Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Dus, bij het leeghalen een honingraat steken.
    Of gewoon daar los door boren met een diameter van de uitlaatbuizen

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    ze zouden toch een lange staaf met lampje en camera in de uitlaat kunnen steken, als deze nergens wordt tegengehouden is de katalysator leeggemaakt, als deze wordt tegengehouden door die platina achtige stoffen substantie...dan is het ok.
    Eer ge aan die DPF geraakt, gaat ge een héél lang staafke nodig hebben dat hem in wat bochten kan wringen ze

Comment

• een goedkope endoscoop volstaat, wij gebruiken dat in de chemie vaak om leidingen te checken...en strontruimers om opblokkingen te localiseren

Comment

• Als em daar achter staat met dat ding zal ik eens per ongeluk gas geven, 't zal rap gedaan zijn als em daar met zo ne stok in de kont van m'n wagen zit te koteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose
          Als em daar achter staat met dat ding zal ik eens per ongeluk gas geven, 't zal rap gedaan zijn als em daar met zo ne stok in de kont van m'n wagen zit te koteren
          Die zal wel zeggen dat je de motor moet uitzetten en de sleutels op het dashboard leggen!
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Voila se, probleemloos door keuring.
            Wel vrij droog, hij doet zo de uitlaatgastest, 'k zie alles groen, maar 'k vraag toch voor eens te zien, "en is em nog proper?".
            Zegt em ja ja ze, niets mis mee, maar zo'n hedendaagse diesels zijn sowieso proper met een partikelfilter hé.

Moest toch even lachen in mezelf

Comment

• had nu iets gehoord dat ze een soort van scanner of laser gingen gebruiken in TK centrale om te kijken of die uitlaat leeg is gemaakt of niet. Zijn dat van die hoax verhalen die over 10 jaar nog altijd niet in Belgie worden gebruikt of zijn ze daar effectief mee bezig?

Comment

• dan boort ge 3 gaten van 10 mm in uw filter en valt die werking ook weg. En toch is de filter nog aanwezig. Zien ze niet tenzij ze een röntgenfoto gaan maken.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  dan boort ge 3 gaten van 10 mm in uw filter en valt die werking ook weg. En toch is de filter nog aanwezig. Zien ze niet tenzij ze een röntgenfoto gaan maken.
                  Is inderdaad zo bij mij gedaan, diameter geboord die overeen komt met diameter van de uitlaatlijn.

Comment

• Diesels die zich niet aan de normen houden, veroorzaken wereldwijd elk jaar 38.000 voortijdige sterfgevallen door de stikstofoxiden in hun uitstoot.

Comment

• Wat ik me afvraag... hoe komt het dan dat we niet reeds allemaal dood liggen gezien transportsector? Hoe meet men die 38.000? Allemaal goed en wel, ik lig er niet wakker van. Anders ga ik in een chalet gaan wonen in de Ardennen en kom ik het bos niet meer uit.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Wacht, in het 2e artikel zeggen ze dat de NOx de "slachtoffers" maakt.
                        In het 1e artikel spreken ze over een DPF, welke dus roetpartikels tegen houdt, en da's de enige functie daarvan.

Ze schreeuwen moord en brand dat DPF's worden verwijdert, maar de NOx maakt wel de slachtoffers, waar een DPF dus niet mee te zien heeft.
                        En aangezien mijn NOx score perfect was op de keuring, ondanks verwijderde DPF (logisch dus), snap ik dus niet goed wat de consument er aan kan doen dat er met diesels gesjoemeld wordt?!
                        Buiten de DPF en EGR zie ik niet in wat een consument nog kan aanpassen aan het emissiesysteem van een diesel...

Of zie ik iets over het hoofd

Comment

• ja, want fijn stof doodt op zich niet, maar verkort wel het leven. Kost europa elk jaar ongeveer 280 miljard euro.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            ja, want fijn stof doodt op zich niet, maar verkort wel het leven. Kost europa elk jaar ongeveer 280 miljard euro.
                            Scheelt dat de benzines niet nog meer fijn stof uitstoten hé dan diesels

Comment

• Ik spreek over fijn stof in het algemeen, niet voor diesels specifiek. Benzinemotoren krijgen ook een roetfilter binnenkort.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• hoe komt het dat mensen dan alsmaar langer leven! En reken eens uit...je hoort nu al dat de wereld overbevolkt wordt...schaf auto's wereldwijd af en hoeveel mensen zitten er dan wel niet op deze aardkloot. Blijkbaar is de limiet 9milj en we zitten nu al +7miljard

Comment

• dat staat daar los van

dat men aan wereldwijde geboortebeperking moet doen is me al 20 jaar duidelijk, maar daar ontbreekt het aan politieke moed om dergelijke maatregelen door te voeren

betreffende fijn stof: men weet precies welke ziektes en symptomen zijn gerelateerd aan het inademen van teveel stof. Dat is van invloed op de levenskwaliteit en kost de maatschappij handenvol geld.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Logisch, iemand die eerst zijn eigen hoofd afgehakt heeft, ziet nooit nog iets over het hoofd, hé

Veel mensen zijn dan ook, “Ziende blind”

Last edited by quovadis; 16/05/2017, 13:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                      En aangezien mijn NOx score perfect was op de keuring, ondanks verwijderde DPF (logisch dus):
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                      Ja hoor ... ze meten daar geen NOx !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Ja hoor ... ze meten daar geen NOx !
                                        Da's wel héél curieus aangezien dat op het computerscherm kwam in koeien van letters

Comment

• Denk dat je naar de verkeerde koe hebt gekeken want er wordt daar helemaal geen NOx gemeten ... zie ook hier op de eerste pagina van dit topic.

Ze meten daar dus enkel de opaciteit -> k-waarde.

Comment

Working...
                                          X