaien op bijna 1000 staat ipv 800. Motor ronkt wat harder en soms durft wagen wat te schokken.
Indien je regeneratie onderbreekt hoor je de koelfan verder draaien. Onderbreken regeneratie is erg slecht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk BerichtenDe A6 regenereerde om de 370 km. Ik doe veel korte ritten.
Regeneratie merk je bij A6 als het toerental bij stationair draaien op bijna 1000 staat ipv 800. Motor ronkt wat harder en soms durft wagen wat te schokken.
Indien je regeneratie onderbreekt hoor je de koelfan verder draaien. Onderbreken regeneratie is erg slecht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls dat echt slecht is, dan moeten ze maar een signaal geven via je boordcomputer want ruiken kan ik dat niet...
Ze kunnen wel een dure DPF uitvinden en installeren, dan moeten ze ook maar zien dat het niet kappt gaat bij het uitzetten vd motor tijdens een regeneratie.
Comment
-
Als je het 1x of 2x uitzet voordat de regeneratie voltooid is , is dat op zich niet echt een groot probleem.
Probleem zal het wel worden als je dit voortdurend doet (door bv korte ritten). Regeneratiecyclus kan zich nooit voltooien waardoor de filter zal verstoppen. Dan zal er wel een lampje beginnen branden en moet je blijven rijden tot dit uitgaat. Voldoet dit ook niet, zal de garage een geforceerde regeneratie uitvoeren.
Comment
-
Mijn a6 regenereerde om de 290km. Het vervelende was dat het ook gebeurde in de stad of zelfs met koude motor.
Icm de multitronic reed de auto dan zeer schokkerig bij stadsverkeer.
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik de roetfilter leeg laten maken en de software laten aanpassen. Waarvan ik zeer tevreden ben!
Geen regeneratie meer en bovendien verbruikt hij 0,5l minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kuik22 Bekijk BerichtenMijn a6 regenereerde om de 290km. Het vervelende was dat het ook gebeurde in de stad of zelfs met koude motor.
Icm de multitronic reed de auto dan zeer schokkerig bij stadsverkeer.
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik de roetfilter leeg laten maken en de software laten aanpassen. Waarvan ik zeer tevreden ben!
Geen regeneratie meer en bovendien verbruikt hij 0,5l minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBegint u spel dan niet old skool te smoren zonder roetfilter?
Ge moet u zo geen oude Volvo dieselstoof voorstellen hé
Nu ja, het is puur theoretisch dat ik dit vraag hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenOndertussen trouwens nog iemand die het op een EURO5 gedaan heeft?
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenMijn leon was een domperke. Amai
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk BerichtenJep x3
Goed dat ik dat weet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenGeen problemen veronderstel ik dan?
Goed dat ik dat weet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk BerichtenNee tuurlijk ni.. ik ging me 180 pk naar de controle..als die stationair sta de draaien hebde gene tegendruk e..
Comment
Comment