Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat oude vervuilende diesels worden weggehaald lijkt mij niet verkeerd. Soms gebeurt het dat ik er achter ene hang die ne keer een ferme zwarte wolk achterlaat en dan stop ik toch liefst efkes met ademen. Uiteindelijk gaat het om het reduceren van vervuiling, niet om consumenten pesten..
    Is die consument dan daadwerkelijk gepest? Ja en nee, het is niet prettig om 'verplicht' te worden om een auto weg te doen die nog niet compleet versleten is.
    Langs de andere kant, we leven in een consumptiemaatschappij waar producten ontworpen worden om sowieso niet langer dan 8-10 jaar mee te gaan gemiddeld, over een aantal jaar wordt er wss niet meer over gesproken, en consumenten hebben nog steeds keuze zat om te kopen wat ze willen, zolang het maar niet te vervuilend is.
    Als je dan je 10 jaar oude diesel inruilt voor een minder vervuilende occasie van een jaar of 4, betaal je uiteindelijk wel wat maar je kan opnieuw een tijd verder en hebt meestal dan ook weer een modernere, beter uitgeruste wagen. Bv ne maat van mij ruilde z'n oude fiat punto diesel in voor een nissan note naft die voor een scherpe prijs werd aangeboden, en beschouwt dat als ne serieuze vooruitgang.

    Betekent dat dat diesel dood is? Nee denk ik, het is de keuze van de fabrikanten of ze er nog in investeren of niet.. BMW bv. heeft duidelijk aangegeven dat ze er zelf nog toekomst in zien en ik zie zelf de voordelen er ook wel van in, om bv. in een grotere wagen die veel km's doet nog steeds diesel te gebruiken, BMW heeft goeie dieselmotoren tegenwoordig die daadwerkelijk de norm halen.
    VAG dan weer niet, hun motoren zijn ook geen rommel maar ze hebben wel een ferm blauwtje gelopen met het sjoemelverhaal (eigen schuld, te laat echt beginnen ontwikkelen van goeie euro 6 diesels) en die zetten nu vooral in op benzine en elektrisch.

    Der is trouwens nog altijd nen hele sterke lobby vanuit de europese autosector om verder te blijven gaan met verbrandingsmotoren, want Europese merken zijn hier traditioneel sterk in. Daarom dat het nog wel een hele tijd zal duren eer de elektrische wagen hier echt doorbreekt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

      Dat klopt.
      Maar dat zal dan wel vooral komen door de horrorverhalen die de ronde doen over de updates.
      Ja, er zijn evengoed horrorverhalen (en die kloppen), over de 1.6'en en sommige 2.0 van Volvo, waarbij motorblokken in de soep draaien:
      Als de rit niet lang genoeg is wordt echter het regeneratie proces niet afgemaakt.
      Hierdoor loopt de diesel langs de zuigers naar beneden en komt in het carter terecht, bij de motorolie !.
      Het probleem is dat bij een onvolledig regeneratie proces, de auto bij de volgende start weer begint met regenereren.
      Het probleem bij de 2.0 en 1.6 D is dat dan het motorolie peil zover kan stijgen, dat de motor kan hierdoor op hol slaan.

      Allemaal van die redenen om die DPF er gewoon uit te smijten.
      Ik wil echt geen nieuw blok van 10k moeten steken, door de toevoeging van een DPF ze.

      Hoe ge het ook draait of keert, in deze eindeloze discussie over een DPF delete, ja het is slechter voor het milieu, maar ik slaap beter wetende dat m'n motor tenminste deftig zal werken zonder dat die versmoort wordt door EGR klep of de DPF.
      Het is algemeen geweten dat die dingen inwendig meer slecht dan goed doen voor de motor.
      Kijk naar de EGR klep, verbrandt schadelijke stoffen, maar produceert tegelijkertijd meer roet...
      Echt, je kan zeggen dat je hiervoor bewust kiest als je voor diesel kiest, maar zolang ik er voor kan zorgen dat mijn motor optimaal presteert, dan zal ik dit blijven doen.

      Comment


      • Als je een diesel gebruikt waarvoor ie dient, dan gaan die DPF's best lang mee. Als mijn DPF het begeeft na 200.000 km, dan heb ik er geen probleem mee om die te laten reinigen ofzo. Als dat niet lukt, dan vervangen ze de boel maar. Als je problemen hebt met de moderne dieseltechnieken die het dieselrijden 'properder 'maken, dan kan je ook een alternatief zoeken. Benzine, elektrisch, hybride, CNG,... .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Als je een diesel gebruikt waarvoor ie dient, dan gaan die DPF's best lang mee. Als mijn DPF het begeeft na 200.000 km, dan heb ik er geen probleem mee om die te laten reinigen ofzo. Als dat niet lukt, dan vervangen ze de boel maar. Als je problemen hebt met de moderne dieseltechnieken die het dieselrijden 'properder 'maken, dan kan je ook een alternatief zoeken. Benzine, elektrisch, hybride, CNG,... .
          Was bij mij een combi.
          Zit momenteel aan 42k km op 2 jaar tijd, misschien iets te weinig.
          Waarvoor diesel gekozen:

          - Kan de tankkaart van het werk gebruiken voor m'n werkverplaatsingen (benzine niet)
          - In zo'n zware kas als een V70 past nu éénmaal beter een diesel. Gelijkwaardige benzine variant vond ik trouwens niet voor dit model, en kon geen half jaar zoeken aangezien 330i weg was.

          Waarvoor DPF delete:

          - Km's zijn op het randje, regelmatig wel eens autostrade, maar ook veel binnendoor.
          - DPF begon al teveel te regenereren vanaf +- 140k km

          Dus na 1 jaar in bezit gekozen voor DPF delete.

          Kan misschien goed zijn dat ik voor 2k een nieuwe DPF kon steken, maar ben bezig met een bouw, en als ge moet kiezen tussen 2k voor nieuwe DPF, of €300 voor DPF delete en nooit nog problemen, weet ik het wel.
          Kan misschien egoïstische keuze zijn, maar kijk se niemand is perfect

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

            Dat klopt.
            Maar dat zal dan wel vooral komen door de horrorverhalen die de ronde doen over de updates.
            Over de 2 jaar extra garantie hoor je de pers niet.
            Enkel negatief nieuws is goed nieuws voor hun.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer

              Over de 2 jaar extra garantie hoor je de pers niet.
              Enkel negatief nieuws is goed nieuws voor hun.
              2 jaar garantie op software... Niet op hardware die kapot gaat omwille van de software.



              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

              Comment


              • Benieuwd of Ben de tjiptjoeners gaat aanpakken ...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Benieuwd of Ben de tjiptjoeners gaat aanpakken ...
                  komt nog wel...Ben gaat van Belgie dat al een autohatend land is nog meer autohatend maken.

                  als ze je echt willen klooten kunnen ze de technische keuring vanaf jaar 1 beginnen. Want nu zijn vele auto's die nieuw zijn de eerste 4 jaar nog "veilig" voor aanpassingen
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                    Natuurlijke selectie, de idioten filteren die zoiets net voor hun gezicht open doen


                    Comment


                    • een zwartwerker of een illegaal?

                      Comment


                      • Heb zo ook ne keer enen gehad die met zijn hand de uitlaat dicht hield zolang hij kon. Resultaat was enorm. Via zijn mouw was zijn lijf ook zwart geworden. Heb nooit zo gelachen als toen. Die ging ne keer controleren of het wel ne goeie auto was die ik verkocht lol

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                          2 jaar garantie op software... Niet op hardware die kapot gaat omwille van de software.



                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                          Waar heb je deze beperking gelezen ? Dat zou dan op niets slaan...
                          Ik denk dat het niet anders kan geïnterpreteerd worden dan de gevolgen van de update.
                          Last edited by guyugy; 06/07/2017, 10:52.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                            komt nog wel...Ben gaat van Belgie dat al een autohatend land is nog meer autohatend maken.

                            als ze je echt willen klooten kunnen ze de technische keuring vanaf jaar 1 beginnen. Want nu zijn vele auto's die nieuw zijn de eerste 4 jaar nog "veilig" voor aanpassingen
                            België autohatend?
                            Nog niet genoeg blijkbaar. Als je ziet hoe we omgaan met de auto. We blijven maar auto's kopen, ook al staan we meer stil dan wat anders, we nemen onze auto om 500m verder naar de bakker te rijden, enz.. .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                              Waar heb je deze beperking gelezen ? Dat zou dan op niets slaan...
                              Ik denk dat het niet anders kan geïnterpreteerd worden dan de gevolgen van de update.
                              Niet gelezen maar gehoord en das ergens wel logisch he.
                              Veelal van die wagens zijn al een paar jaar oud met al heel wat km's achter de kiezen. Dus ook slijtage, als er iets fout loopt is het bijna niet te zien van waar het komt.

                              Comment


                              • Volgen forum Motortalk.de, moet door de software aanpassing, de EGR-klep véél meer werken (om minder kankerverwekkende stickstofoxide uit te stoten)

                                Maar de diesel auto’s die dikwijls korte ritjes maken, krijgen daarom nog vlugger problemen met hun EGR-klep en/of vervuilde sensoren

                                Regelmatig een lange rit maken lost “probleem” van de korte ritten niet op, omdat het inlaattraject soms al 50% dicht gekoekt is met roet, waardoor ook de turbo oververhit raakt en stuk gaat.

                                Garantie is er alleen als je de diesel auto gebruikt waar hij voor gemaakt is, als men ziet dat het inlaat traject vol roet zit, krijg je dus geen garantie.


                                EGR of Turbo problemen had geen enkele auto (van geen enkel merk) van de firma waar ik werkte, als ze 50.000 - 85.000 km per jaar reden.... (wel koppelingen, injectiepompen en injectoren)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                  België autohatend?
                                  Nog niet genoeg blijkbaar. Als je ziet hoe we omgaan met de auto. We blijven maar auto's kopen, ook al staan we meer stil dan wat anders, we nemen onze auto om 500m verder naar de bakker te rijden, enz.. .
                                  niet in dat opzicht. De politiek zou precies het liefste hebben dat je de auto niet gebruikt.
                                  Als je kijkt naar Duitsland, Engeland, Amerika, Japan, VAE, Australie...daar betaal je een pak minder taksen, mag je veel meer aanpassen, mag je onbeperkte snelheid, etc etc

                                  hier (en in Nederland) hebben de groenen het voor het zeggen, wordt alles trager en met meer controles, verbieden ze bepaalde auto's terwijl de haven grotere uitstoot heeft.

                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                                    niet in dat opzicht. De politiek zou precies het liefste hebben dat je de auto niet gebruikt.
                                    Als je kijkt naar Duitsland, Engeland, Amerika, Japan, VAE, Australie...daar betaal je een pak minder taksen, mag je veel meer aanpassen, mag je onbeperkte snelheid, etc etc

                                    hier (en in Nederland) hebben de groenen het voor het zeggen, wordt alles trager en met meer controles, verbieden ze bepaalde auto's terwijl de haven grotere uitstoot heeft.
                                    Waarom heb je uw valies nog niet gepakt en verhuis je definitief, naar die landen als het daar toch de hemel op aarde is. Of is het gras alleen groener in uw dromen…
                                    • In Nederland is nog nooit een groene partij in de regering geweest (alvast de laatste 40 jaar niet) Momenteel hebben ze daar een totaal rechtse regering, Groen is dacht ik links! (in België slechts 1x tijdens Paars 1 intussen al 14-18 jaar geleden)

                                    Engeland noemt alvast Verenigd Koninkrijk, waar ook familie van mij woont
                                    1. De jaarlijkse verkeersbelasting is vergelijkbaar met België (CO² afhankelijk)
                                    2. Autoverzekering, 2x de prijs van België als je al 35 jaar met een auto rijdt (mijn broer en Brits schoonzuster) en 5x de prijs als je minder als 30 jaar oud bent! (Mijn 2 achternicht en neef) (4500 euro voor een Astra 1.6 i met 115 pk van 8 jaar oud)
                                    3. Rij opleiding kan alleen met een officiële rijschool, mijn achterneef slaagde de 1e keer, maar betaalde totaal wel zo’n 3.000 euro.
                                    4. In America, VK, Australië, betaal je op loon inderdaad een héél pak minder belasting, maar de nettolonen zijn er toch lager als in België...
                                    5. Diesel kost in het VK meer als in België, want de accijns is er gelijk als op benzine (en diesel kost dus meer als benzine)
                                    Hoe komt het dat er in België zovéél auto's zijn per 1000 inwoner ?

                                    Last edited by quovadis; 06/07/2017, 21:27.

                                    Comment


                                    • Waarom zitten er dan hier en op bimmerboard en dergelijke mensen met een engelse nummerplaat rond te rijden? en hebben daar zwaar gemodificeerde auto's die de MOT blijkbaar geen probleem vindt.

                                      Als je een Mustang 5.0 koopt in Duitsland betaal je 550 euro taks, als je diezelfde Mustang hier koopt betaal je 13000 euro taks!
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                      Comment


                                      • Tja elk land moet zijn gemiddelde uitstoot naar beneden krijgen van Europa... hoe, maakt niet zo zeer uit, dus regels zullen per land verschillen.
                                        Over 't algemeen is belgie géén duur land qua autobelasting. Wel vergroend de laatste jaren, dat is waar.
                                        Kijk je naar nederland, daar zijn de belastingen op auto's pas hoog, daar is het vergeven van de Toyota Aygo, Renault Clio, VW Up..
                                        Doe mij dan toch maar Belgie.

                                        Of.. Duitsland.. daar is het eigenlijk wel goed toeven en daar heb je nog toffe snelwegen. Waar wacht je op?



                                        Comment


                                        • Vroeger had ik het niet zo begrepen op diesels.. maar na het zien van dit filmpje ben ik helemaal om

                                          www.youtube.com/watch?v=yl8B7bviTZU

                                          Comment

                                          Working...
                                          X