Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ik zou zelfs niet weten wanneer de mijne dat doet? Hoe merk je dat? Wat stoort er dan zo erg dat je die wil uitschakelen?
    Bij een bmw ga je dat niet voelen. Eerder u verbruik meter in de gaten houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Bij een bmw ga je dat niet voelen. Eerder u verbruik meter in de gaten houden.
      Voelen niet, horen wel. Precies een tractor rond de 2000 RPM als m'n 118d aan het regenereren was.

Comment

Wat gebeurt er eigenlijk als je rijdt, de auto begint te regenereren vlak voor je aankomt en je legt tijdens het proces de motor stil?

Comment

Wat gebeurt er eigenlijk als je rijdt, de auto begint te regenereren vlak voor je aankomt en je legt tijdens het proces de motor stil?
          Dan stopt die met regenereren?
          Na paar km bij de volgende rit kwam dat terug bij mij op gang.

Comment

De A6 regenereerde om de 370 km. Ik doe veel korte ritten.
            Regeneratie merk je bij A6 als het toerental bij stationair draaien op bijna 1000 staat ipv 800. Motor ronkt wat harder en soms durft wagen wat te schokken.
            Indien je regeneratie onderbreekt hoor je de koelfan verder draaien. Onderbreken regeneratie is erg slecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
              De A6 regenereerde om de 370 km. Ik doe veel korte ritten.
              Regeneratie merk je bij A6 als het toerental bij stationair draaien op bijna 1000 staat ipv 800. Motor ronkt wat harder en soms durft wagen wat te schokken.
              Indien je regeneratie onderbreekt hoor je de koelfan verder draaien. Onderbreken regeneratie is erg slecht.
              Als dat echt slecht is, dan moeten ze maar een signaal geven via je boordcomputer want ruiken kan ik dat niet...

Comment

Als dat echt slecht is, dan moeten ze maar een signaal geven via je boordcomputer want ruiken kan ik dat niet...
                + 1!
                Ze kunnen wel een dure DPF uitvinden en installeren, dan moeten ze ook maar zien dat het niet kappt gaat bij het uitzetten vd motor tijdens een regeneratie.

Comment

Als je het 1x of 2x uitzet voordat de regeneratie voltooid is , is dat op zich niet echt een groot probleem.
                  Probleem zal het wel worden als je dit voortdurend doet (door bv korte ritten). Regeneratiecyclus kan zich nooit voltooien waardoor de filter zal verstoppen. Dan zal er wel een lampje beginnen branden en moet je blijven rijden tot dit uitgaat. Voldoet dit ook niet, zal de garage een geforceerde regeneratie uitvoeren.

Comment

Mijn a6 regenereerde om de 290km. Het vervelende was dat het ook gebeurde in de stad of zelfs met koude motor.
                    Icm de multitronic reed de auto dan zeer schokkerig bij stadsverkeer.
                    Ongeveer 1 jaar geleden heb ik de roetfilter leeg laten maken en de software laten aanpassen. Waarvan ik zeer tevreden ben!
                    Geen regeneratie meer en bovendien verbruikt hij 0,5l minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kuik22 Bekijk Berichten
                      Mijn a6 regenereerde om de 290km. Het vervelende was dat het ook gebeurde in de stad of zelfs met koude motor.
                      Icm de multitronic reed de auto dan zeer schokkerig bij stadsverkeer.
                      Ongeveer 1 jaar geleden heb ik de roetfilter leeg laten maken en de software laten aanpassen. Waarvan ik zeer tevreden ben!
                      Geen regeneratie meer en bovendien verbruikt hij 0,5l minder.
                      alle 290 km is idd te veel
                      Last edited by ; 04/05/2015, 12:49.

Comment

Ondertussen trouwens nog iemand die het op een EURO5 gedaan heeft?

Comment

Begint u spel dan niet old skool te smoren zonder roetfilter?

Comment

Begint u spel dan niet old skool te smoren zonder roetfilter?
                            M'n E81 was EURO4 en gaf een lichte doemp als ik stationair wat stond te revven, en dat was net na het DPF deleten, dus zal gewoon wat roet geweest zijn dat er nog in zat. Tijdens het rijden zag je daar niets van. Dat heeft DVX wel proper getuned.
                            Ge moet u zo geen oude Volvo dieselstoof voorstellen hé
                            Nu ja, het is puur theoretisch dat ik dit vraag hé

Comment

Mijn leon was een domperke. Amai

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              BMW X5 45e

Comment

Riep daar iemand ROET?

Comment

lijkt me niet zwart genoeg voor roet... eerder olie uit de turbo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                    Ondertussen trouwens nog iemand die het op een EURO5 gedaan heeft?
                                    Jep x3
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Mijn leon was een domperke. Amai

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Gij had ook gene roetfilter e :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
                                      Jep x3
                                      Geen problemen veronderstel ik dan?
                                      Goed dat ik dat weet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                        Geen problemen veronderstel ik dan?
                                        Goed dat ik dat weet
                                        Nee tuurlijk ni.. ik ging me 180 pk naar de controle..als die stationair sta de draaien hebde gene tegendruk e..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
                                          Nee tuurlijk ni.. ik ging me 180 pk naar de controle..als die stationair sta de draaien hebde gene tegendruk e..
                                          Ma ze duwen toch op de gas als ze dat spel in de uitlaat steken?

Comment

Working...
                                          X